Prvý kontakt: šťastná sedmička

Prvé jazdy s novou Hondou Accord siedmej generácie naznačili, že dozrela ako víno. Je nápaditejšia ako predchodca, prináša pokrokovú techniku, ako už býva pri tejto značke zvykom. Prvé rande s novinármi absolvovala neďaleko Jihlavy.Prvým dôkazom napredo


FOTO – AUTOR


FOTO – AUTOR

vania je karoséria. V prípade sedana vyniká nízkym aerodynamickým odporom vzduchu (0,26). Ponúka dynamický výzor, podporený prevahou hrán. Vpredu je „účková“ maska s neodmysliteľným logom, pokračujúca na bokoch široko natiahnutými svetlometmi, zasahujúcimi až do predných blatníkov. Podobnú štylistickú filozofiu sledujú aj zadné svetlá.

Verzia Tourer, čiže kombi, má dĺžku 475 cm (sedan 466,5 cm). Objem batožinového priestoru je pri sedane 459 l, väčší súrodenec ponúka v základnom usporiadaní 576 l. Verzia kombi má zaujímavé sklápanie sedadiel. Po uvoľnení páčky sa automaticky sklopí opierka hlavy a pri sklápaní operadla sa postupne dostane sedacia časť do zvislej polohy. Jediným úkonom pri jednopohybovom sklápaní sedadiel je nutnosť dať strednú opierku hlavy do spodnej polohy. Po sklopení sedadiel vznikne rovná ložná plocha.

Volant sa dá nastaviť výškovo aj pozdĺžne, sedadlo je dobre tvarované, nastaviteľné výškovo. Prehľadnosť prístrojov, dobré ovládanie ovládacích prvkov a kvalita spracovania sú ďalšími pozitívami automobilovej novinky. Aj pasažieri na zadných sedadlách nájdu dostatok komfortu aj priestoru na kolená.

Môžeme otočiť kľúčikom a vydať sa za spoznávaním agility a jazdných vlastností sedana aj Tourera. K dispozícii majú dva štvorvalcové poháňacie agregáty – 2-litrový a 2,4-litrový motor s technikou i-VTEC a VTC. Oba sa kombinujú s manuálnou a automatickou 5-stupňovou prevodovkou, výkonnejší aj so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou.

Prvá zoznamovacia jazda s 2-litrovým motorom v sedane prezradila, že výkon je dostatočný aj na dynamickú jazdu. „Pravé orechové“ však ponúka 2,4-litrový motor. V kombinácii so spoľahlivým a komfortným podvozkom (vpredu dvojité ramená, vzadu päťprvkové zavesenie) ponúka výborné jazdné vlastnosti. Radenie oboch manuálnych prevodoviek je presné a jednoznačné. Verzia Tourer (má kvôli získaniu priestoru iné zavesenie kolies) bola k dispozícii s dvojlitrovým motorom. Nevyskúšali sme si, žiaľ, päťstupňovú automatiku s možnosťou manuálneho radenia Sequential Sport Shift.

Nový Accord pôsobí pri prvom zoznámení sa veľmi dobrým dojmom a zdá sa, že generačná sedmička bude v jeho prípade šťastným číslom.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  2. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 37 109
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 654
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 20 650
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 13 056
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 248
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 980
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 722
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 579
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 357
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 737

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Cinkota: Čím viac mi bolo dovolené, tým viac som hranice prekračoval

Verím, že som oveľa múdrejší, hovorí prepustený herec Dušan Cinkota.

Komentár Ondreja Podstupku

Pri pustenej klimatizácii by ste sa mali cítiť zle

Klíma nevyrába chlad, len robí z tepla problém niekoho iného.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.