SME
Štvrtok, 8. jún, 2023 | Meniny má Medard
reklama

Variabilita2: Opel Meriva

Dobrý vojak Švejk vraj stretol v blázinci človeka, ktorý tvrdil: v zemeguli je ešte jedna väčšia. Pravdu povediac, do istej miery to naozaj platí o novej Merive. Akoby v neveľkom aute bolo ešte jedno - veľké.

Neveľké auto znamená, že má dĺžku 4,04 m, teda o 7 cm menej, ako dnes už klasická Astra.

Meriva je však vyššia, čo umožňuje lepšie využitie dĺžky. Má väčší rázvor (263 cm) - ďalšie plus pre interiér. Tým najväčším je však konštrukcia, respektíve kinematika uchytenia zadných sedadiel. Vďaka nemu možno pár hmatmi za niekoľko sekúnd premeniť mierne nadpriemerne priestranný 5-miestny kompakt na vynikajúco pohodlný 4-miestny. Zadné stredné (užšie) sedadlo sa totiž sklopí, zatlačí, otočí - zvyšné dve sa posunú k sebe o niekoľko centimetrov a zatlačia kúsok dozadu. Systém dostal meno Flex - Space. Zložité? Naozaj nie a výsledok je presvedčivý. Dvaja zadní majú miesta na neuverenie a nielen vzhľadom na vonkajšie rozmery. Ešte stále však zostáva 350 l na batožinu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vyskúšať si, či Merive zostali prednosti malého auta ako vrtkosť, jednoduchosť ovládania a rozumná spotreba, mali možnosť niekoľkí motoristickí novinári z celého sveta nedávno na Mallorke. Strmé, úzke serpentíny a pár kilometrov diaľnic boli vhodnou skúšobnou dráhou. Odpoveď sa dá očakávať, no pre poriadok ju uvádzam : zostali.

Do Merivy sa výborne nastupuje aj veľakrát za sebou, vodič si nesadá ani hore, ani dole. Platí to aj o prístupnosti batožinového priestoru. Ergonómia ovládačov je bezproblémová. Nie celkom to platí o výhľade šikmo vpred cez stĺpiky predného okna s airbagmi: nie je dokonalý. Potešila by aj vyššia poloha radiacej páky. Dojem z jazdy je však priaznivý, vyšší posed je príjemný, ovládateľnosť dobrá, úroveň spracovania i použitých materiálov solídna a znova musíme podčiarknuť neobvyklý vnútorný priestor 4-metrového vozidla.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

K dispozícii budú tri benzínové motory (1,6 l / 64 kW, 1,6 l /100 kW, 1,8 l / 92 kW) a dva dieselové (1,7 l / 55 a 74 kW). Vyskúšali sme si tri z nich a všetky konfigurácie, vrátane automatizovanej prevodovky Easytronic, poskytujú očakávanú dynamiku a komfort.

DALIBOR KLÍMA

Mallorka - Bratislava

FOTO - AUTOR

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Inzercia - Tlačové správy

  1. Plánujete toto leto dovolenku v Chorvátsku?
  2. Aj vaše dieťa sa môže veľmi jednoducho nakaziť parazitmi.
  3. Staršie domy zatepľujú druhýkrát. Majitelia urobili chybu
  4. Viac kusov hydiny do každej rodiny
  5. Ako znížiť vysoký cholesterol?
  6. Najskôr boli nitrianskymi kniežatami, potom uhorskými kráľmi
  7. Nový diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  8. Hlavná cena 25.000 eur. Kráľovská súťaž s pivom Krušovice
  1. Ostré videnie vďaka špeciálnym biometrickým šošovkám
  2. Viac kusov hydiny do každej rodiny
  3. Super zábava, super deň
  4. Špecialisti na úspory vám bezplatne poradia
  5. Ako znížiť vysoký cholesterol?
  6. Čo priznali rodičia?
  7. Najskôr boli nitrianskymi kniežatami, potom uhorskými kráľmi
  8. Špecialisti na úspory vám bezplatne poradia
  1. Čierne zlato zeme premenili v Lipanoch na aquaparkové potešenie 15 020
  2. Hodnotenie profesionála: testovali sme hotely v Side a Beleku 12 148
  3. Aká má byť hrúbka izolácie pri rekonštrukcii domu? 7 452
  4. Prečo sa oplatí nakupovať na online trhovisku? Poznáme dôvody 6 740
  5. Staršie domy zatepľujú druhýkrát. Majitelia urobili chybu 5 953
  6. Kúpa investičného bytu je aktuálne výhodnejšia aj vďaka bonusom 5 689
  7. Dovolenkový raj kúsok za hranicami 5 689
  8. Ak si teraz predplatíte mesačník INDEX, získate knihu zadarmo 5 138
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Blogy SME

  1. Jozef Varga: Accept mi celkom sedia
  2. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými kalváriami - Chtelnica
  3. Jan Pražák: Samota ve dvou
  4. Ľuboš Vodička: Pohanské Pohansko pri Břeclavi
  5. Vlasta Sedláková: Jánovi Kuciakovi a Martine Kušnírovej sme urobili krásny kríž. Nikto sa o tom nemal dozvedieť.
  6. Jozef Sitko: Novinár nemá šíriť strach a byť len kritikom (3.)
  7. Ivan Čáni: Naozaj sú Matovičove „atómovky“ len obyčajné blbosti?
  8. Irena Šimuneková: Tajchy Štiavnických hôr 1.
  1. Ľudmila Križanovská: Známy spevák šlágrov zneuctil pamiatku Daniela Heribana 14 829
  2. Elena Antalová: Dano...Počul tajomný akord ako Cohen, a jeho srdce už nevládalo zaspievať Aleluja 9 556
  3. Miroslav Kocúr: Príklad Handzuš 8 662
  4. Ján Šeďo: "Vstupom do EÚ Slovenská republika zanikla", občaňák môžeme zahodiť. 7 802
  5. Martin Sukupčák: Barbari na Slovensku 6 888
  6. Lukáš Fedor: Medická nie je pre medikov alebo ako sa štát správa k budúcim lekárom 6 818
  7. Vlasta Sedláková: Ruský štandard 6 626
  8. Adriana Boysová: Ako sa z paláca volá, tak sa z Ameriky ozýva 5 704
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 62. - Arktída - Špicbergy alebo Svalbard?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 61. - Arktída - Jan Mayen, nenápadný ostrov s pútavou minulosťou
  3. Monika Nagyova: Každá rodina má svojho gamblera
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 60. - Kapitán Henry Hudson a jeho štyri expedície v rokoch 1607 - 1611
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 59. - Po kom bol pomenovaný Drakeov prieliv?
  6. Monika Nagyova: Afganka Slovákom: Neviete, čo máte
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  8. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
reklama
SkryťZatvoriť reklamu