Racionálna elegancia – Citroën C8

Za európskeho praotca automobilov typu (mini)van sa všeobecne považuje Renault Espace. Od uvedenia jeho prvej generácie pretieklo veľa vody a zmenil sa aj svet v ponuke týchto vozidiel. Jedným z najnovších prírastkov je Citro¨en C8, ktorý Automedia testov


Foto archív

Za európskeho praotca automobilov typu (mini)van sa všeobecne považuje Renault Espace. Od uvedenia jeho prvej generácie pretieklo veľa vody a zmenil sa aj svet v ponuke týchto vozidiel. Jedným z najnovších prírastkov je Citroën C8, ktorý Automedia testovala s motorom 2,2 HDi.

Exteriér: dobrá kombinácia strohej elegancie a základných znakov značky. Praktická kombinácia dverí: zadné bočné posúvacie. Po potiahnutí kľučky sa ovládajú elektricky, nie vždy sa však celkom dovrú. Kľučky predných a zadných dverí tvoria opticky jeden celok.

Interiér: avantgardné poňatie tvarov prístrojového panelu, tri okrúhle prístroje umiestnené v strede. Množstvo odkladacích schránok a poličiek. Radiaca páka vpravo pod volantom, na polkruhovom paneli. Medzi prednými sedadlami chýba stredový tunel – dojem väčšej priestrannosti, lepší pohyb posádky. V druhom rade tri samostatné sedadlá, dobré pohodlie. Dajú sa posúvať, nastavovať sklon, sklápať. Za príplatok plnohodnotné sedadlá tretieho radu.

Ergonómia: dobré usporiadanie ovládacích prvkov, na pohľad do stredu prístrojového panelu (na prístroje) si treba zvyknúť, pozornosť to však neodpútava. Elektrické ovládanie okien a vonkajších spätných zrkadiel. Spätné zrkadlá sa po vytiahnutí kľúčika zo spínacej skrinky automaticky sklopia.

Motor: radový prepĺňaný vznetový štvorvalec s technikou vstrekovania common-rail. Dobrý ťah, dynamika a reakcia na stlačenie akceleračného pedála.

Prevodovka: päťstupňová manuálna, presné a jednoznačné radenie, dobré odstupňovanie.

Bezpečnosť: štyri dobre dimenzované kotúčové brzdy s vnútorným chladením. ABS, EBD, ESP. Samonosná karoséria s predným pomocným rámom – postavená podľa najmodernejších konštrukčných poznatkov. Na palube dnes už tradičný počet airbagov.

Jazda: Dobré jazdné vlastnosti vyplývajú z dobre naladeného podvozku. Vpredu spodné trojuholníkové ramená a pružiace jednotky McPherson, vzadu ľahká tuhá náprava zavesená na dvoch pozdĺžnych ramenách s teleskopickým tlmičmi a vinutými pružinami. Podvozok dobre reaguje aj na prudšie manévre, stabilitu jazdy zvyšuje systém ESP. Priemerná spotreba nafty 8 litrov na 100 kilometrov je primeraná. Veľký batožinový priestor pri päťmiestnom usporiadaní a variabilita interiéru „pasujú“ automobil na široké možnosti využitia.

Záver: Citroën C8 je automobil pre veľké rodiny, pre ľudí s aktívnym prístupom k využívaniu voľného času a podnikateľov, ktorí potrebujú na väčšie vzdialenosti prevážať piatich pasažierov aj s ich batožinou. Vyhovie aj tým, ktorým sedan alebo kombi veľkostne nestačia. Je dobre ovládateľný, variabilný a pre vozidlá tohto druhu príslovečne priestranný.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 34 101
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 22 677
  3. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 17 973
  4. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 13 309
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 10 012
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 5 455
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 128
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 548
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 734
  10. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 2 528

Hlavné správy zo Sme.sk

Dnes píše Jaroslav Rumpli

Trump je tým najhorším spojením Danka s Gašparovičom

Metafory zlyhávajú.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.