SME
Streda, 29. jún, 2022 | Meniny má Peter, Pavol, Petra

Bleskový blesk: Opel Vectra GTS 3,2 V6

Logo s bleskom má ďalšieho dôstojného nositeľa: najrýchlejší v súčasnosti vyrábaný Opel nesie označenie z titulku. Športové vozidlá Opel vyrába tradične. Manta, Calibra, Commodore GS/E či Monza boli a sú typickými vozidlami GT (Gran Turismo).Exteriér: ...


Foto – archív

Logo s bleskom má ďalšieho dôstojného nositeľa: najrýchlejší v súčasnosti vyrábaný Opel nesie označenie z titulku. Športové vozidlá Opel vyrába tradične. Manta, Calibra, Commodore GS/E či Monza boli a sú typickými vozidlami GT (Gran Turismo).Exteriér: strohý, robustný, účelný vzhľad s atraktívnymi doplnkami: spojlery, kolesá, svetlá. Splývavá zadná časť naozaj obsahuje veľké piate dvere. Sebavedomý výzor vozidla nekazí prílišná agresivita a vyzývavosť. Detaily však prezrádzajú, čo sa skrýva pod kapotou a čo sa dá od nabrúsenej verzie očakávať.

Interiér: strohosť, robustnosť, účelnosť a azda až sochárska snaha po hľadaní základného tvaru pre danú funkciu pokračuje aj v interiéri. Zosobňuje dizajn s prívlastkom „nemecký“. Ovládanie je však od prvého okamihu bezproblémové (s výnimkou blikačov), miesta všade nadostač. Nie vysoké okná ešte znásobujú pocit robustnosti. Luxus je zreteľný až na druhý pohľad, rovnako športovosť, zdôraznená hliníkovou horizontálnou lištou a inými doplnkami.

Ergonómia: ničím revolučná, vďaka tomu bezproblémová. Aj zložité funkcie jednoducho ovládateľné. Výhľad dozadu trocha obmedzený extrémne šikmým oknom (rieši parkovací senzor). Dobré, pritvrdené sedadlá.

Jazda: veľmi dobrý kompromis pohodlia a športovosti. Tvrdosť podvozku presne na hranici akceptovateľnosti. Vďaka tomu (a modernej konštrukcii) spoľahlivá stabilita aj vo vysokých rýchlostiach a náročných režimoch. Pocitovo nie je až taká ostrá, ako vyplýva z parametrov.

Motor: označenie 3,2 V6 hovorí veľa. Doplnené údajom 211 k ešte viac. Americký zvuk. Pružný aj v bežných prevádzkových otáčkach – ako v správnom GT.

Prevodovka: 5–stupňový manuál s dobrým radením. 6–stupňová prevodovka by tiež potešila. Možnosťou je aj 5–stupňový automat.

Bezpečnosť: vysoká úroveň aktívnej i pasívnej bezpečnosti. Všetky výbavy obsahujú čelné, bočné a priebežné hlavové airbagy, päť 3–bodových bezpečnostných pásov, uchytenie pedálov PRS, nové hlavové opierky. Interaktívny podvozok ITDC, ostré brzdy, kotúčové na všetkých kolesách.

Záver: Opel Vectra GTS vhodne uzatvára „zhora“ ponuku tohto modelového radu. Poskytuje dosť miesta aj nie malej rodine či piatim dospelým. Jej výkonová potencia je nenápadná a kultivovaná. Ocenia ju zrejme skôr tí, ktorí si dokážu výkonnosť auta vychutnať bez toho, aby jeho schopnosti museli okato deklarovať okoliu hoci nepriehľadnými sklami. Vectra GTS však určite najmä dynamickými schopnosťami prekonáva nejedno na prvý pohľad snobskejšie či naschvál agresívnejšie vozidlo.

Dalibor Klíma

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Večer stál chlieb dvojnásobok ako ráno. Ako hyperinflácia pripravila ľudí o úspory?
  2. Plyn v doprave môže byť medzičlánkom k nízkoemisnej budúcnosti
  3. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  4. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek
  5. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine
  6. Špičková starostlivosť aj pre detských pacientov
  7. Spoločnosť Mars inšpiruje: Lepší svet pre domácich miláčikov
  8. Danube InGrid zvyšuje energetickú stabilitu aj v Bratislave
  1. V slovenskom Atose sa pracuje skvelo. Potvrdil to aj prieskum
  2. Študenti spoznali nové výrobné trendy v Schaeffler Skalica
  3. Špičková starostlivosť aj pre detských pacientov
  4. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  5. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine
  6. Spoločnosť Mars inšpiruje: Lepší svet pre domácich miláčikov
  7. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek
  8. Modernizácia VÚSCH rozšíri a skvalitní zdravotnú starostlivosť
  1. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 11 217
  2. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 8 363
  3. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 6 582
  4. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 4 672
  5. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 4 431
  6. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk 3 959
  7. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 763
  8. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME 3 157
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Súkromné lietadlo od spoločnosti Wheels Up

Zuckerberg prelietal v tryskáči 1,6 milióna a emisie prudko rastú.


18 h
Bývalá štátna tajomníčka Monika Jankovská.

Trnavský súd zatiaľ nepovedal, či ju bude súdiť napriek zlej psychike.


18 h
Klimatológ Pavol Faško.

Záhorie má podľa klimatológa najvyššiu pravdepodobnosť vzniku tornád.


3 h

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 6 ďalší 12 h

Blogy SME

  1. Ján Raclavský: Slepí kresťanskí bojovníci
  2. Štefan Vidlár: Pštrosi v písku
  3. Kristína Jakubičková: Kráľovná zdravých raňajok
  4. Vladimír Krátky: Šialenstvo raketové vs. šialenstvá iné ?
  5. Tomáš Jacko: Mala by sa prezidentka stretávať s extrémistami?
  6. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline
  7. Irena Šimuneková: Trenčiansky luh a okolie
  8. Martina Paulenová: Narodeninový darček
  1. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 10 425
  2. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku) 6 637
  3. Věra Tepličková: Igi zasa ukazuje figy alebo O tom, ako sa Edo unáhlil 5 317
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 5 308
  5. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 3 987
  6. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 601
  7. Miroslav Lukáč: Kto je ešte dnes rusofil, potrebuje odbornú pomoc. 3 215
  8. Michal Feik: Čo spôsobí Matovičov balíček 3 124
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  7. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťZatvoriť reklamu