Elegantný svalovec Hyundai Santa Fe

Zrodený pre Ameriku, preto názov požičaný zo známeho amerického letoviska na juhozápade. Označenie Santa Fe má vzbudiť emócie u tamojších národne orientovaných obyvateľov, ale nielen u nich. Úspešný je v Európe, aj u nás. Na Slovensku sa vlani stal najpre


FOTO – ARCHÍV

dávanejším automobilom tejto značky.

Exteriér

Spredu robustný a mohutný. Na prednej kapote vyniká dvojitý prelis a dravý otvor na prívod vzduchu. Prednú časť dotvára ochranný rám a nárazník so spojlerom. Nárazníky lemujú Santa Fe celé dookola. Majú nielen estetický význam, chránia pred odlietavajúcimi kameňmi alebo pred parkovaním „na tesno“. Agresívnosť prednej časti zmierňujú okrúhle hmlové svetlá. Agresivite vzhľadu prispievajú temne sfarbené zadné sklá.

Interiér

Nastupovanie pohodlné vďaka výške podlahy a doširoka sa otvárajúcim dverám. Vyšší posed, dostatok priestoru pre nohy a hlavu, množstvo odkladacích schránok. Esteticky pôsobiace béžové kožené čalúnenie sedadiel je súčasťou výbavy Elegance. Vnútorný komfort zodpovedá modernému vozidlu strednej triedy. Výškovo nastaviteľný volant, v zimnom období príde vhod automatická klimatizácia. Vo výbave nastaviteľné a vyhrievané predné sedadlá, elektricky ovládané okná a vonkajšie vyhrievané zrkadlá, tempomat, ukazovateľ vonkajšej teploty atď. Kovová mriežka, oddeľujúca batožinový priestor od cestovného, výrazne znižuje variabilitu batožinového priestoru. Kapacita 690 litrov primeraná, po sklopení zadných sedadiel 1475 litrov.

Ergonómia

Všetky ovládacie prvky na dosah ruky, ľahké ovládanie, dostatok miesta na odkladanie malých predmetov.

Motor

Zdvihový objem 2,7 l, šesťvalec do V, maximálny výkon 127 kW (173 k). Maximálna rýchlosť je 182 km/h, zrýchlenie z nuly na stovku – takmer 12 sekúnd.

Prevodovka

Štvorstupňová automatická so športovou manuálnou voľbou. Prvý až štvrtý rýchlostný stupeň radí v režime D plynulo. Preraďovanie kultivované, v kabíne ho takmer nepočuť.

Bezpečnosť

Brzdový systém ABS, doplnený o elektronický rozdeľovač brzdnej sily EBD. Dvojica predných a bočných airbagov. Svetlá výška 207 mm dostatočná aj na vysoké slovenské obrubníky. Pneumatiky s rozmermi 225/70 R16 príjemné na hladké prekonávanie dier v asfalte.

Jazda

Hyundai Santa Fe sa hodí na jazdu na bežných cestách. Môžu byť aj mokré alebo zasnežené. Poradí si aj s horskými chodníkmi či cestičkami, vedúcimi ku kŕmidlám lesnej zveri či s výstupom na chatu. V rozbahnených poliach by ste s ním však neuspeli. Chýba mu redukčná prevodovka i uzávierky diferenciálov. V bežnom teréne stačí pohon 4 x 4. Podporuje ho medzinápravový diferenciál, ktorý rozdeľuje krútiaci moment v pomere 60 ku 40 na prednú a zadnú nápravu. Vozidlu zabezpečuje na ceste stabilitu a bráni prekĺzavaniu kolies na šmykľavom povrchu. Diferenciál zadnej nápravy má obmedzenú svornosť. Hyundai Santa Fe sa s ním „vyhrabe“ z nenáročného terénu.

So „santaféčkom“ sme jazdili po diaľnici, bežných cestách, po snehu i miernom teréne. Priemerná spotreba neklesla pod 12 l na 100 km, pričom v meste si vypýtal okolo 15 l. Mimo mesta síce dokáže zajazdiť aj mierne pod 10 l, ale od abstinenta má tento Kórejčan ďaleko. SUV však nie je malé rodinné auto.

Záver

Najsilnejší benzínový Hyundai Santa Fe je dravý a na pohľad agresívny, avšak na druhej strane celkom pohodlný a príjemný automobil, predurčený na jazdu po bežných cestách, doplnenú o ľahšie experimenty na blate, snehu a v ľahšom teréne. Vyžaruje z neho skôr americký ako európsky šarm. Ak však neodmietate výstrednosť, čakajú vás viaceré milé prekvapenia. Nie je náhoda, že Santa Fe bol vlani najpredávanejším z ponuky áut značky Hyundai na Slovensku. V Južnej Kórei vedia, čím získať európskeho vodiča. Miloš Dubovský

plus

* americký vzhľad

* európsky interiér

* množstvo odkladacích priestorov

* cena

mínus

* nižšia variabilita batožinového priestoru

Hyundai Santa Fe 2,7 24V

Cena: 995 000 Sk (bez DPH)

