Veľký a mierne terénny: Peugeot Partner Adventure

Ofenzíva koncernu PSA na svetových trhoch má aj podobu nového Peugeota Partner/Citro¨ena Berlingo. Verzia Adventure však patrí len k Peugeotu. Je najluxusnejšia a najviac dokazujúca, že pôvodne úžitkový automobil, existujúci aj v „osobných“ verziách ...

Ofenzíva koncernu PSA na svetových trhoch má aj podobu nového Peugeota Partner/Citro¨ena Berlingo. Verzia Adventure však patrí len k Peugeotu. Je najluxusnejšia a najviac dokazujúca, že pôvodne úžitkový automobil, existujúci aj v „osobných“ verziách má dnes opačné určenie: osobný automobil, ktorý má k dispozícii aj úžitkové verzie.

Exteriér

Nová tvár známeho auta. Kolmejšia kapota, vyššie čelo a nový predok – sebavedomejší vzhľad. Vyššia svetlá výška, 15“ kolesá a spodný kryt motora naznačujú zlepšenú priechodnosť na zlých povrchoch. Mnoho nových prvkov robí z Partnera neagresívneho elegána. Bočné posuvné dvere a skriňovitý tvar kabíny naznačujú variabilitu, priestor a univerzálnu využiteľnosť.

Interiér

Dobrá prístupnosť všetkých priestorov. Veľa miesta vo všetkých smeroch. Rušivá mreža medzi batožinovým a pasažierskym priestorom zhoršuje variabilitu, ale šetrí peniaze za DPH.

Materiály a spracovanie na veľmi dobrej úrovni nižšej strednej triedy. Veľa odkladacích miest, veľká polica nad predným oknom. Dojem solídneho komfortu sa počas testu potvrdil. Klimatizácia.

Ergonómia

Výborný výhľad a prehľadnosť prístrojov. Sedadlá by zniesli výraznejšie tvarovanie a vyššiu tuhosť, no neunavujú ani na dlhých cestách. Kvalitné a estetické čalúnenie. Dostatok miesta na zadných sedadlách, aj pozdĺžne.

Motor

Štvorvalcový, moderný a súčasne už osvedčený, turbodiesel HDi so systémom priameho vysokotlakového vstreku paliva Common Rail. Kultivovaný, výkonný, hospodárny. Kultivovaný chod. V tuhej zime dlhší nábeh kúrenia.

Prevodovka

Päťstupňová, manuálna. Bezproblémové radenie s istým nádychom pôvodu v úžitkovom aute.

Bezpečnosť

Subjektívne ju evokuje robustnosť, vyšší posed a výhľad. Objektívne sa podpisuje konštrukcia, dva čelné adaptívne airbagy, trojbodové bezpečnostné pásy na všetkých miestach, vpredu s napínačmi a obmedzovačmi tlaku. Za príplatok bočné airbagy, ABS s EBD.

Jazda

Komfort a ovládateľnosť na úrovni moderného vozidla nižšej strednej triedy. Volant o čosi šikmejší. Zosilnené pruženie, diferenciál s obmedzenou svornosťou, vyššia svetlá výška a väčšie kolesá citeľne pomáhajú napríklad na neupravených, zasnežených cestách. Neunaví ani niekoľkohodinová nepretržitá jazda. Prekvapujúco nízka hladina hluku, aj aerodynamického.

Záver

Partner Adventure je neagresívne, pekné, užitočné, veľké a hospodárne osobné auto. Jeho úžitkový pôvod nepripomína takmer nič. Mierne off-roadový vzhľad dobre korešponduje so schopnosťami vozidla.

plus

vzhľad

motor a pohon

spotreba

mínus

vnútorná mreža (DPH)

Peugeot Partner Adventure 2,0 HDi

Cena: od 638 500 Sk

Koncepcia: 5-miestny station wagon so zvýšenou priechodnosťou, motor vpredu, pohon predných kolies

