SME
Pondelok, 4. júl, 2022 | Meniny má Prokop

Variabilita2: Opel Meriva

Dobrý vojak Švejk vraj stretol v blázinci človeka, ktorý tvrdil: v zemeguli je ešte jedna väčšia. Pravdu povediac, do istej miery to naozaj platí o novej Merive. Akoby v neveľkom aute bolo ešte jedno - veľké.

Neveľké auto znamená, že má dĺžku 4,04 m, teda o 7 cm menej, ako dnes už klasická Astra.

Meriva je však vyššia, čo umožňuje lepšie využitie dĺžky. Má väčší rázvor (263 cm) - ďalšie plus pre interiér. Tým najväčším je však konštrukcia, respektíve kinematika uchytenia zadných sedadiel. Vďaka nemu možno pár hmatmi za niekoľko sekúnd premeniť mierne nadpriemerne priestranný 5-miestny kompakt na vynikajúco pohodlný 4-miestny. Zadné stredné (užšie) sedadlo sa totiž sklopí, zatlačí, otočí - zvyšné dve sa posunú k sebe o niekoľko centimetrov a zatlačia kúsok dozadu. Systém dostal meno Flex - Space. Zložité? Naozaj nie a výsledok je presvedčivý. Dvaja zadní majú miesta na neuverenie a nielen vzhľadom na vonkajšie rozmery. Ešte stále však zostáva 350 l na batožinu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Vyskúšať si, či Merive zostali prednosti malého auta ako vrtkosť, jednoduchosť ovládania a rozumná spotreba, mali možnosť niekoľkí motoristickí novinári z celého sveta nedávno na Mallorke. Strmé, úzke serpentíny a pár kilometrov diaľnic boli vhodnou skúšobnou dráhou. Odpoveď sa dá očakávať, no pre poriadok ju uvádzam : zostali.

Do Merivy sa výborne nastupuje aj veľakrát za sebou, vodič si nesadá ani hore, ani dole. Platí to aj o prístupnosti batožinového priestoru. Ergonómia ovládačov je bezproblémová. Nie celkom to platí o výhľade šikmo vpred cez stĺpiky predného okna s airbagmi: nie je dokonalý. Potešila by aj vyššia poloha radiacej páky. Dojem z jazdy je však priaznivý, vyšší posed je príjemný, ovládateľnosť dobrá, úroveň spracovania i použitých materiálov solídna a znova musíme podčiarknuť neobvyklý vnútorný priestor 4-metrového vozidla.

SkryťVypnúť reklamu

K dispozícii budú tri benzínové motory (1,6 l / 64 kW, 1,6 l /100 kW, 1,8 l / 92 kW) a dva dieselové (1,7 l / 55 a 74 kW). Vyskúšali sme si tri z nich a všetky konfigurácie, vrátane automatizovanej prevodovky Easytronic, poskytujú očakávanú dynamiku a komfort.

DALIBOR KLÍMA

Mallorka - Bratislava

FOTO - AUTOR

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Spoločnosť Mars inšpiruje: Lepší svet pre domácich miláčikov
  2. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  3. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu
  4. Slovákovi sa podaril zázračný vynález. Môže zmeniť predpovede počasia
  5. Vypnite si reklamu na SME.sk a odomknite všetky články
  6. Foodblogerka Nikoleta Kováčová: Prečo nechcem deti
  7. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  8. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  1. Nadšenie zo skúsenosti prenášajú v dm na zákazníka
  2. Vypnite si reklamu na SME.sk a odomknite všetky články
  3. Foodblogerka Nikoleta Kováčová: Prečo nechcem deti
  4. Kamery do auta: Čo dokážu a akú by ste si mali vybrať?
  5. Meranie rýchlosti v úsekoch už nebude pre vodičov problémom
  6. Ocenená 4K autokamera Mio má aj 2K so 60 snímkami a FHD so 120!
  7. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  8. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  1. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí! 15 816
  2. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 12 837
  3. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu 10 127
  4. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 9 425
  5. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami 5 375
  6. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov 4 888
  7. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 2 475
  8. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 2 469
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Suzuki Vitara Strong Hybrid

Systém nie je zďaleka taký účinný ako pri Toyote.


30. jún
Honda Civic

Bohatá výbava sa stala štandardom.


1. júl

Klimatizáciu treba používať efektívne a s rozvahou.


31. júl
Hyundai Ioniq 6

Koeficient odporu vzduchu má iba 0,21.


30. jún

Blogy SME

  1. Lenka Šafranová: Občan verzus USA
  2. Štefan Vidlár: EKO NATO HOMO?
  3. Milan Buno: 7 knižných tipov: Kto prežije? Minister vnútra alebo mafiánsky boss?!
  4. INESS: Dr. Henry Ford z Indie
  5. Michael Achberger: Plážová diéta: keď vás od plaviek delí len niekoľko kíl
  6. Post Bellum SK: V Rádiu Slobodná Európa sme počúvali o pravde cez komunistické rušičky
  7. Jozef Sitko: Len spor Matovič - Heger umožní novú vládu
  8. Jaroslav Polaček: VOLVO je ocenením našej tvrdej práce. Chcem v nej pokračovať.
  1. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodského.(Oprava mena). 22 520
  2. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 12 853
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 11 081
  4. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 9 860
  5. Post Bellum SK: Návrat mohol byť ťažší ako útek 4 396
  6. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 348
  7. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu 3 089
  8. Martin Greguš: Ministerka Remišová s notebookom s nalepeným heslom na obrazovke...Je toto normálne? 2 911
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Jiří Ščobák: Mentální cvičení: Určení rizikových bodů a možných tras ruského postupu na Ukrajině
SkryťZatvoriť reklamu