SME
Utorok, 28. jún, 2022 | Meniny má Beáta

Dlhšia vojna v Iraku by mohla poznačiť predaj luxusných výrobcov automobilov

Mníchov 19.marca (TASR) - V prípade dlhej vojny v Iraku by mohli skončiť dobré časy pre výrobcov drahých automobilov. Dopyt po drahých spotrebných statkoch, ...

Mníchov 19.marca (TASR) - V prípade dlhej vojny v Iraku by mohli skončiť dobré časy pre výrobcov drahých automobilov. Dopyt po drahých spotrebných statkoch, akými sú automobily, reaguje veľmi citlivo.

Doteraz sa mohli výrobcovia ako BMW, Mercedes či Audi postaviť proti všeobecnej stagnácii konjunktúry. V prípade dlhšej vojny, neustále slabých akciových trhoch a vysokých cien ropy sa to však môže zmeniť.

Presné prognózy na tento rok nepredložil v súčasnosti žiadny výrobca automobilov. Predpoklad šéfa BMW Helmuta Pankeho o dosiahnutí rekordného predaja je veľmi odvážny. V prvých troch mesiacoch tohto roka však odbyt značky BMW klesol o 8 % na 215 000 automobilov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Pokles predaja automobilov v Nemecku možno u viacerých výrobcov zdôvodniť politickou neistotou. "Iracký konflikt zaťažuje celkové spotrebiteľské nálady v Nemecku," konštatoval hovorca Audi. Veľa ľudí v súčasnosti s kúpou auta vyčkáva.

Experti predpokladajú, že automobilové trhy by mohli v prípade krátkej vojny na jeseň zaznamenať vytúžené oživenie. V tomto prípade by ostala pozícia nemeckých výrobcov drahých vozidiel i naďalej na vysokej úrovni. Počet registrácií áut v Nemecku by mohol v prípade krátkej vojny dokonca mierne vzrásť z 3,25 na 3,3 milióna automobilov a v západnej Európe ostať s počtom 14,3 milióna kusov na stabilnej úrovni. V konečnom dôsledku by tento vývoj mohol byť lepší ako v prípade, že by sa vojna neuskutočnila a neistota stále pretrvávala.

SkryťVypnúť reklamu

I keď o tom v súčasnosti žiadny z podnikov nehovorí, musia sa výrobcovia pripraviť aj na to najhoršie. To by sa mohla stať v prípade dlhej vojny a keď sa konflikt neobmedzí iba na Irak. Cena ropy môže výrazne vzrásť nad hranicou 30 USD. Predaj automobilov v Nemecku môže klesnúť na 2,9 milióna a v západnej Európe na 12,8 milióna vozidiel. V prípade nemeckých výrobcov, ktorí sú silne závislí od amerického obchodu, sa nevylučuje ani ďalší pokles odbytu. Za najpravdepodobnejší experti v súčasnosti považujú scenár krátkej vojny.

(1 USD = 39,486 SKK)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu
  2. Spacák na kozmetiku?
  3. Trápia Vás bolesti a únava? Máme skvelé riešenie k vám domov
  4. Danube InGrid zvyšuje energetickú stabilitu aj v Bratislave
  5. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete
  6. IMMOFINANZ pokračuje v úspechoch nájomných zmlúv aj v roku 2022
  7. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  8. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku
  1. Na západnom Slovensku napreduje modernizácia elektrickej sústavy
  2. Na západnom Slovensku napreduje modernizácia elektrickej sústavy
  3. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  4. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  5. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  6. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  7. Danube InGrid zvyšuje energetickú stabilitu aj v Bratislave
  8. Spacák na kozmetiku?
  1. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 27 788
  2. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 10 244
  3. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 8 155
  4. 91 kreslených správ o Slovensku, Ukrajine a celom svete 4 703
  5. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk 3 924
  6. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 395
  7. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME 2 992
  8. Máte v hľadáčiku dovolenku v Turecku? Táto inšpirácia padne vhod 1 403
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Monika Kusendová: Bežky-pešky po Chorvátsku: Od Cresu, cez Krk, Rab až do Národného parku Velebit
  2. Anna Miľanová: Cestovanie... 2021
  3. Jozef Sitko: Bude Slovensko krajinou nikoho?
  4. Lenka Filinová: Spomienka
  5. Ján Škerko: Smutný obraz Putinovho hanebného Ruska
  6. Martin Šuraba: Moje Košice
  7. Soňa Fröhlichová: Švajčiarske mesto Schaffhausen, neodolateľný Tom Cruise a hodinky IWC
  8. Irena Šimuneková: Tatranská klasika
  1. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 10 289
  2. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku) 7 358
  3. Post Bellum SK: Kocáb: Boli schopní aj tmu vydávať za dôkaz toho, že tam nie sú jadrové hlavice 5 930
  4. Věra Tepličková: Igi zasa ukazuje figy alebo O tom, ako sa Edo unáhlil 5 866
  5. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 3 697
  6. Věra Tepličková: Mala by som byť po dnešku pokojnejšia, pani Kavecká? 3 493
  7. Felipe Sánchez López: Opatrovatelia alebo novodobí slovenskí otrokári 3 401
  8. Michal Feik: Čo spôsobí Matovičov balíček 3 075
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťZatvoriť reklamu