Redakčný test: Citroën C5 - s technikou a komfortom vyšších tried

V súčasnosti vrcholným produktom automobilky Citroëna je model C5. Iba nedávno uvedená limuzína strednej triedy s päťdverovou karosériou ponúka nadpriemerný vnútorný priestor, ladné línie, technické vybavenie, dielenské spracovanie, jazdný komfort a aktí



vnu i pasívnu bezpečnosťou, ktorá prekračuje rámec strednej triedy a patrí k špičke vo svojom segmente. Chváliť sa môže aj výbornou aerodymanikou (cx = 0,29). Model C5 sa ponúka v troch stupňoch výbavy so škálou benzínových motorov od 1,8 l so šestnásťventilovou technikou a výkonmi od 85 kW/115 k po 3,0 V6 s výkonom 152 kW/210 k, medzi nimi aj 2,0 l (103 kW/140 k) so systémom priameho vstrekovania benzínu HPi, ale aj s dvomi úspornými preplňovanými vznetovými s priamym vstrekovaním nafty Common Rail 2,0 HDi (80 kW/110 k) a 2,2 HDi (98 kW/133 k). Už v základnej výbave má ABS, 6 airbagov, palubný počítač, elektrické ovládanie všetkých okien a vonkajších spätných zrkadiel, komfortné pruženie Hydractiv tretej generácie, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, imobilizér, samočinnú aktiváciu stieračov, svetlometov a pri náhlom brzdení aj varovných svetiel, predné hmlové svetlomety a ďalšie prvky komfortnej výbavy. C5-ka má dizajn na Citroën hádam až príliš triezvych tvarov. Je prozaická nielen svojím menom, ale aj vzdialená niekdajším extravagantným tvarom, v minulosti vlastný najmä tejto značke. C5 je nenápadná a výsostne elegantná, možno práve tým je oproti predchodcom osobitá a viditeľne v ničom nevybočuje z radu.

Možno len pre Citroën typickým hydropneumatickým podvozkom, ktorý dokáže samočinne regulovať svetlú výšku podvozku a polohu ťažiska v závislosti od zaťaženia a jazdných pomerov. Inteligentný podvozok si samočinne, podľa kvality vozovky a rýchlosti jazdy zvolí, komfortný alebo športový režim. Nad rýchlosť 110 km/h sa svetlá výška vozidla samočinne zmenší o 15 mm vpredu a 11 mm vzadu, na nekvalitnej ceste pod 70 km/h zasa zvýši o 13 mm. Tieto zmeny sa môžu voliť aj tlačidlom pri radiacej páke. Kvalitu a najmä bezpečnosť jazdy zvyšujú systémy ABS s EBD a brzdový asistent pri spomaľovaní, ASR pri zrýchľovaní, ale aj detektor poklesu tlaku v pneumatikách. Bolo preto lákavé sadnúť si do testovanej C5-ky s výkonným vznetovým motorom 2,2 HDI 16V s výkonom 98 kW/133 k a päťstupňovou prevodovkou s ručným radením. Tento moderný motor s priamym vstrekovaním nafty systémom Common Rail s premenlivou geometriou lopatiek turbodúchadla a medzichladičom stlačeného vzduchu tichým a kultivovaným chodom dal už po prvých metroch zabudnúť, že sedíme v aute s naftovým motorom. Podobné pocity sme mali pri akcelerácii alebo pri predbiehaní. Už od otáčok 2000 min-1 sa Prejavoval krútiaci moment 317 Nm. C5 je automobil, ktorý už brázdi aj slovenské cesty, a ktorý svojím vzhľadom, vysokým komfortom a jazdnými i dynamickými vlastnosťami určite zaujme aj nášho zákazníka.

Technické údaje

Citroën C5 2,2 HDi Exclusive

Motor

Vpredu naprieč uložený radový vznetový štvorvalec s priamym vstrekovaním, preplňovanie turbodúchadlom s premenlivou geometriou lopatiek. Rozvod DOHC, štyri ventily v každom valci. Zdvihový objem 2179 cm3, vŕtanie a zdvih 85,0/96,0 mm. Kompresný pomer 18,0 : 1. Najväčší výkon 98 kW/133 k pri otáčkach 4000 min.-1. Najvyšší krútiaci moment 317 Nm pri otáčkach 2000 min.-1. Hlava valcov z ľahkej zliatiny. Päťkrát uložený kľukový hriadeľ. Pohon vačkového hriadeľa ozubeným remeňom. Tlakové obežné mazanie s plnoprietokovým čističom oleja. Uzavretá chladiaca sústava s elektrickým ventilátorom.

Prevodové ústrojenstvo

Pohon predných kolies. Jednokotúčová suchá spojka s tanierovou pružinou. Päťstupňová mechanická prevodovka. Prevodové stupne 3,41 - 1,78 - 1,12 - 0,8 - 0,61, R 3,14. Stály prevod 3,94.

Podvozok

Bezrámová konštrukcia s pomocným rámom vpredu i vzadu. Zavesenie kolies vpredu i vzadu nezávislé, vpredu na pseudo McPherson, vzadu vlečené ramená. Pruženie hydropneumatické, systém Hydractove 3. Vpredu i vzadu priečny skrutný stabilizátor. Brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom, kotúčové, predné s vnútorným chladením. Parkovacia brzda ručná s pôsobením na zadné kolesá. Hrebeňové riadenie s posilňovačom. Pneumatiky 215/55 R16.

Rozmery a hmotnosti

Dĺžka/šírka/výška 4620/1770/1480 mm, rázvor náprav 2750 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1545/1510 mm. Pohotovostná hmotnosť 1485 kg. Objem batožinového priestoru 455/1310 dm³. Objem palivovej nádrže 66 l.

Jazdné výkony

Najvyššia rýchlosť 205 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 10,9 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116 8,8/4,9/6,4 l/100 km.

Karoséria

Samonosná oceľová. Päťdverová päťmiestna typu liftback.

Cena 1 199 900 Sk

testovaný automobil 1 215 800 Sk

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Najvýhodnejšie online predplatné SME.sk na 1 rok len za 29€
  3. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke
  4. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  5. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  6. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  7. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  8. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  9. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  10. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  1. Najvýhodnejšie online predplatné SME.sk na 1 rok len za 29€
  2. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke
  3. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  4. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  5. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  6. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  7. Alarica – new business project in the market of shoes
  8. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  9. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  10. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 10 371
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 101
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 058
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 2 389
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 004
  6. Kam do tepla v januári? 1 708
  7. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej! 1 451
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 363
  9. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018? 1 133
  10. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 928

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Najdrahšiu kampaň mal Kusý, čísla za plagáty však nesedia

Most-Híd minul podľa oficiálnej správy na kampaň v župných voľbách najviac, no do nákladov zarátal aj sumy na vlastnú propagáciu.

KOMENTÁRE

Stačilo by, keby sa nekradlo. Základy politického hochštaplerstva

Politici neprestanú nepoctivo zavádzať.

KOMENTÁRE

Chceme viac detí v odborných školách? Tak sa o tom bavme

Menej žiakov na osemročných gymnáziách, ale prečo?

Neprehliadnite tiež

Pozrite si, ako budú musieť dávať autá prednosť chodcom. Možno už budúci rok

Slovenské dopravné predpisy sa majú viac podobať na rakúske.

Diaľničné známky: všetko, čo o nich potrebujete vedieť

Elektronické známky zaviedlo už aj Rakúsko.

Je luxusná Dacia oxymoron? Podľa francúzskeho dizajnéra nie

Jeho realistická počítačová úprava posúva lacnú značku medzi prémiu.

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.