Za nové automobily najviac platia Briti, najmenej Gréci

Brusel 23. júla (TASR) - Kupci nových vozidiel v Británii v porovnaní so zvyškom Európskej únie (EÚ) stále platia najviac. Pravidelná polročná správa ...

Brusel 23. júla (TASR) - Kupci nových vozidiel v Británii v porovnaní so zvyškom Európskej únie (EÚ) stále platia najviac. Pravidelná polročná správa Európskej komisie (EK) zistila, že najnižšie ceny nových automobilov sú v Grécku, Španielsku, Holandsku a Dánsku.

Podľa jej údajov najdrahším trhom eurozóny je Nemecko a EK predpokladá, že Fiat, Volkswagen, Ford, Opel a niektoré japonské značky na nemeckom trhu používajú stratégiu vysokých cien.

Ako informuje agentúra Reuters, správa porovnávala ceny bez dane pre 81 najlepšie sa predávajúcich modelov z dielne 17 európskych a ôsmich japonských automobiliek.

EK uvádza, že ceny v Británii sa za posledných šesť mesiacov nezvýšili, ale ani neklesli, takže mnohí Briti aj naďalej kupujú vozidlá od kontinentálnych predajcov. Komisia však stále dostáva sťažnosti britských spotrebiteľov na problémy a prekážky, keď kúpia vozidlo v inom členskom štáte EÚ. Medzi ne patrí, napríklad, problematické získanie auta s riadením na pravej strane alebo dlhý termín dodávky.

Najlepšie podmienky pre vozidlá s riadením na pravej strane ponúkajú japonské značky, keďže v Japonsku je tento typ štandardný. Najvyššie ceny za nové vozidlá účtujú Britom značky koncernu Volkswagen - VW, Audi a Seat.

Organizácia európskych spotrebiteľov BEUC (Bureau Europeen des Unions de Consommateurs) reagovala vyhlásením, že cenové pomery sa nezlepšia, kým EK nezmení pravidlá pre predajcov. Ekonomický poradca BEUC Dominique Forest uvádza, že v EÚ vládnu veľmi veľké cenové rozdiely a "tieto rozdiely nie sú vysvetliteľné normálnym fungovaním jednotného trhu.

Podľa jeho slov súčasný systém poskytuje automobilovému sektoru čiastočnú výnimku z niektorých pravidiel určených na ochranu hospodárskej súťaže. EK v súčasnosti skúma daný systém, ktorého platnosť sa skončí na budúci rok, keď ho bude možné zrušiť, zmeniť alebo znova obnoviť. Ako vysvetľuje D. Forest, z pohľadu spotrebiteľov je najhorší fakt, že každý predajca má exkluzívne geografické územie a je schopný predávať jednu značku.

Európska asociácia výrobcov automobilov na druhej strane reaguje, že správa jednoznačne poukázala, že cenové rozdiely vozidiel v EÚ sú z percentuálneho hľadiska oveľa menšie než v prípade ostatného spotrebného tovaru. Podľa jej údajov štandardná cenová odchýlka, čo je metóda pre porovnávanie cien, dosahuje sedem až deväť percent. U niektorých iných druhov spotrebného tovaru dosahuje táto odchýlka až 12%.

D. Forest však nesúhlasí s asociáciou s odôvodnením, že iné druhy spotrebného tovaru nemožno porovnávať s vozidlami, ktoré pre väčšinu rodín predstavujú jeden z najväčších výdavkov. Podľa jeho slov predsa nemožno porovnávať automobil s osobným počítačom.

* 1 sov

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Rastie nám pokrivená generácia?
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  4. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 21 711
  2. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 10 467
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 9 446
  4. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 496
  5. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 2 069
  6. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 021
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 666
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 497
  9. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 271
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky 1 224

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Slobodné a rozvedené matky sú moderné vdovy, tvrdia Kotlebovci

Kotlebovci cielia na zraniteľné skupiny s najväčšími finančnými problémami.

PLUS

Európa sa hýbe smerom, akým chce Merkelová

Angela Merkelová bola v posledných rokoch tvárou Európskej únie. Bez domáce podpory to bude mať oveľa ťažšie.

EKONOMIKA

Bankomaty majú výročia. Takto vyzerali pred 50 rokmi

Prvý bankomat dali do používania v roku 1967 v Londýne.

Neprehliadnite tiež

Nová Kia Stonic osloví tínedžera aj dôchodcu (prvá jazda)

Do predaja sa na Slovensku dostane 14. októbra.

Malá XC40 so sebou prináša veľké zmeny

Volvo predstavilo svoje najmenšie SUV, prináša hneď niekoľko noviniek

Šéf marketingu BMW Ian Robertson: Ďalšiu Čínu už na Zemi nenájdeme

Pre Jozefa Kabaňa majú v BMW prichystané veľké výzvy.

Anketa o Svetové auto roka 2018 sa ponesie v znamení SUV

Posledný ročník vyhral Jaguar F-Pace, tento rok SUV tvoria viac než polovicu nominovaných.