Elegantný svalovec Hyundai Santa Fe

Zrodený pre Ameriku, preto názov požičaný zo známeho amerického letoviska na juhozápade. Označenie Santa Fe má vzbudiť emócie u tamojších národne orientovaných obyvateľov, ale nielen u nich. Úspešný je v Európe, aj u nás. Na Slovensku sa vlani stal najpre


FOTO – ARCHÍV

dávanejším automobilom tejto značky.

Exteriér

Spredu robustný a mohutný. Na prednej kapote vyniká dvojitý prelis a dravý otvor na prívod vzduchu. Prednú časť dotvára ochranný rám a nárazník so spojlerom. Nárazníky lemujú Santa Fe celé dookola. Majú nielen estetický význam, chránia pred odlietavajúcimi kameňmi alebo pred parkovaním „na tesno“. Agresívnosť prednej časti zmierňujú okrúhle hmlové svetlá. Agresivite vzhľadu prispievajú temne sfarbené zadné sklá.

Interiér

Nastupovanie pohodlné vďaka výške podlahy a doširoka sa otvárajúcim dverám. Vyšší posed, dostatok priestoru pre nohy a hlavu, množstvo odkladacích schránok. Esteticky pôsobiace béžové kožené čalúnenie sedadiel je súčasťou výbavy Elegance. Vnútorný komfort zodpovedá modernému vozidlu strednej triedy. Výškovo nastaviteľný volant, v zimnom období príde vhod automatická klimatizácia. Vo výbave nastaviteľné a vyhrievané predné sedadlá, elektricky ovládané okná a vonkajšie vyhrievané zrkadlá, tempomat, ukazovateľ vonkajšej teploty atď. Kovová mriežka, oddeľujúca batožinový priestor od cestovného, výrazne znižuje variabilitu batožinového priestoru. Kapacita 690 litrov primeraná, po sklopení zadných sedadiel 1475 litrov.

Ergonómia

Všetky ovládacie prvky na dosah ruky, ľahké ovládanie, dostatok miesta na odkladanie malých predmetov.

Motor

Zdvihový objem 2,7 l, šesťvalec do V, maximálny výkon 127 kW (173 k). Maximálna rýchlosť je 182 km/h, zrýchlenie z nuly na stovku – takmer 12 sekúnd.

Prevodovka

Štvorstupňová automatická so športovou manuálnou voľbou. Prvý až štvrtý rýchlostný stupeň radí v režime D plynulo. Preraďovanie kultivované, v kabíne ho takmer nepočuť.

Bezpečnosť

Brzdový systém ABS, doplnený o elektronický rozdeľovač brzdnej sily EBD. Dvojica predných a bočných airbagov. Svetlá výška 207 mm dostatočná aj na vysoké slovenské obrubníky. Pneumatiky s rozmermi 225/70 R16 príjemné na hladké prekonávanie dier v asfalte.

Jazda

Hyundai Santa Fe sa hodí na jazdu na bežných cestách. Môžu byť aj mokré alebo zasnežené. Poradí si aj s horskými chodníkmi či cestičkami, vedúcimi ku kŕmidlám lesnej zveri či s výstupom na chatu. V rozbahnených poliach by ste s ním však neuspeli. Chýba mu redukčná prevodovka i uzávierky diferenciálov. V bežnom teréne stačí pohon 4 x 4. Podporuje ho medzinápravový diferenciál, ktorý rozdeľuje krútiaci moment v pomere 60 ku 40 na prednú a zadnú nápravu. Vozidlu zabezpečuje na ceste stabilitu a bráni prekĺzavaniu kolies na šmykľavom povrchu. Diferenciál zadnej nápravy má obmedzenú svornosť. Hyundai Santa Fe sa s ním „vyhrabe“ z nenáročného terénu.

So „santaféčkom“ sme jazdili po diaľnici, bežných cestách, po snehu i miernom teréne. Priemerná spotreba neklesla pod 12 l na 100 km, pričom v meste si vypýtal okolo 15 l. Mimo mesta síce dokáže zajazdiť aj mierne pod 10 l, ale od abstinenta má tento Kórejčan ďaleko. SUV však nie je malé rodinné auto.

