SME
Utorok, 28. jún, 2022 | Meniny má Beáta

Prvý kontakt: VW Touran

Priaznivý vývoj v predaji vozidiel MPV (Multi Purpose Vehicle) prilákal do tejto spoločnosti aj koncern Volkswagen. Po známych veľkopriestorových predchodcoch prichádza kompaktné vozidlo Touran patriace do nižšej strednej triedy, aby konkurencii odkrojilo


FOTO – ARCHÍV

pár percent zákazníkov.

Automedia absolvovala prvé zoznamovacie kilometre s Touranom v okolí známeho španielskeho letoviska Malaga na prvej medzinárodnej prezentácii.

Platforma Tourana je zhodná s tou, ktorú dostane na jeseň nový Golf piatej generácie. Výborná je variabilita vnútorného priestoru, interiér však zaujme aj kvalitou spracovania, kvalitnými materiálmi a priestrannosťou. V päťsedadlovom usporiadaní (sedem miest len za príplatok) ponúka kapacitu batožinového priestoru 695 litrov a nosnosť je podľa verzie až 660 kilogramov. Kolmé bočné steny ponúkajú jeho dobré využitie.

Ako prvý sme vyskúšali Touran s 1,6-litrovým motorom FSI s priamym vstrekovaním paliva (85 kW/115 k). Automobil bol na ceste istý vďaka podvozku (vpredu zavesenie McPherson a vzadu štvorprvkové zavesenie) a dostatočne dynamický vďaka uvedenému výkonu i maximálnemu krútiacemu momentu 155 Nm. Druhý motor, nový 2,0-litrový TDI so štyrmi ventilmi na valec (100 kW/136 k) sa prezentoval dobrým ťahom (320 Nm už pri otáčkach 1750 min-1). Tretím motorom v ponuke bude na začiatku predaja 1,9 TDI PD (74 kW/100k).

Touran je z hľadiska dizajnu kombináciou osvedčených, dosť strohých línií značky Volkswagen. Jeho jednoznačnou úlohou je byť praktickým spoločníkom pre široký motoristický svet. Nápadné sú krátke previsy vpredu aj vzadu a široko sa otvárajúce dvere umožňujúce pohodlné nastupovanie dovnútra.

V roku 2003 sa má vyrobiť 180-tisíc týchto vozidiel o rok neskôr asi 200-tisíc. U nás sa Touran objaví v máji tohto roka a to bude akiste príležitosť spomenúť aj ostatné vlastnosti automobilu.

JOZEF BENÍČEK, Malaga-Bratislava

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu
  2. Spacák na kozmetiku?
  3. Trápia Vás bolesti a únava? Máme skvelé riešenie k vám domov
  4. Danube InGrid zvyšuje energetickú stabilitu aj v Bratislave
  5. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete
  6. IMMOFINANZ pokračuje v úspechoch nájomných zmlúv aj v roku 2022
  7. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  8. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku
  1. Na západnom Slovensku napreduje modernizácia elektrickej sústavy
  2. Na západnom Slovensku napreduje modernizácia elektrickej sústavy
  3. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  4. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  5. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  6. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  7. Danube InGrid zvyšuje energetickú stabilitu aj v Bratislave
  8. Spacák na kozmetiku?
  1. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 28 171
  2. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 10 241
  3. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 8 153
  4. 91 kreslených správ o Slovensku, Ukrajine a celom svete 4 769
  5. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk 3 923
  6. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 382
  7. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME 2 991
  8. Máte v hľadáčiku dovolenku v Turecku? Táto inšpirácia padne vhod 1 406
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Monika Kusendová: Bežky-pešky po Chorvátsku: Od Cresu, cez Krk, Rab až do Národného parku Velebit
  2. Anna Miľanová: Cestovanie... 2021
  3. Jozef Sitko: Bude Slovensko krajinou nikoho?
  4. Martin Šuraba: Moje Košice
  5. Lenka Filinová: Spomienka
  6. Ján Škerko: Smutný obraz Putinovho hanebného Ruska
  7. Irena Šimuneková: Tatranská klasika
  8. Štefan Vidlár: Kantúrkové
  1. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 10 288
  2. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku) 7 358
  3. Post Bellum SK: Kocáb: Boli schopní aj tmu vydávať za dôkaz toho, že tam nie sú jadrové hlavice 5 930
  4. Věra Tepličková: Igi zasa ukazuje figy alebo O tom, ako sa Edo unáhlil 5 866
  5. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 3 693
  6. Felipe Sánchez López: Opatrovatelia alebo novodobí slovenskí otrokári 3 677
  7. Věra Tepličková: Mala by som byť po dnešku pokojnejšia, pani Kavecká? 3 539
  8. Michal Feik: Čo spôsobí Matovičov balíček 3 075
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťZatvoriť reklamu