SME
Nedeľa, 3. júl, 2022 | Meniny má Miloslav

Elegantný svalovec Hyundai Santa Fe

Zrodený pre Ameriku, preto názov požičaný zo známeho amerického letoviska na juhozápade. Označenie Santa Fe má vzbudiť emócie u tamojších národne orientovaných obyvateľov, ale nielen u nich. Úspešný je v Európe, aj u nás. Na Slovensku sa vlani stal najpre


FOTO – ARCHÍV

dávanejším automobilom tejto značky.

Exteriér

Spredu robustný a mohutný. Na prednej kapote vyniká dvojitý prelis a dravý otvor na prívod vzduchu. Prednú časť dotvára ochranný rám a nárazník so spojlerom. Nárazníky lemujú Santa Fe celé dookola. Majú nielen estetický význam, chránia pred odlietavajúcimi kameňmi alebo pred parkovaním „na tesno“. Agresívnosť prednej časti zmierňujú okrúhle hmlové svetlá. Agresivite vzhľadu prispievajú temne sfarbené zadné sklá.

Interiér

Nastupovanie pohodlné vďaka výške podlahy a doširoka sa otvárajúcim dverám. Vyšší posed, dostatok priestoru pre nohy a hlavu, množstvo odkladacích schránok. Esteticky pôsobiace béžové kožené čalúnenie sedadiel je súčasťou výbavy Elegance. Vnútorný komfort zodpovedá modernému vozidlu strednej triedy. Výškovo nastaviteľný volant, v zimnom období príde vhod automatická klimatizácia. Vo výbave nastaviteľné a vyhrievané predné sedadlá, elektricky ovládané okná a vonkajšie vyhrievané zrkadlá, tempomat, ukazovateľ vonkajšej teploty atď. Kovová mriežka, oddeľujúca batožinový priestor od cestovného, výrazne znižuje variabilitu batožinového priestoru. Kapacita 690 litrov primeraná, po sklopení zadných sedadiel 1475 litrov.

Ergonómia

Všetky ovládacie prvky na dosah ruky, ľahké ovládanie, dostatok miesta na odkladanie malých predmetov.

Motor

Zdvihový objem 2,7 l, šesťvalec do V, maximálny výkon 127 kW (173 k). Maximálna rýchlosť je 182 km/h, zrýchlenie z nuly na stovku – takmer 12 sekúnd.

Prevodovka

Štvorstupňová automatická so športovou manuálnou voľbou. Prvý až štvrtý rýchlostný stupeň radí v režime D plynulo. Preraďovanie kultivované, v kabíne ho takmer nepočuť.

Bezpečnosť

Brzdový systém ABS, doplnený o elektronický rozdeľovač brzdnej sily EBD. Dvojica predných a bočných airbagov. Svetlá výška 207 mm dostatočná aj na vysoké slovenské obrubníky. Pneumatiky s rozmermi 225/70 R16 príjemné na hladké prekonávanie dier v asfalte.

Jazda

Hyundai Santa Fe sa hodí na jazdu na bežných cestách. Môžu byť aj mokré alebo zasnežené. Poradí si aj s horskými chodníkmi či cestičkami, vedúcimi ku kŕmidlám lesnej zveri či s výstupom na chatu. V rozbahnených poliach by ste s ním však neuspeli. Chýba mu redukčná prevodovka i uzávierky diferenciálov. V bežnom teréne stačí pohon 4 x 4. Podporuje ho medzinápravový diferenciál, ktorý rozdeľuje krútiaci moment v pomere 60 ku 40 na prednú a zadnú nápravu. Vozidlu zabezpečuje na ceste stabilitu a bráni prekĺzavaniu kolies na šmykľavom povrchu. Diferenciál zadnej nápravy má obmedzenú svornosť. Hyundai Santa Fe sa s ním „vyhrabe“ z nenáročného terénu.

So „santaféčkom“ sme jazdili po diaľnici, bežných cestách, po snehu i miernom teréne. Priemerná spotreba neklesla pod 12 l na 100 km, pričom v meste si vypýtal okolo 15 l. Mimo mesta síce dokáže zajazdiť aj mierne pod 10 l, ale od abstinenta má tento Kórejčan ďaleko. SUV však nie je malé rodinné auto.

Záver

Najsilnejší benzínový Hyundai Santa Fe je dravý a na pohľad agresívny, avšak na druhej strane celkom pohodlný a príjemný automobil, predurčený na jazdu po bežných cestách, doplnenú o ľahšie experimenty na blate, snehu a v ľahšom teréne. Vyžaruje z neho skôr americký ako európsky šarm. Ak však neodmietate výstrednosť, čakajú vás viaceré milé prekvapenia. Nie je náhoda, že Santa Fe bol vlani najpredávanejším z ponuky áut značky Hyundai na Slovensku. V Južnej Kórei vedia, čím získať európskeho vodiča. Miloš Dubovský

plus

* americký vzhľad

* európsky interiér

* množstvo odkladacích priestorov

* cena

mínus

* nižšia variabilita batožinového priestoru

Hyundai Santa Fe 2,7 24V

Cena: 995 000 Sk (bez DPH)

Koncepcia: automobil SUV, šesťvalcový vidlicový motor, pripojiteľný pohon 4x4, štvorstupňová automatická prevodovka

Zdvihový obj. motora: 2656 cm3

Max. výkon: 127 kW (173 k)/6000 min-1

Max. krút. moment: 250 Nm/4000 min-1

Rozmery (d x š x v x rázv.):

