
FOTO – AUTOR

FOTO – AUTOR
vania je karoséria. V prípade sedana vyniká nízkym aerodynamickým odporom vzduchu (0,26). Ponúka dynamický výzor, podporený prevahou hrán. Vpredu je „účková“ maska s neodmysliteľným logom, pokračujúca na bokoch široko natiahnutými svetlometmi, zasahujúcimi až do predných blatníkov. Podobnú štylistickú filozofiu sledujú aj zadné svetlá.
Verzia Tourer, čiže kombi, má dĺžku 475 cm (sedan 466,5 cm). Objem batožinového priestoru je pri sedane 459 l, väčší súrodenec ponúka v základnom usporiadaní 576 l. Verzia kombi má zaujímavé sklápanie sedadiel. Po uvoľnení páčky sa automaticky sklopí opierka hlavy a pri sklápaní operadla sa postupne dostane sedacia časť do zvislej polohy. Jediným úkonom pri jednopohybovom sklápaní sedadiel je nutnosť dať strednú opierku hlavy do spodnej polohy. Po sklopení sedadiel vznikne rovná ložná plocha.
Volant sa dá nastaviť výškovo aj pozdĺžne, sedadlo je dobre tvarované, nastaviteľné výškovo. Prehľadnosť prístrojov, dobré ovládanie ovládacích prvkov a kvalita spracovania sú ďalšími pozitívami automobilovej novinky. Aj pasažieri na zadných sedadlách nájdu dostatok komfortu aj priestoru na kolená.
Môžeme otočiť kľúčikom a vydať sa za spoznávaním agility a jazdných vlastností sedana aj Tourera. K dispozícii majú dva štvorvalcové poháňacie agregáty – 2-litrový a 2,4-litrový motor s technikou i-VTEC a VTC. Oba sa kombinujú s manuálnou a automatickou 5-stupňovou prevodovkou, výkonnejší aj so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou.
Prvá zoznamovacia jazda s 2-litrovým motorom v sedane prezradila, že výkon je dostatočný aj na dynamickú jazdu. „Pravé orechové“ však ponúka 2,4-litrový motor. V kombinácii so spoľahlivým a komfortným podvozkom (vpredu dvojité ramená, vzadu päťprvkové zavesenie) ponúka výborné jazdné vlastnosti. Radenie oboch manuálnych prevodoviek je presné a jednoznačné. Verzia Tourer (má kvôli získaniu priestoru iné zavesenie kolies) bola k dispozícii s dvojlitrovým motorom. Nevyskúšali sme si, žiaľ, päťstupňovú automatiku s možnosťou manuálneho radenia Sequential Sport Shift.
Nový Accord pôsobí pri prvom zoznámení sa veľmi dobrým dojmom a zdá sa, že generačná sedmička bude v jeho prípade šťastným číslom.
Autor: Jozef Beníček