Koncepcia: automobil SUV, šesťvalcový vidlicový motor, pripojiteľný pohon 4x4, štvorstupňová automatická prevodovka

Zdvihový obj. motora: 2656 cm3

Max. výkon: 127 kW (173 k)/6000 min-1

Max. krút. moment: 250 Nm/4000 min-1

Rozmery (d x š x v x rázv.):

450 x 182 x 1675 x 262 cm

Pohot. hmotnosť: 1681 kg

Priemer otáčania: 11,3 m

Spotreba (mesto/mimo): 14,9/9,4 l/100 km

Objem pal. nádrže: 65 l

Objem bat. priestoru: 690/1475 l

Max. rýchlosť: 182 km/h

Zrýchlenie 0–100 km/h: 11,6 s

Uvedenie na trh: jar 2001

Mitsubishi Pajero Sport 3,0 V6 24V

Cena: 1 266 600 Sk (bez DPH)

Koncepcia: automobil SUV, šesťvalcový vidlicový motor, pripojiteľný pohon 4x4, štvorstupňová automatická prevodovka

Zdvihový obj. motora: 2972 cm3

Max. výkon: 125 kW (170 k)/5000 min-1

Max. krút. moment: 255 Nm/4500 min-1

Rozmery (d x š x v x rázv.):

454,5 x 169,5 x 172 x 272 cm

Pohot. hmotnosť: 1855 kg

Priemer otáčania: 11,8 m

Spotreba (mesto/mimo): 17,1/11,2 l/100 km

Objem pal. nádrže: 90 l

Objem bat. priestoru: výrobca neudáva

Max. rýchlosť: 175 km/h

Zrýchlenie 0–100 km/h: s

Uvedenie na trh: jeseň 1999

Opel Frontera 3,2 V6 24V

Cena: 1 290 000 Sk (bez DPH)

Koncepcia: automobil SUV, šesťvalcový vidlicový motor, pripojiteľný pohon 4x4, štvorstupňová automatická prevodovka

Zdvihový obj. motora: 3165 cm3

Max. výkon: 151 kW (205 k)/5400 min-1

Max. krút. moment: 290 Nm/3000 min-1

Rozmery (d x š x v x rázv.):

466 x 178,5 x 174 x 270 cm

Pohot. hmotnosť: 1780 kg

Priemer otáčania: 12,1 m

Spotreba (mesto/mimo): 19,8/11,2 l/100 km

Objem pal. nádrže: 75 l

Objem bat. priestoru: 390/1790 l

Max. rýchlosť: 187 km/h

Zrýchlenie 0–100 km/h: 10,6 s

Uvedenie na trh: jeseň 1998

Subaru Forester 2,0 16V Turbo

Cena: 1 087 440 Sk (bez DPH)

Koncepcia: automobil SUV, štvorvalcový motor boxer, stály pohon 4x4, štvorstupňová automatická prevodovka

Zdvihový obj. motora: 1994 cm3

Max. výkon: 130 kW (177 k)/5600 min-1

Max. krút. moment: 245 Nm/3200 min-1

Rozmery (d x š x v x rázv.):

445 x 173,5 x 158 x 252,5 cm

Pohot. hmotnosť: 1535 kg

Priemer otáčania: 10,8 m

Spotreba (mesto/mimo): 13,7/7,6 l/100 km

Objem pal. nádrže: 60 l

Objem bat. priestoru: 390/1590 l

Max. rýchlosť: 195 km/h

Zrýchlenie 0–100 km/h: 8,7 s

Uvedenie na trh: leto 2002

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  3. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  4. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  5. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  6. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  7. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  8. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  9. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  10. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  1. Štýlové osvetlenie do obývačky: Rozhoduje i to, ako žijete
  2. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  3. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  4. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  5. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  6. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  7. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  8. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  9. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  10. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  1. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime 13 977
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 4 508
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 2 686
  4. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej 2 023
  5. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 1 746
  6. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra 1 186
  7. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 1 089
  8. Ako na refinancovanie hypotéky 907
  9. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu 562
  10. Splnený sen 524

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Ak veríme politikom, v Česku vláda nevznikne. Nemá ako

S Babišom nechcú strany vládnuť. Len Okamura, ale toho nechce Babiš.

DOMOV

Strašifták, Buzik, Čačurák. Ako sa žije ľuďom s netradičným priezviskom?

Hanlivé priezvisko úrad zmení za tri eurá, inak to stojí stovku.

DOMOV

Odišiel milionár, ktorý nechal hovoriť iných

Príbeh Petra Vajdu je úzko spätý s novinami.

Neprehliadnite tiež

Prešli sme sa pohrebiskom klasických áut uprostred švédskej prírody

Vraky sú dnes spomienkou na majiteľa aj domovom lesných zvierat.

Nové Audi A7 Sportback dostane ku všetkým motorom hybrid

Predaj odštartuje so šesťvalcovým motorom 3,0 TFSI.

Takmer tretina nových áut nemá rezervné koleso

Pri defekte sa musia vodiči spoliehať na lepiacu sadu.