
, ktoré ich výrazne odlišujú od známych modelov coupé a cabrio. Všetky verzie majú teraz navyše športové vyladenie podvozku a riadenia, ktoré sa už pri uvedení modelov compact 330i/Ci v apríli 2001 budilo zaslúženú pozornosť. Radenie ako vo formule 1 je tiež novinkou, ktorá podčiarkuje športové smerovanie automobilov BMW trojkového radu. V limuzínach a coupé 330i a 325i je prevodovka so sekvenčným manuálnym radením (ponúka sa v doplnkovej výbave) na volante a otvára tak pre športovo zameraných zákazníkov trojkovej rady novú dimenziu dynamiky jazdy.
Novinky prináša nové BMW 3 aj z hľadiska pohonu – pri motore s objemom 2,0 l sa nová technológia Valvetronic postará o dynamiku jazdy. S výkonom 105 kW/143 k a najvyšším krútiacim momentom 200 Nm poháňa táto nová generácia motorov hneď štyri nové modely - limuzínu 318i, compact 318ti, coupé 318Ci a nový model cabrio 318Ci. Prepracovaný štvorvalcový vznetový dvojliter v limuzíne a touringu 320d a v compacte 320 td má výkon 110 kW/150 k a najvyšší krútiaci moment 330 Nm. Limuzína 318d s výkonom 85 kW/115 k a najvyšším krútiacim momentom 265 Nm ako nový doplňujúci model rozširuje spektrum automobilov, ktoré ponúkajú vznetové motory. Všetky nové pohonné jednotky ponúkajú vynikajúce jazdné a dynamické vlastnosti a nízku spotrebu. U limuzíny 318i je to 7,2 l benzínu na 100 km, model 320d spotrebuje v priemere len 5,5 l nafty na 100 km. Ceny a technické detaily nových modelov BMW radu 3 budú známe až pred ich uvedením na trh v septembri alebo októbri tohto roku.
Autor: jg-bmw