
FOTO – ARCHÍV
pár percent zákazníkov.
Automedia absolvovala prvé zoznamovacie kilometre s Touranom v okolí známeho španielskeho letoviska Malaga na prvej medzinárodnej prezentácii.
Platforma Tourana je zhodná s tou, ktorú dostane na jeseň nový Golf piatej generácie. Výborná je variabilita vnútorného priestoru, interiér však zaujme aj kvalitou spracovania, kvalitnými materiálmi a priestrannosťou. V päťsedadlovom usporiadaní (sedem miest len za príplatok) ponúka kapacitu batožinového priestoru 695 litrov a nosnosť je podľa verzie až 660 kilogramov. Kolmé bočné steny ponúkajú jeho dobré využitie.
Ako prvý sme vyskúšali Touran s 1,6-litrovým motorom FSI s priamym vstrekovaním paliva (85 kW/115 k). Automobil bol na ceste istý vďaka podvozku (vpredu zavesenie McPherson a vzadu štvorprvkové zavesenie) a dostatočne dynamický vďaka uvedenému výkonu i maximálnemu krútiacemu momentu 155 Nm. Druhý motor, nový 2,0-litrový TDI so štyrmi ventilmi na valec (100 kW/136 k) sa prezentoval dobrým ťahom (320 Nm už pri otáčkach 1750 min-1). Tretím motorom v ponuke bude na začiatku predaja 1,9 TDI PD (74 kW/100k).
Touran je z hľadiska dizajnu kombináciou osvedčených, dosť strohých línií značky Volkswagen. Jeho jednoznačnou úlohou je byť praktickým spoločníkom pre široký motoristický svet. Nápadné sú krátke previsy vpredu aj vzadu a široko sa otvárajúce dvere umožňujúce pohodlné nastupovanie dovnútra.
V roku 2003 sa má vyrobiť 180-tisíc týchto vozidiel o rok neskôr asi 200-tisíc. U nás sa Touran objaví v máji tohto roka a to bude akiste príležitosť spomenúť aj ostatné vlastnosti automobilu.
JOZEF BENÍČEK, Malaga-Bratislava