Racionálna elegancia – Citroën C8

Za európskeho praotca automobilov typu (mini)van sa všeobecne považuje Renault Espace. Od uvedenia jeho prvej generácie pretieklo veľa vody a zmenil sa aj svet v ponuke týchto vozidiel. Jedným z najnovších prírastkov je Citro¨en C8, ktorý Automedia testov


Foto archív

Za európskeho praotca automobilov typu (mini)van sa všeobecne považuje Renault Espace. Od uvedenia jeho prvej generácie pretieklo veľa vody a zmenil sa aj svet v ponuke týchto vozidiel. Jedným z najnovších prírastkov je Citroën C8, ktorý Automedia testovala s motorom 2,2 HDi.

Exteriér: dobrá kombinácia strohej elegancie a základných znakov značky. Praktická kombinácia dverí: zadné bočné posúvacie. Po potiahnutí kľučky sa ovládajú elektricky, nie vždy sa však celkom dovrú. Kľučky predných a zadných dverí tvoria opticky jeden celok.

Interiér: avantgardné poňatie tvarov prístrojového panelu, tri okrúhle prístroje umiestnené v strede. Množstvo odkladacích schránok a poličiek. Radiaca páka vpravo pod volantom, na polkruhovom paneli. Medzi prednými sedadlami chýba stredový tunel – dojem väčšej priestrannosti, lepší pohyb posádky. V druhom rade tri samostatné sedadlá, dobré pohodlie. Dajú sa posúvať, nastavovať sklon, sklápať. Za príplatok plnohodnotné sedadlá tretieho radu.

Ergonómia: dobré usporiadanie ovládacích prvkov, na pohľad do stredu prístrojového panelu (na prístroje) si treba zvyknúť, pozornosť to však neodpútava. Elektrické ovládanie okien a vonkajších spätných zrkadiel. Spätné zrkadlá sa po vytiahnutí kľúčika zo spínacej skrinky automaticky sklopia.

Motor: radový prepĺňaný vznetový štvorvalec s technikou vstrekovania common-rail. Dobrý ťah, dynamika a reakcia na stlačenie akceleračného pedála.

Prevodovka: päťstupňová manuálna, presné a jednoznačné radenie, dobré odstupňovanie.

Bezpečnosť: štyri dobre dimenzované kotúčové brzdy s vnútorným chladením. ABS, EBD, ESP. Samonosná karoséria s predným pomocným rámom – postavená podľa najmodernejších konštrukčných poznatkov. Na palube dnes už tradičný počet airbagov.

Jazda: Dobré jazdné vlastnosti vyplývajú z dobre naladeného podvozku. Vpredu spodné trojuholníkové ramená a pružiace jednotky McPherson, vzadu ľahká tuhá náprava zavesená na dvoch pozdĺžnych ramenách s teleskopickým tlmičmi a vinutými pružinami. Podvozok dobre reaguje aj na prudšie manévre, stabilitu jazdy zvyšuje systém ESP. Priemerná spotreba nafty 8 litrov na 100 kilometrov je primeraná. Veľký batožinový priestor pri päťmiestnom usporiadaní a variabilita interiéru „pasujú“ automobil na široké možnosti využitia.

Záver: Citroën C8 je automobil pre veľké rodiny, pre ľudí s aktívnym prístupom k využívaniu voľného času a podnikateľov, ktorí potrebujú na väčšie vzdialenosti prevážať piatich pasažierov aj s ich batožinou. Vyhovie aj tým, ktorým sedan alebo kombi veľkostne nestačia. Je dobre ovládateľný, variabilný a pre vozidlá tohto druhu príslovečne priestranný.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten
  3. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  5. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  6. Žilina Voce Magna 2017 – Medzinárodná súťaž zborového umenia
  7. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár
  8. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten
  2. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  3. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  4. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  5. Príďte na Deň otvorených dverí v Novom Ružinove
  6. Študenti sa rozhodli zmeniť svoju školu
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  9. Samsung Galaxy Note8 umožňuje tvoriť veľké veci
  10. IMMOFINANZ spúšťa medzinárodnú reklamnú kampaň retailovej značky
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 8 977
  2. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 6 902
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 635
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 245
  5. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 779
  6. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 683
  7. Päť mýtov, ktoré ste počuli. A možno aj uverili 1 452
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 867
  9. Kedy sa refinancovanie oplatí? 864
  10. Všetko, čo by ste mali vedieť o umelom oplodnení 852

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Účtenky frustrujú podnikateľov, no Babišovi lákajú voličov

Sociálni demokrati o registračných pokladniciach hovoria dve desaťročia. Tému aj tak pustili hnutiu ANO.

ŠPORT

Sagan na MS: má dva tituly, ale raz ho zradil žalúdok

Sagana čakajú ôsme majstrovstvá sveta.

TECH

Výmena batérií namiesto nabíjania. Elektroautá sa môžu zmeniť

Nebude zložitejšia ako tankovanie paliva.

Neprehliadnite tiež

Pozreli sme si nové čínske autá. Aký dojem v nás zanechali Wey, Chery a Borgward?

Kým Európania riešia emisie, Čína pripravuje automobilový útok

Hyundai ide po nemeckej prémii. Predstavil konkurenta pre BMW radu 3

Genesis G70 príde na európsky trh najskôr o dva roky.

Nový Renault Mégane R.S. má natáčanie zadných kolies aj problém s váhou

Vo Frankfurte sa predstavili hneď štyri športové hatchbacky.

Vyskúšali sme zadné sedadlá VarioFlex v novej Škode Karoq

Vyberateľné zadné sedačky neponúka iný konkurent.