SME
Streda, 21. október, 2020 | Meniny má UršuľaKrížovkyKrížovky

Prekvapenie z počítača – Škoda Superb 2,5 TDi

Naša takmer domáca


FOTO – ARCHÍV

značka, Škoda, ponúkla svetu novinku, ktorá sa uviedla na trhu minulý

rok. Pravdou však je, že niekoľko kusov putovalo na Slovensko ešte v „predpremiére“ na jeseň roku 2001. Hovoríme o luxusnom formáte automobilu Superb, ktorý našiel svoje meno v histórii. Automobil s takýmto menom by sme našli v ponuke už v roku 1934. Nechajme históriu historikom a využime ponuku odviezť sa s „vrcholom“ vznetovej ponuky – vozidlom s motorom 2,5 TDi a v najvyššej výbave.


FOTO – ARCHÍV

Exteriér: vonkajšie línie prezentujúce na prvý pohľad značku Škoda, línia strechy „dedičstvom“ koncernového Volkswagenu Passat, vpredu typická široká maska, lichobežníkové xenónové svetlomety za čírym sklom. Vzadu tvar svetiel známy už z Octavie, avšak so štyrmi priesvitnými prúžkami, tretie brzdové svetlo tesne nad zadnou kapotou. Kapacita batožinového priestoru primeraných 462 litrov. Dobrý prístup do batožinového priestoru vďaka veľkému uhlu otvorenia veka.

Interiér: príjemný, nie extravagantný, elektricky nastaviteľné predné sedadlá (vodičovo s tromi pamäťami), výškovo aj pozdĺžne manuálne nastaviteľný volant. Výborná ponuka priestoru, excelentná na zadných sedadlách (rázvor kolies 2803 mm). Dobre tvarované a pohodlné kožené sedadlá, elektricky vyhrievané. Vpredu aj vzadu lakťové opierky, predná so schránkou na odkladanie menších predmetov, zadná po sklopení odhalí dva držiaky na poháre. V strede otvor opatrený vakom na lyže. Pohodlné nastupovanie a vystupovanie do a z automobilu vďaka široko sa otvárajúcim dverám a veľkorysému vnútornému priestoru. Luxusný dojem vďaka titánovo sfarbeným doplnkom v interiéri a obloženiu drevom.

Ergonómia: jednoduchý, ale príjemný prístrojový panel, všetky prvky ovládania na svojom mieste, príjemne podsvietené prístroje, dostatok odkladacích miest.

Motor: maximálny výkon 114 kW (155 k) a maximálny krútiaci moment 310 Nm (od otáčok 1400 min-1): záruka dynamiky a výborného ťahu.

Prevodovka: päťstupňová automatická tiptronic (teda s možnosťou manuálneho radenia), dobre odstupňovaná, „hladké“ radenie.

Bezpečnosť: na všetkých sedadlách trojbodové bezpečnostné pásy, krajné s predpínačmi, vzadu tri hlavové opierky. K bezpečnosti prispieva tuhá karoséria, sériové dva čelné a dva bočné airbagy (v top verzii aj hlavové) a pod. Ovládanie bočných okien elektricky, rovnako aj vonkajších spätných zrkadiel. Bezpečné cúvanie podporili cúvacie snímače s akustickou signalizáciou.

Jazda: štartovanie bezproblémové aj za chladného počasia, tichý chod motora, výborne vyladený podvozok, k čomu prispieva aj viacprvkové zavesenie prednej nápravy s pomocným rámom. Odozva podvozku na nerovnosti veľmi dobrá, správanie v zákrutách neutrálne až nedotáčavé, agresívnejšou jazdou vyvolané vychýlenie zadnej nápravy sa dá hravo korigovať. Pohodlné cestovanie na dlhých trasách na všetkých sedadlách.

Záver: Škoda Superb je elegantný, luxusný, jazdne príjemný, dobre ovládateľný automobil s nadpriemerným priestorom na zadných sedadlách. Na dlhých trasách bol príjemným spoločníkom tempomat, o jednotlivých údajoch nás informoval palubný počítač. Príjemne prekvapil počas dlhšej absolvovanej trasy. Po asi 800 km zložených z autostrádových úsekov a našich hlavných ciest zaznamenal pri priemernej rýchlosti takmer 80 km/h priemernú spotrebu 7,9 litra nafty na 100 kilometrov. Na motor s takými technickými parametrami výborná hodnota.

plus

* dynamický a úsporný motor

* nadpriemerný vnútorný priestor

* bezpečný podvozok

mínus

* možno len maličkosti

Škoda Superb 2,5 TDi 24V

Cena: 1 542 090 Sk

Koncepcia: automobil vyššej strednej triedy, prepĺňaný vznetový vidlicový šesťvalec, päťstupňová automatická prevodovka

