Rozšírená kolekcia - Škoda Octavia

Po čase opäť Octavia: limuzína, s motorom 1,6, novou výbavou Collection. Octavia je komerčne úspešná, Collection by mal byť bonusom pre náročnejších.


FOTO - AUTOR, ARCHÍV

Exteriér

Dobre známy: klinovitá línia, predná časť jednotná so súkmeňovcami (Fabiou a Superbom). Vysoká bočná časť, nižšie okná - dojem mohutnosti a spoľahlivosti. Piate dvere, vysoko sa vyklápajúce, sprístupňujú nezvyčajne veľký batožinový priestor. Collection sa chváli vzhľadovo príťažlivými päťlúčovými 16-palcovými hliníkovými diskami Knife, na boku predných blatníkov tmavé smerové svetlo.

Interiér

Opticky doplnený dvojfarenou kombináciou látok na sedadlách. Proti zvyklostiam: vonkajšok bledší, stred sedadiel tmavší. Aj konzola s dvojtónovou kombináciou. Táto úprava sa nazýva Spark - dobre ladí s farebnosťou sedadiel. Na palube je malý kožený paket: volant a radiaca páka. Praktická je predná lakťová opierka s odkladacím priestorom. Medzi prednými sedadlami puzdro na uloženie okuliarov. Príspevok k termickému komfortu - klimatizácia Climatronic s elektronickým ovládaním a pachovým filtrom. Zvuková pohoda: rádio s CD prehrávačom.

Ergonómia

Stará známa vec: všetko na dosah ruky, prehľadné prístroje. Sedadlá tvrdšie, dobrá opora telu. Obe predné výškovo nastaviteľné, dobrú oporu chrbtici poskytujú nastaviteľné bedrové opierky. Vzadu menej miesta na kolená, riešenie väčšieho pohodlia pri uložení nôh do istej miery umožní vyšší posed vodiča aj spolujazdca na predných sedadlách. Výškovo aj pozdĺžne nastaviteľný volant, s príjemným koženým poťahom. Elektricky ovládané spätné zrkadlá a predné okná.

Motor

Radový štvorvalec, uložený vpredu naprieč, maximálny výkon 75 kW (102 k), dobrá dynamika, ochotný „točiť“ aj od nižších otáčok. Spĺňajúci emisné hodnoty podľa EU4.

Prevodovka

Päťstupňová manuálna, jednoznačné radenie, dobre odstupňovaná.

Bezpečnosť

Tuhá konštrukcia karosérie, v Euro NCAP oklasifikovaná bezpečnosť štyrmi hviezdičkami (z piatich možných), dva čelné airbagy, na strane spolujazdca vypínateľný. Senzor dažďa automaticky zapína stierače - ďalší príspevok k bezpečnosti. Funkcia Comming-Home: rozsvietené tlmené svetlá počas 30 sekúnd po uzamknutí vozidla. Na zadnom okne stierač s ostrekovačom.

Jazda

Dobre naladený podvozok, dobrá stabilita v zákrutách, pri vyšších rýchlostiach mierne nedotáčavý. Podvozok dobre zvláda aj priečne nerovnosti na ceste. Priemerná spotreba od 6,5 do 9,5 l/100 km (podľa štýlu a typu jazdy - mesto/mimo mesta).

Záver

Škoda Octavia vo verzii Collection ponúka štandardné solídne vlastnosti automobilu Octavia, doplnené viacerými zaujímavými doplnkami. Okrem praktických doplnkov nás uspokojila dynamika automobilu a spoľahlivé jazdné vlastnosti. O nadpriemernej kapacite batožinového priestoru už asi ani netreba hovoriť. Jozef Beníček

Škoda Octavia 1,6 16V Collection

Cena: 628 000 Sk (akčný)

Koncepcia: automobil nižšej strednej triedy, zážihový radový štvorvalec, päťstupňová manuálna prevodovka, pohon prednej nápravy

Zdvih. objem motora: 1595 cm3

Max. výkon: 75 kW (102 k)/5600 min-1

Max. krút. moment: 148 Nm/3800 min-1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 451 x 173 x 143 x 251 cm

Pohot. hmotnosť: od 1205 kg

Priemer otáčania: 10,8 m

Spotreba (mesto/mimo): 9,7/5,5 l/100 km

Objem pal. nádrže: 55 l

Objem bat. priestoru: 528 l

Max. rýchlosť: 190 km/h

Zrýchlenie 0 - 100 km/h: 11,8 s

Uvedenie na trh: jeseň 2000 (Collection - jar 2003)

