Prekvapenie z počítača – Škoda Superb 2,5 TDi

Naša takmer domáca


FOTO – ARCHÍV

značka, Škoda, ponúkla svetu novinku, ktorá sa uviedla na trhu minulý

rok. Pravdou však je, že niekoľko kusov putovalo na Slovensko ešte v „predpremiére“ na jeseň roku 2001. Hovoríme o luxusnom formáte automobilu Superb, ktorý našiel svoje meno v histórii. Automobil s takýmto menom by sme našli v ponuke už v roku 1934. Nechajme históriu historikom a využime ponuku odviezť sa s „vrcholom“ vznetovej ponuky – vozidlom s motorom 2,5 TDi a v najvyššej výbave.


FOTO – ARCHÍV

Exteriér: vonkajšie línie prezentujúce na prvý pohľad značku Škoda, línia strechy „dedičstvom“ koncernového Volkswagenu Passat, vpredu typická široká maska, lichobežníkové xenónové svetlomety za čírym sklom. Vzadu tvar svetiel známy už z Octavie, avšak so štyrmi priesvitnými prúžkami, tretie brzdové svetlo tesne nad zadnou kapotou. Kapacita batožinového priestoru primeraných 462 litrov. Dobrý prístup do batožinového priestoru vďaka veľkému uhlu otvorenia veka.

Interiér: príjemný, nie extravagantný, elektricky nastaviteľné predné sedadlá (vodičovo s tromi pamäťami), výškovo aj pozdĺžne manuálne nastaviteľný volant. Výborná ponuka priestoru, excelentná na zadných sedadlách (rázvor kolies 2803 mm). Dobre tvarované a pohodlné kožené sedadlá, elektricky vyhrievané. Vpredu aj vzadu lakťové opierky, predná so schránkou na odkladanie menších predmetov, zadná po sklopení odhalí dva držiaky na poháre. V strede otvor opatrený vakom na lyže. Pohodlné nastupovanie a vystupovanie do a z automobilu vďaka široko sa otvárajúcim dverám a veľkorysému vnútornému priestoru. Luxusný dojem vďaka titánovo sfarbeným doplnkom v interiéri a obloženiu drevom.

Ergonómia: jednoduchý, ale príjemný prístrojový panel, všetky prvky ovládania na svojom mieste, príjemne podsvietené prístroje, dostatok odkladacích miest.

Motor: maximálny výkon 114 kW (155 k) a maximálny krútiaci moment 310 Nm (od otáčok 1400 min-1): záruka dynamiky a výborného ťahu.

Prevodovka: päťstupňová automatická tiptronic (teda s možnosťou manuálneho radenia), dobre odstupňovaná, „hladké“ radenie.

Bezpečnosť: na všetkých sedadlách trojbodové bezpečnostné pásy, krajné s predpínačmi, vzadu tri hlavové opierky. K bezpečnosti prispieva tuhá karoséria, sériové dva čelné a dva bočné airbagy (v top verzii aj hlavové) a pod. Ovládanie bočných okien elektricky, rovnako aj vonkajších spätných zrkadiel. Bezpečné cúvanie podporili cúvacie snímače s akustickou signalizáciou.

Jazda: štartovanie bezproblémové aj za chladného počasia, tichý chod motora, výborne vyladený podvozok, k čomu prispieva aj viacprvkové zavesenie prednej nápravy s pomocným rámom. Odozva podvozku na nerovnosti veľmi dobrá, správanie v zákrutách neutrálne až nedotáčavé, agresívnejšou jazdou vyvolané vychýlenie zadnej nápravy sa dá hravo korigovať. Pohodlné cestovanie na dlhých trasách na všetkých sedadlách.

Záver: Škoda Superb je elegantný, luxusný, jazdne príjemný, dobre ovládateľný automobil s nadpriemerným priestorom na zadných sedadlách. Na dlhých trasách bol príjemným spoločníkom tempomat, o jednotlivých údajoch nás informoval palubný počítač. Príjemne prekvapil počas dlhšej absolvovanej trasy. Po asi 800 km zložených z autostrádových úsekov a našich hlavných ciest zaznamenal pri priemernej rýchlosti takmer 80 km/h priemernú spotrebu 7,9 litra nafty na 100 kilometrov. Na motor s takými technickými parametrami výborná hodnota.

plus

* dynamický a úsporný motor

* nadpriemerný vnútorný priestor

* bezpečný podvozok

mínus

* možno len maličkosti

Škoda Superb 2,5 TDi 24V

Cena: 1 542 090 Sk

Koncepcia: automobil vyššej strednej triedy, prepĺňaný vznetový vidlicový šesťvalec, päťstupňová automatická prevodovka

Zdvih. objem motora: 2496 cm3

Max. výkon: 114 kW (155 k)/4000 min-1

Max. krút. moment: 310 Nm/1400 min-1

Rozmery (d x š x v x rázvor):

480,5 x 176,5 x 147 x 280,3 cm

Pohot. hmotnosť: 1604 kg

Priemer otáčania: 11,8 m

Spotreba (mesto/mimo):

