Detroit 4. marca (TASR) - Ak by sa zachoval súčasný trend v predaji automobilov v USA aj v ostatných mesiacoch roka, potom by sa v krajine predalo 15,5 milióna nových vozidiel. Vlaňajšia februárová prognóza bola o milión vozidiel lepšia. V porovnaní s februárom 2002 sa predaj osobných vozidiel znížil o 7 %.
Ford potvrdil, že jeho odbyt vozidiel v porovnaní so slabým výkonom v rovnakom mesiaci vlaňajška klesol o 0,1 %. Avšak pri zohľadnení predaja jeho zahraničných značiek ako Jaguar, Volvo a niektorých typov ťažkých vozidiel vzrástol o 0,4 %. Pokles v predaji zaznamenali aj General Motors (19 %) a DaimlerChrysler AG o 4 %. Na výsledky predaja automobilov mala minulý mesiac vplyv aj 20-dňová extrémne silná zima v severných a severovýchodných častiach krajiny.
Pokles predaja predmetov dlhodobej spotreby súvisí aj so spotrebiteľskou náladou, ktorá dosiahla najnižšiu úroveň za posledných 10 rokov.
Vedenia hlavných troch automobiliek už informovali, že výsledky v predaji vozidiel budú mať vplyv na objem výroby v druhom štvrťroku. General Motors oznámil zníženie výroby. Ford potvrdil, že k tomuto opatreniu tiež prikročí. Chrysler ohlásil novú akciu zameranú na predaj svojich vozidiel, najmä strednej triedy, ktorú podporí úvermi 500 miliónov USD.
Vo februári sa však v USA darilo japonskej Honde, ktorá zvýšila predaj svojich vozidiel o 13,8 % a sťahovala náskok automobilky Toyota Motor Corp., ktorá je z japonských výrobcov osobných vozidiel na americkom trhu jednotkou.
(1 USD = 38,805 SKK)