Elegantný svalovec Hyundai Santa Fe

Zrodený pre Ameriku, preto názov požičaný zo známeho amerického letoviska na juhozápade. Označenie Santa Fe má vzbudiť emócie u tamojších národne orientovaných obyvateľov, ale nielen u nich. Úspešný je v Európe, aj u nás. Na Slovensku sa vlani stal najpre


FOTO – ARCHÍV

dávanejším automobilom tejto značky.

Exteriér

Spredu robustný a mohutný. Na prednej kapote vyniká dvojitý prelis a dravý otvor na prívod vzduchu. Prednú časť dotvára ochranný rám a nárazník so spojlerom. Nárazníky lemujú Santa Fe celé dookola. Majú nielen estetický význam, chránia pred odlietavajúcimi kameňmi alebo pred parkovaním „na tesno“. Agresívnosť prednej časti zmierňujú okrúhle hmlové svetlá. Agresivite vzhľadu prispievajú temne sfarbené zadné sklá.

Interiér

Nastupovanie pohodlné vďaka výške podlahy a doširoka sa otvárajúcim dverám. Vyšší posed, dostatok priestoru pre nohy a hlavu, množstvo odkladacích schránok. Esteticky pôsobiace béžové kožené čalúnenie sedadiel je súčasťou výbavy Elegance. Vnútorný komfort zodpovedá modernému vozidlu strednej triedy. Výškovo nastaviteľný volant, v zimnom období príde vhod automatická klimatizácia. Vo výbave nastaviteľné a vyhrievané predné sedadlá, elektricky ovládané okná a vonkajšie vyhrievané zrkadlá, tempomat, ukazovateľ vonkajšej teploty atď. Kovová mriežka, oddeľujúca batožinový priestor od cestovného, výrazne znižuje variabilitu batožinového priestoru. Kapacita 690 litrov primeraná, po sklopení zadných sedadiel 1475 litrov.

Ergonómia

Všetky ovládacie prvky na dosah ruky, ľahké ovládanie, dostatok miesta na odkladanie malých predmetov.

Motor

Zdvihový objem 2,7 l, šesťvalec do V, maximálny výkon 127 kW (173 k). Maximálna rýchlosť je 182 km/h, zrýchlenie z nuly na stovku – takmer 12 sekúnd.

Prevodovka

Štvorstupňová automatická so športovou manuálnou voľbou. Prvý až štvrtý rýchlostný stupeň radí v režime D plynulo. Preraďovanie kultivované, v kabíne ho takmer nepočuť.

Bezpečnosť

Brzdový systém ABS, doplnený o elektronický rozdeľovač brzdnej sily EBD. Dvojica predných a bočných airbagov. Svetlá výška 207 mm dostatočná aj na vysoké slovenské obrubníky. Pneumatiky s rozmermi 225/70 R16 príjemné na hladké prekonávanie dier v asfalte.

Jazda

Hyundai Santa Fe sa hodí na jazdu na bežných cestách. Môžu byť aj mokré alebo zasnežené. Poradí si aj s horskými chodníkmi či cestičkami, vedúcimi ku kŕmidlám lesnej zveri či s výstupom na chatu. V rozbahnených poliach by ste s ním však neuspeli. Chýba mu redukčná prevodovka i uzávierky diferenciálov. V bežnom teréne stačí pohon 4 x 4. Podporuje ho medzinápravový diferenciál, ktorý rozdeľuje krútiaci moment v pomere 60 ku 40 na prednú a zadnú nápravu. Vozidlu zabezpečuje na ceste stabilitu a bráni prekĺzavaniu kolies na šmykľavom povrchu. Diferenciál zadnej nápravy má obmedzenú svornosť. Hyundai Santa Fe sa s ním „vyhrabe“ z nenáročného terénu.

So „santaféčkom“ sme jazdili po diaľnici, bežných cestách, po snehu i miernom teréne. Priemerná spotreba neklesla pod 12 l na 100 km, pričom v meste si vypýtal okolo 15 l. Mimo mesta síce dokáže zajazdiť aj mierne pod 10 l, ale od abstinenta má tento Kórejčan ďaleko. SUV však nie je malé rodinné auto.

Záver

Najsilnejší benzínový Hyundai Santa Fe je dravý a na pohľad agresívny, avšak na druhej strane celkom pohodlný a príjemný automobil, predurčený na jazdu po bežných cestách, doplnenú o ľahšie experimenty na blate, snehu a v ľahšom teréne. Vyžaruje z neho skôr americký ako európsky šarm. Ak však neodmietate výstrednosť, čakajú vás viaceré milé prekvapenia. Nie je náhoda, že Santa Fe bol vlani najpredávanejším z ponuky áut značky Hyundai na Slovensku. V Južnej Kórei vedia, čím získať európskeho vodiča. Miloš Dubovský

plus

* americký vzhľad

* európsky interiér

* množstvo odkladacích priestorov

* cena

mínus

* nižšia variabilita batožinového priestoru

Hyundai Santa Fe 2,7 24V

Cena: 995 000 Sk (bez DPH)

Koncepcia: automobil SUV, šesťvalcový vidlicový motor, pripojiteľný pohon 4x4, štvorstupňová automatická prevodovka

