ZHOVÁRAME SA S ING. ANDREJOM GLATZOM, GENERÁLNYM RIADITEĽOM SPOLOČNOSTI MOTOR CAR WIESENTHAL

O mercedesoch, ale aj perspektívach slovenského trhu

Predstavovať značku Mercedes-Benz nie je veľmi potrebné, lebo našu značku pozná takmer každý. Mercedes už nie je len bežným dopravným prostriedkom. Je to dokonalý technický produkt. Dokazuje to...

Automobily s trojcípou hviezdou v znaku prišli na slovenský trh medzi prvými. S akými ambíciami?


Začalo sa to hneď po páde železnej opony s firmou Wiesentahl z Rakúska. Očakávania sme nemali žiadne, lebo nikto netušil, ako sa trh na Slovensku bude vyvíjať po tom, ako sa naša krajina stane normálnym svetom. Tušili sme však, že Mercedes v ňom bude mať svoje miesto.

Ako by ste charakterizovali značku, ktorú na Slovensku zastupujete?


Predstavovať značku Mercedes-Benz nie je veľmi potrebné, lebo našu značku pozná takmer každý. Mercedes už nie je len bežným dopravným prostriedkom. Je to dokonalý technický produkt. Dokazuje to na ceste i v športe. Je moderným automobilom, jednou z najpoprednejších svetových značiek.

Prednedávnom si Mercedes pripomenul sté výročie svojho vzniku...


Len meno Mercedes je storočné, ale automobil vyrábaný týmto výrobcom už 111-ročný. Písal automobilovú históriu, patril i patrí k tým, ktorí stáli i stoja na čele rozvoja automobilizmu. Aj o tom je tých sto rokov.

V čom je podľa vás výnimočnosť automobilov Mercedes-Benz?


Predovšetkým v tradičnej kvalite, spoľahlivosti, komforte a luxuse produktu. K tomu pristupuje aj imidž, výnimočný dizajn, jazdné a dynamické vlastnosti, pasívna i aktívna bezpečnosť.

Po osobných ste začali ponúkať aj úžitkové a nákladné automobily a autobusy. Ako na to reagovali zákazníci?


Do roku 1995 sme boli na Slovensku len regionálnym zastúpením Mercedesu. Až od roku 1995 máme generálne zastúpenie celého sortimentu. Do roku 1995 sa na Slovensku nepredávali ani nákladné, ani úžitkové vozidlá. Aj keď sme v tomto segmente na trhu pomerne krátko, našich zákazníkov presvedčila kvalita produktu.

Novým na Slovensku je aj Smart, najmenšie auto, ktoré ponúkate. Ako ho prijali zákazníci?


Uvedomujeme si, že Smart nebude na Slovensku nosným produktom, na druhej strane chceme ponúkať kompletnú paletu produktov. Smart je vynikajúce auto, ale predbehlo dobu. Všetci dnes jazdíme vo veľkých limuzínach, ale priemerná obsadenosť auta je 1,26 percenta, takže ešte aj v Smarte je 0,74 percenta voľného priestoru. Smart sa najlepšie predáva v Taliansku, hoci tam majú veľa iných malých áut, ale zase tú pasívnu bezpečnosť, ktorú Smart má, žiadne iné malé auto nedosahuje.

Po koncernovej fúzii pribudli do vášho sortimentu značky Chrysler a Jeep. ..


Keď máme na vizitke DaimlerChrysler, tak sme zodpovední v podstate za všetky produkty, ktoré tento gigant vyrába. Nepovažujem to za príťaž, skôr za výhodu. Globalizácia vo svete napreduje, rovnako aj v automobilovom priemysle, a tak o rok-dva možno budeme hovoriť aj o ďalších značkách.

Súvisí s tým výstavba nových priestorov?


Na Slovensku je 200- až 300-percentný potenciál nárastu predaja automobilov. A nehovorím len o Mercedese. Keď je na Slovensku 1,2 milióna osobných áut a za rok 2000 sa predalo 54-tisíc, znamená to, že ich priemerný vek bude onedlho dvadsať rokov. To dlhodobo nemôže vydržať. Aj preto investujeme do výstavby nových objektov.

Kde vyrastú a kedy plánujete ich otvorenie?


Slávnostné otvorenie objektu na Zlatých pieskoch by malo byť približne v polovici októbra, v Trnave začiatkom decembra a v Petržalke koncom apríla budúceho roka.

V prvom polroku tohto roku ste zaznamenali veľké predajné úspechy. Čomu to pripisujete?


Predovšetkým zlepšenej kúpyschopnosti obyvateľstva, čo sa prejavilo tretinovým nárastom predaja oproti rovnakému obdobiu minulého roka. Nárast predaja u našej značky bol až stopercentný a pripisujeme ho kvalite produktov a služieb.

Ako je to s vašou predajnou sieťou. Je už dobudovaná?


Máme pomerne rovnomerné rozloženie predajcov. Spolu ich je na Slovensku osem, v každom novom vyššom územnom celku jeden.

Dôležitou povinnosťou každého importéra i predajcu je starostlivosť o zákazníka. Akú pozornosť mu venujete?


Zákazníkov si vážime, preto im venujeme výnimočnú starostlivosť. Boli sme medzi prvými, ktorí zaviedli 24-hodinovú službu, naše servisy sú otvorené od 7. ráno do 22. h. Poskytujeme rôzne druhy mobility a zaviedli sme bezplatný šesťročný servis.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  3. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  4. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  5. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  6. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  7. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  8. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  9. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  10. Rastie nám pokrivená generácia?
  1. Poslanec Borguľa žiada vládu o podporu pre Bratislavu
  2. Otvorenie akademického roka 2017/2018 na EU v Bratislave
  3. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  4. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  5. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  6. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  7. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  8. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  9. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  10. Detské zúbky sú veda
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 5 693
  2. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to) 5 484
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 3 008
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 510
  5. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 1 581
  6. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 336
  7. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 1 315
  8. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície? 1 086
  9. Kedy sa refinancovanie oplatí? 999
  10. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 886

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Legenda Merckx o Saganovi: Súperi mu len nahrávajú

Merckx nevidel na MS poriadne preteky.

BRATISLAVA

Rušiť gymnáziá, prihlasovať ľudí? Kandidáti povedali, čo chcú s Bratislavou

V SME Naživo diskutovali Ftáčnik, Frešo, Droba a Kusý.

SVET

Café Európa: Ako sa zmení Európa po nemeckých voľbách

Aký dopad budú mať voľby na Európu i na Slovensko? Sledujte diskusiu.

Neprehliadnite tiež

Pozrite si 30 najpredávanejších áut v Európe za prvý polrok

Úspech zaznamenal Volkswagen Tiguan aj Citroen C3.

Dopravná hádanka: Absolvovali by ste túto skúšku v autoškole?

Dá sa zaradiť do odbočovacieho pruhu, keď je v ňom veľa áut?

Dopravná hádanka: Absolvovali by ste túto skúšku v autoškole? (riešenie)

Dá sa zaradiť do odbočovacieho pruhu, keď je v ňom veľa áut?

Nový vynález môže výrazne zlepšiť opravu výtlkov

Mestá by ušetrili na drahej údržbe ciest aj na čase opráv.