Redakčný test: Citroën C5 - s technikou a komfortom vyšších tried

V súčasnosti vrcholným produktom automobilky Citroëna je model C5. Iba nedávno uvedená limuzína strednej triedy s päťdverovou karosériou ponúka nadpriemerný vnútorný priestor, ladné línie, technické vybavenie, dielenské spracovanie, jazdný komfort a aktí



vnu i pasívnu bezpečnosťou, ktorá prekračuje rámec strednej triedy a patrí k špičke vo svojom segmente. Chváliť sa môže aj výbornou aerodymanikou (cx = 0,29). Model C5 sa ponúka v troch stupňoch výbavy so škálou benzínových motorov od 1,8 l so šestnásťventilovou technikou a výkonmi od 85 kW/115 k po 3,0 V6 s výkonom 152 kW/210 k, medzi nimi aj 2,0 l (103 kW/140 k) so systémom priameho vstrekovania benzínu HPi, ale aj s dvomi úspornými preplňovanými vznetovými s priamym vstrekovaním nafty Common Rail 2,0 HDi (80 kW/110 k) a 2,2 HDi (98 kW/133 k). Už v základnej výbave má ABS, 6 airbagov, palubný počítač, elektrické ovládanie všetkých okien a vonkajších spätných zrkadiel, komfortné pruženie Hydractiv tretej generácie, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, imobilizér, samočinnú aktiváciu stieračov, svetlometov a pri náhlom brzdení aj varovných svetiel, predné hmlové svetlomety a ďalšie prvky komfortnej výbavy. C5-ka má dizajn na Citroën hádam až príliš triezvych tvarov. Je prozaická nielen svojím menom, ale aj vzdialená niekdajším extravagantným tvarom, v minulosti vlastný najmä tejto značke. C5 je nenápadná a výsostne elegantná, možno práve tým je oproti predchodcom osobitá a viditeľne v ničom nevybočuje z radu.

Možno len pre Citroën typickým hydropneumatickým podvozkom, ktorý dokáže samočinne regulovať svetlú výšku podvozku a polohu ťažiska v závislosti od zaťaženia a jazdných pomerov. Inteligentný podvozok si samočinne, podľa kvality vozovky a rýchlosti jazdy zvolí, komfortný alebo športový režim. Nad rýchlosť 110 km/h sa svetlá výška vozidla samočinne zmenší o 15 mm vpredu a 11 mm vzadu, na nekvalitnej ceste pod 70 km/h zasa zvýši o 13 mm. Tieto zmeny sa môžu voliť aj tlačidlom pri radiacej páke. Kvalitu a najmä bezpečnosť jazdy zvyšujú systémy ABS s EBD a brzdový asistent pri spomaľovaní, ASR pri zrýchľovaní, ale aj detektor poklesu tlaku v pneumatikách. Bolo preto lákavé sadnúť si do testovanej C5-ky s výkonným vznetovým motorom 2,2 HDI 16V s výkonom 98 kW/133 k a päťstupňovou prevodovkou s ručným radením. Tento moderný motor s priamym vstrekovaním nafty systémom Common Rail s premenlivou geometriou lopatiek turbodúchadla a medzichladičom stlačeného vzduchu tichým a kultivovaným chodom dal už po prvých metroch zabudnúť, že sedíme v aute s naftovým motorom. Podobné pocity sme mali pri akcelerácii alebo pri predbiehaní. Už od otáčok 2000 min-1 sa Prejavoval krútiaci moment 317 Nm. C5 je automobil, ktorý už brázdi aj slovenské cesty, a ktorý svojím vzhľadom, vysokým komfortom a jazdnými i dynamickými vlastnosťami určite zaujme aj nášho zákazníka.

