SME

Špecialisti sluchom odhalia konkrétne chyby motora

Špeciálne trénovaní zamestnanci podľa Fordu odhalia sluchom aj poškodený zub prevodovky.

(Zdroj: Ford)

Ochutnávka vín, či ladenie koncertných pián, v niektorých situáciách sú ľudské zmysly nenahraditeľné. V podobnom duchu sa nesú úvodné vety tlačovej správy automobilky Ford.

Pri posudzovaní kvality je človek stále v istých veciach nezastupiteľný. Iste, pomocou prístrojov možno mnoho overiť od výkonu motora, cez bohatosť zmesi, až po tlak v pneumatikách. Ukážku z toho, čo automobilky kontrolujú pri testovaní modelu pred jeho nasadením do sériovej výroby, sme priniesli v nasledujúcom článku.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prečítajte si tiež:Oplatí sa automobilkám vyrábať spoľahlivé autá?Čítajte 

Teraz však hovoríme o kontrole, ktorou prechádzajú jednotlivé autá už pri sériovej výrobe. Svoje uplatnenie tu našli aj špecialisti, pozorne načúvajúci zvuku motorov.

SkryťVypnúť reklamu

“Tento tím ľudí vie, ako znie perfektne naladený motor, a takisto pozná tie nepatrné zvuky, ktoré sa objavia v prípade problému motora,“ povedal Gunnar Herrmann, viceprezident pre kvalitu Ford of Europe.

Prácu svojho tímu prirovnáva k doktorovi, ktorý má najnovšie vybavenie, ale stále využíva sluch a stetoskop. Títo špecializovaní zamestnanci sú pred prvým nasadením do služby niekoľko mesiacov trénovaní.

Pri tréningu sa využívajú špeciálne pripravené “poškodené“ motory. Tie pri svojej prevádzke zvýrazňujú zvuk, na ktorý sa majú budúci špecialisti zamerať.

Americký výrobca vo svojej tlačovej správe tvrdí, že na základe konkrétneho zvuku vedia jeho zamestnanci odhaliť napríklad poškodený zub prevodovky.

Ford samozrejme, nie je jediná automobilka, využívajúca “sluch“ pri kontrole vozidiel. Bežnou praxou výrobcov je aj testovanie áut na nerovnostiach a počúvanie zvukov, šíriacich sa od podvozka, či z interiéru.

SkryťVypnúť reklamu

Vo Forde takto kontrolujú motory pre Focus ST, S-Max, Mondeo, ale aj “nadupaný“ Focus RS. S týmto autom sme už získali prvú skúsenosť, ale zatiaľ len zo sedadla spolujazdca. V nasledujúcich hodinách sa to však zmení a v bezpečí pretekárskeho okruhu vyskúšame, aký je Focus RS spoza volantu.

Prečítajte si tiež:Prvá jazda: Ford nám predviedol pohon všetkých kolies aj Focus RSČítajte 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 538
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 224
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 704
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 952
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 954
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 952
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 818
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 457
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Štefan Šturdzík: Dvojtvárnosť premiéra.
  2. Milan Srnka: Fico bude v Moskve v “exkluzívnej spoločnosti”
  3. Jozef Stasík: Čakáme na nové elity. Nie, ani tie nás nespasia.
  4. Viktor Pamula: Ako sa minister obrany ministrom zdravotníctva stal
  5. Miroslav Ferkl: Na máji záleží
  6. Viktor Pamula: Samosprávy môžu prísť o eurofondy
  7. Radoslav Záhumenský: Rozhľadňa Kamenec: Nový výhľadový skvost nad kopanicami, ktorý si zamilujete
  8. Pavol Kéri: Dole krásna jar a hore zima ako za dávnych čias
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 31 402
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 25 703
  3. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 22 779
  4. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 10 901
  5. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 563
  6. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 6 490
  7. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych 5 877
  8. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 869
  1. Tupou Ceruzou: Smerákov
  2. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  3. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  4. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  5. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
  6. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  7. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
  8. Věra Tepličková: Kvíz: Ako poznáte naše koaličné politické špičky (súčasné i bývalé)?
SkryťZatvoriť reklamu