Prekvapenie z počítača – Škoda Superb 2,5 TDi

Naša takmer domáca


FOTO – ARCHÍV

značka, Škoda, ponúkla svetu novinku, ktorá sa uviedla na trhu minulý

rok. Pravdou však je, že niekoľko kusov putovalo na Slovensko ešte v „predpremiére“ na jeseň roku 2001. Hovoríme o luxusnom formáte automobilu Superb, ktorý našiel svoje meno v histórii. Automobil s takýmto menom by sme našli v ponuke už v roku 1934. Nechajme históriu historikom a využime ponuku odviezť sa s „vrcholom“ vznetovej ponuky – vozidlom s motorom 2,5 TDi a v najvyššej výbave.


FOTO – ARCHÍV

Exteriér: vonkajšie línie prezentujúce na prvý pohľad značku Škoda, línia strechy „dedičstvom“ koncernového Volkswagenu Passat, vpredu typická široká maska, lichobežníkové xenónové svetlomety za čírym sklom. Vzadu tvar svetiel známy už z Octavie, avšak so štyrmi priesvitnými prúžkami, tretie brzdové svetlo tesne nad zadnou kapotou. Kapacita batožinového priestoru primeraných 462 litrov. Dobrý prístup do batožinového priestoru vďaka veľkému uhlu otvorenia veka.

Interiér: príjemný, nie extravagantný, elektricky nastaviteľné predné sedadlá (vodičovo s tromi pamäťami), výškovo aj pozdĺžne manuálne nastaviteľný volant. Výborná ponuka priestoru, excelentná na zadných sedadlách (rázvor kolies 2803 mm). Dobre tvarované a pohodlné kožené sedadlá, elektricky vyhrievané. Vpredu aj vzadu lakťové opierky, predná so schránkou na odkladanie menších predmetov, zadná po sklopení odhalí dva držiaky na poháre. V strede otvor opatrený vakom na lyže. Pohodlné nastupovanie a vystupovanie do a z automobilu vďaka široko sa otvárajúcim dverám a veľkorysému vnútornému priestoru. Luxusný dojem vďaka titánovo sfarbeným doplnkom v interiéri a obloženiu drevom.

Ergonómia: jednoduchý, ale príjemný prístrojový panel, všetky prvky ovládania na svojom mieste, príjemne podsvietené prístroje, dostatok odkladacích miest.

Motor: maximálny výkon 114 kW (155 k) a maximálny krútiaci moment 310 Nm (od otáčok 1400 min-1): záruka dynamiky a výborného ťahu.

Prevodovka: päťstupňová automatická tiptronic (teda s možnosťou manuálneho radenia), dobre odstupňovaná, „hladké“ radenie.

Bezpečnosť: na všetkých sedadlách trojbodové bezpečnostné pásy, krajné s predpínačmi, vzadu tri hlavové opierky. K bezpečnosti prispieva tuhá karoséria, sériové dva čelné a dva bočné airbagy (v top verzii aj hlavové) a pod. Ovládanie bočných okien elektricky, rovnako aj vonkajších spätných zrkadiel. Bezpečné cúvanie podporili cúvacie snímače s akustickou signalizáciou.

Jazda: štartovanie bezproblémové aj za chladného počasia, tichý chod motora, výborne vyladený podvozok, k čomu prispieva aj viacprvkové zavesenie prednej nápravy s pomocným rámom. Odozva podvozku na nerovnosti veľmi dobrá, správanie v zákrutách neutrálne až nedotáčavé, agresívnejšou jazdou vyvolané vychýlenie zadnej nápravy sa dá hravo korigovať. Pohodlné cestovanie na dlhých trasách na všetkých sedadlách.

Záver: Škoda Superb je elegantný, luxusný, jazdne príjemný, dobre ovládateľný automobil s nadpriemerným priestorom na zadných sedadlách. Na dlhých trasách bol príjemným spoločníkom tempomat, o jednotlivých údajoch nás informoval palubný počítač. Príjemne prekvapil počas dlhšej absolvovanej trasy. Po asi 800 km zložených z autostrádových úsekov a našich hlavných ciest zaznamenal pri priemernej rýchlosti takmer 80 km/h priemernú spotrebu 7,9 litra nafty na 100 kilometrov. Na motor s takými technickými parametrami výborná hodnota.

plus

* dynamický a úsporný motor

* nadpriemerný vnútorný priestor

* bezpečný podvozok

mínus

* možno len maličkosti

Škoda Superb 2,5 TDi 24V

Cena: 1 542 090 Sk

Koncepcia: automobil vyššej strednej triedy, prepĺňaný vznetový vidlicový šesťvalec, päťstupňová automatická prevodovka

Zdvih. objem motora: 2496 cm3

Max. výkon: 114 kW (155 k)/4000 min-1

Max. krút. moment: 310 Nm/1400 min-1

Rozmery (d x š x v x rázvor):

480,5 x 176,5 x 147 x 280,3 cm

Pohot. hmotnosť: 1604 kg

Priemer otáčania: 11,8 m

Spotreba (mesto/mimo):

