SME
Pondelok, 27. jún, 2022 | Meniny má Ladislav, Ladislava

Veľký a mierne terénny: Peugeot Partner Adventure

Ofenzíva koncernu PSA na svetových trhoch má aj podobu nového Peugeota Partner/Citro¨ena Berlingo. Verzia Adventure však patrí len k Peugeotu. Je najluxusnejšia a najviac dokazujúca, že pôvodne úžitkový automobil, existujúci aj v „osobných“ verziách ...

Ofenzíva koncernu PSA na svetových trhoch má aj podobu nového Peugeota Partner/Citro¨ena Berlingo. Verzia Adventure však patrí len k Peugeotu. Je najluxusnejšia a najviac dokazujúca, že pôvodne úžitkový automobil, existujúci aj v „osobných“ verziách má dnes opačné určenie: osobný automobil, ktorý má k dispozícii aj úžitkové verzie.

Exteriér

Nová tvár známeho auta. Kolmejšia kapota, vyššie čelo a nový predok – sebavedomejší vzhľad. Vyššia svetlá výška, 15“ kolesá a spodný kryt motora naznačujú zlepšenú priechodnosť na zlých povrchoch. Mnoho nových prvkov robí z Partnera neagresívneho elegána. Bočné posuvné dvere a skriňovitý tvar kabíny naznačujú variabilitu, priestor a univerzálnu využiteľnosť.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Interiér

Dobrá prístupnosť všetkých priestorov. Veľa miesta vo všetkých smeroch. Rušivá mreža medzi batožinovým a pasažierskym priestorom zhoršuje variabilitu, ale šetrí peniaze za DPH.

Materiály a spracovanie na veľmi dobrej úrovni nižšej strednej triedy. Veľa odkladacích miest, veľká polica nad predným oknom. Dojem solídneho komfortu sa počas testu potvrdil. Klimatizácia.

Ergonómia

Výborný výhľad a prehľadnosť prístrojov. Sedadlá by zniesli výraznejšie tvarovanie a vyššiu tuhosť, no neunavujú ani na dlhých cestách. Kvalitné a estetické čalúnenie. Dostatok miesta na zadných sedadlách, aj pozdĺžne.

Motor

Štvorvalcový, moderný a súčasne už osvedčený, turbodiesel HDi so systémom priameho vysokotlakového vstreku paliva Common Rail. Kultivovaný, výkonný, hospodárny. Kultivovaný chod. V tuhej zime dlhší nábeh kúrenia.

SkryťVypnúť reklamu

Prevodovka

Päťstupňová, manuálna. Bezproblémové radenie s istým nádychom pôvodu v úžitkovom aute.

Bezpečnosť

Subjektívne ju evokuje robustnosť, vyšší posed a výhľad. Objektívne sa podpisuje konštrukcia, dva čelné adaptívne airbagy, trojbodové bezpečnostné pásy na všetkých miestach, vpredu s napínačmi a obmedzovačmi tlaku. Za príplatok bočné airbagy, ABS s EBD.

Jazda

Komfort a ovládateľnosť na úrovni moderného vozidla nižšej strednej triedy. Volant o čosi šikmejší. Zosilnené pruženie, diferenciál s obmedzenou svornosťou, vyššia svetlá výška a väčšie kolesá citeľne pomáhajú napríklad na neupravených, zasnežených cestách. Neunaví ani niekoľkohodinová nepretržitá jazda. Prekvapujúco nízka hladina hluku, aj aerodynamického.

Záver

Partner Adventure je neagresívne, pekné, užitočné, veľké a hospodárne osobné auto. Jeho úžitkový pôvod nepripomína takmer nič. Mierne off-roadový vzhľad dobre korešponduje so schopnosťami vozidla.

SkryťVypnúť reklamu

plus

vzhľad

motor a pohon

spotreba

mínus

vnútorná mreža (DPH)

Peugeot Partner Adventure 2,0 HDi

Cena: od 638 500 Sk

Koncepcia: 5-miestny station wagon so zvýšenou priechodnosťou, motor vpredu, pohon predných kolies

