SZ: Konštruktéri v Zwickau vyvíjajú osobitného Trabanta pre Afriku
Mníchov 8. mája (TASR) Oficiálne štatistiky sú neúprosné
a tvrdia, že v Afrike umiera v dôsledku dopravných nehôd viac ľudí
ako vo vojnových konfliktoch, ...
TASR
Tlačová agentúra
Písmo:A-|A+ Diskusia nie je otvorená
Mníchov 8. mája (TASR) Oficiálne štatistiky sú neúprosné a tvrdia, že v Afrike umiera v dôsledku dopravných nehôd viac ľudí ako vo vojnových konfliktoch, ktoré v tejto časti Zem nie sú nijakou výnimkou.
Podľa očitých svedkov patria africkí šoféri k pochybnej svetovej špičke: na vozovke lietajú z jedného kraja na druhý, zákruty "režú" bez pribrzdenia a po deravých asfaltkách či piesočných cestách sa zásadne rútia na plný plyn.
Nemožno sa preto čudovať, že vzhľadom na nerešpektovanie základných fyzikálnych zákonov je väčšina áut, jazdiaca po afrických cestách, už o krátku dobu zrelá do šrotu. Napriek tomu slúži ďalej. Väčšina Afričanov by sa využívaniu takýchto dopravných prostriedkov rada vyhla, na vlastné auto však nemajú peniaze, píše nemecký denník Süddeutsche Zeitung.
Situáciu v tejto oblasti sa podujala zmeniť automobilka v Zwickau, výrobca známych Trabantov. Jej experti už pracujú na osobitnej verzii Trabanta, ktorý nazvali Africar. Pokiaľ továreň nájde dostatok financií, mohla by s výrobou prvého Africaru začať v Južnej Afrike už o dva roky, informuje denník.
Osobitný typ Trabantu by bol prvým autom, vyrobeným v Afrike pre Afriku. Manažér fabriky v Zwickau Peter Mandos, ktorý pomáha myšlienku na prvé originálne africké auto uviesť do života, verí, že nápad bude mať úspech a o nový automobil bude záujem.
Cena afrického Trabanta by nemala prekročiť 3000 eúr a nové vozidlo bude mať vlastnosti, ideálne pre čierny kontinent. Bude vybavené jednoduchým dvojtaktným vzduchom chladeným motorom, bude mať malú spotrebu, nebude vyžadovať náročnú údržbu, bude však robustnejšie ako jeho európsky predchodca. Mandos hovorí, že Africar bude prispôsobený na pobyty v púšti, bude mať veľkú vodnú nádrž a veľký skladovací priestor. V Afrike totiž býva zvykom naložiť do auta čo najviac. Nový Trabant by mal taktiež disponovať poplašným zariadením, pretože kriminalita na čiernom kontinente je stále vysoká. O definitívnej podobe auta pre Afriku však konštruktéri ešte nerozhodli. Jedno ale vedia už dnes: Africar nebude safarovozelený ani nebude mať pásy ako zebra, uzatvára SZ.