SME
Streda, 27. január, 2021 | Meniny má BohušKrížovkyKrížovky

Usvedčujúce dedičstvo – Ford Fiesta 1,4 16V Ghia

Do spoločnosti malých kompaktných automobilov sa nedávno prihlásil nový Ford Fiesta. Zdedil všetko dobré, čo ponúkli jeho predchodcovia, hoci aj z iných tried (Focus, Mondeo). Bude mať toto génové inžinierstvo úspech u motoristov? Počty predaných ...


FOTO – ARCHÍV

Do spoločnosti malých kompaktných automobilov sa nedávno prihlásil nový Ford Fiesta. Zdedil všetko dobré, čo ponúkli jeho predchodcovia, hoci aj z iných tried (Focus, Mondeo). Bude mať toto génové inžinierstvo úspech u motoristov? Počty predaných kusov dajú časom odpoveď.Exteriér: Na prvý pohľad jasný nárast rozmerov. Vzhľad prispôsobený štýlu New Edge, ktorý priniesol Focus. Dynamický vzhľad Mondea, podobné tvarovanie hrán karosérie. Čisté, priame a predvídateľné línie, nie strohé ani fádne. Tvarová nadčasovosť a odlišnosť od typicky konzervatívnych tvarov áut tejto triedy.

Interiér: Dobrý prístup do vnútra cez široko sa otvárajúce dvere, vnútorná časť pripomína výplne dverí Mondea. Priestor vpredu akurát, citeľná absencia opierky pre ľavú nohu vodiča, výškovo nastaviteľný volant obšitý kožou sériovo vo všetkých výbavách. Hlavica radiacej páky najvyššej výbavy Ghia mala byť potiahnutá kožou, no mala len striebornú vložku. Prekvapenie vzadu: miesta dosť pre dvoch dospelých cestujúcich aj na dlhšiu cestu. Dostatok miesta aj nad hlavami. Tri menšie osoby či deti majú k dispozícii tri trojbodové pásy a tri opierky hlavy. Batožinový priestor s kapacitou 284 l sa otvára kľúčom alebo tlačidlom z kabíny. Na bežné používanie dostatočný, patrí do lepšej polovice medzi konkurenciou. Variabilita: iba delené operadlá v pomere 60:40, sedadlá sú vcelku.

Ergonómia: Prístrojový panel funkcionalistický až strohý, vecný, s dobre prehľadnými a vhodne umiestnenými prístrojmi. Ovládače ľahko dosiahnuteľné.

Motor: Zážihový štvorvalec 1,4 litra, šestnásť ventilov, maximálny výkon 59 kW (80 k). Vzhľadom na robustnosť a hmotnosť nie je Fiesta trhačom asfaltu so športovými ambíciami. Primerane živé malé auto má solídnu chuť zrýchľovať až po tretí prevodový stupeň. Dva najvyššie stupne sú dosť ťažké. Robustnosť a hmotnosť sa prejavili na priemernej spotrebe. Počas testu: 7,5 l/100 km – viac o liter oproti údajom výrobcu, no jazdili sme veľa na snehu, často v meste – občas takmer „za deväť“.

Prevodovka: päťstupňová manuálna, dobré a jednoznačné radenie s krátkymi dráhami.

Bezpečnosť: Dva sériové čelné airbagy, pre túto kategóriu s netypickým dvojstupňovým napĺňaním. Testované vozidlo aj s príplatkovými bočnými a hlavovými airbagmi. Predné ventilované kotúčové, zadné bubnové brzdy, v našom prípade navyše s ABS za príplatok. Veľmi stabilný podvozok.

Jazda: Veľmi príjemný podvozok, tvrdšie naladený. Znesie viac rýchlosti, ako sa auto dokáže rozbehnúť. Pri prázdnom vozidle menej komfortný pri jazde cez nerovnosti. Prejazdy zákrut bez nakláňania, na dobrej ceste suverénny a istý. Pri normálnom spôsobe jazdenia je ťažké dostať auto do šmyku. Pri zaťažení sa zvýši komfort. Na pohyby volantom reaguje vozidlo rýchlo a presne.

Záver: Predvídateľné správanie a istota vozidla aj v extrémnych situáciách sú hlavné prednosti novej Fiesty. K tomu treba prirátať úroveň aktívnej aj pasívnej bezpečnosti. Do najpredávanejšieho segmentu áut u nás priniesol Ford inovačný a výrazne konkurenčný produkt. Má veľa dobrých predpokladov stať sa jedným z pilierov značky.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. INEKO: Základná škola v Svätom Jure je najlepšia na Slovensku
  3. Hygge ako životný štýl
  4. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  5. Viete, ako správne umyť ovocie? Čistá voda stačiť nemusí
  6. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  7. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  8. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  9. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  10. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  1. Viete, ako správne umyť ovocie? Čistá voda stačiť nemusí
  2. Závod zamestnáva 500 ľudí. Tatravagónka v Trebišove má 50 rokov
  3. Spoločnosť BILLA v novom e-booku radí, ako sa stravovovať zdravo
  4. Počas koronakrízy vzrástli obavy z dopadov práceneschopnosti
  5. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  6. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  7. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  8. Budovanie zelenej značky
  9. Arval Slovakia: Spoliehajú na nás firmy z kľúčových sektorov
  10. INEKO: Základná škola v Svätom Jure je najlepšia na Slovensku
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 20 983
  2. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 20 837
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 17 594
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 8 603
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 215
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 7 952
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 402
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 266
  9. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020 7 221
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 114
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ak sa chcú seniori nad 65 rokov prihlásiť ako náhradníci na očkovanie musia pátrať po tom, aký systém prihlasovania používa ich najbližšie očkovacie centrum. Ilustračná fotografia.

Nemocnice navrhujú, aby sa náhradníci prihlasovali cez portál korona.gov.

7 h
Certifikát z celoplošného skríningového testovania na ochorenie COVID-19 prebiehajúceho od 18. - 26. januára 2021.

Zoznam zmien platných od 27. januára.

6 h

V sobotu sa chystajú ďalšie protesty.

4 h

Neprehliadnite tiež

Lepiaca sada pri defekte môže, ale aj nemusí pomôcť.

Lepiaca sada je rýchlou, ale nespoľahlivou záchranou.

9 h
Chevrolet Corvette Stingray

Dnes má jeho kabriolet už slušnú hodnotu.

25. jan
Kia XCeed PHEV

V meste by sa osvedčila aj ako full-hybrid.

23. jan
Dacia Sandero

S vyššou cenou prišiel aj lepší dojem.

21. jan