Nová pneumatika dostala asymetrický dezén a jej konštrukcia vznikala pod mottom „maximálna bezpečnosť a šetrnosť k okolitému prostrediu“. Samozrejme, ruka v ruke s inováciou idú aj lepšie vlastnosti. V porovnaní s predchádzajúcou pneumatikou je to kratšia brzdná dráha vozidla na suchom aj mokrom povrchu, nižší valivý odpor, a teda aj nižšia spotreba i nižšia hlučnosť, zachovanie rovnakej životnosti a zlepšenie ovládateľnosti automobilu. Podľa prieskumu sa až 32 percent opýtaných vodičov vyjadrilo, že za najdôležitejšiu vlastnosť pokladajú dobré brzdy, inými slovami, preferujú krátku brzdnú dráhu. Z hľadiska bezpečnosti je to jeden z najvýznamnejších parametrov. Preto sa aj nová pneumatika vyvíjala s tým zámerom, že automobil nižšej strednej triedy, obutý do týchto pneumatík, by mal zabrzdiť zo stokilometrovej rýchlosti na nulovú rýchlosť na dráhe do 30 metrov. Odborníci nazvali tento automobil vzletne 30-metrovým autom.
Pneumatiky sme si vyskúšali na kartingovom okruhu v Sosnovej (ČR). Brzdenie zo 60-kilometrovej rýchlosti potvrdilo ciele vývojového tímu. Ovládanie vozidla sme si vyskúšali v rámci slalomu medzi kužeľmi. Prezentácia ukázala, že aj technická zrelosť pneumatík sa posúva neustále dopredu a má rozhodujúci vplyv na jazdné vlastnosti vozidla.