Prvý kontakt: VW Touran

Priaznivý vývoj v predaji vozidiel MPV (Multi Purpose Vehicle) prilákal do tejto spoločnosti aj koncern Volkswagen. Po známych veľkopriestorových predchodcoch prichádza kompaktné vozidlo Touran patriace do nižšej strednej triedy, aby konkurencii odkrojilo


FOTO – ARCHÍV

pár percent zákazníkov.

Automedia absolvovala prvé zoznamovacie kilometre s Touranom v okolí známeho španielskeho letoviska Malaga na prvej medzinárodnej prezentácii.

Platforma Tourana je zhodná s tou, ktorú dostane na jeseň nový Golf piatej generácie. Výborná je variabilita vnútorného priestoru, interiér však zaujme aj kvalitou spracovania, kvalitnými materiálmi a priestrannosťou. V päťsedadlovom usporiadaní (sedem miest len za príplatok) ponúka kapacitu batožinového priestoru 695 litrov a nosnosť je podľa verzie až 660 kilogramov. Kolmé bočné steny ponúkajú jeho dobré využitie.

Ako prvý sme vyskúšali Touran s 1,6-litrovým motorom FSI s priamym vstrekovaním paliva (85 kW/115 k). Automobil bol na ceste istý vďaka podvozku (vpredu zavesenie McPherson a vzadu štvorprvkové zavesenie) a dostatočne dynamický vďaka uvedenému výkonu i maximálnemu krútiacemu momentu 155 Nm. Druhý motor, nový 2,0-litrový TDI so štyrmi ventilmi na valec (100 kW/136 k) sa prezentoval dobrým ťahom (320 Nm už pri otáčkach 1750 min-1). Tretím motorom v ponuke bude na začiatku predaja 1,9 TDI PD (74 kW/100k).

Touran je z hľadiska dizajnu kombináciou osvedčených, dosť strohých línií značky Volkswagen. Jeho jednoznačnou úlohou je byť praktickým spoločníkom pre široký motoristický svet. Nápadné sú krátke previsy vpredu aj vzadu a široko sa otvárajúce dvere umožňujúce pohodlné nastupovanie dovnútra.

V roku 2003 sa má vyrobiť 180-tisíc týchto vozidiel o rok neskôr asi 200-tisíc. U nás sa Touran objaví v máji tohto roka a to bude akiste príležitosť spomenúť aj ostatné vlastnosti automobilu.

JOZEF BENÍČEK, Malaga-Bratislava

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  2. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 34 903
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 23 219
  3. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 16 787
  4. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 14 935
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 835
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 344
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 5 117
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 523
  9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 2 777
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 684

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Prísne tajné. Ako sa zrodila najhoršia zbraň v dejinách

Ako sa vznikla najhoršia zbraň ľudstva.

SVET

Únia zatvára hranice. Opúšťa tým myšlienky Schengenu

Z núdzových opatrení sa stávajú dlhodobé.

ŠPORT

Sagan skončil v štrnástej etape štvrtý, po skvelom závere vyhral Fraile

Opäť zvýšil náskok v bodovacej súťaži.

Stĺpček Osmelené

Od mladosti mám problém s alkoholom a neviem si pomôcť

Som abstinent, aj keď nemusím.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.