Zdvihový obj. motora: 1997 cm3

Max. výkon: 66 kW ( 90 k)/ 4000 min-1

Max. krút. moment: 205 Nm / 1900 min-1

Rozmery (d x š x v x rázv.): 414 x172 x 181 x 269 cm

Pohot. hmotnosť: 1310 kg

Priemer otáčania: 11,6 m

Spotreba (mesto/mimo): 7,2 / 4,9 l/100 km

Objem pal. nádrže: 55 l

Objem bat. priestoru: 625 / 2800 l

Max. rýchlosť: 160 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 15,6 s

Uvedenie na trh: koniec 2002

Citro¨en Berlingo 2,0 HDi SX / Multispace

Cena: od 623 200 Sk

Koncepcia: 5-miestny station wagon, motor vpredu naprieč, pohon predných kolies

Zdvihový obj. motora: 1997 cm3

Max. výkon: 66 kW (90 k)/ 4000 min-1

Max. krút. moment: 205 Nm / 1900 min-1

Rozmery (d x š x v x rázv.): 414 x 172 x 181 x 269 cm

Pohot. hmotnosť: 1280 kg

Priemer otáčania: 11,6 m

Spotreba (mesto/mimo): 7,3 / 5 l/100 km

Objem pal. nádrže: 55 l

Objem bat. priestoru: 624 / 2800 l

Max. rýchlosť: 158 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 15,6 s

Uvedenie na trh: koniec 2002

Fiat Doblo ELX 1,9 JTD

Cena: od 583 900 Sk

Koncepcia: 5-miestny station wagon s motorom vpredu a pohonom predných kolies

Zdvihový obj. motora: 1910 cm3

Max. výkon: 74 kW (101 k)/ min-1

Max. krút. moment: 200 Nm / 1800 min-1

Rozmery (d x š x v x rázv.): 416 x 171,5 x 184 x 256,5 cm

Pohot. hmotnosť: 1290 kg

Priemer otáčania: 10,5 m

Spotreba (mesto/mimo): 8,2 / 5,3 l/100 km

Objem pal. nádrže: 60 l

Objem bat. priestoru: 750 / 3000 l

Max. rýchlosť: 168 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 12,4 s

Uvedenie na trh: jeseň 2000

Opel Combo Tour Comfort 1,7 DTi

Cena: od 566 900 Sk

Koncepcia: 5-miestny station wagon s motorom vpredu a pohonom predných kolies

Zdvihový obj. motora: 1686 cm3

Max. výkon: 55 kW (75 k)/ 4400 min-1

Max. krút. moment: 165 Nm / 1800 min-1

Rozmery (d x š x v x rázv.): 432 x 168 x 180 x 271,5 cm

Pohot. hmotnosť: 1260 kg

Priemer otáčania: 11,2 m

Spotreba (mesto/mimo): 6,6 / 4,7 l/100 km

Objem pal. nádrže: 52 l

Objem bat. priestoru: 455 / 2900 l

Max. rýchlosť: 155 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 15,5 s

Uvedenie na trh: jeseň 2001

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  2. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa
  1. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  2. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  3. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  6. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  7. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  8. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  9. Denník SME oslavuje 25 rokov rekordným počtom predplatiteľov
  10. Najinzerovanejšie zánovné auto roku 2017? Mnohých to prekvapí
  1. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 16 544
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 5 768
  3. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 4 643
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 4 305
  5. Kam do tepla v januári? 2 509
  6. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 2 380
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 359
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 149
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 315
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život 1 066

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Harabin si za prezidenta trúfa, no k petícii sa nehlási

Občiansky kandidát na prezidenta potrebuje 15-tisíc podpisov. Bývalý šéf Najvyššieho súdu hovorí, že masovejšia podpora by ho do volieb posmelila.

KOMENTÁRE

Harabin je šašo, nebezpečný bude Kotleba

Kotleba nemá čo prehrať, s hanbou neodíde, môže len oživiť svoj kapitál.

ŠPORT

Šatan a Ramsay spravili to, na čo ich predchodcovia nemali guráž

Na olympiádu nepôjdu známe mená a ani jeden hráč Slovana. Je to správne?

KOMENTÁRE

Od mačiatok k ohrozeniu demokracie. Ňuňuňu

Sociálne siete už nie sú miestom, kde sa stretávajú priatelia.

Neprehliadnite tiež

V Kalifornii dostanú autá digitálne evidenčné tabuľky

Okrem povinných údajov môžu zobrazovať aj reklamu.

V Európe sa vlani predalo vyše 15 miliónov áut, prvýkrát za desať rokov

Predaje rástli v Taliansku a Španielsku, Británia prepadla.

Fisker sa po bankrote vracia. Trúfa si na Teslu aj nemeckú prémiu

Zákazníkov priláka netradičným otváraním dverí aj rýchlym nabíjaním.

Športový Peugeot potrebuje pevnú ruku skúseného vodiča (test)

Modelu 308 GTi chýba šťava, ale nie rýchlosť.