Vyplýva to z informácie, ktorú poskytol médiám hovorca automobilky Milan Smutný. Pokles zisku za polrok z vlaňajších 1,5 miliardy Kč na tohtoročných 552 miliónov súvisí s viacerými rozvojovými projektmi, ktoré sa realizujú súčasne.
V Mladej Boleslavi je vo výstavbe motoráreň a prevodovkáreň, ktorú táto 100-% dcéra nemeckého Volkswagenu financuje z vlastných zdrojov. Výroba vlastných motorov sa má začať od budúceho roka. V októbri tohto roku sa začne sériová výroba nového vozidla Škody vyššej strednej triedy. Zisk však znížilo aj slabšie euro. Škody sa predávajú zväčša práve v západnej Európe. M. Smutný je však presvedčený, že mladoboleslavská automobilka do konca roka dosiahne dobrý hospodársky výsledok. Vlani predala 435 000 vozidiel a dosiahla obrat 7,7 miliardy mariek.
V prvom polroku tohto roku predala Škoda 247 000 vozidiel a nemecký denník Süddeutsche Zeitung (SdZ) uvádza, že sa škodovky v Nemecku stávajú čoraz obľúbenejšími najmä vďaka príťažlivej cene. Za prvý polrok sa tam predalo 36 400 fabií a octavií a medziročne predaj týchto modelov zaznamenal prírastok o 9,1 %. Podiel Škody na nemeckom trhu s novými autami sa zvýšil na 2 %.
Denník pripomína, že prevzatie mladoboleslavskej automobilky Volkswagenom (VW) pred desiatimi rokmi narazilo na odpor českej verejnosti. Avšak za tento čas sa podnik stal skvelým príkladom úspešnosti zahraničnej investície v Česku. VW z regionálnej automobilky urobil svetoznámu značku. Toto pripomína aj šéf mladoboleslavského podniku Vratislav Kulhánek. Škoda dnes predáva 2,5-krát viac vozidiel ako v roku 1990. Má 10-% podiel na českom exporte. VW zaplatil za Mladú Boleslav dve miliardy mariek. V máji od českého štátu kúpil aj zvyšných 30 % akcií a stal sa jej jediným vlastníkom. Kvalifikovaní českí pracovníci zarobia mesačne priemerne 900 mariek, čo je, ako dodáva denník, vysoko nad úrovňou priemernej mzdy v krajine.
Od prevzatia Volkswagenom zišla z výrobného pásu trojmiliónta Škoda (Octavia). Slávnostná udalosť sa stala minulý mesiac. Budúcnosť je dobrá. Jedinou záhadou zostáva len názov nového vozidla, ktorého sa bude vyrábať denne 150 kusov. Na autosalóne v Ženeve ho predstavili pod názvom Montreux. Je dosť možné, že sa bude volať Bohemia, Moldavia alebo B5. Ľudia, ktorí majú blízko k dôverným informáciám, však hovoria, že všetko bude ináč.
(1 DEM = 21,848 SKK; 1 EUR = 42,730 SKK; 1 CZK = 1,264 SKK)