ZHOVÁRAME SA S ING. ANDREJOM GLATZOM, GENERÁLNYM RIADITEĽOM SPOLOČNOSTI MOTOR CAR WIESENTHAL

O mercedesoch, ale aj perspektívach slovenského trhu

Predstavovať značku Mercedes-Benz nie je veľmi potrebné, lebo našu značku pozná takmer každý. Mercedes už nie je len bežným dopravným prostriedkom. Je to dokonalý technický produkt. Dokazuje to...

Automobily s trojcípou hviezdou v znaku prišli na slovenský trh medzi prvými. S akými ambíciami?


Začalo sa to hneď po páde železnej opony s firmou Wiesentahl z Rakúska. Očakávania sme nemali žiadne, lebo nikto netušil, ako sa trh na Slovensku bude vyvíjať po tom, ako sa naša krajina stane normálnym svetom. Tušili sme však, že Mercedes v ňom bude mať svoje miesto.

Ako by ste charakterizovali značku, ktorú na Slovensku zastupujete?


Predstavovať značku Mercedes-Benz nie je veľmi potrebné, lebo našu značku pozná takmer každý. Mercedes už nie je len bežným dopravným prostriedkom. Je to dokonalý technický produkt. Dokazuje to na ceste i v športe. Je moderným automobilom, jednou z najpoprednejších svetových značiek.

Prednedávnom si Mercedes pripomenul sté výročie svojho vzniku...


Len meno Mercedes je storočné, ale automobil vyrábaný týmto výrobcom už 111-ročný. Písal automobilovú históriu, patril i patrí k tým, ktorí stáli i stoja na čele rozvoja automobilizmu. Aj o tom je tých sto rokov.

V čom je podľa vás výnimočnosť automobilov Mercedes-Benz?


Predovšetkým v tradičnej kvalite, spoľahlivosti, komforte a luxuse produktu. K tomu pristupuje aj imidž, výnimočný dizajn, jazdné a dynamické vlastnosti, pasívna i aktívna bezpečnosť.

Po osobných ste začali ponúkať aj úžitkové a nákladné automobily a autobusy. Ako na to reagovali zákazníci?


Do roku 1995 sme boli na Slovensku len regionálnym zastúpením Mercedesu. Až od roku 1995 máme generálne zastúpenie celého sortimentu. Do roku 1995 sa na Slovensku nepredávali ani nákladné, ani úžitkové vozidlá. Aj keď sme v tomto segmente na trhu pomerne krátko, našich zákazníkov presvedčila kvalita produktu.

Novým na Slovensku je aj Smart, najmenšie auto, ktoré ponúkate. Ako ho prijali zákazníci?


Uvedomujeme si, že Smart nebude na Slovensku nosným produktom, na druhej strane chceme ponúkať kompletnú paletu produktov. Smart je vynikajúce auto, ale predbehlo dobu. Všetci dnes jazdíme vo veľkých limuzínach, ale priemerná obsadenosť auta je 1,26 percenta, takže ešte aj v Smarte je 0,74 percenta voľného priestoru. Smart sa najlepšie predáva v Taliansku, hoci tam majú veľa iných malých áut, ale zase tú pasívnu bezpečnosť, ktorú Smart má, žiadne iné malé auto nedosahuje.

Po koncernovej fúzii pribudli do vášho sortimentu značky Chrysler a Jeep. ..


Keď máme na vizitke DaimlerChrysler, tak sme zodpovední v podstate za všetky produkty, ktoré tento gigant vyrába. Nepovažujem to za príťaž, skôr za výhodu. Globalizácia vo svete napreduje, rovnako aj v automobilovom priemysle, a tak o rok-dva možno budeme hovoriť aj o ďalších značkách.

Súvisí s tým výstavba nových priestorov?


Na Slovensku je 200- až 300-percentný potenciál nárastu predaja automobilov. A nehovorím len o Mercedese. Keď je na Slovensku 1,2 milióna osobných áut a za rok 2000 sa predalo 54-tisíc, znamená to, že ich priemerný vek bude onedlho dvadsať rokov. To dlhodobo nemôže vydržať. Aj preto investujeme do výstavby nových objektov.

Kde vyrastú a kedy plánujete ich otvorenie?


Slávnostné otvorenie objektu na Zlatých pieskoch by malo byť približne v polovici októbra, v Trnave začiatkom decembra a v Petržalke koncom apríla budúceho roka.

V prvom polroku tohto roku ste zaznamenali veľké predajné úspechy. Čomu to pripisujete?


Predovšetkým zlepšenej kúpyschopnosti obyvateľstva, čo sa prejavilo tretinovým nárastom predaja oproti rovnakému obdobiu minulého roka. Nárast predaja u našej značky bol až stopercentný a pripisujeme ho kvalite produktov a služieb.

Ako je to s vašou predajnou sieťou. Je už dobudovaná?


Máme pomerne rovnomerné rozloženie predajcov. Spolu ich je na Slovensku osem, v každom novom vyššom územnom celku jeden.

Dôležitou povinnosťou každého importéra i predajcu je starostlivosť o zákazníka. Akú pozornosť mu venujete?


Zákazníkov si vážime, preto im venujeme výnimočnú starostlivosť. Boli sme medzi prvými, ktorí zaviedli 24-hodinovú službu, naše servisy sú otvorené od 7. ráno do 22. h. Poskytujeme rôzne druhy mobility a zaviedli sme bezplatný šesťročný servis.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 11 109
  2. Moskva alebo Petrohrad? 7 473
  3. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 3 850
  4. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 2 494
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 242
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 134
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 992
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 671
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 525
  10. S odletmi z Košíc leto nekončí. A tie ceny! 1 289

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Alternatívu nepotrebuje iba Smer, ale aj SaS

Žasneme nad tým, ako sa na Slovensku v radoch stúpencov opozície znížili nároky.

DOMOV

Lesník: Tetrov z lesov nemizne preto, že tam ťažíme

Ján Vrbenský hovorí, že za holé časti môžu kalamity.

PLUS

Ako skutočne vyzerá porucha, ktorú má detektív Monk

Dá sa žiť s ustavičným strachom?

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.