11,2/5,7 l/100 km

Objem pal. nádrže: 62 l

Objem bat. priestoru: 462 l

Max. rýchlosť: 213 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 10,4 s

Uvedenie na trh: jar 2002

Opel Omega 2,5 DTi 16V

Cena (akcia): 1 179 000 Sk

Koncepcia: automobil vyššej strednej triedy, prepĺňaný vznetový štvorvalec, vstrekovanie Common Rail, päťstupňová automatická prevodovka

Zdvih. objem motora: 2497 cm3

Max. výkon: 110 kW (150 k)/4000 min-1

Max. krút. moment: 300 Nm/1700 min-1

Rozmery (d x š x v x rázvor):

490 x 177,5 x 145,5 x 273 cm

Pohot. hmotnosť: 1610 kg

Priemer otáčania: 11,1 m

Spotreba (mesto/mimo):

11,9/6,7 l/100 km

Objem pal. nádrže: 75 l

Objem bat. priestoru: 530 l

Max. rýchlosť: 206 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 11,0 s

Uvedenie na trh: 2001

Peugeot 607 2,2 HDi 16V

Cena: 1 560 000 Sk

Koncepcia: automobil vyššej strednej triedy, prepĺňaný vznetový štvorvalec, vstrekovanie Common Rail, päťstupňová automatická prevodovka

Zdvih. objem motora: 2179 cm3

Max. výkon: 98 kW (133 k)/4000 min-1

Max. krút. moment: 314 Nm/2000 min-1

Rozmery (d x š x v x rázvor):

487 x 183,5 x 146 x 280 cm

Pohot. hmotnosť: 1535 kg

Priemer otáčania: 12 m

Spotreba (mesto/mimo):

9,8/5,8 l/100 km

Objem pal. nádrže: 80 l

Objem bat. priestoru: 480 l

Max. rýchlosť: 202 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 12,1 s

Uvedenie na trh: jeseň 2000

Citroen C5 2,2 HDi 16V

Cena: 1 291 700 Sk

Koncepcia: automobil strednej/vyššej strednej triedy, prepĺňaný vznetový štvorvalec, vstrekovanie Common Rail, päťstupňová automatická prevodovka

Zdvih. objem motora: 2179 cm3

Max. výkon: 98 kW (133 k)/4000 min–1

Max. krút. moment: 314 Nm/2000 min–1

Rozmery (d x š x v x rázvor):

462 x 177 x 148 x 275 cm

Pohot. hmotnosť: 1485 kg

Priemer otáčania: 11,8 m

Spotreba (mesto/mimo): 9,8/5,4 l/100 km

Objem pal. nádrže: 66 l

Objem bat. priestoru: 455 l

Max. rýchlosť: 202 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 12,3 s

Uvedenie na trh: jar 2001

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naučme sa správne dochucovať ryby
  2. Od septembra opäť po starom
  3. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  4. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  5. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
  6. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  7. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  8. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  9. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  10. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  1. Naučme sa správne dochucovať ryby
  2. 10 vecí, ktoré môžete dostať od zdravotnej poisťovne zadarmo
  3. Úspech na Majstrovstvách sveta v Quadrathlone
  4. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  5. Od septembra opäť po starom
  6. Máte doma retro kúsky spojené s pivom Šariš?
  7. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  8. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
  9. Business Smartphones Connected to Public Wi-Fi Can Be in Danger
  10. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 6 986
  2. Od septembra opäť po starom 5 944
  3. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd 4 711
  4. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom? 3 152
  5. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte 1 834
  6. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 736
  7. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 199
  8. Máte doma retro kúsky spojené s pivom Šariš? 1 129
  9. Ako sme jazdili v socializme 1 091
  10. Leto nekončí! 1 039

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Odchod z koalície? Názory sú pol na pol, hovorí poslanec SNS

Fico ustúpil Dankovi a vláda v stredu nerokovala. Mandát premiéra do Salzburgu ministri nakoniec odsúhlasili na diaľku, Fico neprišiel na ohlásenú tlačovú besedu.

KOMENTÁRE

Fico môže stratiť viac než Danko

V prípade vabanku môže Smer stratiť viac než SNS. Už teraz má preň kauza nepríjemné dôsledky.

KOMENTÁRE

Podomový šmejd s jadrom Únie

Žiadna „super EÚ“ s jedným pevným jadrom sa nechystá.

Neprehliadnite tiež

Volkswagen ukázal svoje najmenšie SUV, volá sa T-Roc

Už v základe ponúkne bohatú výbavu a možnosti individualizácie.

Ferrari nečakane nahrádza Californiu modelom Portofino

Maximálna rýchlosť sa zvýšila na 320 kilometrov za hodinu.

Legendárny mikrobus od Volkswagenu sa vráti do výroby

Prví zákazníci sa ho dočkajú v roku 2022 v podobe elektromobilu.

Apple už nechce vyrobiť autonómne vozidlo

Spoločnosť sa chce sústrediť na samotnú technológiu autonómneho riadenia.