SME

SZ: Konštruktéri v Zwickau vyvíjajú osobitného Trabanta pre Afriku

Mníchov 8. mája (TASR) Oficiálne štatistiky sú neúprosné a tvrdia, že v Afrike umiera v dôsledku dopravných nehôd viac ľudí ako vo vojnových konfliktoch, ...

Mníchov 8. mája (TASR) Oficiálne štatistiky sú neúprosné a tvrdia, že v Afrike umiera v dôsledku dopravných nehôd viac ľudí ako vo vojnových konfliktoch, ktoré v tejto časti Zem nie sú nijakou výnimkou.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
0 seconds of 0 secondsVolume 0%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
00:00
00:00
00:00
 
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Podľa očitých svedkov patria africkí šoféri k pochybnej svetovej špičke: na vozovke lietajú z jedného kraja na druhý, zákruty "režú" bez pribrzdenia a po deravých asfaltkách či piesočných cestách sa zásadne rútia na plný plyn.

Nemožno sa preto čudovať, že vzhľadom na nerešpektovanie základných fyzikálnych zákonov je väčšina áut, jazdiaca po afrických cestách, už o krátku dobu zrelá do šrotu. Napriek tomu slúži ďalej. Väčšina Afričanov by sa využívaniu takýchto dopravných prostriedkov rada vyhla, na vlastné auto však nemajú peniaze, píše nemecký denník Süddeutsche Zeitung.

SkryťVypnúť reklamu

Situáciu v tejto oblasti sa podujala zmeniť automobilka v Zwickau, výrobca známych Trabantov. Jej experti už pracujú na osobitnej verzii Trabanta, ktorý nazvali Africar. Pokiaľ továreň nájde dostatok financií, mohla by s výrobou prvého Africaru začať v Južnej Afrike už o dva roky, informuje denník.

Osobitný typ Trabantu by bol prvým autom, vyrobeným v Afrike pre Afriku. Manažér fabriky v Zwickau Peter Mandos, ktorý pomáha myšlienku na prvé originálne africké auto uviesť do života, verí, že nápad bude mať úspech a o nový automobil bude záujem.

Cena afrického Trabanta by nemala prekročiť 3000 eúr a nové vozidlo bude mať vlastnosti, ideálne pre čierny kontinent. Bude vybavené jednoduchým dvojtaktným vzduchom chladeným motorom, bude mať malú spotrebu, nebude vyžadovať náročnú údržbu, bude však robustnejšie ako jeho európsky predchodca. Mandos hovorí, že Africar bude prispôsobený na pobyty v púšti, bude mať veľkú vodnú nádrž a veľký skladovací priestor. V Afrike totiž býva zvykom naložiť do auta čo najviac. Nový Trabant by mal taktiež disponovať poplašným zariadením, pretože kriminalita na čiernom kontinente je stále vysoká. O definitívnej podobe auta pre Afriku však konštruktéri ešte nerozhodli. Jedno ale vedia už dnes: Africar nebude safarovozelený ani nebude mať pásy ako zebra, uzatvára SZ.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  1. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  2. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  3. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  4. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  5. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  6. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  7. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 59 592
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 114
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 9 687
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 443
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 853
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 157
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 936
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 4 150
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Tomáš Csicsó: Ako Róm z juhu Slovenska som nikdy nezažil rasizmus
  2. Ivan Čáni: Rudo, prácu treba aj dokončiť a nie iba načať!
  3. Peter Franek: Čo chcú Ficovi voliči.
  4. Eva Chmelíková: Predsudky zabíjajú kultúru, iné kultúry ju obohacujú.
  5. Ján Karas: Rovnosť, ktorá sa ešte nenarodila: Neviditeľné korene spravodlivosti na Medzinárodný deň Rómov
  6. Rastislav Šenkirik: SMER - pohlavné preukazy
  7. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  8. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 92 311
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 061
  3. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 498
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 819
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 233
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 867
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 212
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 749
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
reklama
SkryťZatvoriť reklamu