SME
Pondelok, 26. október, 2020 | Meniny má DemeterKrížovkyKrížovky

Usvedčujúce dedičstvo – Ford Fiesta 1,4 16V Ghia

Do spoločnosti malých kompaktných automobilov sa nedávno prihlásil nový Ford Fiesta. Zdedil všetko dobré, čo ponúkli jeho predchodcovia, hoci aj z iných tried (Focus, Mondeo). Bude mať toto génové inžinierstvo úspech u motoristov? Počty predaných ...


FOTO – ARCHÍV

Do spoločnosti malých kompaktných automobilov sa nedávno prihlásil nový Ford Fiesta. Zdedil všetko dobré, čo ponúkli jeho predchodcovia, hoci aj z iných tried (Focus, Mondeo). Bude mať toto génové inžinierstvo úspech u motoristov? Počty predaných kusov dajú časom odpoveď.Exteriér: Na prvý pohľad jasný nárast rozmerov. Vzhľad prispôsobený štýlu New Edge, ktorý priniesol Focus. Dynamický vzhľad Mondea, podobné tvarovanie hrán karosérie. Čisté, priame a predvídateľné línie, nie strohé ani fádne. Tvarová nadčasovosť a odlišnosť od typicky konzervatívnych tvarov áut tejto triedy.

Interiér: Dobrý prístup do vnútra cez široko sa otvárajúce dvere, vnútorná časť pripomína výplne dverí Mondea. Priestor vpredu akurát, citeľná absencia opierky pre ľavú nohu vodiča, výškovo nastaviteľný volant obšitý kožou sériovo vo všetkých výbavách. Hlavica radiacej páky najvyššej výbavy Ghia mala byť potiahnutá kožou, no mala len striebornú vložku. Prekvapenie vzadu: miesta dosť pre dvoch dospelých cestujúcich aj na dlhšiu cestu. Dostatok miesta aj nad hlavami. Tri menšie osoby či deti majú k dispozícii tri trojbodové pásy a tri opierky hlavy. Batožinový priestor s kapacitou 284 l sa otvára kľúčom alebo tlačidlom z kabíny. Na bežné používanie dostatočný, patrí do lepšej polovice medzi konkurenciou. Variabilita: iba delené operadlá v pomere 60:40, sedadlá sú vcelku.

Ergonómia: Prístrojový panel funkcionalistický až strohý, vecný, s dobre prehľadnými a vhodne umiestnenými prístrojmi. Ovládače ľahko dosiahnuteľné.

Motor: Zážihový štvorvalec 1,4 litra, šestnásť ventilov, maximálny výkon 59 kW (80 k). Vzhľadom na robustnosť a hmotnosť nie je Fiesta trhačom asfaltu so športovými ambíciami. Primerane živé malé auto má solídnu chuť zrýchľovať až po tretí prevodový stupeň. Dva najvyššie stupne sú dosť ťažké. Robustnosť a hmotnosť sa prejavili na priemernej spotrebe. Počas testu: 7,5 l/100 km – viac o liter oproti údajom výrobcu, no jazdili sme veľa na snehu, často v meste – občas takmer „za deväť“.

Prevodovka: päťstupňová manuálna, dobré a jednoznačné radenie s krátkymi dráhami.

Bezpečnosť: Dva sériové čelné airbagy, pre túto kategóriu s netypickým dvojstupňovým napĺňaním. Testované vozidlo aj s príplatkovými bočnými a hlavovými airbagmi. Predné ventilované kotúčové, zadné bubnové brzdy, v našom prípade navyše s ABS za príplatok. Veľmi stabilný podvozok.

Jazda: Veľmi príjemný podvozok, tvrdšie naladený. Znesie viac rýchlosti, ako sa auto dokáže rozbehnúť. Pri prázdnom vozidle menej komfortný pri jazde cez nerovnosti. Prejazdy zákrut bez nakláňania, na dobrej ceste suverénny a istý. Pri normálnom spôsobe jazdenia je ťažké dostať auto do šmyku. Pri zaťažení sa zvýši komfort. Na pohyby volantom reaguje vozidlo rýchlo a presne.

Záver: Predvídateľné správanie a istota vozidla aj v extrémnych situáciách sú hlavné prednosti novej Fiesty. K tomu treba prirátať úroveň aktívnej aj pasívnej bezpečnosti. Do najpredávanejšieho segmentu áut u nás priniesol Ford inovačný a výrazne konkurenčný produkt. Má veľa dobrých predpokladov stať sa jedným z pilierov značky.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Fresh Market má novú predajňu Sanagro. Takto to tam vyzerá
  2. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  3. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  4. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  5. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  6. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  7. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  8. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  9. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  1. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  2. Chief of Slovak Telekom: We care about the future of Slovakia
  3. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  5. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  6. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  7. Kvalitné sporenie si dokážete vybaviť z pohodlia domova
  8. Tesco prináša zákazníkom potraviny za každých okolností
  9. Vedeli ste, že jablká majú svoj medzinárodný deň?
  10. Zostáva už len 7 dní na predloženie žiadosti o grant
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 27 127
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 21 808
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 183
  4. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 686
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 12 370
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 11 850
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 818
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 966
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 747
  10. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 10 402
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Navrhli odvolať rektora STU Fikara, na rokovaní bola polícia

Akademici si odhlasovali koniec Miroslava Fikara.

Rektor Slovenskej technickej univerzity (STU) Miroslav Fikar.
Viliam Turan na archívnej fotografii.
Roman Prymula.

Slovensko otestujú celoplošne cez víkend (minúta po minúte)

Počas pilotnej fázy plošného testovania otestovali 140 945 ľudí.

v popredí vpravo premiér Igor Matovič, v pozadí sprava minister zdravotníctva Marek Krajčí, minister obrany Jaroslav Naď a náčelník Generálneho štábu Ozbrojených síl Daniel Zmeko na brífingu s novinármi počas prestávky zasadnutia Ústredného krízového štábu.

Neprehliadnite tiež

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.
Po nastúpení do auta chytáme pri zatváraní dverí vnútornú kľučku. Na jej čistenie nepoužívajte agresívnu chémiu.