ZHOVÁRAME SA S ING. ANDREJOM GLATZOM, GENERÁLNYM RIADITEĽOM SPOLOČNOSTI MOTOR CAR WIESENTHAL

O mercedesoch, ale aj perspektívach slovenského trhu

Predstavovať značku Mercedes-Benz nie je veľmi potrebné, lebo našu značku pozná takmer každý. Mercedes už nie je len bežným dopravným prostriedkom. Je to dokonalý technický produkt. Dokazuje to...

Automobily s trojcípou hviezdou v znaku prišli na slovenský trh medzi prvými. S akými ambíciami?


Začalo sa to hneď po páde železnej opony s firmou Wiesentahl z Rakúska. Očakávania sme nemali žiadne, lebo nikto netušil, ako sa trh na Slovensku bude vyvíjať po tom, ako sa naša krajina stane normálnym svetom. Tušili sme však, že Mercedes v ňom bude mať svoje miesto.

Ako by ste charakterizovali značku, ktorú na Slovensku zastupujete?


Predstavovať značku Mercedes-Benz nie je veľmi potrebné, lebo našu značku pozná takmer každý. Mercedes už nie je len bežným dopravným prostriedkom. Je to dokonalý technický produkt. Dokazuje to na ceste i v športe. Je moderným automobilom, jednou z najpoprednejších svetových značiek.

Prednedávnom si Mercedes pripomenul sté výročie svojho vzniku...


Len meno Mercedes je storočné, ale automobil vyrábaný týmto výrobcom už 111-ročný. Písal automobilovú históriu, patril i patrí k tým, ktorí stáli i stoja na čele rozvoja automobilizmu. Aj o tom je tých sto rokov.

V čom je podľa vás výnimočnosť automobilov Mercedes-Benz?


Predovšetkým v tradičnej kvalite, spoľahlivosti, komforte a luxuse produktu. K tomu pristupuje aj imidž, výnimočný dizajn, jazdné a dynamické vlastnosti, pasívna i aktívna bezpečnosť.

Po osobných ste začali ponúkať aj úžitkové a nákladné automobily a autobusy. Ako na to reagovali zákazníci?


Do roku 1995 sme boli na Slovensku len regionálnym zastúpením Mercedesu. Až od roku 1995 máme generálne zastúpenie celého sortimentu. Do roku 1995 sa na Slovensku nepredávali ani nákladné, ani úžitkové vozidlá. Aj keď sme v tomto segmente na trhu pomerne krátko, našich zákazníkov presvedčila kvalita produktu.

Novým na Slovensku je aj Smart, najmenšie auto, ktoré ponúkate. Ako ho prijali zákazníci?


Uvedomujeme si, že Smart nebude na Slovensku nosným produktom, na druhej strane chceme ponúkať kompletnú paletu produktov. Smart je vynikajúce auto, ale predbehlo dobu. Všetci dnes jazdíme vo veľkých limuzínach, ale priemerná obsadenosť auta je 1,26 percenta, takže ešte aj v Smarte je 0,74 percenta voľného priestoru. Smart sa najlepšie predáva v Taliansku, hoci tam majú veľa iných malých áut, ale zase tú pasívnu bezpečnosť, ktorú Smart má, žiadne iné malé auto nedosahuje.

Po koncernovej fúzii pribudli do vášho sortimentu značky Chrysler a Jeep. ..


Keď máme na vizitke DaimlerChrysler, tak sme zodpovední v podstate za všetky produkty, ktoré tento gigant vyrába. Nepovažujem to za príťaž, skôr za výhodu. Globalizácia vo svete napreduje, rovnako aj v automobilovom priemysle, a tak o rok-dva možno budeme hovoriť aj o ďalších značkách.

Súvisí s tým výstavba nových priestorov?


Na Slovensku je 200- až 300-percentný potenciál nárastu predaja automobilov. A nehovorím len o Mercedese. Keď je na Slovensku 1,2 milióna osobných áut a za rok 2000 sa predalo 54-tisíc, znamená to, že ich priemerný vek bude onedlho dvadsať rokov. To dlhodobo nemôže vydržať. Aj preto investujeme do výstavby nových objektov.

Kde vyrastú a kedy plánujete ich otvorenie?


Slávnostné otvorenie objektu na Zlatých pieskoch by malo byť približne v polovici októbra, v Trnave začiatkom decembra a v Petržalke koncom apríla budúceho roka.

V prvom polroku tohto roku ste zaznamenali veľké predajné úspechy. Čomu to pripisujete?


Predovšetkým zlepšenej kúpyschopnosti obyvateľstva, čo sa prejavilo tretinovým nárastom predaja oproti rovnakému obdobiu minulého roka. Nárast predaja u našej značky bol až stopercentný a pripisujeme ho kvalite produktov a služieb.

Ako je to s vašou predajnou sieťou. Je už dobudovaná?


Máme pomerne rovnomerné rozloženie predajcov. Spolu ich je na Slovensku osem, v každom novom vyššom územnom celku jeden.

Dôležitou povinnosťou každého importéra i predajcu je starostlivosť o zákazníka. Akú pozornosť mu venujete?


Zákazníkov si vážime, preto im venujeme výnimočnú starostlivosť. Boli sme medzi prvými, ktorí zaviedli 24-hodinovú službu, naše servisy sú otvorené od 7. ráno do 22. h. Poskytujeme rôzne druhy mobility a zaviedli sme bezplatný šesťročný servis.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  2. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  3. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  4. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  5. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  6. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  8. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  9. Kam do tepla v januári?
  10. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  3. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  4. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  5. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  6. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  7. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  8. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  9. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  10. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  1. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 6 273
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 5 001
  3. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 3 800
  4. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 3 290
  5. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 2 883
  6. Kam do tepla v januári? 2 543
  7. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 304
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 199
  9. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 1 485
  10. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 1 448

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Harabin má k prezidentskej petícii bližšie, ako priznáva

Čím viac hlasov, tým ľahšie rozhodovanie o kandidatúre, tvrdí konšpirátor a bývalý minister spravodlivosti. Zneužitia svojich údajov sa nebojí.

Neprehliadnite tiež

Kia Forte prezrádza dizajn nového Cee’du

Európska verzia kompaktnej Kie sa predstaví na jar v Ženeve.

Ako James Bond. Pozrite sa, aké rôzne funkcie auta môžete ovládať cez mobil

Všetky autá musia byť pripojené do mobilnej siete, automobilky to využívajú.

Starý Land Rover Defender sa na chvíľu vráti do výroby

Za najrýchlejšiu verziu v histórii zaplatí záujemca minimálne 180-tisíc eur.

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.