SME
Sobota, 24. október, 2020 | Meniny má KvetoslavaKrížovkyKrížovky

Rozšírená kolekcia - Škoda Octavia

Po čase opäť Octavia: limuzína, s motorom 1,6, novou výbavou Collection. Octavia je komerčne úspešná, Collection by mal byť bonusom pre náročnejších.


FOTO - AUTOR, ARCHÍV

Exteriér

Dobre známy: klinovitá línia, predná časť jednotná so súkmeňovcami (Fabiou a Superbom). Vysoká bočná časť, nižšie okná - dojem mohutnosti a spoľahlivosti. Piate dvere, vysoko sa vyklápajúce, sprístupňujú nezvyčajne veľký batožinový priestor. Collection sa chváli vzhľadovo príťažlivými päťlúčovými 16-palcovými hliníkovými diskami Knife, na boku predných blatníkov tmavé smerové svetlo.

Interiér

Opticky doplnený dvojfarenou kombináciou látok na sedadlách. Proti zvyklostiam: vonkajšok bledší, stred sedadiel tmavší. Aj konzola s dvojtónovou kombináciou. Táto úprava sa nazýva Spark - dobre ladí s farebnosťou sedadiel. Na palube je malý kožený paket: volant a radiaca páka. Praktická je predná lakťová opierka s odkladacím priestorom. Medzi prednými sedadlami puzdro na uloženie okuliarov. Príspevok k termickému komfortu - klimatizácia Climatronic s elektronickým ovládaním a pachovým filtrom. Zvuková pohoda: rádio s CD prehrávačom.

Ergonómia

Stará známa vec: všetko na dosah ruky, prehľadné prístroje. Sedadlá tvrdšie, dobrá opora telu. Obe predné výškovo nastaviteľné, dobrú oporu chrbtici poskytujú nastaviteľné bedrové opierky. Vzadu menej miesta na kolená, riešenie väčšieho pohodlia pri uložení nôh do istej miery umožní vyšší posed vodiča aj spolujazdca na predných sedadlách. Výškovo aj pozdĺžne nastaviteľný volant, s príjemným koženým poťahom. Elektricky ovládané spätné zrkadlá a predné okná.

Motor

Radový štvorvalec, uložený vpredu naprieč, maximálny výkon 75 kW (102 k), dobrá dynamika, ochotný „točiť“ aj od nižších otáčok. Spĺňajúci emisné hodnoty podľa EU4.

Prevodovka

Päťstupňová manuálna, jednoznačné radenie, dobre odstupňovaná.

Bezpečnosť

Tuhá konštrukcia karosérie, v Euro NCAP oklasifikovaná bezpečnosť štyrmi hviezdičkami (z piatich možných), dva čelné airbagy, na strane spolujazdca vypínateľný. Senzor dažďa automaticky zapína stierače - ďalší príspevok k bezpečnosti. Funkcia Comming-Home: rozsvietené tlmené svetlá počas 30 sekúnd po uzamknutí vozidla. Na zadnom okne stierač s ostrekovačom.

Jazda

Dobre naladený podvozok, dobrá stabilita v zákrutách, pri vyšších rýchlostiach mierne nedotáčavý. Podvozok dobre zvláda aj priečne nerovnosti na ceste. Priemerná spotreba od 6,5 do 9,5 l/100 km (podľa štýlu a typu jazdy - mesto/mimo mesta).

Záver

Škoda Octavia vo verzii Collection ponúka štandardné solídne vlastnosti automobilu Octavia, doplnené viacerými zaujímavými doplnkami. Okrem praktických doplnkov nás uspokojila dynamika automobilu a spoľahlivé jazdné vlastnosti. O nadpriemernej kapacite batožinového priestoru už asi ani netreba hovoriť. Jozef Beníček

Škoda Octavia 1,6 16V Collection

Cena: 628 000 Sk (akčný)

Koncepcia: automobil nižšej strednej triedy, zážihový radový štvorvalec, päťstupňová manuálna prevodovka, pohon prednej nápravy

Zdvih. objem motora: 1595 cm3

Max. výkon: 75 kW (102 k)/5600 min-1

Max. krút. moment: 148 Nm/3800 min-1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 451 x 173 x 143 x 251 cm

Pohot. hmotnosť: od 1205 kg

Priemer otáčania: 10,8 m

Spotreba (mesto/mimo): 9,7/5,5 l/100 km

Objem pal. nádrže: 55 l

Objem bat. priestoru: 528 l

Max. rýchlosť: 190 km/h

Zrýchlenie 0 - 100 km/h: 11,8 s

Uvedenie na trh: jeseň 2000 (Collection - jar 2003)

