Racionálna elegancia – Citroën C8

Za európskeho praotca automobilov typu (mini)van sa všeobecne považuje Renault Espace. Od uvedenia jeho prvej generácie pretieklo veľa vody a zmenil sa aj svet v ponuke týchto vozidiel. Jedným z najnovších prírastkov je Citro¨en C8, ktorý Automedia testov


Foto archív

Za európskeho praotca automobilov typu (mini)van sa všeobecne považuje Renault Espace. Od uvedenia jeho prvej generácie pretieklo veľa vody a zmenil sa aj svet v ponuke týchto vozidiel. Jedným z najnovších prírastkov je Citroën C8, ktorý Automedia testovala s motorom 2,2 HDi.

Exteriér: dobrá kombinácia strohej elegancie a základných znakov značky. Praktická kombinácia dverí: zadné bočné posúvacie. Po potiahnutí kľučky sa ovládajú elektricky, nie vždy sa však celkom dovrú. Kľučky predných a zadných dverí tvoria opticky jeden celok.

Interiér: avantgardné poňatie tvarov prístrojového panelu, tri okrúhle prístroje umiestnené v strede. Množstvo odkladacích schránok a poličiek. Radiaca páka vpravo pod volantom, na polkruhovom paneli. Medzi prednými sedadlami chýba stredový tunel – dojem väčšej priestrannosti, lepší pohyb posádky. V druhom rade tri samostatné sedadlá, dobré pohodlie. Dajú sa posúvať, nastavovať sklon, sklápať. Za príplatok plnohodnotné sedadlá tretieho radu.

Ergonómia: dobré usporiadanie ovládacích prvkov, na pohľad do stredu prístrojového panelu (na prístroje) si treba zvyknúť, pozornosť to však neodpútava. Elektrické ovládanie okien a vonkajších spätných zrkadiel. Spätné zrkadlá sa po vytiahnutí kľúčika zo spínacej skrinky automaticky sklopia.

Motor: radový prepĺňaný vznetový štvorvalec s technikou vstrekovania common-rail. Dobrý ťah, dynamika a reakcia na stlačenie akceleračného pedála.

Prevodovka: päťstupňová manuálna, presné a jednoznačné radenie, dobré odstupňovanie.

Bezpečnosť: štyri dobre dimenzované kotúčové brzdy s vnútorným chladením. ABS, EBD, ESP. Samonosná karoséria s predným pomocným rámom – postavená podľa najmodernejších konštrukčných poznatkov. Na palube dnes už tradičný počet airbagov.

Jazda: Dobré jazdné vlastnosti vyplývajú z dobre naladeného podvozku. Vpredu spodné trojuholníkové ramená a pružiace jednotky McPherson, vzadu ľahká tuhá náprava zavesená na dvoch pozdĺžnych ramenách s teleskopickým tlmičmi a vinutými pružinami. Podvozok dobre reaguje aj na prudšie manévre, stabilitu jazdy zvyšuje systém ESP. Priemerná spotreba nafty 8 litrov na 100 kilometrov je primeraná. Veľký batožinový priestor pri päťmiestnom usporiadaní a variabilita interiéru „pasujú“ automobil na široké možnosti využitia.

Záver: Citroën C8 je automobil pre veľké rodiny, pre ľudí s aktívnym prístupom k využívaniu voľného času a podnikateľov, ktorí potrebujú na väčšie vzdialenosti prevážať piatich pasažierov aj s ich batožinou. Vyhovie aj tým, ktorým sedan alebo kombi veľkostne nestačia. Je dobre ovládateľný, variabilný a pre vozidlá tohto druhu príslovečne priestranný.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  10. Kam do tepla v januári?
  1. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  5. Alarica – new business project in the market of shoes
  6. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  7. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  8. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  10. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 17 165
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 857
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 295
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 084
  5. Kam do tepla v januári? 1 749
  6. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 411
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 403
  8. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 1 118
  9. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 1 023
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 903

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Zarábajú milióny na úkor štátu. Priekupníkov dreva sa nedarí odstaviť

Niektoré firmy, ktoré len skupujú drevo a posúvajú ho ďalej, majú s Lesmi SR uzatvorené nevypovedateľné zmluvy.

DOMOV

Dobré ráno: Kto zarába na slovenských lesoch

Ako u nás funguje biznis s drevom.

KOMENTÁRE

Starostlivosť vzorného hospodára

Podozrenie, že sa o milióny podelili, asi napadá kdekomu.

DOMOV

Manžela jej zatkli komunisti, pracovala pod cudzími menami

Marte Ličkovej udelil prezident Andrej Kiska Rad Ľudovíta Štúra II. triedy.

Neprehliadnite tiež

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.

Peugeot čaká elektrifikácia aj návrat do USA

Do roku 2025 bude mať každý model elektrickú verziu.

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.

Kia Forte prezrádza dizajn nového Cee’du

Európska verzia kompaktnej Kie sa predstaví na jar v Ženeve.