Mníchov 10. marca (TASR) - Nemecký výrobca automobilov BMW zaznamenal vo februári slabší nárast predaja. Ako dnes informovala spoločnosť, odbyt značiek BMW a Mini vzrástol v sledovanom mesiaci o 0,4 % na 74 650 vozidiel. Toto zvýšenie pritom spôsobila iba nová značka Mini. Predaj značky BMW klesol o 0,8 % na 62 470 automobilov.
Prostredníctvom zmeny modelu päťkového radu a prepracovaním trojkového radu chce BMW dosiahnuť za celý rok rekordný predaj. Predpokladom na to je však stabilizácia svetovej politickej situácie.
Vo februári sa predalo 12 180 kusov značky Mini. V rovnakom období pred rokom nebol tento model ešte uvedený na všetkých dôležitých trhoch. Za prvé dva mesiace tohto roku predal koncern 127 320 vozidiel značky BMW, čo predstavuje pokles o 7,7 %. Vrátane značky Mini vzrástol odbyt celej skupiny o 1,6 % na 154 610 kusov.