Seat Toledo 1,6 16V

Cena: od 620 000 Sk

Koncepcia: automobil nižšej strednej triedy, zážihový radový štvorvalec, päťstupňová manuálna prevodovka, pohon prednej nápravy

Zdvih. objem motora: 1597 cm3

Max. výkon: 77 kW (105 k)/5700 min-1

Max. krút. moment: 148 Nm/4500 min-1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 444 x 174 x 144 x 251,5 cm

Pohot. hmotnosť: od 1150 kg

Priemer otáčania: 11,2 m

Spotreba (mesto/mimo): 9,3/5,5 l/100 km

Objem pal. nádrže: 55 l

Objem bat. priestoru: 500 l

Max. rýchlosť: 192 km/h

Zrýchlenie 0 - 100 km/h: 10,9 s

Uvedenie na trh: jeseň 1998

Citroen Xsara 1,6i 16V

Cena: od 539 000 Sk

Koncepcia: automobil nižšej strednej triedy, zážihový radový štvorvalec, päťstupňová manuálna prevodovka, pohon prednej nápravy

Zdvih. objem motora: 1587 cm3

Max. výkon: 81 kW (110 k)/5750 min-1

Max. krút. moment: 147 Nm/4000 min-1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 419 x 170,5 x 140,5 x 254 cm

Pohot. hmotnosť: od 1110 kg

Priemer otáčania: 10,7 m

Spotreba (mesto/mimo): 9,3/5,5 l/100 km

Objem pal. nádrže: 54 l

Objem bat. priestoru: 410 l

Max. rýchlosť: 195 km/h

Zrýchlenie 0 - 100 km/h: 10,9 s

Uvedenie na trh: jeseň 2000

Ford Focus 1,6 16V

Cena: 599 000 Sk (akčný)

Koncepcia: automobil nižšej strednej triedy, zážihový radový štvorvalec, päťstupňová manuálna prevodovka, pohon prednej nápravy

Zdvih. objem motora: 1596 cm3

Max. výkon: 74 kW (101 k)/6000 min-1

Max. krút. moment: 145 Nm/4000 min-1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 438 x 170 x 148 x 261,5 cm

Pohot. hmotnosť: od 1100 kg

Priemer otáčania: 10,9 m

Spotreba (mesto/mimo): 9,4/5,4 l/100 km

Objem pal. nádrže: 55 l

Objem bat. priestoru: 490 l

Max. rýchlosť: 185 km/h

Zrýchlenie 0 - 100 km/h: 10,3 s

Uvedenie na trh: jeseň 2001

plus

l pružný motor

l dielenské spracovanie

l zaujímavá výbava

l batožinový priestor

mínus

l priestor na zadných sedadlách

l výhľad dozadu

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  3. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  4. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  5. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  6. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  7. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  8. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  9. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  10. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  1. Tesco prináša zákazníkom potraviny za každých okolností
  2. Vedeli ste, že jablká majú svoj medzinárodný deň?
  3. Zostáva už len 7 dní na predloženie žiadosti o grant
  4. Svet môžeme zlepšiť dobrými skutkami
  5. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  6. Najnovšie technológie a inovácie na Gemeri? Normálka
  7. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  8. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  9. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  10. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  1. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 18 139
  2. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 13 544
  3. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 13 143
  4. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 12 937
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 125
  6. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 11 581
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 10 742
  8. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 891
  9. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 751
  10. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 9 716
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Koronavírus na Slovensku: Záujem je vyšší ako v piatok, Naď upozorňuje, že ľudí z iných okresov nemusia otestovať (minúta po minúte)

Na Slovensku pribudlo 2890 pozitívne testovaných na koronavírus a 25 úmrtí pacientov s Covid-19. Na Orave a v Bardejove pokračuje celoplošné testovanie na Covid-19.

Ľudia čakajú na testovanie v obci Kľušov v bardejovskom okrese.

Prečo sú tu vojaci, nemajú čo robiť? Veľká reportáž z Oravy

Na testy čakali ľudia v chladnom počasí aj hodinu.

Celološné testovanie na Orave.
Komentár Petra Schutza

Z krajiny sa stal pokusný králik vojny proti Covidu

Koza zarevala, vlk hladný.

Peter Schutz
Peter Sagan na Giro d'Italia 2020.

Neprehliadnite tiež

Po nastúpení do auta chytáme pri zatváraní dverí vnútornú kľučku. Na jej čistenie nepoužívajte agresívnu chémiu.
Volkswagen ID.3 1st

Seat Tarraco FR je skvelé SUV, ktoré si zaslúži lepší motor (test)

Testovaný motor už v cenníku nahrádza výkonnejšia verzia.

Seat Tarraco FR
Osvetlená soška Spirit of Ecstasy.