Parkovanie v bratislavskom Starom meste zdraželo o 20 percent

BPS Park zvyšuje parkovné v staromestskej zóne s regulovaným státím. Komplexné riešenie parkovacej politiky v Bratislave je zatiaľ v nedohľadne.

(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

V roku 2014 zdraželo hodinové parkovanie v staromestskej zóne s regulovaným státím z 0,80 € na jedno euro, od 1. apríla 2016 stúpla cena na 1,20 €. Dôvodom je podľa spoločnosti BPS Park budovanie nových automatov aj zvýšenie ceny, za ktorú si BPS Park prenajíma parkovacie miesta od hlavného mesta.

Od 1. apríla tiež končí možnosť používať parkovacie karty. O zvýšení cien informuje BPS Park na svojej webstránke, portál staremesto.sk uvádza ešte staré ceny.

Spoločnosť BPS Park prevádzkuje v Starom meste 3150 parkovacích miest - 2 500 miest si prenajíma od mestskej časti Staré mesto, vyše 600 od bratislavského magistrátu. Z týchto miest je približne 70 percent určených pre rezidentov, ktorí za vydanie nálepky na auto platia jednorazový poplatok 10 eur.

Zvyšných 945 miest je od pondelka do piatku medzi 8. a 16. hodinou spoplatnených sadzbou 1,20 € za hodinu. Pri plnej obsadenosti týchto miest by spoločnosť BPS Park teoreticky mohla ročne zarobiť takmer 2,4 milióna eur.

Z tejto sumy platí BPS Park mestu okrem pevného nájomného aj časť tržieb vo výške niekoľkých desiatok tisíc eur.

Článok pokračuje pod video reklamou

Za zvýšením hodinovej sadzby za parkovanie vidíme zvýšenie nájomného, za ktoré si od Bratislavy parkovacie miesta prenajíma spoločnosť BPS Park. Magistrát totiž minulý rok v lete vypovedal spoločnosti BPS Park zmluvu o prenájme parkovacích miest. Avšak v decembri, po tom, ako sa neuskutočnilo plánované hlasovanie o parkovacej politike Bratislavy, mesto s BPS Parkom zmluvu o nájme obnovilo - s nájomným dvojnásobne vyšším.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež:Parkovanie v Starom Meste bude naďalej zabezpečovať BPS Park

"Úprava ceny súvisí s dobudovaním systému parkovacích automatov v centre mesta, čím sa výrazne zvýšil komfort pre vodičov pri zakúpení parkovacieho lístka a taktiež zvýšenými prevádzkovými nákladmi vrátane priamych nákladov na parkovacie miesta, medzi ktoré patrí aj nájomné," hovorí Milada Šopoňová zo spoločnosti BPS Park.

Parkovacie automaty nahrádzajú doterajšie parkovacie karty a ich predavačov. Tieto automaty majú navrchu umiestnený solárny panel, takže sú energeticky sebestačné.

"Vodiči využívajú rovnomerne obidva systémy, naše analýzy však naznačujú, že podiel platieb cez parkovacie automaty má narastajúci trend," hovorí Milada Šopoňová z BPS Park.

Platba cez automat

Do automatu môžete vhadzovať mince (najmenej desaťcentové) a bankovky - každých 10 centov vám pridá 6 minút parkovania. Po potvrdení vhodenej sumy automat vytlačí lístok, ktorý umiestnite za čelné sklo auta.

Platba cez SMS lístok

Pošlite SMS v tvare BA A4 a vaše EČV (napríklad BA A4 ZA307EB) na tel. číslo 2200. Cena parkovania je 1,80 € za 90 minút. Platba cez SMS funguje len so slovenským telefónnym číslom.

Spoločnosť BPS Park čelila kritike aj v minulosti - hlavnými dvomi dôvodmi bol obrovský nepomer medzi nájmom a parkovným a primálo prostriedkov, ktoré spoločnosť investovala do údržby parkovacích miest.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Nedocenený génius - prečo chýba v našich knižniciach?
  2. Biznis úver: Lepší tím, stroje, či menej stresu s faktúrami
  3. Park pod Kolibou prepája mesto s prírodou
  4. Čo si myslia mamy youtuberov o tom, čo robia ich deti?
  5. Keď Slováci krotia morský vietor
  6. Volkswagen Touareg jazdí lepšie, než sme čakali
  7. Máte už program pre deti na túto sobotu?
  8. UNIQA poisťovňa sa sťahuje do Einsteinova Business Center
  9. Pätnásť destinácií na letnú dovolenku s odletom z Bratislavy
  10. Chystáte výlet do Rakúska? Toto miesto má najlepšie zážitky
  1. Čo si myslia mamy youtuberov o tom, čo robia ich deti?
  2. Keď Slováci krotia morský vietor
  3. Nedocenený génius - prečo chýba v našich knižniciach?
  4. Park pod Kolibou prepája mesto s prírodou
  5. Do we have "Sagans" in language education?
  6. Volkswagen Touareg jazdí lepšie, než sme čakali
  7. Máte už program pre deti na túto sobotu?
  8. Biznis úver: Lepší tím, stroje, či menej stresu s faktúrami
  9. Síce malí, no výnimoční regionálni dodávatelia. Poznáte ich?
  10. Top trendy 2018 v alternatívnych prístupoch ku zdraviu
  1. Pätnásť destinácií na letnú dovolenku s odletom z Bratislavy 23 883
  2. Čo si myslia mamy youtuberov o tom, čo robia ich deti? 19 455
  3. Chystáte výlet do Rakúska? Toto miesto má najlepšie zážitky 17 386
  4. Jozef Bíreš: Čerstvé potraviny sú pre človeka najhodnotnejšie 6 629
  5. Ako vzniká jeden z najkvalitnejších kolagénov na Slovensku? 6 467
  6. Unikátne defilé vojenskej techniky na zemi aj vo vzduchu 4 207
  7. Mladý Slovák vymyslel aplikáciu pre medicínu. 3 211
  8. Volkswagen Touareg jazdí lepšie, než sme čakali 2 632
  9. Zabezpečte si svoje auto doteraz neprekonaným VAM systémom 2 163
  10. Najväčšia šanca získať Daikin Althermu s dotáciou až do 3 700 €! 1 886

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁR JURAJA BERZEDIHO

Na východe je veselo. Len dokedy

Kalkulačka rozhodla. V Košiciach prídu o slovenské zápasy tisíce fanúšikov.

KOMENTÁRE

Katastrofa: Nikdy nebolo lepšie

Samotné fakty na víťazstvo nad populistami a demagógmi nestačia.

ŠPORT

Hamšík zrejme pôjde do Číny: Chcel by som skúsiť niečo nové

Som sklamaný, že nám opäť titul ušiel, uviedol Marek Hamšík.

DOMOV

Mazurek učil európskych extrémistov slušnosti

Strana združujúca európskych extrémistov mala cez víkend snem.

Neprehliadnite tiež

Porsche pre vysoké emisie zvoláva takmer 60 000 luxusných SUV

Zvolávacia akcia sa týka modelov Cayenne aj Macan, ide opäť o podvádzanie pri testoch.

Poľskí zlodeji ukradli prototyp Mercedesu v štádiu vývoja

Pre automobilku je hodnota dielov nevyčísliteľná.

Škoda Rapid skončí, Felicia sa zrejme vráti už budúci rok

Za zmenou zamerania majú byť slabé predaje súčasného Rapidu v Európe.

Pre nové pravidlá v prvých dňoch prejdú STK len vyvolení

Stanice technickej kontroly museli prejsť zmenami, hovoria, že sa ešte musia učiť.