Technické údaje

Citroën C5 2,2 HDi Exclusive

Motor

Vpredu naprieč uložený radový vznetový štvorvalec s priamym vstrekovaním, preplňovanie turbodúchadlom s premenlivou geometriou lopatiek. Rozvod DOHC, štyri ventily v každom valci. Zdvihový objem 2179 cm3, vŕtanie a zdvih 85,0/96,0 mm. Kompresný pomer 18,0 : 1. Najväčší výkon 98 kW/133 k pri otáčkach 4000 min.-1. Najvyšší krútiaci moment 317 Nm pri otáčkach 2000 min.-1. Hlava valcov z ľahkej zliatiny. Päťkrát uložený kľukový hriadeľ. Pohon vačkového hriadeľa ozubeným remeňom. Tlakové obežné mazanie s plnoprietokovým čističom oleja. Uzavretá chladiaca sústava s elektrickým ventilátorom.

Prevodové ústrojenstvo

Pohon predných kolies. Jednokotúčová suchá spojka s tanierovou pružinou. Päťstupňová mechanická prevodovka. Prevodové stupne 3,41 - 1,78 - 1,12 - 0,8 - 0,61, R 3,14. Stály prevod 3,94.

Podvozok

Bezrámová konštrukcia s pomocným rámom vpredu i vzadu. Zavesenie kolies vpredu i vzadu nezávislé, vpredu na pseudo McPherson, vzadu vlečené ramená. Pruženie hydropneumatické, systém Hydractove 3. Vpredu i vzadu priečny skrutný stabilizátor. Brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom, kotúčové, predné s vnútorným chladením. Parkovacia brzda ručná s pôsobením na zadné kolesá. Hrebeňové riadenie s posilňovačom. Pneumatiky 215/55 R16.

Rozmery a hmotnosti

Dĺžka/šírka/výška 4620/1770/1480 mm, rázvor náprav 2750 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1545/1510 mm. Pohotovostná hmotnosť 1485 kg. Objem batožinového priestoru 455/1310 dm³. Objem palivovej nádrže 66 l.

Jazdné výkony

Najvyššia rýchlosť 205 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 10,9 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116 8,8/4,9/6,4 l/100 km.

Karoséria

Samonosná oceľová. Päťdverová päťmiestna typu liftback.

Cena 1 199 900 Sk

testovaný automobil 1 215 800 Sk

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  3. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  4. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  5. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  6. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  7. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  8. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  9. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  10. Rastie nám pokrivená generácia?
  1. Poslanec Borguľa žiada vládu o podporu pre Bratislavu
  2. Otvorenie akademického roka 2017/2018 na EU v Bratislave
  3. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  4. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  5. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  6. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  7. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  8. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  9. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  10. Detské zúbky sú veda
  1. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to) 6 349
  2. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 5 045
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 2 993
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 484
  5. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 1 437
  6. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 1 437
  7. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 414
  8. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície? 1 215
  9. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni. 1 010
  10. Kedy sa refinancovanie oplatí? 904

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Ako mení transplantácia srdca vnímanie okolitého sveta

Transplantácia orgánov sa ukazuje ako otázka niekoľkých rokov. Vhodné srdce pre Jana Škrlanta sa však našlo už po šiestich týždňoch.

ŠPORT

Legenda Merckx o Saganovi: Súperi mu len nahrávajú

Merckx nevidel na MS poriadne preteky.

SVET

Macron našiel spojencov na európsku revolúciu aj na Slovensku

Pri plánoch sa nemôže úplne spoľahnúť na podporu Nemecka.

BRATISLAVA

Rušiť gymnáziá, prihlasovať ľudí? Kandidáti povedali, čo chcú s Bratislavou

V SME Naživo diskutovali Ftáčnik, Frešo, Droba a Kusý.

Neprehliadnite tiež

Pozrite si 30 najpredávanejších áut v Európe za prvý polrok

Úspech zaznamenal Volkswagen Tiguan aj Citroen C3.

Dopravná hádanka: Absolvovali by ste túto skúšku v autoškole?

Dá sa zaradiť do odbočovacieho pruhu, keď je v ňom veľa áut?

Dopravná hádanka: Absolvovali by ste túto skúšku v autoškole? (riešenie)

Dá sa zaradiť do odbočovacieho pruhu, keď je v ňom veľa áut?

Nový vynález môže výrazne zlepšiť opravu výtlkov

Mestá by ušetrili na drahej údržbe ciest aj na čase opráv.