Klasika, tuning či futuristický koncept? Opel GT poteší oči každého

Nemecká automobilka zverejnila zostavu, s akou sa predstaví na renomovanej výstave veteránov Techno Classica v Essene.

(Zdroj: Opel)

Hoci je výstava Techno Classica (6. – 10. apríl 2016) zameraná primárne na veteránov, Opel si práve túto akciu vybral za miesto nemeckej premiéry futuristického konceptu GT. A hoci má model už niekoľko týdňov po ženevskom svetovom debute, nič mu to neuberá na pútavosti, ktorú by v Essene mal navyše znásobiť fakt, že mu spoločnosť v stánku automobilky budú robiť jeho slávni predchodcovia zo 60-tych a 70-tych rokov.

Opel chce takto poukázať na bohatú minulosť legendárneho modelu, ktorého história sa začala písať v roku 1965 predstavením dizajnovej štúdie Experimental GT na autosalóne vo Frankfurte. Autorom príťažlivých kriviek vtedajšej horúcej novinky bol Erhard Schnell. Ocenením jeho práce boli pozitívne reakcie verejnosti na základe ktorých sa Opel rozhodol spustiť sériovú výrobu automobilu. Na trh sa potom dostal o tri roky neskôr vychádzajúc z vylepšenej techniky modelu Kadett B.

Základnou pohonnou jednotkou bol 1,1-litrový štvorvalec s výkonom 44 kW. Populárnejším sa však stal 1,9-litrový agregát, ktorý produkoval výkon 66 kW a 149 Nm krútiaceho momentu pri 2500 ot./min. V spolupráci so 4-stupňovou manuálnou prevodovkou zabezpečil zrýchlenie z nuly na stovku za 11 sekúnd a maximálnu rýchlosť 187 km/h. O niečo pomalší bol pri využití automatu s troma stupňami.

Na výstave sa však Opel GT neukáže len v najnovšej futuristickej či klasickej sériovej verzii. Návštevníci sa môžu tešiť aj na jeho tuningové úpravy pochádzajúce z dielní Conrero, Gerent a Irmscher. Vystavený bude napríklad model, ktorý vo farbách talianskeho tímu Conrero racing team vyhral svoju kategóriu na pretekoch Targa Florio v roku 1971, pričom porazil aj favorizované Porsche 911 či 914/6.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 10 825
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 344
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 199
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 2 141
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 817
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 590
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 501
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 196
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 853
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 795

Hlavné správy zo Sme.sk

SPIŠ KORZÁR

Deň, ktorý navždy zmenil Vysoké Tatry. Takto to vyzeralo pred trinástimi rokmi

Víchrica zničila 19. novembra 2004 až 12-tisíc hektárov lesa.

TECH

Vo vesmíre znie strašidelné pískanie. Vedci zistili, odkiaľ pochádza

Väčšina častíc je zachytená v pásoch.

ŠPORT

Kaddáfí zachránil nemecký klub. Niečo za to však chcel

Nemecký hokejový tím zachránil diktátor.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.