ZHOVÁRAME SA S ING. ANDREJOM GLATZOM, GENERÁLNYM RIADITEĽOM SPOLOČNOSTI MOTOR CAR WIESENTHAL

O mercedesoch, ale aj perspektívach slovenského trhu

Predstavovať značku Mercedes-Benz nie je veľmi potrebné, lebo našu značku pozná takmer každý. Mercedes už nie je len bežným dopravným prostriedkom. Je to dokonalý technický produkt. Dokazuje to...

Automobily s trojcípou hviezdou v znaku prišli na slovenský trh medzi prvými. S akými ambíciami?


Začalo sa to hneď po páde železnej opony s firmou Wiesentahl z Rakúska. Očakávania sme nemali žiadne, lebo nikto netušil, ako sa trh na Slovensku bude vyvíjať po tom, ako sa naša krajina stane normálnym svetom. Tušili sme však, že Mercedes v ňom bude mať svoje miesto.

Ako by ste charakterizovali značku, ktorú na Slovensku zastupujete?


Predstavovať značku Mercedes-Benz nie je veľmi potrebné, lebo našu značku pozná takmer každý. Mercedes už nie je len bežným dopravným prostriedkom. Je to dokonalý technický produkt. Dokazuje to na ceste i v športe. Je moderným automobilom, jednou z najpoprednejších svetových značiek.

Prednedávnom si Mercedes pripomenul sté výročie svojho vzniku...


Len meno Mercedes je storočné, ale automobil vyrábaný týmto výrobcom už 111-ročný. Písal automobilovú históriu, patril i patrí k tým, ktorí stáli i stoja na čele rozvoja automobilizmu. Aj o tom je tých sto rokov.

V čom je podľa vás výnimočnosť automobilov Mercedes-Benz?


Predovšetkým v tradičnej kvalite, spoľahlivosti, komforte a luxuse produktu. K tomu pristupuje aj imidž, výnimočný dizajn, jazdné a dynamické vlastnosti, pasívna i aktívna bezpečnosť.

Po osobných ste začali ponúkať aj úžitkové a nákladné automobily a autobusy. Ako na to reagovali zákazníci?


Do roku 1995 sme boli na Slovensku len regionálnym zastúpením Mercedesu. Až od roku 1995 máme generálne zastúpenie celého sortimentu. Do roku 1995 sa na Slovensku nepredávali ani nákladné, ani úžitkové vozidlá. Aj keď sme v tomto segmente na trhu pomerne krátko, našich zákazníkov presvedčila kvalita produktu.

Novým na Slovensku je aj Smart, najmenšie auto, ktoré ponúkate. Ako ho prijali zákazníci?


Uvedomujeme si, že Smart nebude na Slovensku nosným produktom, na druhej strane chceme ponúkať kompletnú paletu produktov. Smart je vynikajúce auto, ale predbehlo dobu. Všetci dnes jazdíme vo veľkých limuzínach, ale priemerná obsadenosť auta je 1,26 percenta, takže ešte aj v Smarte je 0,74 percenta voľného priestoru. Smart sa najlepšie predáva v Taliansku, hoci tam majú veľa iných malých áut, ale zase tú pasívnu bezpečnosť, ktorú Smart má, žiadne iné malé auto nedosahuje.

Po koncernovej fúzii pribudli do vášho sortimentu značky Chrysler a Jeep. ..


Keď máme na vizitke DaimlerChrysler, tak sme zodpovední v podstate za všetky produkty, ktoré tento gigant vyrába. Nepovažujem to za príťaž, skôr za výhodu. Globalizácia vo svete napreduje, rovnako aj v automobilovom priemysle, a tak o rok-dva možno budeme hovoriť aj o ďalších značkách.

Súvisí s tým výstavba nových priestorov?


Na Slovensku je 200- až 300-percentný potenciál nárastu predaja automobilov. A nehovorím len o Mercedese. Keď je na Slovensku 1,2 milióna osobných áut a za rok 2000 sa predalo 54-tisíc, znamená to, že ich priemerný vek bude onedlho dvadsať rokov. To dlhodobo nemôže vydržať. Aj preto investujeme do výstavby nových objektov.

Kde vyrastú a kedy plánujete ich otvorenie?


Slávnostné otvorenie objektu na Zlatých pieskoch by malo byť približne v polovici októbra, v Trnave začiatkom decembra a v Petržalke koncom apríla budúceho roka.

V prvom polroku tohto roku ste zaznamenali veľké predajné úspechy. Čomu to pripisujete?


Predovšetkým zlepšenej kúpyschopnosti obyvateľstva, čo sa prejavilo tretinovým nárastom predaja oproti rovnakému obdobiu minulého roka. Nárast predaja u našej značky bol až stopercentný a pripisujeme ho kvalite produktov a služieb.

Ako je to s vašou predajnou sieťou. Je už dobudovaná?


Máme pomerne rovnomerné rozloženie predajcov. Spolu ich je na Slovensku osem, v každom novom vyššom územnom celku jeden.

Dôležitou povinnosťou každého importéra i predajcu je starostlivosť o zákazníka. Akú pozornosť mu venujete?


Zákazníkov si vážime, preto im venujeme výnimočnú starostlivosť. Boli sme medzi prvými, ktorí zaviedli 24-hodinovú službu, naše servisy sú otvorené od 7. ráno do 22. h. Poskytujeme rôzne druhy mobility a zaviedli sme bezplatný šesťročný servis.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 5 664
  2. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 3 643
  3. Ako sme jazdili v socializme 2 580
  4. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 178
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 665
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 355
  7. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 184
  8. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 103
  9. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 711
  10. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 699

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Čo sa to stalo s časom? Náramkové hodinky miznú z rúk

Bol to vynález desaťročia. Nebyť náramkových hodiniek, niektoré strategické bitky by možno dopadli inak. Dnes prehrávajú samotné náramkové hodinky.

KOMENTÁRE

Mala byť ombudsmanka aj na pochode za rodinu?

Bubon, koláž Krista a zástava, celý výjav pripomínal akúsi civilnú procesiu.

Neprehliadnite tiež

NA ČOM SME JAZDILI

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič, majiteľom však robil problémy.