SME

BMW sa chce stať jednotkou na ázijskom trhu s luxusnými automobilmi

Singapur 4. marca (TASR) - Nemecký výrobca automobilov BMW si stanovil v Ázii ctižiadostivý cieľ: stať sa v tomto regióne jednotkou na trhu s luxusnými ...

Singapur 4. marca (TASR) - Nemecký výrobca automobilov BMW si stanovil v Ázii ctižiadostivý cieľ: stať sa v tomto regióne jednotkou na trhu s luxusnými automobilmi.

Ako povedal Michael Ganal zodpovedný za predaj a marketing, hlavným trhom bude Čína. "Do roku 2008 chceme zdvojnásobiť predaj v Ázii na približne 150 000 vozidiel."

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Iba na čínskom trhu počíta analytik ING v Hongkongu Peter So s obrovským nárastom odbytu automobilov o takmer polovicu na 4,7 milióna kusov do roku 2004. Čína je najrýchlejšie rastúcim trhom vo svete. Na to vsadí aj BMW. Základom pre rast sú dobré výsledky za rok 2002, keď odbyt BMW v krajine stúpol vrátane novej značky Mini o 28 % na viac ako 78 500 predaných áut. Z toho pripadalo cez 10 000 kusov na značku Mini.

SkryťVypnúť reklamu

Podiel v segmente luxusných vozidiel, ktorý si zadefinovala spoločnosť ako hlavný, vzrástol na 23 %. "Minulý rok bolo BMW v Ázii jednotkou vo výrobe luxusných vozidiel."

Základom stratégie BMW je politika vysokých cien. "Cena určí imidž luxusného auta." Cieľovou skupinou BMW je rastúca stredná trieda, predovšetkým nová čínska podnikateľská trieda, ktorá rada ukazuje svoj blahobyt.

Všetky ázijské dcérske spoločnosti BMW s výnimkou indonézskej dcéry vykazujú čierne čísla. Prístup na trh v Ázii pre všetky modely dosiahne BMW podľa slov svojich predstaviteľov prostredníctvom novej sedmičkovej rady. Tá je priamou konkurenciou nemeckého výrobcu Mercedes-Benz.

Súťaž v segmente luxusných vozidiel je už dlhšiu dobu duelom dvoch nemeckých značiek Mercedes-Benz a BMW, a to nielen na čínskom trhu, ale aj na ostatných trhoch v Ázii. BMW je prvým výrobcom luxusných áut, ktorý začne v tomto roku so svojou vlastnou výrobou v Číne. Po Thajsku pôjde o druhú výrobňu skupiny BMW v Ázii.

SkryťVypnúť reklamu

Informoval nemecký denník Handelsblatt.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 102
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 9 191
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 207
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 150
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 071
  6. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 3 012
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 449
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 271
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Tomáš Susko: Slnko v sieti pre Vlny? Prečo ocenený scenár nefunguje.
  2. Soňa Kallová: Zelený štvrtok v Tesco
  3. Michal Michňák: Vlastné bývanie? Pre mnohých Slovákov už len sen
  4. Eva Bachletová: Veľkonočný zázrak života
  5. Viktor Pamula: Rozmohol sa nám tu taký nešvár.
  6. Tomáš Vodvářka: Velký pátek jako příležitost
  7. Vladimír Bojničan: Pluralita nie je len nejaký rozmar modernity. Je to náš civilizačný základ
  8. Marek Namešpetra: J.K. Love SuperStar
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 46 102
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 20 785
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 20 348
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 687
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 18 531
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 10 818
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 354
  8. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 9 974
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
reklama
SkryťZatvoriť reklamu