
Foto – archív
Logo s bleskom má ďalšieho dôstojného nositeľa: najrýchlejší v súčasnosti vyrábaný Opel nesie označenie z titulku. Športové vozidlá Opel vyrába tradične. Manta, Calibra, Commodore GS/E či Monza boli a sú typickými vozidlami GT (Gran Turismo).Exteriér: strohý, robustný, účelný vzhľad s atraktívnymi doplnkami: spojlery, kolesá, svetlá. Splývavá zadná časť naozaj obsahuje veľké piate dvere. Sebavedomý výzor vozidla nekazí prílišná agresivita a vyzývavosť. Detaily však prezrádzajú, čo sa skrýva pod kapotou a čo sa dá od nabrúsenej verzie očakávať.
Interiér: strohosť, robustnosť, účelnosť a azda až sochárska snaha po hľadaní základného tvaru pre danú funkciu pokračuje aj v interiéri. Zosobňuje dizajn s prívlastkom „nemecký“. Ovládanie je však od prvého okamihu bezproblémové (s výnimkou blikačov), miesta všade nadostač. Nie vysoké okná ešte znásobujú pocit robustnosti. Luxus je zreteľný až na druhý pohľad, rovnako športovosť, zdôraznená hliníkovou horizontálnou lištou a inými doplnkami.
Ergonómia: ničím revolučná, vďaka tomu bezproblémová. Aj zložité funkcie jednoducho ovládateľné. Výhľad dozadu trocha obmedzený extrémne šikmým oknom (rieši parkovací senzor). Dobré, pritvrdené sedadlá.
Jazda: veľmi dobrý kompromis pohodlia a športovosti. Tvrdosť podvozku presne na hranici akceptovateľnosti. Vďaka tomu (a modernej konštrukcii) spoľahlivá stabilita aj vo vysokých rýchlostiach a náročných režimoch. Pocitovo nie je až taká ostrá, ako vyplýva z parametrov.
Motor: označenie 3,2 V6 hovorí veľa. Doplnené údajom 211 k ešte viac. Americký zvuk. Pružný aj v bežných prevádzkových otáčkach – ako v správnom GT.
Prevodovka: 5–stupňový manuál s dobrým radením. 6–stupňová prevodovka by tiež potešila. Možnosťou je aj 5–stupňový automat.
Bezpečnosť: vysoká úroveň aktívnej i pasívnej bezpečnosti. Všetky výbavy obsahujú čelné, bočné a priebežné hlavové airbagy, päť 3–bodových bezpečnostných pásov, uchytenie pedálov PRS, nové hlavové opierky. Interaktívny podvozok ITDC, ostré brzdy, kotúčové na všetkých kolesách.
Záver: Opel Vectra GTS vhodne uzatvára „zhora“ ponuku tohto modelového radu. Poskytuje dosť miesta aj nie malej rodine či piatim dospelým. Jej výkonová potencia je nenápadná a kultivovaná. Ocenia ju zrejme skôr tí, ktorí si dokážu výkonnosť auta vychutnať bez toho, aby jeho schopnosti museli okato deklarovať okoliu hoci nepriehľadnými sklami. Vectra GTS však určite najmä dynamickými schopnosťami prekonáva nejedno na prvý pohľad snobskejšie či naschvál agresívnejšie vozidlo.
Dalibor Klíma