Singapur 4. marca (TASR) - Nemecký výrobca automobilov BMW si stanovil v Ázii ctižiadostivý cieľ: stať sa v tomto regióne jednotkou na trhu s luxusnými automobilmi.
Ako povedal Michael Ganal zodpovedný za predaj a marketing, hlavným trhom bude Čína. "Do roku 2008 chceme zdvojnásobiť predaj v Ázii na približne 150 000 vozidiel."
Iba na čínskom trhu počíta analytik ING v Hongkongu Peter So s obrovským nárastom odbytu automobilov o takmer polovicu na 4,7 milióna kusov do roku 2004. Čína je najrýchlejšie rastúcim trhom vo svete. Na to vsadí aj BMW. Základom pre rast sú dobré výsledky za rok 2002, keď odbyt BMW v krajine stúpol vrátane novej značky Mini o 28 % na viac ako 78 500 predaných áut. Z toho pripadalo cez 10 000 kusov na značku Mini.
Podiel v segmente luxusných vozidiel, ktorý si zadefinovala spoločnosť ako hlavný, vzrástol na 23 %. "Minulý rok bolo BMW v Ázii jednotkou vo výrobe luxusných vozidiel."
Základom stratégie BMW je politika vysokých cien. "Cena určí imidž luxusného auta." Cieľovou skupinou BMW je rastúca stredná trieda, predovšetkým nová čínska podnikateľská trieda, ktorá rada ukazuje svoj blahobyt.
Všetky ázijské dcérske spoločnosti BMW s výnimkou indonézskej dcéry vykazujú čierne čísla. Prístup na trh v Ázii pre všetky modely dosiahne BMW podľa slov svojich predstaviteľov prostredníctvom novej sedmičkovej rady. Tá je priamou konkurenciou nemeckého výrobcu Mercedes-Benz.
Súťaž v segmente luxusných vozidiel je už dlhšiu dobu duelom dvoch nemeckých značiek Mercedes-Benz a BMW, a to nielen na čínskom trhu, ale aj na ostatných trhoch v Ázii. BMW je prvým výrobcom luxusných áut, ktorý začne v tomto roku so svojou vlastnou výrobou v Číne. Po Thajsku pôjde o druhú výrobňu skupiny BMW v Ázii.
Informoval nemecký denník Handelsblatt.