Singapur/Mníchov 27. februára (TASR) - Po novom predajnom rekorde chce výrobca automobilov BMW svoj odbyt v Ázii takmer zdvojnásobiť. V priebehu 5 rokov má predaj v tomto regióne dosiahnuť 150 000 automobilov. Pozornosť sa pritom upiera hlavne na Čínu. V minulom roku predala v Ázii spoločnosť približne 78 500 vozidiel značky BMW a Mini, čo je o 28 % viac ako v roku 2001.
Bez novozavedeného Mini predal koncern vlani v Ázii 67 900 áut (+ 11 %) svojej hlavnej značky BMW. Predaj Mini prekročil 10 600 kusov. Najväčším trhom v tomto regióne bolo i naďalej Japonsko, kde celkový odbyt vzrástol o 26 % na 45 300 automobilov. Zaznamenaná bola pritom stagnácia predaja značky BMW, pričom Mini si našiel 10 000 kupcov.
V Číne sa zvýšil predaj koncernu medziročne o 62 % na 6700 vozidiel. Práve na tento trh chce BMW zaostriť svoje aktivity. Do konca tohto roka by sa mohlo začať s výrobou v Číne prostredníctvom joint venture s čínskym výrobcom minibusov Brilliance China Automotive. Ročne sa má zhotoviť približne 30 000 automobilov trojkovej a päťkovej rady. Výšku plánovaných investícií však spoločnosť nezverejnila.
Nemecký výrobca automobilov predal vlani svetovo takmer 1,1 milióna automobilov značky BMW a Mini, čo predstavuje takmer 17-% medziročný nárast. V tomto roku plánuje koncern dosiahnuť nový rekord v celkovom predaji.