SME

Prekvapenie z počítača – Škoda Superb 2,5 TDi

Naša takmer domáca


FOTO – ARCHÍV


značka, Škoda, ponúkla svetu novinku, ktorá sa uviedla na trhu minulý

rok. Pravdou však je, že niekoľko kusov putovalo na Slovensko ešte v „predpremiére“ na jeseň roku 2001. Hovoríme o luxusnom formáte automobilu Superb, ktorý našiel svoje meno v histórii. Automobil s takýmto menom by sme našli v ponuke už v roku 1934. Nechajme históriu historikom a využime ponuku odviezť sa s „vrcholom“ vznetovej ponuky – vozidlom s motorom 2,5 TDi a v najvyššej výbave.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou


FOTO – ARCHÍV

SkryťVypnúť reklamu

Exteriér: vonkajšie línie prezentujúce na prvý pohľad značku Škoda, línia strechy „dedičstvom“ koncernového Volkswagenu Passat, vpredu typická široká maska, lichobežníkové xenónové svetlomety za čírym sklom. Vzadu tvar svetiel známy už z Octavie, avšak so štyrmi priesvitnými prúžkami, tretie brzdové svetlo tesne nad zadnou kapotou. Kapacita batožinového priestoru primeraných 462 litrov. Dobrý prístup do batožinového priestoru vďaka veľkému uhlu otvorenia veka.

Interiér: príjemný, nie extravagantný, elektricky nastaviteľné predné sedadlá (vodičovo s tromi pamäťami), výškovo aj pozdĺžne manuálne nastaviteľný volant. Výborná ponuka priestoru, excelentná na zadných sedadlách (rázvor kolies 2803 mm). Dobre tvarované a pohodlné kožené sedadlá, elektricky vyhrievané. Vpredu aj vzadu lakťové opierky, predná so schránkou na odkladanie menších predmetov, zadná po sklopení odhalí dva držiaky na poháre. V strede otvor opatrený vakom na lyže. Pohodlné nastupovanie a vystupovanie do a z automobilu vďaka široko sa otvárajúcim dverám a veľkorysému vnútornému priestoru. Luxusný dojem vďaka titánovo sfarbeným doplnkom v interiéri a obloženiu drevom.

SkryťVypnúť reklamu

Ergonómia: jednoduchý, ale príjemný prístrojový panel, všetky prvky ovládania na svojom mieste, príjemne podsvietené prístroje, dostatok odkladacích miest.

Motor: maximálny výkon 114 kW (155 k) a maximálny krútiaci moment 310 Nm (od otáčok 1400 min-1): záruka dynamiky a výborného ťahu.

Prevodovka: päťstupňová automatická tiptronic (teda s možnosťou manuálneho radenia), dobre odstupňovaná, „hladké“ radenie.

Bezpečnosť: na všetkých sedadlách trojbodové bezpečnostné pásy, krajné s predpínačmi, vzadu tri hlavové opierky. K bezpečnosti prispieva tuhá karoséria, sériové dva čelné a dva bočné airbagy (v top verzii aj hlavové) a pod. Ovládanie bočných okien elektricky, rovnako aj vonkajších spätných zrkadiel. Bezpečné cúvanie podporili cúvacie snímače s akustickou signalizáciou.

SkryťVypnúť reklamu

Jazda: štartovanie bezproblémové aj za chladného počasia, tichý chod motora, výborne vyladený podvozok, k čomu prispieva aj viacprvkové zavesenie prednej nápravy s pomocným rámom. Odozva podvozku na nerovnosti veľmi dobrá, správanie v zákrutách neutrálne až nedotáčavé, agresívnejšou jazdou vyvolané vychýlenie zadnej nápravy sa dá hravo korigovať. Pohodlné cestovanie na dlhých trasách na všetkých sedadlách.