Zdvih. objem motora: 2496 cm3

Max. výkon: 114 kW (155 k)/4000 min-1

Max. krút. moment: 310 Nm/1400 min-1

Rozmery (d x š x v x rázvor):

480,5 x 176,5 x 147 x 280,3 cm

Pohot. hmotnosť: 1604 kg

Priemer otáčania: 11,8 m

Spotreba (mesto/mimo):

11,2/5,7 l/100 km

Objem pal. nádrže: 62 l

Objem bat. priestoru: 462 l

Max. rýchlosť: 213 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 10,4 s

Uvedenie na trh: jar 2002

Opel Omega 2,5 DTi 16V

Cena (akcia): 1 179 000 Sk

Koncepcia: automobil vyššej strednej triedy, prepĺňaný vznetový štvorvalec, vstrekovanie Common Rail, päťstupňová automatická prevodovka

Zdvih. objem motora: 2497 cm3

Max. výkon: 110 kW (150 k)/4000 min-1

Max. krút. moment: 300 Nm/1700 min-1

Rozmery (d x š x v x rázvor):

490 x 177,5 x 145,5 x 273 cm

Pohot. hmotnosť: 1610 kg

Priemer otáčania: 11,1 m

Spotreba (mesto/mimo):

11,9/6,7 l/100 km

Objem pal. nádrže: 75 l

Objem bat. priestoru: 530 l

Max. rýchlosť: 206 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 11,0 s

Uvedenie na trh: 2001

Peugeot 607 2,2 HDi 16V

Cena: 1 560 000 Sk

Koncepcia: automobil vyššej strednej triedy, prepĺňaný vznetový štvorvalec, vstrekovanie Common Rail, päťstupňová automatická prevodovka

Zdvih. objem motora: 2179 cm3

Max. výkon: 98 kW (133 k)/4000 min-1

Max. krút. moment: 314 Nm/2000 min-1

Rozmery (d x š x v x rázvor):

487 x 183,5 x 146 x 280 cm

Pohot. hmotnosť: 1535 kg

Priemer otáčania: 12 m

Spotreba (mesto/mimo):

9,8/5,8 l/100 km

Objem pal. nádrže: 80 l

Objem bat. priestoru: 480 l

Max. rýchlosť: 202 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 12,1 s

Uvedenie na trh: jeseň 2000

Citroen C5 2,2 HDi 16V

Cena: 1 291 700 Sk

Koncepcia: automobil strednej/vyššej strednej triedy, prepĺňaný vznetový štvorvalec, vstrekovanie Common Rail, päťstupňová automatická prevodovka

Zdvih. objem motora: 2179 cm3

Max. výkon: 98 kW (133 k)/4000 min–1

Max. krút. moment: 314 Nm/2000 min–1

Rozmery (d x š x v x rázvor):

462 x 177 x 148 x 275 cm

Pohot. hmotnosť: 1485 kg

Priemer otáčania: 11,8 m

Spotreba (mesto/mimo): 9,8/5,4 l/100 km

Objem pal. nádrže: 66 l

Objem bat. priestoru: 455 l

Max. rýchlosť: 202 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 12,3 s

Uvedenie na trh: jar 2001

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  2. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  3. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  4. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  5. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  6. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  7. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  8. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  9. Zelená Bratislava
  10. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  1. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  3. Prebudili ste sa už v sude, sene alebo teepee? Je to zážitok!
  4. Počas pandémie je dôležité aj správne kúrenie
  5. Bezbariérové vozidlo
  6. Na NFŠ môže byť rýchlo 72 špeciálnych lôžok pre COVID 19
  7. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  8. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  9. Zelená Bratislava
  10. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 29 153
  2. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 16 118
  3. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 15 136
  4. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 13 744
  5. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 12 762
  6. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 366
  7. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 409
  8. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 9 264
  9. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 184
  10. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 8 936
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Dobré ráno

Dobré ráno: Prvé dni po pôrode ovplyvnia celý život, aj tak delíme matky od detí

V roku 2018 sa na Slovensku narodilo predčasne štyritisíc detí.

Podcast Dobré Ráno.
Ilustračné foto.
Stĺpček Zuzany Kepplovej

Ako by Trnku potrestali u Emira Kusturicu

Sebaočistu prokuratúra ani len nepredstiera.

Zuzana Kepplová, komentátorka denníka SME.

Neprehliadnite tiež

Hyundai Tucson
Renault Mégane eVision Concept
Nový Ford Kuga PHEV zhorel len deň po registrácií v nemeckom Wiesbadene.

Dacia Spring sa stane najlacnejším elektromobilom

Zo začiatku nebude v predaji pre bežných zákazníkov.

Dacia Spring Electric