SME

Klasika, tuning či futuristický koncept? Opel GT poteší oči každého

Nemecká automobilka zverejnila zostavu, s akou sa predstaví na renomovanej výstave veteránov Techno Classica v Essene.

(Zdroj: Opel)

Hoci je výstava Techno Classica (6. – 10. apríl 2016) zameraná primárne na veteránov, Opel si práve túto akciu vybral za miesto nemeckej premiéry futuristického konceptu GT. A hoci má model už niekoľko týdňov po ženevskom svetovom debute, nič mu to neuberá na pútavosti, ktorú by v Essene mal navyše znásobiť fakt, že mu spoločnosť v stánku automobilky budú robiť jeho slávni predchodcovia zo 60-tych a 70-tych rokov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prečítajte si tiež: Pozrite sa na koncept Opel GT, na autosalóne v Ženeve bude jednou z hviezd Čítajte 

Opel chce takto poukázať na bohatú minulosť legendárneho modelu, ktorého história sa začala písať v roku 1965 predstavením dizajnovej štúdie Experimental GT na autosalóne vo Frankfurte. Autorom príťažlivých kriviek vtedajšej horúcej novinky bol Erhard Schnell. Ocenením jeho práce boli pozitívne reakcie verejnosti na základe ktorých sa Opel rozhodol spustiť sériovú výrobu automobilu. Na trh sa potom dostal o tri roky neskôr vychádzajúc z vylepšenej techniky modelu Kadett B.

SkryťVypnúť reklamu

Základnou pohonnou jednotkou bol 1,1-litrový štvorvalec s výkonom 44 kW. Populárnejším sa však stal 1,9-litrový agregát, ktorý produkoval výkon 66 kW a 149 Nm krútiaceho momentu pri 2500 ot./min. V spolupráci so 4-stupňovou manuálnou prevodovkou zabezpečil zrýchlenie z nuly na stovku za 11 sekúnd a maximálnu rýchlosť 187 km/h. O niečo pomalší bol pri využití automatu s troma stupňami.

Na výstave sa však Opel GT neukáže len v najnovšej futuristickej či klasickej sériovej verzii. Návštevníci sa môžu tešiť aj na jeho tuningové úpravy pochádzajúce z dielní Conrero, Gerent a Irmscher. Vystavený bude napríklad model, ktorý vo farbách talianskeho tímu Conrero racing team vyhral svoju kategóriu na pretekoch Targa Florio v roku 1971, pričom porazil aj favorizované Porsche 911 či 914/6.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 496
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 173
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 699
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 785
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 997
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 523
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 772
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 506
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Jozef Stasík: Čakáme na nové elity. Nie, ani tie nás nespasia.
  2. Viktor Pamula: Ako sa minister obrany ministrom zdravotníctva stal
  3. Miroslav Ferkl: Na máji záleží
  4. Viktor Pamula: Samosprávy môžu prísť o eurofondy
  5. Radoslav Záhumenský: Rozhľadňa Kamenec: Nový výhľadový skvost nad kopanicami, ktorý si zamilujete
  6. Pavol Kéri: Dole krásna jar a hore zima ako za dávnych čias
  7. Zdravotní Klauni: Smiech, ktorý si dáva načas
  8. Jozef Pivarník: Národný kŕdeľ v tieni extrémizmu: Daniel Bombic alias Danny Kollár a jeho vládna ochrana
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 31 413
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 25 635
  3. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 22 311
  4. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 10 798
  5. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 541
  6. Jozef Ivan: Nasledujúcimi riadkami asi rozprúdim diskusiu, ale o to mi ide 6 566
  7. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 5 953
  8. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 861
  1. Tupou Ceruzou: Smerákov
  2. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  3. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  4. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  5. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
  6. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  7. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
  8. Věra Tepličková: Kvíz: Ako poznáte naše koaličné politické špičky (súčasné i bývalé)?
SkryťZatvoriť reklamu