SME

Kupujeme ojazdené auto: Renault Laguna

Typický predstaviteľ rodinného automobilu strednej triedy Renault Laguna má všetko, čo sa od neho na tejto pozícii očakáva. Okrem tradične francúzsky elegantného vzhľadu poskytuje majiteľovi dostatok vnútorného priestoru, komfortné pruženie, bohatú výbavu









a bezpečnosť za zaujímavú cenu. Počas siedmich rokov, ktoré už ubehli od uvedenia Laguny na trh, dokázal výrobca presvedčiť o stúpajúcej kvalite a vysokej spoľahlivosti značky Renault. Aj keď plast použitý v interiéry pôsobí lacno, kvalitou dielenského spracovania dosahuje Laguna úroveň nemeckej konkurencie. Ak sa vyskytnú problémy, zvyčajne ide o poruchy elektrické alebo hnevá brzdová sústava. Zaskočiť môže aj cena náhradných dielov a krátke servisné intervaly dieselových modelov vyrobených pred rokom 1998, kde je potrebná výmena oleja každých 7500 km.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Pozornosti záujemcov s vyššími nárokmi na množstvo batožiny by nemala uniknúť verzia kombi nazvaná Grandtour, ktorá disponuje priam enormným úložným priestorom. Vysoká spoľahlivosť všetkých modelov Laguna je dostatočnou zárukou aj pre druhého majiteľa. Bezpečné jazdné vlastnosti, výkonné pohonné jednotky, dostatok priestoru a komfortu ho oprávnene radia medzi praktické a veľmi obľúbené automobily. Modelová zmena v marci tohto roku spôsobila priaznivý tlak na cenu starších verzií a zároveň umožnila ich väčšiu dostupnosť.

Typické slabé miesta

klepot karosérie, deformované brzdové kotúče, korózia výfuku, poruchy klimatizácie

+

dostatok vnútorného priestoru

variabilný batožinový priestor

komfortné pruženie

pohodlné sedadlá

výkonné pohonné jednotky

SkryťVypnúť reklamu

kombi Grandtour s obrovským úložným priestorom

-

menej kultivované motory

horší výhľad z karosérie

vyššia spotreba

ceny opráv a prehliadok

Odporúčané druhy motorov

1,8 l štvorvalcový s výkonom 90 k. Základný motor s dobrými jazdnými vlastnosťami. Spotreba 9 l/100 km.

2,0 l štvorvalcový s výkonom 114 k. Silný, priemerne kultivovaný. Spotreba 10 l/100 km.

1,9 l dCi s výkonom 107 k. Turbodiesel s priamym vstrekovaním so systémom Common-Rail. Veľmi kultivovaný a silný. Spotreba 7,5 l/100 km. 2,2 l turbodiesel s výkonom 113 k. Spotreba 8 l/100 km.

Renault Laguna 1.8 16V Expression

aktuálna cena nového modelu : 769 900 Sk

2000 626 000,-

1999 503 200,-

1998 394 300,-

1997 250 400,-

1996 203 600,-

1995 168 300,-

1994 142 400,-

SkryťVypnúť reklamu

Uvedené ceny platia pre model so základným motorom a výbavou, stavom primeraným veku a počtu najazdených kilometrov zodpovedajúcim triede automobilov. Ceny sú platné za predpokladu, že vozidlo nie je po havárii, absolvovalo všetky predpísané prehliadky, má kompletnú servisnú knižku a bolo zakúpené u autorizovaného predajcu značky. Cenu možno navýšiť o príplatkovú výbavu, ktorej hodnotu však tiež treba amortizovať. Veľkoobjemové benzínové motory a verzie s automatickou prevodovkou strácajú hodnotu rýchlejšie, naopak moderné dieselové motory pomalšie.

Pripravené v spolupráci s www.eurotax.sk

Autor: Martina Skurková

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 561
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 279
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 708
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 065
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 243
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 925
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 845
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 415
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXV
  2. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  3. Daniel Bíro: Kapela Slovenská Klobása vznikla už v roku 1993. Aké boli jej začiatky? A aká je súčasnosť kapely?
  4. Jozef Foltýn: Huliak che byť už aj reprezentačný tréner
  5. Štefan Šturdzík: Dvojtvárnosť premiéra.
  6. Milan Srnka: Fico bude v Moskve v “exkluzívnej spoločnosti”
  7. Jozef Stasík: Čakáme na nové elity. Nie, ani tie nás nespasia.
  8. Viktor Pamula: Ako sa minister obrany ministrom zdravotníctva stal
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 30 612
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 25 758
  3. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 23 050
  4. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 10 957
  5. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 573
  6. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 6 780
  7. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych 5 986
  8. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 872
  1. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  2. Tupou Ceruzou: Smerákov
  3. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  4. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  5. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  6. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
  7. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  8. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
reklama
SkryťZatvoriť reklamu