SME
Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky

Otázniky pre budúcnosť

O tom, že všetky technické možnosti neboli ešte vyčerpané, svedčí nápad štylistu Franca Sbarra. Prišiel do Ženevy so zaujímavou myšlienkou. Do 22-palcového kolesa značky OZ so šírkou 40 centimetrov umiestnil poháňací agregát. Ako to urobil? Do vnútra ...

O tom, že všetky technické možnosti neboli ešte vyčerpané, svedčí nápad štylistu Franca Sbarra. Prišiel do Ženevy so zaujímavou myšlienkou. Do 22-palcového kolesa značky OZ so šírkou 40 centimetrov umiestnil poháňací agregát. Ako to urobil? Do vnútra kolesa umiestnil 160-koňový kvapalinou chladený motor (teda aj chladič s ventilátorom), chladič oleja, výfuk, batériu, záves, brzdu a malú palivovú nádržku. Toto nezvyčajné riešenie ponúka nové možnosti pri priestorovom riešení motocykla, no aj automobilu. V prípade automobilu prichádza Sbarro s podobnou myšlienkou. V ľavom zadnom kolese je umiestnený 300-koňový V6 motor. Jeho dve tretiny sú vo vnútri kolesa, tretina motora a diferenciál zasahujú do priestoru závesu. Ľavá strana je spojená s pravým kolesom dvoma hnacími hriadeľmi. V pravom kolese je ďalší diferenciál, prevodovka, ďalšie mechanické prvky a kompresor pre klimatizáciu. Chladič a výfuk sú umiestnené priečne medzi kolesami. A význam tejto techniky budúcnosti? V prípade osobného automobilu sa dá batožinový priestor zväčšiť vpredu aj vzadu na kapacitu až 1000 litrov. Či budú mať automobilky o takúto techniku záujem, nevedno. Sbarro v každom prípade dokázal, že je nielen šikovným štylistom, ale vie svoje aj o netradičnej technike. (ben)

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  2. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  3. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  4. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  5. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  6. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  7. Pomáhajte čítaním
  8. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  9. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  10. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  1. Neodkladajte pre koronavírus vyšetrenie svojich očí
  2. BILLA podáva v kritickom období pomocnú ruku ľuďom z kultúry
  3. Vynovená predajňa v Smrdákoch
  4. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  5. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  6. Pandémia spomaľuje inovácie. Spoločnosti šetria
  7. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  8. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  9. Pomáhajte čítaním
  10. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 32 000
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 23 253
  3. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 20 290
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 963
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 13 682
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 715
  7. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 912
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 810
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 678
  10. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 9 005
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Minister obrany Jaroslav Naď.
Autorská strana Petra Šabatu

Babiš už neriadi štát ako firmu, dúfa v zázrak

Kto prešľapuje tragickú koronavírusovú českú cestu? Ľudia typu Fica a Kaliňáka.

Jaroslav Faltýnek a Andrej Babiš.

Keď Sagana sledujem v médiách, vôbec sa nezmenil, tvrdí spolužiak

Už v šestnástich sníval, že pôjde na Tour.

Peter Sagan a René  Valent.
Boris Kollár.

Neprehliadnite tiež

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.

Ktoré autá si Slováci kupujú najčastejšie?

V kurze ostávajú hlavne hatchbacky.

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.