Zdvihový obj. motora: 1997 cm3

Max. výkon: 66 kW ( 90 k)/ 4000 min-1

Max. krút. moment: 205 Nm / 1900 min-1

Rozmery (d x š x v x rázv.): 414 x172 x 181 x 269 cm

Pohot. hmotnosť: 1310 kg

Priemer otáčania: 11,6 m

Spotreba (mesto/mimo): 7,2 / 4,9 l/100 km

Objem pal. nádrže: 55 l

Objem bat. priestoru: 625 / 2800 l

Max. rýchlosť: 160 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 15,6 s

Uvedenie na trh: koniec 2002

Citro¨en Berlingo 2,0 HDi SX / Multispace

Cena: od 623 200 Sk

Koncepcia: 5-miestny station wagon, motor vpredu naprieč, pohon predných kolies

SkryťVypnúť reklamu

Zdvihový obj. motora: 1997 cm3

Max. výkon: 66 kW (90 k)/ 4000 min-1

Max. krút. moment: 205 Nm / 1900 min-1

Rozmery (d x š x v x rázv.): 414 x 172 x 181 x 269 cm

Pohot. hmotnosť: 1280 kg

Priemer otáčania: 11,6 m

Spotreba (mesto/mimo): 7,3 / 5 l/100 km

Objem pal. nádrže: 55 l

Objem bat. priestoru: 624 / 2800 l

Max. rýchlosť: 158 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 15,6 s

Uvedenie na trh: koniec 2002

Fiat Doblo ELX 1,9 JTD

Cena: od 583 900 Sk

Koncepcia: 5-miestny station wagon s motorom vpredu a pohonom predných kolies

Zdvihový obj. motora: 1910 cm3

Max. výkon: 74 kW (101 k)/ min-1

Max. krút. moment: 200 Nm / 1800 min-1

Rozmery (d x š x v x rázv.): 416 x 171,5 x 184 x 256,5 cm

Pohot. hmotnosť: 1290 kg

Priemer otáčania: 10,5 m

Spotreba (mesto/mimo): 8,2 / 5,3 l/100 km

SkryťVypnúť reklamu

Objem pal. nádrže: 60 l

Objem bat. priestoru: 750 / 3000 l

Max. rýchlosť: 168 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 12,4 s

Uvedenie na trh: jeseň 2000

Opel Combo Tour Comfort 1,7 DTi

Cena: od 566 900 Sk

Koncepcia: 5-miestny station wagon s motorom vpredu a pohonom predných kolies

Zdvihový obj. motora: 1686 cm3

Max. výkon: 55 kW (75 k)/ 4400 min-1

Max. krút. moment: 165 Nm / 1800 min-1

Rozmery (d x š x v x rázv.): 432 x 168 x 180 x 271,5 cm

Pohot. hmotnosť: 1260 kg

Priemer otáčania: 11,2 m

Spotreba (mesto/mimo): 6,6 / 4,7 l/100 km

Objem pal. nádrže: 52 l

Objem bat. priestoru: 455 / 2900 l

Max. rýchlosť: 155 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 15,5 s

Uvedenie na trh: jeseň 2001

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Trápia Vás bolesti a únava? Máme skvelé riešenie k vám domov
  2. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny. Adepti sú jasní
  3. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete
  4. IMMOFINANZ pokračuje v úspechoch nájomných zmlúv aj v roku 2022
  5. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  6. Nalaďte sa na svoje mladšie ja s rádiom Vlna
  7. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku
  8. BILLA vstupuje do sveta e-commerce
  1. Cenami prenájmov hýbe vysoký dopyt, ponuka klesla o viac ako 40%
  2. Futbal v meste: Poznáme 16 najlepších tímov!
  3. Trápia Vás bolesti a únava? Máme skvelé riešenie k vám domov
  4. IMMOFINANZ pokračuje v úspechoch nájomných zmlúv aj v roku 2022
  5. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete
  6. Prešovský Fragaria Cup oslavuje 20 rokov
  7. Na čo slúžia bubnové kosačky a ako vybrať tú správnu?
  8. V Košiciach vznikla inkluzívna škola s finančnou podporou grantu
  1. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 29 154
  2. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 10 201
  3. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 8 117
  4. 91 kreslených správ o Slovensku, Ukrajine a celom svete 4 998
  5. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk 3 918
  6. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 151
  7. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME 2 968
  8. Máte v hľadáčiku dovolenku v Turecku? Táto inšpirácia padne vhod 1 439
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Lenka Filinová: Spomienka
  2. Martin Šuraba: Moje Košice
  3. Irena Šimuneková: Tatranská klasika
  4. Štefan Vidlár: Kantúrkové
  5. Ústav verejnej politiky FSEV UK: Štátnice, konferencie, workshopy a nové publikácie | Týmto žil ÚVP záverom akademického roka.
  6. Soňa Fröhlichová: Švajčiarske mesto Schaffhausen, neodolateľný Tom Cruise a hodinky IWC
  7. Viera Polakovičová: Charitatívne operné gala v Redute
  8. Metropolitný inštitút Bratislavy: Z ľudí, ktorí využili digitálnu platbu dane z nehnuteľnosti, ju 9 z 10 odporúča aj ostatným
  1. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 10 271
  2. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku) 7 349
  3. Post Bellum SK: Kocáb: Boli schopní aj tmu vydávať za dôkaz toho, že tam nie sú jadrové hlavice 5 921
  4. Věra Tepličková: Igi zasa ukazuje figy alebo O tom, ako sa Edo unáhlil 5 861
  5. Felipe Sánchez López: Opatrovatelia alebo novodobí slovenskí otrokári 4 160
  6. Věra Tepličková: Mala by som byť po dnešku pokojnejšia, pani Kavecká? 3 668
  7. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 3 651
  8. Miroslav Lukáč: Kto je ešte dnes rusofil, potrebuje odbornú pomoc. 3 140
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Lívia Hlavačková: Je Ajurvéda naozaj taká prastará, ako vravia?
SkryťZatvoriť reklamu