Parkovanie v bratislavskom Starom meste zdraželo o 20 percent

BPS Park zvyšuje parkovné v staromestskej zóne s regulovaným státím. Komplexné riešenie parkovacej politiky v Bratislave je zatiaľ v nedohľadne.

(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

V roku 2014 zdraželo hodinové parkovanie v staromestskej zóne s regulovaným státím z 0,80 € na jedno euro, od 1. apríla 2016 stúpla cena na 1,20 €. Dôvodom je podľa spoločnosti BPS Park budovanie nových automatov aj zvýšenie ceny, za ktorú si BPS Park prenajíma parkovacie miesta od hlavného mesta.

Od 1. apríla tiež končí možnosť používať parkovacie karty. O zvýšení cien informuje BPS Park na svojej webstránke, portál staremesto.sk uvádza ešte staré ceny.

Spoločnosť BPS Park prevádzkuje v Starom meste 3150 parkovacích miest - 2 500 miest si prenajíma od mestskej časti Staré mesto, vyše 600 od bratislavského magistrátu. Z týchto miest je približne 70 percent určených pre rezidentov, ktorí za vydanie nálepky na auto platia jednorazový poplatok 10 eur.

Zvyšných 945 miest je od pondelka do piatku medzi 8. a 16. hodinou spoplatnených sadzbou 1,20 € za hodinu. Pri plnej obsadenosti týchto miest by spoločnosť BPS Park teoreticky mohla ročne zarobiť takmer 2,4 milióna eur.

Z tejto sumy platí BPS Park mestu okrem pevného nájomného aj časť tržieb vo výške niekoľkých desiatok tisíc eur.

Za zvýšením hodinovej sadzby za parkovanie vidíme zvýšenie nájomného, za ktoré si od Bratislavy parkovacie miesta prenajíma spoločnosť BPS Park. Magistrát totiž minulý rok v lete vypovedal spoločnosti BPS Park zmluvu o prenájme parkovacích miest. Avšak v decembri, po tom, ako sa neuskutočnilo plánované hlasovanie o parkovacej politike Bratislavy, mesto s BPS Parkom zmluvu o nájme obnovilo - s nájomným dvojnásobne vyšším.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež:Parkovanie v Starom Meste bude naďalej zabezpečovať BPS Park

"Úprava ceny súvisí s dobudovaním systému parkovacích automatov v centre mesta, čím sa výrazne zvýšil komfort pre vodičov pri zakúpení parkovacieho lístka a taktiež zvýšenými prevádzkovými nákladmi vrátane priamych nákladov na parkovacie miesta, medzi ktoré patrí aj nájomné," hovorí Milada Šopoňová zo spoločnosti BPS Park.

Parkovacie automaty nahrádzajú doterajšie parkovacie karty a ich predavačov. Tieto automaty majú navrchu umiestnený solárny panel, takže sú energeticky sebestačné.

"Vodiči využívajú rovnomerne obidva systémy, naše analýzy však naznačujú, že podiel platieb cez parkovacie automaty má narastajúci trend," hovorí Milada Šopoňová z BPS Park.

Platba cez automat

Do automatu môžete vhadzovať mince (najmenej desaťcentové) a bankovky - každých 10 centov vám pridá 6 minút parkovania. Po potvrdení vhodenej sumy automat vytlačí lístok, ktorý umiestnite za čelné sklo auta.

Platba cez SMS lístok

Pošlite SMS v tvare BA A4 a vaše EČV (napríklad BA A4 ZA307EB) na tel. číslo 2200. Cena parkovania je 1,80 € za 90 minút. Platba cez SMS funguje len so slovenským telefónnym číslom.

Spoločnosť BPS Park čelila kritike aj v minulosti - hlavnými dvomi dôvodmi bol obrovský nepomer medzi nájmom a parkovným a primálo prostriedkov, ktoré spoločnosť investovala do údržby parkovacích miest.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások.
  4. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  5. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  6. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  7. Moskva alebo Petrohrad?
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  9. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  10. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  1. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások.
  2. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  3. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  4. Zóna Nové Nivy splnila kvalifikačné podmienky pre registráciu
  5. Dekan ocenil študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  6. Application of GDPR with respect to the size of the enterprise
  7. Modern luxury next to the Blue Church
  8. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  9. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  10. Moskva alebo Petrohrad?
  1. Moskva alebo Petrohrad? 7 940
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 158
  3. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 3 749
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 110
  5. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 1 419
  6. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 405
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 301
  8. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 1 184
  9. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 143
  10. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 118

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Štátna firma ukázala, ako by sa dalo obísť zvyšovanie príplatkov

Najväčší súkromní zamestnávatelia zhodne tvrdia, že také kroky, ako chystá železničné Cargo, neplánujú.

PLUS

Čo sa deje v Smere? Fico drží Kaliňáka aj za cenu, že stranu pochová

Premiér umlčal hlasy, ktoré volali po personálnych zmenách v jeho strane.

EKONOMIKA

PSA bude v Trnave vyrábať elektromobily. Model je tajomný

Koncern PSA Groupe na Slovensku vyrába Citroën C3 a Peugeot 208.

DOMOV

Bratislavu zradila doprava aj kultúrna uzavretosť, hovoria experti

Lieková agentúra v Bratislave nebude.

Neprehliadnite tiež

Renault po cestách už jazdí s autom pre rok 2023

Experimentálny koncept ukazuje, ako budú vyzerať Renaulty o niekoľko rokov.

Londýnske autobusy budú jazdiť na kávu

Už dnes jazdia na použitý olej na varenie či loj zo spracovaného mäsa.

Ford predstavil šiltovku pre kamionistov, ktorá má zachraňovať životy

Keď je vodič unavený, šiltovka zabliká a zavibruje.

Britskí vodiči sa neboja šoférovať so zhoršeným zrakom

Oční lekári navrhujú povinné vyšetrenia.