Rozšírená kolekcia - Škoda Octavia

Po čase opäť Octavia: limuzína, s motorom 1,6, novou výbavou Collection. Octavia je komerčne úspešná, Collection by mal byť bonusom pre náročnejších.


FOTO - AUTOR, ARCHÍV

Exteriér

Dobre známy: klinovitá línia, predná časť jednotná so súkmeňovcami (Fabiou a Superbom). Vysoká bočná časť, nižšie okná - dojem mohutnosti a spoľahlivosti. Piate dvere, vysoko sa vyklápajúce, sprístupňujú nezvyčajne veľký batožinový priestor. Collection sa chváli vzhľadovo príťažlivými päťlúčovými 16-palcovými hliníkovými diskami Knife, na boku predných blatníkov tmavé smerové svetlo.

Interiér

Opticky doplnený dvojfarenou kombináciou látok na sedadlách. Proti zvyklostiam: vonkajšok bledší, stred sedadiel tmavší. Aj konzola s dvojtónovou kombináciou. Táto úprava sa nazýva Spark - dobre ladí s farebnosťou sedadiel. Na palube je malý kožený paket: volant a radiaca páka. Praktická je predná lakťová opierka s odkladacím priestorom. Medzi prednými sedadlami puzdro na uloženie okuliarov. Príspevok k termickému komfortu - klimatizácia Climatronic s elektronickým ovládaním a pachovým filtrom. Zvuková pohoda: rádio s CD prehrávačom.

Ergonómia

Stará známa vec: všetko na dosah ruky, prehľadné prístroje. Sedadlá tvrdšie, dobrá opora telu. Obe predné výškovo nastaviteľné, dobrú oporu chrbtici poskytujú nastaviteľné bedrové opierky. Vzadu menej miesta na kolená, riešenie väčšieho pohodlia pri uložení nôh do istej miery umožní vyšší posed vodiča aj spolujazdca na predných sedadlách. Výškovo aj pozdĺžne nastaviteľný volant, s príjemným koženým poťahom. Elektricky ovládané spätné zrkadlá a predné okná.

Motor

Radový štvorvalec, uložený vpredu naprieč, maximálny výkon 75 kW (102 k), dobrá dynamika, ochotný „točiť“ aj od nižších otáčok. Spĺňajúci emisné hodnoty podľa EU4.

Prevodovka

Päťstupňová manuálna, jednoznačné radenie, dobre odstupňovaná.

Bezpečnosť

Tuhá konštrukcia karosérie, v Euro NCAP oklasifikovaná bezpečnosť štyrmi hviezdičkami (z piatich možných), dva čelné airbagy, na strane spolujazdca vypínateľný. Senzor dažďa automaticky zapína stierače - ďalší príspevok k bezpečnosti. Funkcia Comming-Home: rozsvietené tlmené svetlá počas 30 sekúnd po uzamknutí vozidla. Na zadnom okne stierač s ostrekovačom.

Jazda

Dobre naladený podvozok, dobrá stabilita v zákrutách, pri vyšších rýchlostiach mierne nedotáčavý. Podvozok dobre zvláda aj priečne nerovnosti na ceste. Priemerná spotreba od 6,5 do 9,5 l/100 km (podľa štýlu a typu jazdy - mesto/mimo mesta).

Záver

Škoda Octavia vo verzii Collection ponúka štandardné solídne vlastnosti automobilu Octavia, doplnené viacerými zaujímavými doplnkami. Okrem praktických doplnkov nás uspokojila dynamika automobilu a spoľahlivé jazdné vlastnosti. O nadpriemernej kapacite batožinového priestoru už asi ani netreba hovoriť. Jozef Beníček

Škoda Octavia 1,6 16V Collection

Cena: 628 000 Sk (akčný)

Koncepcia: automobil nižšej strednej triedy, zážihový radový štvorvalec, päťstupňová manuálna prevodovka, pohon prednej nápravy

Zdvih. objem motora: 1595 cm3

Max. výkon: 75 kW (102 k)/5600 min-1

Max. krút. moment: 148 Nm/3800 min-1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 451 x 173 x 143 x 251 cm

Pohot. hmotnosť: od 1205 kg

Priemer otáčania: 10,8 m

Spotreba (mesto/mimo): 9,7/5,5 l/100 km

Objem pal. nádrže: 55 l

Objem bat. priestoru: 528 l

Max. rýchlosť: 190 km/h

Zrýchlenie 0 - 100 km/h: 11,8 s

Uvedenie na trh: jeseň 2000 (Collection - jar 2003)

