SME
Sobota, 26. november, 2022 | Meniny má Kornel

BMW postaví novú dvojmiliardovú továreň v Lipsku

Mníchov/Lipsko 18.júla (TASR) - Po niekoľkomesačných rokovaniach, úvahách a špekuláciách sa nemecká automobilka BMW rozhodla postaviť svoju novú továreň ...

Mníchov/Lipsko 18.júla (TASR) - Po niekoľkomesačných rokovaniach, úvahách a špekuláciách sa nemecká automobilka BMW rozhodla postaviť svoju novú továreň v Lipsku. V továrni za približne 2 miliardy DEM a u dodávateľov by malo vzniknúť asi 10 000 pracovných miest. Na konci roka 2003 by sem z Regensburgu mali presťahovať výrobu "trojkovej" rady. Usídlenie sa BMW v Lipsku je dobré pre Sasko i pre celé východné Nemecko, hovoria zástupcovia regiónu.

Okrem Lipska postúpili do užšieho výberu mestá Schwerin, Augsburg, český Kolín a francúzsky Arras. Na začiatku sa o továreň nemeckého výrobcu usilovalo viac ako 200 miest a regiónov v Nemecku i zahraničí.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Voľba však padla na Lipsko okrem iného kvôli vysokým štátnym príspevkom v tomto regióne. BMW tu dostane pravdepodobne najvyšší možný až 35-% štátny príspevok na výstavbu továrne. Aj čo sa týka ceny pozemku, dopravného spojenia a potenciálu pracovnej sily Lipsko si počínalo najlepšie zo všetkých uchádzačov. Budúca továreň BMW bude stáť na 600-hektárovom pozemku v blízkosti diaľnic Drážďany-Halle a Mníchov-Berlín.

Vo Schwerine a Augsburgu spľasol rozhodnutím BMW sen o miliardovej investícii. Ako povedal hospodársky referent Augsburgu, samozrejme, sú sklamaní. Výber tejto lokality neuspel vzhľadom na vysokú cenu pozemku, ktorá bola o niekoľko sto miliónov vyššia ako cena konkurentov. Za Augsburg sa osobne vyjadril aj bavorský premiér Edmund Stoiber.

SkryťVypnúť reklamu

Proti usídleniu vo Schwerine hovorila predovšetkým veľká vzdialenosť od materskej továrne v Bavorsku. Aj obaja zahraniční kandidáti Kolín a Arras mali v poslednom kole už len malé šance. BMW by síce za pozemok a mzdové náklady vynaložil oveľa menej ako v Nemecku, za problém tu však považuje nedostatok kvalifikovaného personálu a tiež jazykovú bariéru.

Okrem troch tovární v Bavorsku má BMW niekoľko produkčných miest v iných regiónoch. Najväčšou nemeckou továrňou mimo Bavorska je fabrika v Berlíne, kde sa vyrábajú motocykle. Okrem toho má BMW čiastkové výrobne v Eisenachu a Wackersdorfe.

* 3 mma gl

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Blíži sa najväčšia investičná konferencia roku 2022
  2. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana?
  3. Pre úsmevy všetkých detí: Mikuláš prinesie prekvapenia aj online
  4. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to?
  5. Vedeli ste, čo všetko kryje poistenie nehnuteľnosti?
  6. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám
  7. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie
  8. Novinka: Počúvajte podcasty úplne bez reklamy v apke SME
  1. Tesco pokračuje v raste, otvára dve nové predajne
  2. Adios, smetiaky! Tento domáci kompostér mení odpad na substrát
  3. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste
  4. Štátne rezervy uvedú nový systém pomoci v krízových situáciách
  5. 7 prekvapení, ktoré prináša bývanie v Helenkách
  6. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana?
  7. eTabletka - 6 dôvodov pre nákup liekov z pohodlia domova
  8. Wüstenrot predstavuje novinku v poistení majetku W dobrom domov
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 22 318
  2. Vo Zvolene otvorili prvé zelené obchodné centrum na Slovensku 7 592
  3. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 6 123
  4. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 3 952
  5. Plavky namiesto bielych plášťov. To sú doktori budúcnosti 3 290
  6. First moment dovolenka: letný oddych so zľavou do 35 percent 2 713
  7. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 2 572
  8. Novinka: Počúvajte podcasty úplne bez reklamy v apke SME 2 500
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Renault Austral

Lákať chce výbavou aj ovládaním Google.


20 h
MG ZS

Zamrzieť môže spotreba aj infotainment.


25. nov
Fiat Tipo

Litrový trojvalec prekonáva staršiu atmosféru v každom ohľade.


23. nov
Pozreli sme si trojicu inzerovaných jazdených elektromobilov.

Z nízkeho počtu najazdených kilometrov sa netreba tešiť.


22. nov

Blogy SME

  1. Jozef Ďanovský: 7 úrodných rokov pod supervíziou Dr.Velických
  2. Ľuboš Vodička: Husitské opevnenie v Prietrži
  3. Rastislav Puchala: Pikantné spomienky na vlastnú stužkovú
  4. Anton Kovalčík: Občianska vojna a revolučný teror v sovietskom Rusku, 2.
  5. Jozef Kozár: Aké sú skutočné farby na Marse?
  6. Helena Michlíková: Kto uhádne moje meno- nechcem Ťa ale kto ho neuhádne, vezmem Ťa
  7. Adriana Boysová: Mikuláš na luxemburský spôsob
  8. Ľudmila Križanovská: Prvýkrát súhlasím s Eduardom Chmelárom
  1. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX 6 410
  2. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 6 023
  3. Ján Valchár: Ukrajinci zmasakrovali ruských vojakov - no a čo? 5 284
  4. Věra Tepličková: Tak Sme rodina, alebo nie sme rodina? 4 796
  5. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 3 020
  6. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 2 868
  7. Pavel Macko: Ľudské hyeny a vojnoví štváči sa nezastavia pred ničím! 2 698
  8. Rudolfa Vallová: Lekári, nechcite švajčiarske platy! 2 618
  1. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  2. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  3. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  4. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  6. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  7. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 50. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 2/3, prvý polrok 1929
SkryťZatvoriť reklamu