Prvý kontakt: VW Touran

Priaznivý vývoj v predaji vozidiel MPV (Multi Purpose Vehicle) prilákal do tejto spoločnosti aj koncern Volkswagen. Po známych veľkopriestorových predchodcoch prichádza kompaktné vozidlo Touran patriace do nižšej strednej triedy, aby konkurencii odkrojilo


FOTO – ARCHÍV

pár percent zákazníkov.

Automedia absolvovala prvé zoznamovacie kilometre s Touranom v okolí známeho španielskeho letoviska Malaga na prvej medzinárodnej prezentácii.

Platforma Tourana je zhodná s tou, ktorú dostane na jeseň nový Golf piatej generácie. Výborná je variabilita vnútorného priestoru, interiér však zaujme aj kvalitou spracovania, kvalitnými materiálmi a priestrannosťou. V päťsedadlovom usporiadaní (sedem miest len za príplatok) ponúka kapacitu batožinového priestoru 695 litrov a nosnosť je podľa verzie až 660 kilogramov. Kolmé bočné steny ponúkajú jeho dobré využitie.

Ako prvý sme vyskúšali Touran s 1,6-litrovým motorom FSI s priamym vstrekovaním paliva (85 kW/115 k). Automobil bol na ceste istý vďaka podvozku (vpredu zavesenie McPherson a vzadu štvorprvkové zavesenie) a dostatočne dynamický vďaka uvedenému výkonu i maximálnemu krútiacemu momentu 155 Nm. Druhý motor, nový 2,0-litrový TDI so štyrmi ventilmi na valec (100 kW/136 k) sa prezentoval dobrým ťahom (320 Nm už pri otáčkach 1750 min-1). Tretím motorom v ponuke bude na začiatku predaja 1,9 TDI PD (74 kW/100k).

Touran je z hľadiska dizajnu kombináciou osvedčených, dosť strohých línií značky Volkswagen. Jeho jednoznačnou úlohou je byť praktickým spoločníkom pre široký motoristický svet. Nápadné sú krátke previsy vpredu aj vzadu a široko sa otvárajúce dvere umožňujúce pohodlné nastupovanie dovnútra.

V roku 2003 sa má vyrobiť 180-tisíc týchto vozidiel o rok neskôr asi 200-tisíc. U nás sa Touran objaví v máji tohto roka a to bude akiste príležitosť spomenúť aj ostatné vlastnosti automobilu.

JOZEF BENÍČEK, Malaga-Bratislava

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 10 438
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 448
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 260
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 2 106
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 874
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 664
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 642
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 239
  9. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 1 026
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 872

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Kaddáfí zachránil nemecký klub. Niečo za to však chcel

Nemecký hokejový tím zachránil líbyjský diktátor pred krachom.

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

PLUS

Civilizovaná divočina. Na severe Slovenska to záhadne funguje

Oravská Polhora pôsobí ako vymyslená.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.