450 x 182 x 1675 x 262 cm

Pohot. hmotnosť: 1681 kg

Priemer otáčania: 11,3 m

Spotreba (mesto/mimo): 14,9/9,4 l/100 km

Objem pal. nádrže: 65 l

Objem bat. priestoru: 690/1475 l

Max. rýchlosť: 182 km/h

Zrýchlenie 0–100 km/h: 11,6 s

Uvedenie na trh: jar 2001

Mitsubishi Pajero Sport 3,0 V6 24V

Cena: 1 266 600 Sk (bez DPH)

Koncepcia: automobil SUV, šesťvalcový vidlicový motor, pripojiteľný pohon 4x4, štvorstupňová automatická prevodovka

Zdvihový obj. motora: 2972 cm3

Max. výkon: 125 kW (170 k)/5000 min-1

Max. krút. moment: 255 Nm/4500 min-1

Rozmery (d x š x v x rázv.):

454,5 x 169,5 x 172 x 272 cm

Pohot. hmotnosť: 1855 kg

Priemer otáčania: 11,8 m

Spotreba (mesto/mimo): 17,1/11,2 l/100 km

Objem pal. nádrže: 90 l

Objem bat. priestoru: výrobca neudáva

Max. rýchlosť: 175 km/h

Zrýchlenie 0–100 km/h: s

Uvedenie na trh: jeseň 1999

Opel Frontera 3,2 V6 24V

Cena: 1 290 000 Sk (bez DPH)

Koncepcia: automobil SUV, šesťvalcový vidlicový motor, pripojiteľný pohon 4x4, štvorstupňová automatická prevodovka

Zdvihový obj. motora: 3165 cm3

Max. výkon: 151 kW (205 k)/5400 min-1

Max. krút. moment: 290 Nm/3000 min-1

Rozmery (d x š x v x rázv.):

466 x 178,5 x 174 x 270 cm

Pohot. hmotnosť: 1780 kg

Priemer otáčania: 12,1 m

Spotreba (mesto/mimo): 19,8/11,2 l/100 km

Objem pal. nádrže: 75 l

Objem bat. priestoru: 390/1790 l

Max. rýchlosť: 187 km/h

Zrýchlenie 0–100 km/h: 10,6 s

Uvedenie na trh: jeseň 1998

Subaru Forester 2,0 16V Turbo

Cena: 1 087 440 Sk (bez DPH)

Koncepcia: automobil SUV, štvorvalcový motor boxer, stály pohon 4x4, štvorstupňová automatická prevodovka

Zdvihový obj. motora: 1994 cm3

Max. výkon: 130 kW (177 k)/5600 min-1

Max. krút. moment: 245 Nm/3200 min-1

Rozmery (d x š x v x rázv.):

445 x 173,5 x 158 x 252,5 cm

Pohot. hmotnosť: 1535 kg

Priemer otáčania: 10,8 m

Spotreba (mesto/mimo): 13,7/7,6 l/100 km

Objem pal. nádrže: 60 l

Objem bat. priestoru: 390/1590 l

Max. rýchlosť: 195 km/h

Zrýchlenie 0–100 km/h: 8,7 s

Uvedenie na trh: leto 2002

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  2. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  3. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  4. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  5. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  6. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  7. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov
  8. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu
  1. Kamery do auta: Čo dokážu a akú by ste si mali vybrať?
  2. Meranie rýchlosti v úsekoch už nebude pre vodičov problémom
  3. Ocenená 4K autokamera Mio má aj 2K so 60 snímkami a FHD so 120!
  4. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  5. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  6. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  7. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  8. V uliciach Košíc vyzbierali dobrovoľníci 26 ton odpadu
  1. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí! 15 539
  2. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 12 815
  3. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 9 413
  4. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu 8 874
  5. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami 4 614
  6. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov 4 599
  7. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 823
  8. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 3 121
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračná foto

Väčšina chodcov považuje za najväčší problém rýchlosť e-kolobežiek.


Peter Hlušek 30. jún
Lysyčansk je už týždne terčom ruského bombardovania.

Okupant obsadil všetky veľké mestá v Luhansku.


1 h
Peter Sagan dnes na Tour de France 2022 - 3. etapa LIVE cez online prenos.

Peter Sagan dnes ide 3. etapu na Tour de France 2022.


Sportnet 6 h
Suzuki Vitara Strong Hybrid

Systém nie je zďaleka taký účinný ako pri Toyote.


30. jún

Neprehliadnite tiež

Suzuki Vitara Strong Hybrid

Systém nie je zďaleka taký účinný ako pri Toyote.


30. jún
Honda Civic

Bohatá výbava sa stala štandardom.


1. júl

Klimatizáciu treba používať efektívne a s rozvahou.


31. júl
Hyundai Ioniq 6

Koeficient odporu vzduchu má iba 0,21.


30. jún

Blogy SME

  1. Štefan Vidlár: Puťin´s dron
  2. Anna Miľanová: Moja tvorba dotváraním škvŕn... 2022
  3. Martin Plesch: Dobrovoľníkom nedobrovoľne
  4. Ľubomír Maretta: Trauer
  5. Ján Slosiarik: Čo nové vedenie ministerstva školstva, to nová reforma
  6. Anna Miľanová: Matrioška a zmätok... 2022
  7. Rastislav Puchala: Viktorova zakáľačka
  8. Vladimír Hrach: Uvidieť a precítiť
  1. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodského.(Oprava mena). 20 011
  2. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 12 251
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 10 974
  4. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 9 091
  5. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 916
  6. Andrej Kiska: Pomôžme Cigánom dostať sa tam, kam tak mnohí chcú. 3 204
  7. Post Bellum SK: Návrat mohol byť ťažší ako útek 3 174
  8. Monika Kusendová: Bežky-pešky po Chorvátsku: Od Cresu, cez Krk, Rab až do Národného parku Velebit 2 879
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťZatvoriť reklamu