SME
Streda, 29. jún, 2022 | Meniny má Peter, Pavol, Petra

Usvedčujúce dedičstvo – Ford Fiesta 1,4 16V Ghia

Do spoločnosti malých kompaktných automobilov sa nedávno prihlásil nový Ford Fiesta. Zdedil všetko dobré, čo ponúkli jeho predchodcovia, hoci aj z iných tried (Focus, Mondeo). Bude mať toto génové inžinierstvo úspech u motoristov? Počty predaných ...


FOTO – ARCHÍV

Do spoločnosti malých kompaktných automobilov sa nedávno prihlásil nový Ford Fiesta. Zdedil všetko dobré, čo ponúkli jeho predchodcovia, hoci aj z iných tried (Focus, Mondeo). Bude mať toto génové inžinierstvo úspech u motoristov? Počty predaných kusov dajú časom odpoveď.Exteriér: Na prvý pohľad jasný nárast rozmerov. Vzhľad prispôsobený štýlu New Edge, ktorý priniesol Focus. Dynamický vzhľad Mondea, podobné tvarovanie hrán karosérie. Čisté, priame a predvídateľné línie, nie strohé ani fádne. Tvarová nadčasovosť a odlišnosť od typicky konzervatívnych tvarov áut tejto triedy.

Interiér: Dobrý prístup do vnútra cez široko sa otvárajúce dvere, vnútorná časť pripomína výplne dverí Mondea. Priestor vpredu akurát, citeľná absencia opierky pre ľavú nohu vodiča, výškovo nastaviteľný volant obšitý kožou sériovo vo všetkých výbavách. Hlavica radiacej páky najvyššej výbavy Ghia mala byť potiahnutá kožou, no mala len striebornú vložku. Prekvapenie vzadu: miesta dosť pre dvoch dospelých cestujúcich aj na dlhšiu cestu. Dostatok miesta aj nad hlavami. Tri menšie osoby či deti majú k dispozícii tri trojbodové pásy a tri opierky hlavy. Batožinový priestor s kapacitou 284 l sa otvára kľúčom alebo tlačidlom z kabíny. Na bežné používanie dostatočný, patrí do lepšej polovice medzi konkurenciou. Variabilita: iba delené operadlá v pomere 60:40, sedadlá sú vcelku.

Ergonómia: Prístrojový panel funkcionalistický až strohý, vecný, s dobre prehľadnými a vhodne umiestnenými prístrojmi. Ovládače ľahko dosiahnuteľné.

Motor: Zážihový štvorvalec 1,4 litra, šestnásť ventilov, maximálny výkon 59 kW (80 k). Vzhľadom na robustnosť a hmotnosť nie je Fiesta trhačom asfaltu so športovými ambíciami. Primerane živé malé auto má solídnu chuť zrýchľovať až po tretí prevodový stupeň. Dva najvyššie stupne sú dosť ťažké. Robustnosť a hmotnosť sa prejavili na priemernej spotrebe. Počas testu: 7,5 l/100 km – viac o liter oproti údajom výrobcu, no jazdili sme veľa na snehu, často v meste – občas takmer „za deväť“.

Prevodovka: päťstupňová manuálna, dobré a jednoznačné radenie s krátkymi dráhami.

Bezpečnosť: Dva sériové čelné airbagy, pre túto kategóriu s netypickým dvojstupňovým napĺňaním. Testované vozidlo aj s príplatkovými bočnými a hlavovými airbagmi. Predné ventilované kotúčové, zadné bubnové brzdy, v našom prípade navyše s ABS za príplatok. Veľmi stabilný podvozok.

Jazda: Veľmi príjemný podvozok, tvrdšie naladený. Znesie viac rýchlosti, ako sa auto dokáže rozbehnúť. Pri prázdnom vozidle menej komfortný pri jazde cez nerovnosti. Prejazdy zákrut bez nakláňania, na dobrej ceste suverénny a istý. Pri normálnom spôsobe jazdenia je ťažké dostať auto do šmyku. Pri zaťažení sa zvýši komfort. Na pohyby volantom reaguje vozidlo rýchlo a presne.

Záver: Predvídateľné správanie a istota vozidla aj v extrémnych situáciách sú hlavné prednosti novej Fiesty. K tomu treba prirátať úroveň aktívnej aj pasívnej bezpečnosti. Do najpredávanejšieho segmentu áut u nás priniesol Ford inovačný a výrazne konkurenčný produkt. Má veľa dobrých predpokladov stať sa jedným z pilierov značky.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Večer stál chlieb dvojnásobok ako ráno. Ako hyperinflácia pripravila ľudí o úspory?
  2. Plyn v doprave môže byť medzičlánkom k nízkoemisnej budúcnosti
  3. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  4. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek
  5. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine
  6. Špičková starostlivosť aj pre detských pacientov
  7. Spoločnosť Mars inšpiruje: Lepší svet pre domácich miláčikov
  8. Danube InGrid zvyšuje energetickú stabilitu aj v Bratislave
  1. Študenti spoznali nové výrobné trendy v Schaeffler Skalica
  2. Špičková starostlivosť aj pre detských pacientov
  3. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  4. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine
  5. Spoločnosť Mars inšpiruje: Lepší svet pre domácich miláčikov
  6. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek
  7. Modernizácia VÚSCH rozšíri a skvalitní zdravotnú starostlivosť
  8. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  1. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 11 204
  2. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 8 357
  3. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 5 131
  4. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk 3 954
  5. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 752
  6. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME 3 151
  7. 91 kreslených správ o Slovensku, Ukrajine a celom svete 1 698
  8. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 1 518
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Bývalá štátna tajomníčka Monika Jankovská.

Trnavský súd zatiaľ nepovedal, či ju bude súdiť napriek zlej psychike.


13 h
Súkromné lietadlo od spoločnosti Wheels Up

Je to efekt pandémie, šéfovia si presadili luxusnú formu cestovania.


13 h
Notre Dame má obklopovať zeleň.

Katedrálu chcú verejnosti opätovne sprístupniť o dva roky.


9 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Voľba šéfa RTVS bude tento týždeň v parlamente.


a 1 ďalší 21m

Blogy SME

  1. Irena Šimuneková: Trenčiansky luh a okolie
  2. Vladimír Krátky: Šialenstvo raketové vs. šialenstvá iné ?
  3. Marek Brenčič: Ukrajine prajem, aby bežala úspešný maratón
  4. Vanda Tuchyňová: Svedectvo byváleho krajského predsedu OĽANO v Žiline
  5. Martina Paulenová: Narodeninový darček
  6. Janka Bittó Cigániková: Takto by sme nemocnice (nie len) z plánu obnovy riešili my
  7. Vladimír Krátky: Kam sa hrabe Wiener šniceľ na naše bryndzáky !
  8. Tomáš Bilik: Ako sa mesto (ne) rozvíja ?
  1. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 10 465
  2. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku) 7 432
  3. Věra Tepličková: Igi zasa ukazuje figy alebo O tom, ako sa Edo unáhlil 5 895
  4. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 3 927
  5. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 3 709
  6. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 551
  7. Miroslav Lukáč: Kto je ešte dnes rusofil, potrebuje odbornú pomoc. 3 193
  8. Michal Feik: Čo spôsobí Matovičov balíček 3 112
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  7. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  8. Jiří Ščobák: Mentální cvičení: Určení rizikových bodů a možných tras ruského postupu na Ukrajině
SkryťZatvoriť reklamu