Parkovanie v bratislavskom Starom meste zdraželo o 20 percent

BPS Park zvyšuje parkovné v staromestskej zóne s regulovaným státím. Komplexné riešenie parkovacej politiky v Bratislave je zatiaľ v nedohľadne.

(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

V roku 2014 zdraželo hodinové parkovanie v staromestskej zóne s regulovaným státím z 0,80 € na jedno euro, od 1. apríla 2016 stúpla cena na 1,20 €. Dôvodom je podľa spoločnosti BPS Park budovanie nových automatov aj zvýšenie ceny, za ktorú si BPS Park prenajíma parkovacie miesta od hlavného mesta.

Od 1. apríla tiež končí možnosť používať parkovacie karty. O zvýšení cien informuje BPS Park na svojej webstránke, portál staremesto.sk uvádza ešte staré ceny.

Spoločnosť BPS Park prevádzkuje v Starom meste 3150 parkovacích miest - 2 500 miest si prenajíma od mestskej časti Staré mesto, vyše 600 od bratislavského magistrátu. Z týchto miest je približne 70 percent určených pre rezidentov, ktorí za vydanie nálepky na auto platia jednorazový poplatok 10 eur.

Zvyšných 945 miest je od pondelka do piatku medzi 8. a 16. hodinou spoplatnených sadzbou 1,20 € za hodinu. Pri plnej obsadenosti týchto miest by spoločnosť BPS Park teoreticky mohla ročne zarobiť takmer 2,4 milióna eur.

Z tejto sumy platí BPS Park mestu okrem pevného nájomného aj časť tržieb vo výške niekoľkých desiatok tisíc eur.

Za zvýšením hodinovej sadzby za parkovanie vidíme zvýšenie nájomného, za ktoré si od Bratislavy parkovacie miesta prenajíma spoločnosť BPS Park. Magistrát totiž minulý rok v lete vypovedal spoločnosti BPS Park zmluvu o prenájme parkovacích miest. Avšak v decembri, po tom, ako sa neuskutočnilo plánované hlasovanie o parkovacej politike Bratislavy, mesto s BPS Parkom zmluvu o nájme obnovilo - s nájomným dvojnásobne vyšším.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež:Parkovanie v Starom Meste bude naďalej zabezpečovať BPS Park

"Úprava ceny súvisí s dobudovaním systému parkovacích automatov v centre mesta, čím sa výrazne zvýšil komfort pre vodičov pri zakúpení parkovacieho lístka a taktiež zvýšenými prevádzkovými nákladmi vrátane priamych nákladov na parkovacie miesta, medzi ktoré patrí aj nájomné," hovorí Milada Šopoňová zo spoločnosti BPS Park.

Parkovacie automaty nahrádzajú doterajšie parkovacie karty a ich predavačov. Tieto automaty majú navrchu umiestnený solárny panel, takže sú energeticky sebestačné.

"Vodiči využívajú rovnomerne obidva systémy, naše analýzy však naznačujú, že podiel platieb cez parkovacie automaty má narastajúci trend," hovorí Milada Šopoňová z BPS Park.

Platba cez automat

Do automatu môžete vhadzovať mince (najmenej desaťcentové) a bankovky - každých 10 centov vám pridá 6 minút parkovania. Po potvrdení vhodenej sumy automat vytlačí lístok, ktorý umiestnite za čelné sklo auta.

Platba cez SMS lístok

Pošlite SMS v tvare BA A4 a vaše EČV (napríklad BA A4 ZA307EB) na tel. číslo 2200. Cena parkovania je 1,80 € za 90 minút. Platba cez SMS funguje len so slovenským telefónnym číslom.

Spoločnosť BPS Park čelila kritike aj v minulosti - hlavnými dvomi dôvodmi bol obrovský nepomer medzi nájmom a parkovným a primálo prostriedkov, ktoré spoločnosť investovala do údržby parkovacích miest.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru?
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 9 333
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 6 521
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 5 152
  4. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 4 052
  5. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 3 425
  6. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 3 294
  7. Kam do tepla v januári? 2 295
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 996
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 895
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 156

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Verejný nepriateľ Soros. Ako Orbán decimuje kritikov a ničí mimovládky

Maďarský premiér si spravil agendu z útokov na migrantov, médiá aj zahraničné organizácie. Vzoprieť sa mu vie málokto.

KOMENTÁRE

Maďari sa už inak ako smiechom brániť nevedia

Antiorbánovský front sa ocitol v situácii, keď vysvetľovanie stratilo význam.

KOMENTÁRE

Milujeme Slovensko

Vieme, že na to máme vo všetkých možných disciplínach.

Neprehliadnite tiež

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.

Peugeot čaká elektrifikácia aj návrat do USA

Do roku 2025 bude mať každý model elektrickú verziu.

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.

Kia Forte prezrádza dizajn nového Cee’du

Európska verzia kompaktnej Kie sa predstaví na jar v Ženeve.