Redakčný test: Citroën C5 - s technikou a komfortom vyšších tried

V súčasnosti vrcholným produktom automobilky Citroëna je model C5. Iba nedávno uvedená limuzína strednej triedy s päťdverovou karosériou ponúka nadpriemerný vnútorný priestor, ladné línie, technické vybavenie, dielenské spracovanie, jazdný komfort a aktí



vnu i pasívnu bezpečnosťou, ktorá prekračuje rámec strednej triedy a patrí k špičke vo svojom segmente. Chváliť sa môže aj výbornou aerodymanikou (cx = 0,29). Model C5 sa ponúka v troch stupňoch výbavy so škálou benzínových motorov od 1,8 l so šestnásťventilovou technikou a výkonmi od 85 kW/115 k po 3,0 V6 s výkonom 152 kW/210 k, medzi nimi aj 2,0 l (103 kW/140 k) so systémom priameho vstrekovania benzínu HPi, ale aj s dvomi úspornými preplňovanými vznetovými s priamym vstrekovaním nafty Common Rail 2,0 HDi (80 kW/110 k) a 2,2 HDi (98 kW/133 k). Už v základnej výbave má ABS, 6 airbagov, palubný počítač, elektrické ovládanie všetkých okien a vonkajších spätných zrkadiel, komfortné pruženie Hydractiv tretej generácie, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, imobilizér, samočinnú aktiváciu stieračov, svetlometov a pri náhlom brzdení aj varovných svetiel, predné hmlové svetlomety a ďalšie prvky komfortnej výbavy. C5-ka má dizajn na Citroën hádam až príliš triezvych tvarov. Je prozaická nielen svojím menom, ale aj vzdialená niekdajším extravagantným tvarom, v minulosti vlastný najmä tejto značke. C5 je nenápadná a výsostne elegantná, možno práve tým je oproti predchodcom osobitá a viditeľne v ničom nevybočuje z radu.

Možno len pre Citroën typickým hydropneumatickým podvozkom, ktorý dokáže samočinne regulovať svetlú výšku podvozku a polohu ťažiska v závislosti od zaťaženia a jazdných pomerov. Inteligentný podvozok si samočinne, podľa kvality vozovky a rýchlosti jazdy zvolí, komfortný alebo športový režim. Nad rýchlosť 110 km/h sa svetlá výška vozidla samočinne zmenší o 15 mm vpredu a 11 mm vzadu, na nekvalitnej ceste pod 70 km/h zasa zvýši o 13 mm. Tieto zmeny sa môžu voliť aj tlačidlom pri radiacej páke. Kvalitu a najmä bezpečnosť jazdy zvyšujú systémy ABS s EBD a brzdový asistent pri spomaľovaní, ASR pri zrýchľovaní, ale aj detektor poklesu tlaku v pneumatikách. Bolo preto lákavé sadnúť si do testovanej C5-ky s výkonným vznetovým motorom 2,2 HDI 16V s výkonom 98 kW/133 k a päťstupňovou prevodovkou s ručným radením. Tento moderný motor s priamym vstrekovaním nafty systémom Common Rail s premenlivou geometriou lopatiek turbodúchadla a medzichladičom stlačeného vzduchu tichým a kultivovaným chodom dal už po prvých metroch zabudnúť, že sedíme v aute s naftovým motorom. Podobné pocity sme mali pri akcelerácii alebo pri predbiehaní. Už od otáčok 2000 min-1 sa Prejavoval krútiaci moment 317 Nm. C5 je automobil, ktorý už brázdi aj slovenské cesty, a ktorý svojím vzhľadom, vysokým komfortom a jazdnými i dynamickými vlastnosťami určite zaujme aj nášho zákazníka.

Technické údaje

Citroën C5 2,2 HDi Exclusive

Motor

Vpredu naprieč uložený radový vznetový štvorvalec s priamym vstrekovaním, preplňovanie turbodúchadlom s premenlivou geometriou lopatiek. Rozvod DOHC, štyri ventily v každom valci. Zdvihový objem 2179 cm3, vŕtanie a zdvih 85,0/96,0 mm. Kompresný pomer 18,0 : 1. Najväčší výkon 98 kW/133 k pri otáčkach 4000 min.-1. Najvyšší krútiaci moment 317 Nm pri otáčkach 2000 min.-1. Hlava valcov z ľahkej zliatiny. Päťkrát uložený kľukový hriadeľ. Pohon vačkového hriadeľa ozubeným remeňom. Tlakové obežné mazanie s plnoprietokovým čističom oleja. Uzavretá chladiaca sústava s elektrickým ventilátorom.

Prevodové ústrojenstvo

Pohon predných kolies. Jednokotúčová suchá spojka s tanierovou pružinou. Päťstupňová mechanická prevodovka. Prevodové stupne 3,41 - 1,78 - 1,12 - 0,8 - 0,61, R 3,14. Stály prevod 3,94.

Podvozok

Bezrámová konštrukcia s pomocným rámom vpredu i vzadu. Zavesenie kolies vpredu i vzadu nezávislé, vpredu na pseudo McPherson, vzadu vlečené ramená. Pruženie hydropneumatické, systém Hydractove 3. Vpredu i vzadu priečny skrutný stabilizátor. Brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom, kotúčové, predné s vnútorným chladením. Parkovacia brzda ručná s pôsobením na zadné kolesá. Hrebeňové riadenie s posilňovačom. Pneumatiky 215/55 R16.

Rozmery a hmotnosti

Dĺžka/šírka/výška 4620/1770/1480 mm, rázvor náprav 2750 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1545/1510 mm. Pohotovostná hmotnosť 1485 kg. Objem batožinového priestoru 455/1310 dm³. Objem palivovej nádrže 66 l.

Jazdné výkony

Najvyššia rýchlosť 205 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 10,9 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116 8,8/4,9/6,4 l/100 km.

Karoséria

Samonosná oceľová. Päťdverová päťmiestna typu liftback.

Cena 1 199 900 Sk

testovaný automobil 1 215 800 Sk

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 34 074
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 22 643
  3. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 18 006
  4. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 13 237
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 10 040
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 5 475
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 115
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 552
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 736
  10. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 2 525

Hlavné správy zo Sme.sk

Dnes píše Jaroslav Rumpli

Trump je tým najhorším spojením Danka s Gašparovičom

Metafory zlyhávajú.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.