SME

Variabilita2: Opel Meriva

Dobrý vojak Švejk vraj stretol v blázinci človeka, ktorý tvrdil: v zemeguli je ešte jedna väčšia. Pravdu povediac, do istej miery to naozaj platí o novej Merive. Akoby v neveľkom aute bolo ešte jedno - veľké.

Neveľké auto znamená, že má dĺžku 4,04 m, teda o 7 cm menej, ako dnes už klasická Astra.

Meriva je však vyššia, čo umožňuje lepšie využitie dĺžky. Má väčší rázvor (263 cm) - ďalšie plus pre interiér. Tým najväčším je však konštrukcia, respektíve kinematika uchytenia zadných sedadiel. Vďaka nemu možno pár hmatmi za niekoľko sekúnd premeniť mierne nadpriemerne priestranný 5-miestny kompakt na vynikajúco pohodlný 4-miestny. Zadné stredné (užšie) sedadlo sa totiž sklopí, zatlačí, otočí - zvyšné dve sa posunú k sebe o niekoľko centimetrov a zatlačia kúsok dozadu. Systém dostal meno Flex - Space. Zložité? Naozaj nie a výsledok je presvedčivý. Dvaja zadní majú miesta na neuverenie a nielen vzhľadom na vonkajšie rozmery. Ešte stále však zostáva 350 l na batožinu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Vyskúšať si, či Merive zostali prednosti malého auta ako vrtkosť, jednoduchosť ovládania a rozumná spotreba, mali možnosť niekoľkí motoristickí novinári z celého sveta nedávno na Mallorke. Strmé, úzke serpentíny a pár kilometrov diaľnic boli vhodnou skúšobnou dráhou. Odpoveď sa dá očakávať, no pre poriadok ju uvádzam : zostali.

Do Merivy sa výborne nastupuje aj veľakrát za sebou, vodič si nesadá ani hore, ani dole. Platí to aj o prístupnosti batožinového priestoru. Ergonómia ovládačov je bezproblémová. Nie celkom to platí o výhľade šikmo vpred cez stĺpiky predného okna s airbagmi: nie je dokonalý. Potešila by aj vyššia poloha radiacej páky. Dojem z jazdy je však priaznivý, vyšší posed je príjemný, ovládateľnosť dobrá, úroveň spracovania i použitých materiálov solídna a znova musíme podčiarknuť neobvyklý vnútorný priestor 4-metrového vozidla.

SkryťVypnúť reklamu

K dispozícii budú tri benzínové motory (1,6 l / 64 kW, 1,6 l /100 kW, 1,8 l / 92 kW) a dva dieselové (1,7 l / 55 a 74 kW). Vyskúšali sme si tri z nich a všetky konfigurácie, vrátane automatizovanej prevodovky Easytronic, poskytujú očakávanú dynamiku a komfort.

DALIBOR KLÍMA

Mallorka - Bratislava

FOTO - AUTOR

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. V ich džemoch je viac vitamínov ako v domácich
  2. Digitálne sebavedomie pre novú generáciu: kto sú digiPEERS?
  3. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať
  4. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov
  5. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia
  6. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  7. Andrej Viceník, VÚB: Samosprávy potrebujú partnera, nielen banku
  8. Keď sa z brigády stane kariéra
  1. Digitálne sebavedomie pre novú generáciu: kto sú digiPEERS?
  2. V ich džemoch je viac vitamínov ako v domácich
  3. Najprv rozhadzovali, teraz drancujú. Koľko vám vzali?
  4. Fejtón o móde od Emmy Tekelyovej a TOP trendy na jeseň a zimu
  5. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať
  6. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov
  7. Cédečka sa predávali ako teplé rožky. Prežili, lebo predvídajú.
  8. Po oslavách storočnice sa košický maratón pozerá do budúcnosti
  1. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov 13 100
  2. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia 11 774
  3. Keď sa z brigády stane kariéra 6 086
  4. Cédečka sa predávali ako teplé rožky. Prežili, lebo predvídajú. 4 029
  5. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať 3 526
  6. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky 2 856
  7. Firma z Nitry robí miliónové projekty pre Teslu či TikTok 2 231
  8. Po oslavách storočnice sa košický maratón pozerá do budúcnosti 1 423
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Valchár: O bizároch českej politickej scény a protestoch v Gruzínsku
  2. Anna Brawne: Martinka Vzácna, vašim jediným úspechom je, že tá kultúra napriek vám stále žije!
  3. Ján Valchár: Nestačilo Stačilo a Konečná Konečnej (Grad pošól na***!)
  4. Jozef Huljak: Zrod mesta na hranici impérií
  5. Ivan Čáni: Všetko je v najlepšom poriadku. Veď bol napadnutý „iba“ Demokrat!
  6. Štefan Šturdzík: Babišova nočná mora Okamura.
  7. Marian Mudrák: Ako zariadiť detskú izbu s retro a starožitnými prvkami: odborný sprievodca
  8. Vladimír Krátky: A r m a d e g o n .
  1. Ján Valchár: Fantastické správy z Ukrajiny (a Ruska, hahaha!) 19 868
  2. Peter Franek: Zlá správa pre Uhríka s Mazurekom. 19 116
  3. Jan Dermek: 26.9. - Sviatok svätého Farizeja 12 809
  4. Radko Mačuha: Muž, ktorý nehajloval. 12 066
  5. Monika Albertiová: Konsolidácia? Ľudia nemajú čo žrať, a Kuffa? Ide sa na gardistov hrať! 10 074
  6. Radoslav Záhumenský: Tento hrad je len hodinu od Bratislavy a patrí medzi najkrajšie zrúcaniny Slovenska! 🏰 5 570
  7. Ján Valchár: Niečo k situácii v Slavjansku a ruským ponorkám 5 004
  8. Ján Valchár: Gerasimova doktrína a jej posledná možná fáza 4 792
  1. Anna Brawne: Martinka Vzácna, vašim jediným úspechom je, že tá kultúra napriek vám stále žije!
  2. Roman Kebísek: Vincent van Gogh kreslil steblami trstiny, ktoré sám zbieral a orezával
  3. Věra Tepličková: Keď vo filme hasiči, skĺznu dole po tyči,
  4. Marian Nanias: "Tí zlí Bruselskí úradníci....."
  5. Dušan Koniar: Za čem númera? vsjo jásno
  6. Roman Kebísek: Povstalec Šulek pred popravou r. 1848 poslal pozdrav sestre – starej mame Štefánika
  7. Dušan Koniar: Kam by chcel, tam ho nepozvú. Kam áno, tam nejde
  8. Věra Tepličková: Tam, kde ide o korytá, budúcnosť je neurčitá
reklama
SkryťZatvoriť reklamu