Hoci je výstava Techno Classica (6. – 10. apríl 2016) zameraná primárne na veteránov, Opel si práve túto akciu vybral za miesto nemeckej premiéry futuristického konceptu GT. A hoci má model už niekoľko týdňov po ženevskom svetovom debute, nič mu to neuberá na pútavosti, ktorú by v Essene mal navyše znásobiť fakt, že mu spoločnosť v stánku automobilky budú robiť jeho slávni predchodcovia zo 60-tych a 70-tych rokov.

Opel chce takto poukázať na bohatú minulosť legendárneho modelu, ktorého história sa začala písať v roku 1965 predstavením dizajnovej štúdie Experimental GT na autosalóne vo Frankfurte. Autorom príťažlivých kriviek vtedajšej horúcej novinky bol Erhard Schnell. Ocenením jeho práce boli pozitívne reakcie verejnosti na základe ktorých sa Opel rozhodol spustiť sériovú výrobu automobilu. Na trh sa potom dostal o tri roky neskôr vychádzajúc z vylepšenej techniky modelu Kadett B.
Základnou pohonnou jednotkou bol 1,1-litrový štvorvalec s výkonom 44 kW. Populárnejším sa však stal 1,9-litrový agregát, ktorý produkoval výkon 66 kW a 149 Nm krútiaceho momentu pri 2500 ot./min. V spolupráci so 4-stupňovou manuálnou prevodovkou zabezpečil zrýchlenie z nuly na stovku za 11 sekúnd a maximálnu rýchlosť 187 km/h. O niečo pomalší bol pri využití automatu s troma stupňami.
Na výstave sa však Opel GT neukáže len v najnovšej futuristickej či klasickej sériovej verzii. Návštevníci sa môžu tešiť aj na jeho tuningové úpravy pochádzajúce z dielní Conrero, Gerent a Irmscher. Vystavený bude napríklad model, ktorý vo farbách talianskeho tímu Conrero racing team vyhral svoju kategóriu na pretekoch Targa Florio v roku 1971, pričom porazil aj favorizované Porsche 911 či 914/6.