ZHOVÁRAME SA S ING. ANDREJOM GLATZOM, GENERÁLNYM RIADITEĽOM SPOLOČNOSTI MOTOR CAR WIESENTHAL

O mercedesoch, ale aj perspektívach slovenského trhu

Predstavovať značku Mercedes-Benz nie je veľmi potrebné, lebo našu značku pozná takmer každý. Mercedes už nie je len bežným dopravným prostriedkom. Je to dokonalý technický produkt. Dokazuje to...

Automobily s trojcípou hviezdou v znaku prišli na slovenský trh medzi prvými. S akými ambíciami?


Začalo sa to hneď po páde železnej opony s firmou Wiesentahl z Rakúska. Očakávania sme nemali žiadne, lebo nikto netušil, ako sa trh na Slovensku bude vyvíjať po tom, ako sa naša krajina stane normálnym svetom. Tušili sme však, že Mercedes v ňom bude mať svoje miesto.

Ako by ste charakterizovali značku, ktorú na Slovensku zastupujete?


Predstavovať značku Mercedes-Benz nie je veľmi potrebné, lebo našu značku pozná takmer každý. Mercedes už nie je len bežným dopravným prostriedkom. Je to dokonalý technický produkt. Dokazuje to na ceste i v športe. Je moderným automobilom, jednou z najpoprednejších svetových značiek.

Prednedávnom si Mercedes pripomenul sté výročie svojho vzniku...


Len meno Mercedes je storočné, ale automobil vyrábaný týmto výrobcom už 111-ročný. Písal automobilovú históriu, patril i patrí k tým, ktorí stáli i stoja na čele rozvoja automobilizmu. Aj o tom je tých sto rokov.

V čom je podľa vás výnimočnosť automobilov Mercedes-Benz?


Predovšetkým v tradičnej kvalite, spoľahlivosti, komforte a luxuse produktu. K tomu pristupuje aj imidž, výnimočný dizajn, jazdné a dynamické vlastnosti, pasívna i aktívna bezpečnosť.

Po osobných ste začali ponúkať aj úžitkové a nákladné automobily a autobusy. Ako na to reagovali zákazníci?


Do roku 1995 sme boli na Slovensku len regionálnym zastúpením Mercedesu. Až od roku 1995 máme generálne zastúpenie celého sortimentu. Do roku 1995 sa na Slovensku nepredávali ani nákladné, ani úžitkové vozidlá. Aj keď sme v tomto segmente na trhu pomerne krátko, našich zákazníkov presvedčila kvalita produktu.

Novým na Slovensku je aj Smart, najmenšie auto, ktoré ponúkate. Ako ho prijali zákazníci?


Uvedomujeme si, že Smart nebude na Slovensku nosným produktom, na druhej strane chceme ponúkať kompletnú paletu produktov. Smart je vynikajúce auto, ale predbehlo dobu. Všetci dnes jazdíme vo veľkých limuzínach, ale priemerná obsadenosť auta je 1,26 percenta, takže ešte aj v Smarte je 0,74 percenta voľného priestoru. Smart sa najlepšie predáva v Taliansku, hoci tam majú veľa iných malých áut, ale zase tú pasívnu bezpečnosť, ktorú Smart má, žiadne iné malé auto nedosahuje.

Po koncernovej fúzii pribudli do vášho sortimentu značky Chrysler a Jeep. ..


Keď máme na vizitke DaimlerChrysler, tak sme zodpovední v podstate za všetky produkty, ktoré tento gigant vyrába. Nepovažujem to za príťaž, skôr za výhodu. Globalizácia vo svete napreduje, rovnako aj v automobilovom priemysle, a tak o rok-dva možno budeme hovoriť aj o ďalších značkách.

Súvisí s tým výstavba nových priestorov?


Na Slovensku je 200- až 300-percentný potenciál nárastu predaja automobilov. A nehovorím len o Mercedese. Keď je na Slovensku 1,2 milióna osobných áut a za rok 2000 sa predalo 54-tisíc, znamená to, že ich priemerný vek bude onedlho dvadsať rokov. To dlhodobo nemôže vydržať. Aj preto investujeme do výstavby nových objektov.

Kde vyrastú a kedy plánujete ich otvorenie?


Slávnostné otvorenie objektu na Zlatých pieskoch by malo byť približne v polovici októbra, v Trnave začiatkom decembra a v Petržalke koncom apríla budúceho roka.

V prvom polroku tohto roku ste zaznamenali veľké predajné úspechy. Čomu to pripisujete?


Predovšetkým zlepšenej kúpyschopnosti obyvateľstva, čo sa prejavilo tretinovým nárastom predaja oproti rovnakému obdobiu minulého roka. Nárast predaja u našej značky bol až stopercentný a pripisujeme ho kvalite produktov a služieb.

Ako je to s vašou predajnou sieťou. Je už dobudovaná?


Máme pomerne rovnomerné rozloženie predajcov. Spolu ich je na Slovensku osem, v každom novom vyššom územnom celku jeden.

Dôležitou povinnosťou každého importéra i predajcu je starostlivosť o zákazníka. Akú pozornosť mu venujete?


Zákazníkov si vážime, preto im venujeme výnimočnú starostlivosť. Boli sme medzi prvými, ktorí zaviedli 24-hodinovú službu, naše servisy sú otvorené od 7. ráno do 22. h. Poskytujeme rôzne druhy mobility a zaviedli sme bezplatný šesťročný servis.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  2. S dobrým pivom leto chutí
  3. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  4. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  5. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  6. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  7. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  8. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  1. Spomaľovači internetu v mobile – 5 tipov ako s nimi zatočíte
  2. Create your own map in a new museum
  3. Ako bojovať proti plesniam v interiéri
  4. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  5. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  6. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  7. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  8. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  9. S dobrým pivom leto chutí
  10. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  1. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 25 220
  2. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 23 899
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 22 538
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 10 486
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 7 994
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 514
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 4 067
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 202
  9. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 967
  10. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 2 951

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Brancov začali riešiť po rokoch, pozrie sa na nich prokuratúra

Minister obrany Gajdoš čaká, čo na polovojenskú organizáciu povie Generálna prokuratúra. Potom chce zmenu zákonov

ŠPORT

Írsky expert: Saganovi po zmene systému nemá kto konkurovať

Podľa žurnalistu je Slovák najlepším cyklistom sveta.

AUTORSKÁ STRANA PETRA TKAČENKA

Tri mýty o brexite

Briti už si hrozienka vyberať nebudú.

PEZINOK

V Limbašskej doline odhalili vinníkov čiernych skládok

Jedným z vinníkov je operný spevák z Bratislavy.

Neprehliadnite tiež

Kontroverzný šéf Fiatu je vážne chorý a predčasne končí vo funkcii

Zdravotný stav Sergia Marchionneho sa rapídne zhoršil.

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.