Francúzska automobilka Renault chce zvýšiť výrobu vozidiel v Rusku. Aby dosiahla tento zámer, musí investovať 250 miliónov dolárov. Vo výrobnom závode v Moskve vyrábala doteraz desať vozidiel denne, po rozšírení výrobnej kapacity by to malo byť 60-tisíc za rok. Vyrábané vozidlo má názov Symbol a je jednou z verzií známeho Clia. Analytici predpokladajú, že predaj na trhoch strednej a východnej Európy sa počas nasledujúcich piatich rokov zvýši na dvojnásobok. Renault má v súčasnosti na týchto trhoch asi 18–percentný podiel.
Bariérová skúška Superba
Nedávno sa bariérovým skúškam Euro NCAP podrobil aj automobil Škoda Superb. Pretože koncepčne vychádza z Volkswagenu Passat, porovnanie výsledkov je určite na mieste. Pri čelnom náraze dostal Superb štyri hviezdičky (maximum 5), no bol o niečo horší ako Passat. Komisári mu vytkli menšiu ochranu hrudníka a nôh. Z výsledku skúšok vyplynulo, že predná časť je tvarovaná tak, že neponúka dostatočnú ochranu chodca pri kolízii s týmto automobilom. Superb z troch hviezdičiek nezískal ani jednu. Pochvalu však dostal za trojbodový pás na zadnom strednom sedadle. Pri bočnom náraze získal Superb lepšie hodnotenie ako Passat.
Tržby za autá stúpli
Tržby slovenského automobilového priemyslu dosiahli v roku 2002 sumu 215,1 miliardy korún, čo je v porovnaní s predchádzajúcim rokom nárast o 16,6 percenta. Celkové tržby v priemysle dosiahli 939,7 miliardy, automobilový priemysel teda prispel takmer štvrtinou. Na celkovom vývoze Slovenskej republiky (651,3 miliardy Sk) sa automobilový priemysel podieľal viac ako štvrtinou (175 miliárd) a zaznamenal prebytok 26 miliárd korún. Vlani sa na Slovensku vyrobilo 225 442 osobných automobilov. Prírastok nových automobilov predstavuje 65 312, čo je o 4343 kusov menej ako v predchádzajúcom roku.
Touareg z Bratislavy
Terénny automobil koncernu Volkswagen, Touareg, sa vyrába v Bratislave. Jeho výroba sa začala ešte minulý rok a produkcia dosiahla viac ako päťtisíc kusov. Do dnešných dní sa vyrobilo vyše ako 7200 týchto vozidiel. O Touareg je veľký záujem, je teda logické, že sa jeho výroba bude zvyšovať. Viac ako polovica komponentov (58 %) pochádza z podnikov na Slovensku. Na vozidlo Polo dodávajú slovenské priemyselné parky 42 percent dielcov. Okrem modelu Touareg sa v závode Volkswagen Slovakia vyrábajú automobily Polo, Golf a Bora. Nedávno sa na Slovensko presunula aj desatina výroby automobilov Seat Ibiza (20–tisíc vozidiel).
Rolls–Royce bude prepúšťať
Automobilová legenda, značka Rolls–Royce, vyrába aj letecké motory. V rámci modernizácie sto rokov starých tovární bude prepúšťať zamestnancov. Do roku 2007 opustí firmu 1100 z nich. Spoločnosť Rolls–Royce je druhým najväčším výrobcom leteckých motorov na svete a vo Veľkej Británii zamestnáva 22 500 ľudí. Prepúšťanie sa teda týka asi piatich percent z celkového počtu zamestnancov.