Mníchov 19. marca (TASR) - Kvôli hroziacej vojne v Iraku môže nemecký výrobca automobilov BMW veľmi ťažko stanoviť presnú prognózu pre tento rok. I napriek vysokým výdavkom za nové modely a neistej situácii chce však spoločnosť dosiahnuť rekordný hospodársky výsledok z minulého roka. "Rastieme a expandujeme," povedal šéf BMW Helmut Panke. I keď v novom roku zaznamenal automobilový priemysel na všetkých veľkých trhoch pokles, BMW chce prostredníctvom nových modelov u značiek BMW a Mini dosiahnuť rekordný predaj. Touto cestou chce vykázať aj stabilný hospodársky výsledok.
V súčasnosti sa predaj značky BMW znížil kvôli päťkovému radu. V prvom štvrťroku klesol počet predaných automobilov BMW o 8 % na 215 000 kusov. Vďaka úspechu značky Mini však ostal odbyt koncernu s 260 000 vozidlami stabilný. V druhej polovici roka plánuje spoločnosť uviesť na trh nový päťkový a šestkový rad a úplne nový typ X3.
Rok 2002 bol pre BMW najlepším rokom v histórii spoločnosti. "Pri predaji, tržbách a zisku boli dosiahnuté najvyššie hodnoty," uviedol H. Panke. Odbyt značiek BMW a Mini vzrástol o 16,7 % prvýkrát nad 1 milión predaných áut. Tržby stúpli o takmer 10 % na 42,3 miliardy EUR. Zisk pred zdanením sa mierne zvýšil na 3,3 miliardy EUR. Čistý zisk zaznamenal nárast o 8 % na 2 miliardy EUR.
Zisk vlani rástol pomalšie ako predaj a tržby. Tento trend by mal pokračovať aj v tomto roku. Zodpovedné sú za to predovšetkým výdavky na rozvoj a marketing pre nové modely. V minulom roku vzrástli investície o 15 % na 4 miliardy EUR.
(1 EUR = 41,753 SKK)