Seat Toledo 1,6 16V

Cena: od 620 000 Sk

Koncepcia: automobil nižšej strednej triedy, zážihový radový štvorvalec, päťstupňová manuálna prevodovka, pohon prednej nápravy

Zdvih. objem motora: 1597 cm3

Max. výkon: 77 kW (105 k)/5700 min-1

Max. krút. moment: 148 Nm/4500 min-1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 444 x 174 x 144 x 251,5 cm

Pohot. hmotnosť: od 1150 kg

Priemer otáčania: 11,2 m

Spotreba (mesto/mimo): 9,3/5,5 l/100 km

Objem pal. nádrže: 55 l

Objem bat. priestoru: 500 l

Max. rýchlosť: 192 km/h

Zrýchlenie 0 - 100 km/h: 10,9 s

Uvedenie na trh: jeseň 1998

Citroen Xsara 1,6i 16V

Cena: od 539 000 Sk

Koncepcia: automobil nižšej strednej triedy, zážihový radový štvorvalec, päťstupňová manuálna prevodovka, pohon prednej nápravy

Zdvih. objem motora: 1587 cm3

Max. výkon: 81 kW (110 k)/5750 min-1

Max. krút. moment: 147 Nm/4000 min-1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 419 x 170,5 x 140,5 x 254 cm

Pohot. hmotnosť: od 1110 kg

Priemer otáčania: 10,7 m

Spotreba (mesto/mimo): 9,3/5,5 l/100 km

Objem pal. nádrže: 54 l

Objem bat. priestoru: 410 l

Max. rýchlosť: 195 km/h

Zrýchlenie 0 - 100 km/h: 10,9 s

Uvedenie na trh: jeseň 2000

Ford Focus 1,6 16V

Cena: 599 000 Sk (akčný)

Koncepcia: automobil nižšej strednej triedy, zážihový radový štvorvalec, päťstupňová manuálna prevodovka, pohon prednej nápravy

Zdvih. objem motora: 1596 cm3

Max. výkon: 74 kW (101 k)/6000 min-1

Max. krút. moment: 145 Nm/4000 min-1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 438 x 170 x 148 x 261,5 cm

Pohot. hmotnosť: od 1100 kg

Priemer otáčania: 10,9 m

Spotreba (mesto/mimo): 9,4/5,4 l/100 km

Objem pal. nádrže: 55 l

Objem bat. priestoru: 490 l

Max. rýchlosť: 185 km/h

Zrýchlenie 0 - 100 km/h: 10,3 s

Uvedenie na trh: jeseň 2001

plus

l pružný motor

l dielenské spracovanie

l zaujímavá výbava

l batožinový priestor

mínus

l priestor na zadných sedadlách

l výhľad dozadu

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  2. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  8. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  9. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  10. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 26 438
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 19 172
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 18 100
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 13 070
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 9 271
  6. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 944
  7. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 3 208
  8. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 3 204
  9. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 3 068
  10. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších! 2 006

Hlavné správy zo Sme.sk

SPIŠ KORZÁR

Tatry zasiahla povodeň, viaceré chodníky uzavreli

V severných dolinách Tatier platia obmedzenia.

Stĺpček Jakuba Fila

Bordel v lesoch, riekach a na úradoch

Spor o odpad v lome nad Dechticami je ďalšou ukážkou prístupu k prostrediu.

KOŠICE KORZÁR

Pamätník Kuciaka a jeho priateľky z centra Košíc záhadne zmizol

O tom, kto a prečo ho zlikvidoval, nevedia aktivisti, knižnica ani magistrát.

Neprehliadnite tiež

Lego predstavilo model najznámejšieho auta Jamesa Bonda

Stavebnica s 1295 dielmi dá zabrať aj dospelým.

Tri omyly o milovaní v aute

Čo robíte v aute, robíte na verejnosti.

Zapnutý bezpečnostný pás môže zachrániť život. Aj v autobuse

Niektoré miesta v autobuse sú bezpečnejšie ako iné, pás je povinný na všetkých.

Tesla podvádzala v Nemecku, zákazníkov to bude stáť 4000 eur

Auto s "Cenou od" si nikto nemohol kúpiť.