Záver: Škoda Superb je elegantný, luxusný, jazdne príjemný, dobre ovládateľný automobil s nadpriemerným priestorom na zadných sedadlách. Na dlhých trasách bol príjemným spoločníkom tempomat, o jednotlivých údajoch nás informoval palubný počítač. Príjemne prekvapil počas dlhšej absolvovanej trasy. Po asi 800 km zložených z autostrádových úsekov a našich hlavných ciest zaznamenal pri priemernej rýchlosti takmer 80 km/h priemernú spotrebu 7,9 litra nafty na 100 kilometrov. Na motor s takými technickými parametrami výborná hodnota.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

plus

* dynamický a úsporný motor

* nadpriemerný vnútorný priestor

* bezpečný podvozok

mínus

* možno len maličkosti

Škoda Superb 2,5 TDi 24V

Cena: 1 542 090 Sk

Koncepcia: automobil vyššej strednej triedy, prepĺňaný vznetový vidlicový šesťvalec, päťstupňová automatická prevodovka

Zdvih. objem motora: 2496 cm3

Max. výkon: 114 kW (155 k)/4000 min-1

Max. krút. moment: 310 Nm/1400 min-1

Rozmery (d x š x v x rázvor):

480,5 x 176,5 x 147 x 280,3 cm

Pohot. hmotnosť: 1604 kg

Priemer otáčania: 11,8 m

Spotreba (mesto/mimo):

11,2/5,7 l/100 km

Objem pal. nádrže: 62 l

Objem bat. priestoru: 462 l

Max. rýchlosť: 213 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 10,4 s

Uvedenie na trh: jar 2002

Opel Omega 2,5 DTi 16V

Cena (akcia): 1 179 000 Sk

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Koncepcia: automobil vyššej strednej triedy, prepĺňaný vznetový štvorvalec, vstrekovanie Common Rail, päťstupňová automatická prevodovka

Zdvih. objem motora: 2497 cm3

Max. výkon: 110 kW (150 k)/4000 min-1

Max. krút. moment: 300 Nm/1700 min-1

Rozmery (d x š x v x rázvor):

490 x 177,5 x 145,5 x 273 cm

Pohot. hmotnosť: 1610 kg

Priemer otáčania: 11,1 m

Spotreba (mesto/mimo):

11,9/6,7 l/100 km

Objem pal. nádrže: 75 l

Objem bat. priestoru: 530 l

Max. rýchlosť: 206 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 11,0 s

Uvedenie na trh: 2001

Peugeot 607 2,2 HDi 16V

Cena: 1 560 000 Sk

Koncepcia: automobil vyššej strednej triedy, prepĺňaný vznetový štvorvalec, vstrekovanie Common Rail, päťstupňová automatická prevodovka

Zdvih. objem motora: 2179 cm3

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Max. výkon: 98 kW (133 k)/4000 min-1

Max. krút. moment: 314 Nm/2000 min-1

Rozmery (d x š x v x rázvor):

487 x 183,5 x 146 x 280 cm

Pohot. hmotnosť: 1535 kg

Priemer otáčania: 12 m

Spotreba (mesto/mimo):

9,8/5,8 l/100 km

Objem pal. nádrže: 80 l

Objem bat. priestoru: 480 l

Max. rýchlosť: 202 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 12,1 s

Uvedenie na trh: jeseň 2000

Citroen C5 2,2 HDi 16V

Cena: 1 291 700 Sk

Koncepcia: automobil strednej/vyššej strednej triedy, prepĺňaný vznetový štvorvalec, vstrekovanie Common Rail, päťstupňová automatická prevodovka

Zdvih. objem motora: 2179 cm3

Max. výkon: 98 kW (133 k)/4000 min–1

Max. krút. moment: 314 Nm/2000 min–1

Rozmery (d x š x v x rázvor):

462 x 177 x 148 x 275 cm

Pohot. hmotnosť: 1485 kg

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Priemer otáčania: 11,8 m

Spotreba (mesto/mimo): 9,8/5,4 l/100 km

Objem pal. nádrže: 66 l

Objem bat. priestoru: 455 l

Max. rýchlosť: 202 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 12,3 s

Uvedenie na trh: jar 2001

Autor: Jozef Beníček

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Motoristi späť za volantom. Riziko nehôd opäť rastie.
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody
  3. Tvorivé háčkovanie aj 30 otázok pre Hanu Gregorovú
  4. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  5. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  6. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  7. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  8. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 103 594
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 21 851
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 11 655
  4. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 6 808
  5. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 6 207
  6. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 5 469
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 4 767
  8. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 529
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťZatvoriť reklamu