Seat Toledo 1,6 16V

Cena: od 620 000 Sk

Koncepcia: automobil nižšej strednej triedy, zážihový radový štvorvalec, päťstupňová manuálna prevodovka, pohon prednej nápravy

Zdvih. objem motora: 1597 cm3

Max. výkon: 77 kW (105 k)/5700 min-1

Max. krút. moment: 148 Nm/4500 min-1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 444 x 174 x 144 x 251,5 cm

Pohot. hmotnosť: od 1150 kg

Priemer otáčania: 11,2 m

Spotreba (mesto/mimo): 9,3/5,5 l/100 km

Objem pal. nádrže: 55 l

Objem bat. priestoru: 500 l

Max. rýchlosť: 192 km/h

Zrýchlenie 0 - 100 km/h: 10,9 s

Uvedenie na trh: jeseň 1998

Citroen Xsara 1,6i 16V

Cena: od 539 000 Sk

Koncepcia: automobil nižšej strednej triedy, zážihový radový štvorvalec, päťstupňová manuálna prevodovka, pohon prednej nápravy

Zdvih. objem motora: 1587 cm3

Max. výkon: 81 kW (110 k)/5750 min-1

Max. krút. moment: 147 Nm/4000 min-1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 419 x 170,5 x 140,5 x 254 cm

Pohot. hmotnosť: od 1110 kg

Priemer otáčania: 10,7 m

Spotreba (mesto/mimo): 9,3/5,5 l/100 km

Objem pal. nádrže: 54 l

Objem bat. priestoru: 410 l

Max. rýchlosť: 195 km/h

Zrýchlenie 0 - 100 km/h: 10,9 s

Uvedenie na trh: jeseň 2000

Ford Focus 1,6 16V

Cena: 599 000 Sk (akčný)

Koncepcia: automobil nižšej strednej triedy, zážihový radový štvorvalec, päťstupňová manuálna prevodovka, pohon prednej nápravy

Zdvih. objem motora: 1596 cm3

Max. výkon: 74 kW (101 k)/6000 min-1

Max. krút. moment: 145 Nm/4000 min-1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 438 x 170 x 148 x 261,5 cm

Pohot. hmotnosť: od 1100 kg

Priemer otáčania: 10,9 m

Spotreba (mesto/mimo): 9,4/5,4 l/100 km

Objem pal. nádrže: 55 l

Objem bat. priestoru: 490 l

Max. rýchlosť: 185 km/h

Zrýchlenie 0 - 100 km/h: 10,3 s

Uvedenie na trh: jeseň 2001

plus

l pružný motor

l dielenské spracovanie

l zaujímavá výbava

l batožinový priestor

mínus

l priestor na zadných sedadlách

l výhľad dozadu

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  4. Moskva alebo Petrohrad?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  7. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  8. Nový Jaguar XF Sportbrake
  9. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  10. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  1. Zóna Nové Nivy splnila kvalifikačné podmienky pre registráciu
  2. Dekan ocenil študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  3. Application of GDPR with respect to the size of the enterprise
  4. Modern luxury next to the Blue Church
  5. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  6. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  7. Moskva alebo Petrohrad?
  8. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  9. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  10. HB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  1. Moskva alebo Petrohrad? 8 829
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 198
  3. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 3 044
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 182
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 506
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 375
  7. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 278
  8. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 1 132
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 117
  10. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 075

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Bratislavu zradila doprava aj kultúrna uzavretosť, hovoria experti

Niekto mohol akceptovať, že pre Bratislavu je hlavné letisko Viedeň, niekto to akceptovať nemusel, vraví šéf portálu euractiv Radovan Geist.

KOMENTÁRE

Prečo by sa mali Slováci začať báť Čechov

Slovensko bude musieť vynaložiť viac úsilia a vynaliezavosti, aby ho Brusel v zhluku „podivných“ demokracií na východ od Nemecka rozpoznal

SVET

Slovensko neuspelo v boji o sídlo Európskej liekovej agentúry

Bratislava nezískala sídlo EMA, bola na štvrtej nepostupovej pozícii.

Neprehliadnite tiež

Renault po cestách už jazdí s autom pre rok 2023

Experimentálny koncept ukazuje, ako budú vyzerať Renaulty o niekoľko rokov.

Londýnske autobusy budú jazdiť na kávu

Už dnes jazdia na použitý olej na varenie či loj zo spracovaného mäsa.

Ford predstavil šiltovku pre kamionistov, ktorá má zachraňovať životy

Keď je vodič unavený, šiltovka zabliká a zavibruje.

Britskí vodiči sa neboja šoférovať so zhoršeným zrakom

Oční lekári navrhujú povinné vyšetrenia.