Zdvihový obj. motora: 2656 cm3

Max. výkon: 127 kW (173 k)/6000 min-1

Max. krút. moment: 250 Nm/4000 min-1

Rozmery (d x š x v x rázv.):

450 x 182 x 1675 x 262 cm

Pohot. hmotnosť: 1681 kg

Priemer otáčania: 11,3 m

Spotreba (mesto/mimo): 14,9/9,4 l/100 km

Objem pal. nádrže: 65 l

Objem bat. priestoru: 690/1475 l

Max. rýchlosť: 182 km/h

Zrýchlenie 0–100 km/h: 11,6 s

Uvedenie na trh: jar 2001

Mitsubishi Pajero Sport 3,0 V6 24V

Cena: 1 266 600 Sk (bez DPH)

Koncepcia: automobil SUV, šesťvalcový vidlicový motor, pripojiteľný pohon 4x4, štvorstupňová automatická prevodovka

Zdvihový obj. motora: 2972 cm3

Max. výkon: 125 kW (170 k)/5000 min-1

Max. krút. moment: 255 Nm/4500 min-1

Rozmery (d x š x v x rázv.):

454,5 x 169,5 x 172 x 272 cm

Pohot. hmotnosť: 1855 kg

Priemer otáčania: 11,8 m

Spotreba (mesto/mimo): 17,1/11,2 l/100 km

Objem pal. nádrže: 90 l

Objem bat. priestoru: výrobca neudáva

Max. rýchlosť: 175 km/h

Zrýchlenie 0–100 km/h: s

Uvedenie na trh: jeseň 1999

Opel Frontera 3,2 V6 24V

Cena: 1 290 000 Sk (bez DPH)

Koncepcia: automobil SUV, šesťvalcový vidlicový motor, pripojiteľný pohon 4x4, štvorstupňová automatická prevodovka

Zdvihový obj. motora: 3165 cm3

Max. výkon: 151 kW (205 k)/5400 min-1

Max. krút. moment: 290 Nm/3000 min-1

Rozmery (d x š x v x rázv.):

466 x 178,5 x 174 x 270 cm

Pohot. hmotnosť: 1780 kg

Priemer otáčania: 12,1 m

Spotreba (mesto/mimo): 19,8/11,2 l/100 km

Objem pal. nádrže: 75 l

Objem bat. priestoru: 390/1790 l

Max. rýchlosť: 187 km/h

Zrýchlenie 0–100 km/h: 10,6 s

Uvedenie na trh: jeseň 1998

Subaru Forester 2,0 16V Turbo

Cena: 1 087 440 Sk (bez DPH)

Koncepcia: automobil SUV, štvorvalcový motor boxer, stály pohon 4x4, štvorstupňová automatická prevodovka

Zdvihový obj. motora: 1994 cm3

Max. výkon: 130 kW (177 k)/5600 min-1

Max. krút. moment: 245 Nm/3200 min-1

Rozmery (d x š x v x rázv.):

445 x 173,5 x 158 x 252,5 cm

Pohot. hmotnosť: 1535 kg

Priemer otáčania: 10,8 m

Spotreba (mesto/mimo): 13,7/7,6 l/100 km

Objem pal. nádrže: 60 l

Objem bat. priestoru: 390/1590 l

Max. rýchlosť: 195 km/h

Zrýchlenie 0–100 km/h: 8,7 s

Uvedenie na trh: leto 2002

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  3. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  4. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  5. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  6. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018
  9. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  10. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  1. Používate make-up? Potom spozornite
  2. Legendárna Transsibírska magistrála
  3. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  4. Vianočný bázar chalaňov
  5. Vianočné mecheche 2017
  6. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  7. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  8. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  9. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  10. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 33 138
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 5 728
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 3 190
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 467
  5. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 1 740
  6. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 274
  7. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 209
  8. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 141
  9. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 955
  10. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať 891

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Neplačú, rovno to skončia. Na Slovensku pribúda samovrážd mužov

Celosvetovo si na život siahne dvakrát viac chlapov ako žien, u nás je tento pomer trojnásobne vyšší. Prečo a čo s tým?

ŠPORT

Dravecký o vyhodení: Beriem všetko na seba

Dravecký si s veľkou pravdepodobnosťou nezahrá na olympiáde.

PRIEVIDZA

Zničil päť lietadiel. Ficov brat za leteckú nehodu pokutu nedostal

Za haváriu na letisku obíde Ladislav Fico bez trestu.

Denník SME s knihou Róberta Bezáka

Denník SME pripravil pre vás v utorok 19. decembra špeciálne vydanie.

Neprehliadnite tiež

Tesla X ako off-road do lesa? Pre Nóra žiaden problém

Jazda sa skončila natrhnutým nárazníkom.

Čo je to norma i-Size a ako si mám vybrať autosedačku (otázky a odpovede)

Budúci rok možno zakážu predaj starších sedačiek.

Ako prepravovať lyže v aute na Slovensku a v Rakúsku

Pravidlá špeciálne neupravujú, aký spôsob si musíte zvoliť.

Volkswagen ukázal, ako vyrába slovenské Porsche Cayenne

Výrobu auta bratislavský závod nemeckého koncernu začal začiatkom septembra.

Citroen C3 a Aircross sa podobajú iba naoko (test)

Cenový rozdiel medzi oboma autami je 3 000 eur.