SME

Špecialisti sluchom odhalia konkrétne chyby motora

Špeciálne trénovaní zamestnanci podľa Fordu odhalia sluchom aj poškodený zub prevodovky.

(Zdroj: Ford)

Ochutnávka vín, či ladenie koncertných pián, v niektorých situáciách sú ľudské zmysly nenahraditeľné. V podobnom duchu sa nesú úvodné vety tlačovej správy automobilky Ford.

Pri posudzovaní kvality je človek stále v istých veciach nezastupiteľný. Iste, pomocou prístrojov možno mnoho overiť od výkonu motora, cez bohatosť zmesi, až po tlak v pneumatikách. Ukážku z toho, čo automobilky kontrolujú pri testovaní modelu pred jeho nasadením do sériovej výroby, sme priniesli v nasledujúcom článku.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prečítajte si tiež:Oplatí sa automobilkám vyrábať spoľahlivé autá?Čítajte 

Teraz však hovoríme o kontrole, ktorou prechádzajú jednotlivé autá už pri sériovej výrobe. Svoje uplatnenie tu našli aj špecialisti, pozorne načúvajúci zvuku motorov.

SkryťVypnúť reklamu

“Tento tím ľudí vie, ako znie perfektne naladený motor, a takisto pozná tie nepatrné zvuky, ktoré sa objavia v prípade problému motora,“ povedal Gunnar Herrmann, viceprezident pre kvalitu Ford of Europe.

Prácu svojho tímu prirovnáva k doktorovi, ktorý má najnovšie vybavenie, ale stále využíva sluch a stetoskop. Títo špecializovaní zamestnanci sú pred prvým nasadením do služby niekoľko mesiacov trénovaní.

Pri tréningu sa využívajú špeciálne pripravené “poškodené“ motory. Tie pri svojej prevádzke zvýrazňujú zvuk, na ktorý sa majú budúci špecialisti zamerať.

Americký výrobca vo svojej tlačovej správe tvrdí, že na základe konkrétneho zvuku vedia jeho zamestnanci odhaliť napríklad poškodený zub prevodovky.

Ford samozrejme, nie je jediná automobilka, využívajúca “sluch“ pri kontrole vozidiel. Bežnou praxou výrobcov je aj testovanie áut na nerovnostiach a počúvanie zvukov, šíriacich sa od podvozka, či z interiéru.

SkryťVypnúť reklamu

Vo Forde takto kontrolujú motory pre Focus ST, S-Max, Mondeo, ale aj “nadupaný“ Focus RS. S týmto autom sme už získali prvú skúsenosť, ale zatiaľ len zo sedadla spolujazdca. V nasledujúcich hodinách sa to však zmení a v bezpečí pretekárskeho okruhu vyskúšame, aký je Focus RS spoza volantu.

Prečítajte si tiež:Prvá jazda: Ford nám predviedol pohon všetkých kolies aj Focus RSČítajte 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  3. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  5. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  7. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  8. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  1. Záhradkári, pracujte len ráno a večer
  2. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  3. OTS: LESY SR sa dištancujú od nepravdivých tvrdení
  4. Influenceri vzali na dovolenku ľudí, ktorých nepoznali
  5. Uprostred leta prichádza princ na bielom koni
  6. Letná revolúcia a špeciál o mužoch a našich svetoch
  7. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  8. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 21 544
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 7 765
  3. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 3 083
  4. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 2 987
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 452
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 252
  7. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 1 967
  8. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 1 857
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (11. - 17.7.1925)
  2. Tomáš Hrubý: Zkusil jsi to vypnout a znovu zapnout?
  3. Daniel Bíro: Adrián Ferenčík ako rušňovodič viedol viaceré typy vlakov. Čím sa vyznačuje práca rušňovodiča z jeho pohľadu?
  4. Vladimír Bačišin: Neografia, a.s. Martin opäť so zväčšujúcou sa čiernou dierou
  5. Marek Strapko: Prezident mieru sa ide hrať na vojačikov
  6. Iveta Grootová: Darček
  7. Ivan Čáni: Blaha a Kaliňák junior narazili ale napriek tomu ďalej ohlupujú svoj už aj tak dostatočne ohlúpený fan club.
  8. Iveta Grootová: Na stanici
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 26 891
  2. Viktor Pamula: Fico je nebezpečný 16 460
  3. Michael Achberger: Prestaňte rátať kalórie. Toto vás naučí chudnúť jednoduchšie! 11 946
  4. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda 7 514
  5. Juraj Kumičák: Ako Cyril a Metod fašistom pomáhali... 6 778
  6. Dávid Polák: Denník Dezoláta 6 385
  7. Ján Valchár: Poslušne hlásim, som doma! 4 733
  8. Martin Halás: Vypískali sme aj Čaputovú a Hegera. A nikto sa tým nechválil 4 155
  1. INESS: Aké je (ne)produktívne zdravotníctvo?
  2. Marcel Rebro: Prezident v maskáčoch: Pellegrini sa ide hrať na vojačika, zatiaľ čo krajina horí
  3. Marcel Rebro: Fico medzi čajom a oknom: Moskva nerada, keď sa kamoši pretvarujú
  4. Věra Tepličková: Krutá rana pre opozíciu: Minister Takáč opäť nakupoval potraviny
  5. Post Bellum SK: Pán minister, nacistickému Nemecku nikto nič neodpustil
  6. Marian Nanias: Systém emisných povoleniek v EÚ.
  7. Roman Kebísek: Básnik Byron vraj „miloval len jednu“ – Chaworthovú
  8. Věra Tepličková: O Cintuloch a Ficoch alebo Otázky bez odpovedí
SkryťZatvoriť reklamu