Variabilita2: Opel Meriva

Dobrý vojak Švejk vraj stretol v blázinci človeka, ktorý tvrdil: v zemeguli je ešte jedna väčšia. Pravdu povediac, do istej miery to naozaj platí o novej Merive. Akoby v neveľkom aute bolo ešte jedno - veľké.

Neveľké auto znamená, že má dĺžku 4,04 m, teda o 7 cm menej, ako dnes už klasická Astra.

Meriva je však vyššia, čo umožňuje lepšie využitie dĺžky. Má väčší rázvor (263 cm) - ďalšie plus pre interiér. Tým najväčším je však konštrukcia, respektíve kinematika uchytenia zadných sedadiel. Vďaka nemu možno pár hmatmi za niekoľko sekúnd premeniť mierne nadpriemerne priestranný 5-miestny kompakt na vynikajúco pohodlný 4-miestny. Zadné stredné (užšie) sedadlo sa totiž sklopí, zatlačí, otočí - zvyšné dve sa posunú k sebe o niekoľko centimetrov a zatlačia kúsok dozadu. Systém dostal meno Flex - Space. Zložité? Naozaj nie a výsledok je presvedčivý. Dvaja zadní majú miesta na neuverenie a nielen vzhľadom na vonkajšie rozmery. Ešte stále však zostáva 350 l na batožinu.

Vyskúšať si, či Merive zostali prednosti malého auta ako vrtkosť, jednoduchosť ovládania a rozumná spotreba, mali možnosť niekoľkí motoristickí novinári z celého sveta nedávno na Mallorke. Strmé, úzke serpentíny a pár kilometrov diaľnic boli vhodnou skúšobnou dráhou. Odpoveď sa dá očakávať, no pre poriadok ju uvádzam : zostali.

Do Merivy sa výborne nastupuje aj veľakrát za sebou, vodič si nesadá ani hore, ani dole. Platí to aj o prístupnosti batožinového priestoru. Ergonómia ovládačov je bezproblémová. Nie celkom to platí o výhľade šikmo vpred cez stĺpiky predného okna s airbagmi: nie je dokonalý. Potešila by aj vyššia poloha radiacej páky. Dojem z jazdy je však priaznivý, vyšší posed je príjemný, ovládateľnosť dobrá, úroveň spracovania i použitých materiálov solídna a znova musíme podčiarknuť neobvyklý vnútorný priestor 4-metrového vozidla.

K dispozícii budú tri benzínové motory (1,6 l / 64 kW, 1,6 l /100 kW, 1,8 l / 92 kW) a dva dieselové (1,7 l / 55 a 74 kW). Vyskúšali sme si tri z nich a všetky konfigurácie, vrátane automatizovanej prevodovky Easytronic, poskytujú očakávanú dynamiku a komfort.

DALIBOR KLÍMA

Mallorka - Bratislava

FOTO - AUTOR

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 5 664
  2. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 3 643
  3. Ako sme jazdili v socializme 2 580
  4. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 178
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 665
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 355
  7. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 184
  8. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 103
  9. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 711
  10. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 699

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Čo sa to stalo s časom? Náramkové hodinky miznú z rúk

Bol to vynález desaťročia. Nebyť náramkových hodiniek, niektoré strategické bitky by možno dopadli inak. Dnes prehrávajú samotné náramkové hodinky.

KOMENTÁRE

Mala byť ombudsmanka aj na pochode za rodinu?

Bubon, koláž Krista a zástava, celý výjav pripomínal akúsi civilnú procesiu.

Neprehliadnite tiež

NA ČOM SME JAZDILI

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič, majiteľom však robil problémy.