11,2/5,7 l/100 km

Objem pal. nádrže: 62 l

Objem bat. priestoru: 462 l

Max. rýchlosť: 213 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 10,4 s

Uvedenie na trh: jar 2002

Opel Omega 2,5 DTi 16V

Cena (akcia): 1 179 000 Sk

Koncepcia: automobil vyššej strednej triedy, prepĺňaný vznetový štvorvalec, vstrekovanie Common Rail, päťstupňová automatická prevodovka

Zdvih. objem motora: 2497 cm3

Max. výkon: 110 kW (150 k)/4000 min-1

Max. krút. moment: 300 Nm/1700 min-1

Rozmery (d x š x v x rázvor):

490 x 177,5 x 145,5 x 273 cm

Pohot. hmotnosť: 1610 kg

Priemer otáčania: 11,1 m

Spotreba (mesto/mimo):

11,9/6,7 l/100 km

Objem pal. nádrže: 75 l

Objem bat. priestoru: 530 l

Max. rýchlosť: 206 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 11,0 s

Uvedenie na trh: 2001

Peugeot 607 2,2 HDi 16V

Cena: 1 560 000 Sk

Koncepcia: automobil vyššej strednej triedy, prepĺňaný vznetový štvorvalec, vstrekovanie Common Rail, päťstupňová automatická prevodovka

Zdvih. objem motora: 2179 cm3

Max. výkon: 98 kW (133 k)/4000 min-1

Max. krút. moment: 314 Nm/2000 min-1

Rozmery (d x š x v x rázvor):

487 x 183,5 x 146 x 280 cm

Pohot. hmotnosť: 1535 kg

Priemer otáčania: 12 m

Spotreba (mesto/mimo):

9,8/5,8 l/100 km

Objem pal. nádrže: 80 l

Objem bat. priestoru: 480 l

Max. rýchlosť: 202 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 12,1 s

Uvedenie na trh: jeseň 2000

Citroen C5 2,2 HDi 16V

Cena: 1 291 700 Sk

Koncepcia: automobil strednej/vyššej strednej triedy, prepĺňaný vznetový štvorvalec, vstrekovanie Common Rail, päťstupňová automatická prevodovka

Zdvih. objem motora: 2179 cm3

Max. výkon: 98 kW (133 k)/4000 min–1

Max. krút. moment: 314 Nm/2000 min–1

Rozmery (d x š x v x rázvor):

462 x 177 x 148 x 275 cm

Pohot. hmotnosť: 1485 kg

Priemer otáčania: 11,8 m

Spotreba (mesto/mimo): 9,8/5,4 l/100 km

Objem pal. nádrže: 66 l

Objem bat. priestoru: 455 l

Max. rýchlosť: 202 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 12,3 s

Uvedenie na trh: jar 2001

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kreditná karta – áno alebo nie
  2. Nemusím sa na nikoho spoliehať
  3. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  4. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  5. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  6. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  7. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
  8. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho
  9. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky
  10. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom
  1. 5 tipov ako využiť ľahké priečky pri rekonštrukcii bytu
  2. Dvojitý diplom medzi EU v Bratislave a UNWE v Sofii
  3. Ustanovujúce valné zhromaždenie Alumni klubu EU v Bratislave
  4. Kreditná karta – áno alebo nie
  5. Nemusím sa na nikoho spoliehať
  6. Štátny tajomník envirorezortu: Na sucho musíme byť pripravení.
  7. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  8. Uncovering Artificial Intelligence in Slovakia
  9. Digitalizácia dokumentov firmám ušetrí nielen peniaze
  10. Intenzívne sa rozvíjajúca spolupráca s čínskymi univerzitami
  1. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí 23 699
  2. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky 21 190
  3. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho 18 393
  4. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru 17 689
  5. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček 12 126
  6. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch? 6 639
  7. Nepodceňujte bolesť chrbta, môže ísť o zápalové ochorenie 5 563
  8. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom 4 936
  9. Máte nad 40? Skontrolujte si, či je Vaše srdce skutočne zdravé 4 182
  10. Sú bolesti kĺbov dôvodom, že nemôžete v živote robiť čo chcete? 3 059

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Aktivitou v parlamente nesrší, politickú budúcnosť má Kaliňák už spečatenú

V Smere je stále veľmi silný, hovorí o Robertovi Kaliňákovi politológ.

DOMOV

Obchodník a zberateľ informácií. Kto je Kočner

S Marianom Kočnerom sa spája viac ako desať káuz.

Stĺpček Jakuba Fila

Zadržali Kočnera. Hoci platí prezumpcia neviny, treba povedať konečne

K rozsudku je dlhá cesta.

DOMOV

NAKA zadržala Mariana Kočnera, o väzbe sa ešte rozhodne

Príkaz vydal prokurátor Úradu špeciálnej prokuratúry.

Neprehliadnite tiež

Tesla v USA vyšetruje prvé samovznietenie Modelu S

Ide o prvý prípad bezdôvodného samovznietenia batérie Tesly.

Audi A1 narástlo na veľkosť Pola. Dieselový motor už nedostane

Digitálne budíky na prístrojovej doske ponúkne už v základe.

Dopravu v Bratislave a okolí komplikuje viacero nehôd a kolóny

Situáciu môže skomplikovať aj jazda protestujúcich farmárov na traktoroch.

Čo kúpiť: Volkswagen Golf alebo konkurenciu?

V Európe je najpredávanejší Volkswagen Golf. Na Slovensku ho predbehla Škoda Octavia.