SME
Štvrtok, 22. október, 2020 | Meniny má SergejKrížovkyKrížovky

Redakčný test: Citroën C5 - s technikou a komfortom vyšších tried

V súčasnosti vrcholným produktom automobilky Citroëna je model C5. Iba nedávno uvedená limuzína strednej triedy s päťdverovou karosériou ponúka nadpriemerný vnútorný priestor, ladné línie, technické vybavenie, dielenské spracovanie, jazdný komfort a aktí



vnu i pasívnu bezpečnosťou, ktorá prekračuje rámec strednej triedy a patrí k špičke vo svojom segmente. Chváliť sa môže aj výbornou aerodymanikou (cx = 0,29). Model C5 sa ponúka v troch stupňoch výbavy so škálou benzínových motorov od 1,8 l so šestnásťventilovou technikou a výkonmi od 85 kW/115 k po 3,0 V6 s výkonom 152 kW/210 k, medzi nimi aj 2,0 l (103 kW/140 k) so systémom priameho vstrekovania benzínu HPi, ale aj s dvomi úspornými preplňovanými vznetovými s priamym vstrekovaním nafty Common Rail 2,0 HDi (80 kW/110 k) a 2,2 HDi (98 kW/133 k). Už v základnej výbave má ABS, 6 airbagov, palubný počítač, elektrické ovládanie všetkých okien a vonkajších spätných zrkadiel, komfortné pruženie Hydractiv tretej generácie, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, imobilizér, samočinnú aktiváciu stieračov, svetlometov a pri náhlom brzdení aj varovných svetiel, predné hmlové svetlomety a ďalšie prvky komfortnej výbavy. C5-ka má dizajn na Citroën hádam až príliš triezvych tvarov. Je prozaická nielen svojím menom, ale aj vzdialená niekdajším extravagantným tvarom, v minulosti vlastný najmä tejto značke. C5 je nenápadná a výsostne elegantná, možno práve tým je oproti predchodcom osobitá a viditeľne v ničom nevybočuje z radu.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Možno len pre Citroën typickým hydropneumatickým podvozkom, ktorý dokáže samočinne regulovať svetlú výšku podvozku a polohu ťažiska v závislosti od zaťaženia a jazdných pomerov. Inteligentný podvozok si samočinne, podľa kvality vozovky a rýchlosti jazdy zvolí, komfortný alebo športový režim. Nad rýchlosť 110 km/h sa svetlá výška vozidla samočinne zmenší o 15 mm vpredu a 11 mm vzadu, na nekvalitnej ceste pod 70 km/h zasa zvýši o 13 mm. Tieto zmeny sa môžu voliť aj tlačidlom pri radiacej páke. Kvalitu a najmä bezpečnosť jazdy zvyšujú systémy ABS s EBD a brzdový asistent pri spomaľovaní, ASR pri zrýchľovaní, ale aj detektor poklesu tlaku v pneumatikách. Bolo preto lákavé sadnúť si do testovanej C5-ky s výkonným vznetovým motorom 2,2 HDI 16V s výkonom 98 kW/133 k a päťstupňovou prevodovkou s ručným radením. Tento moderný motor s priamym vstrekovaním nafty systémom Common Rail s premenlivou geometriou lopatiek turbodúchadla a medzichladičom stlačeného vzduchu tichým a kultivovaným chodom dal už po prvých metroch zabudnúť, že sedíme v aute s naftovým motorom. Podobné pocity sme mali pri akcelerácii alebo pri predbiehaní. Už od otáčok 2000 min-1 sa Prejavoval krútiaci moment 317 Nm. C5 je automobil, ktorý už brázdi aj slovenské cesty, a ktorý svojím vzhľadom, vysokým komfortom a jazdnými i dynamickými vlastnosťami určite zaujme aj nášho zákazníka.