Záver

Najsilnejší benzínový Hyundai Santa Fe je dravý a na pohľad agresívny, avšak na druhej strane celkom pohodlný a príjemný automobil, predurčený na jazdu po bežných cestách, doplnenú o ľahšie experimenty na blate, snehu a v ľahšom teréne. Vyžaruje z neho skôr americký ako európsky šarm. Ak však neodmietate výstrednosť, čakajú vás viaceré milé prekvapenia. Nie je náhoda, že Santa Fe bol vlani najpredávanejším z ponuky áut značky Hyundai na Slovensku. V Južnej Kórei vedia, čím získať európskeho vodiča. Miloš Dubovský

plus

* americký vzhľad

* európsky interiér

* množstvo odkladacích priestorov

* cena

mínus

* nižšia variabilita batožinového priestoru

Hyundai Santa Fe 2,7 24V

Cena: 995 000 Sk (bez DPH)

Koncepcia: automobil SUV, šesťvalcový vidlicový motor, pripojiteľný pohon 4x4, štvorstupňová automatická prevodovka

Zdvihový obj. motora: 2656 cm3

Max. výkon: 127 kW (173 k)/6000 min-1

Max. krút. moment: 250 Nm/4000 min-1

Rozmery (d x š x v x rázv.):

450 x 182 x 1675 x 262 cm

Pohot. hmotnosť: 1681 kg

Priemer otáčania: 11,3 m

Spotreba (mesto/mimo): 14,9/9,4 l/100 km

Objem pal. nádrže: 65 l

Objem bat. priestoru: 690/1475 l

Max. rýchlosť: 182 km/h

Zrýchlenie 0–100 km/h: 11,6 s

Uvedenie na trh: jar 2001

Mitsubishi Pajero Sport 3,0 V6 24V

Cena: 1 266 600 Sk (bez DPH)

Koncepcia: automobil SUV, šesťvalcový vidlicový motor, pripojiteľný pohon 4x4, štvorstupňová automatická prevodovka

Zdvihový obj. motora: 2972 cm3

Max. výkon: 125 kW (170 k)/5000 min-1

Max. krút. moment: 255 Nm/4500 min-1

Rozmery (d x š x v x rázv.):

454,5 x 169,5 x 172 x 272 cm

Pohot. hmotnosť: 1855 kg

Priemer otáčania: 11,8 m

Spotreba (mesto/mimo): 17,1/11,2 l/100 km

Objem pal. nádrže: 90 l

Objem bat. priestoru: výrobca neudáva

Max. rýchlosť: 175 km/h

Zrýchlenie 0–100 km/h: s

Uvedenie na trh: jeseň 1999

Opel Frontera 3,2 V6 24V

Cena: 1 290 000 Sk (bez DPH)

Koncepcia: automobil SUV, šesťvalcový vidlicový motor, pripojiteľný pohon 4x4, štvorstupňová automatická prevodovka

Zdvihový obj. motora: 3165 cm3

Max. výkon: 151 kW (205 k)/5400 min-1

Max. krút. moment: 290 Nm/3000 min-1

Rozmery (d x š x v x rázv.):

466 x 178,5 x 174 x 270 cm

Pohot. hmotnosť: 1780 kg

Priemer otáčania: 12,1 m

Spotreba (mesto/mimo): 19,8/11,2 l/100 km

Objem pal. nádrže: 75 l

Objem bat. priestoru: 390/1790 l

Max. rýchlosť: 187 km/h

Zrýchlenie 0–100 km/h: 10,6 s

Uvedenie na trh: jeseň 1998

Subaru Forester 2,0 16V Turbo

Cena: 1 087 440 Sk (bez DPH)

Koncepcia: automobil SUV, štvorvalcový motor boxer, stály pohon 4x4, štvorstupňová automatická prevodovka

Zdvihový obj. motora: 1994 cm3

Max. výkon: 130 kW (177 k)/5600 min-1

Max. krút. moment: 245 Nm/3200 min-1

Rozmery (d x š x v x rázv.):

445 x 173,5 x 158 x 252,5 cm

Pohot. hmotnosť: 1535 kg

Priemer otáčania: 10,8 m

Spotreba (mesto/mimo): 13,7/7,6 l/100 km

Objem pal. nádrže: 60 l

Objem bat. priestoru: 390/1590 l

Max. rýchlosť: 195 km/h

Zrýchlenie 0–100 km/h: 8,7 s

Uvedenie na trh: leto 2002

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Poslanec Borguľa žiada o uvoľnenie parkoviska pre rezidentov
  2. OMV sa postará o pitný režim, bude rozdávať vodu
  3. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  4. Leto nekončí!
  5. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  7. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  8. Už aj seniori presadajú do SUV
  9. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  10. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 5 398
  2. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 3 406
  3. Ako sme jazdili v socializme 2 176
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 707
  5. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 289
  6. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 1 161
  7. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 062
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 003
  9. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte 757
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 646

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Málo tu oslavujeme to dobro, čo na Slovensku bolo, je a bude

Možno to zle vidím; možno Slovákom budú tieto slová znieť trochu pateticky alebo prehnane.

KOMENTÁRE

SNS neodíde. Nikto na ňu nečaká

V prípade predčasných volieb by sa SNS nemuselo dostať do vlády.

Neprehliadnite tiež

Aké realistické sú plány zakázať autá na benzín a naftu?

Termíny sú zatiaľ orientačné ale dôležité.

Dopravná hádanka: Máte, alebo nemáte pustiť túto električku?

Vypnuté semafory môžu spôsobiť problémy.