* stému čerpadlo-dýza a štvorventilovou technikou s maximálnym výkonom 7 kW/10 k. Superúsporný automobil s ním má dosiahnuť maximálnu rýchlosť až 130 km/h. Pri konštrukcii technici použili najmodernejšie materiály. Karoséria je z uhlíkových vlákien, uplatnenie našli aj hliník a magnézium. Projekt sa dostáva do finálnej fázy, podľa posledných informácií totiž na dosiahnutie magickej hranice chýba už len 0,05 l/100 km.
* Na jesennom autosalóne IAA vo Frankfurte predstaví Ford novú generáciu modelu Fiesta. Podľa prvých správ bude nová Fiesta, hlavne vďaka neobyčajne vysokej línii strechy (+ 8 cm), priestorovým kráľom v triede malých automobilov. Na pohon budú k dispozícii benzínové motory s výkonmi od 40 kW/55 k (1,3 l) až do 74 kW/101 k (1,6 l). Pre záujemcov o dieselový pohon pripravila automobilka skutočne špičkovú motorizáciu s objemom 1,4 litra, priamym vstrekovaním paliva systému Commmon-Rail a maximálnym výkonom 50 kW/68 k. Na začiatku predaja (jar 2002) bude k dispozícii päťdverová verzia, na trojdverovú Fiestu si budú musieť zákazníci počkať na koniec roka.
Autor: pl