Skryť Vypnúť reklamu

Technické údaje

Citroën C5 2,2 HDi Exclusive

Motor

Vpredu naprieč uložený radový vznetový štvorvalec s priamym vstrekovaním, preplňovanie turbodúchadlom s premenlivou geometriou lopatiek. Rozvod DOHC, štyri ventily v každom valci. Zdvihový objem 2179 cm3, vŕtanie a zdvih 85,0/96,0 mm. Kompresný pomer 18,0 : 1. Najväčší výkon 98 kW/133 k pri otáčkach 4000 min.-1. Najvyšší krútiaci moment 317 Nm pri otáčkach 2000 min.-1. Hlava valcov z ľahkej zliatiny. Päťkrát uložený kľukový hriadeľ. Pohon vačkového hriadeľa ozubeným remeňom. Tlakové obežné mazanie s plnoprietokovým čističom oleja. Uzavretá chladiaca sústava s elektrickým ventilátorom.

Prevodové ústrojenstvo

Pohon predných kolies. Jednokotúčová suchá spojka s tanierovou pružinou. Päťstupňová mechanická prevodovka. Prevodové stupne 3,41 - 1,78 - 1,12 - 0,8 - 0,61, R 3,14. Stály prevod 3,94.

Skryť Vypnúť reklamu

Podvozok

Bezrámová konštrukcia s pomocným rámom vpredu i vzadu. Zavesenie kolies vpredu i vzadu nezávislé, vpredu na pseudo McPherson, vzadu vlečené ramená. Pruženie hydropneumatické, systém Hydractove 3. Vpredu i vzadu priečny skrutný stabilizátor. Brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom, kotúčové, predné s vnútorným chladením. Parkovacia brzda ručná s pôsobením na zadné kolesá. Hrebeňové riadenie s posilňovačom. Pneumatiky 215/55 R16.

Rozmery a hmotnosti

Dĺžka/šírka/výška 4620/1770/1480 mm, rázvor náprav 2750 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1545/1510 mm. Pohotovostná hmotnosť 1485 kg. Objem batožinového priestoru 455/1310 dm³. Objem palivovej nádrže 66 l.

Jazdné výkony

Najvyššia rýchlosť 205 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 10,9 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116 8,8/4,9/6,4 l/100 km.

Skryť Vypnúť reklamu

Karoséria

Samonosná oceľová. Päťdverová päťmiestna typu liftback.

Cena 1 199 900 Sk

testovaný automobil 1 215 800 Sk

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  2. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  3. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  4. Päť chýb pri zateplení strechy
  5. Vitajte v postapokalyptickom svete
  6. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  7. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  8. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  9. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  10. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  1. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  2. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  3. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  4. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  5. Úprava osobného motorového vozidla
  6. Important information for Brazilians living in Slovakia
  7. Prečo sú dnes ryby také dôležité?
  8. Vitajte v postapokalyptickom svete
  9. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  10. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 21 226
  2. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 17 200
  3. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 15 002
  4. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 12 665
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 860
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 9 916
  7. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 603
  8. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 510
  9. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 292
  10. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 9 282
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Koronavírus na Slovensku: Laboratóriá odhalili 1728 nových prípadov, krízový štáb rokuje o lockdowne (minúta po minúte)

Celkový počet nakazených na Slovensku dosiahol číslo 35 330. Pandémia Covid-19 si doteraz vyžiadala 115 obetí.

Odberové miesto na testovanie pacientov na ochorenie COVID-19 pred Infekčným pavilónom na Kramároch.
NAKA zadržala Dušana Kováčika.
Momentka z Giro d'Italia 2020.
Beata Javorcik
Cynická obluda

Zázrak v parlamente

Záborská, pevne sa spoliehajúca na hlasy fašistov, už videla svoje obmedzenie interrupcií ako hotovú vec.

Neprehliadnite tiež

Seat Tarraco FR je skvelé SUV, ktoré si zaslúži lepší motor (test)

Testovaný motor už v cenníku nahrádza výkonnejšia verzia.

Seat Tarraco FR
Osvetlená soška Spirit of Ecstasy.

Hummer sa vracia, jazdí na elektrinu a hýbe sa ako krab

Trojica elektromotorov dáva výkon až 1000 koní.

GMC Hummer EV
Hyundai Tucson