SME
Utorok, 28. jún, 2022 | Meniny má Beáta

Trojkové áčko v novom

Dlhší čas ohlasované striedanie generácií automobilu Audi A3 sa konečne odohralo v marci na ženevskej pôde. Aj keď sa „átrojka“ nespreneverila klasickému dizajnu, predsa jej retuše pomohli k omladeniu a športovejšiemu výzoru.


FOTO – ARCHÍV

Predná časť použila línie dvoch „U“ proti sebe. Jedno ako masku chladiča a druhé v integrovanom nárazníku. Predné svetlomety pod čírym sklom so šikmejšou hornou hranou vytvárajú športového ducha, rovnako ako rebrá v bočných vstupných otvoroch vzduchu v prednom nárazníku. Na boku sú trochu von vytiahnuté prahy dverí, zadná časť je oblejšia, má vyššie položené svetlá a väčšiu plochu zadného nárazníka opticky „rozbíja“ prelis.

Ohlasované väčšie vnútorné miery sme sa na autosalóne v Ženeve pokúsili zhodnotiť vlastnou skúsenosťou. Pravdou je, že pôsobia o čosi pozitívnejšie ako pri predchodcovi, no vzhľadom na ohlasované sme čakali viac. Rovnakú podvozkovú platformu zdieľa VW Touran, bude ju mať nový VW Golf a ďalšie automobily koncernu. Zo začiatku – tu kopíruje nová A3 svojho predchodcu – bude k dispozícii trojdverová karoséria, v roku 2004 pribudne päťdverová. Tá sa má však od trojdverovej výrazne líšiť.

Prístrojový panel je jednoduchý, no maximálne účelný a prehľadný, stred šikmo prechádza do dvoch výstuží, podobných, ako má Audi TT. Výrobca chváli nový podvozok: zatiaľ sme nejazdili, posúdime neskôr.

Z motorov budú najprv v ponuke tri: 1,6 FSI (75 kW, 148 Nm), 2,0 FSI (110 kW, 200 Nm) a 2,0 TDI (103 kW, 320 Nm). Postupom času pribudne aj 3,2-litrový šesťvalec s maximálnym výkonom 184 kW. Tento motor a 2,0 TDI budú dodávané aj s prevodovkou DSG, ktorá má dve spojky, a tak zaručuje hladkú zmenu prevodových stupňov (vždy sú zaradené dva stupne naraz). Pri najrýchlejšej verzii bude samozrejmosťou pohon všetkých kolies.

JOZEF BENÍČEK

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu
  2. Plyn v doprave môže byť medzičlánkom k nízkoemisnej budúcnosti
  3. Spacák na kozmetiku?
  4. Danube InGrid zvyšuje energetickú stabilitu aj v Bratislave
  5. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete
  6. IMMOFINANZ pokračuje v úspechoch nájomných zmlúv aj v roku 2022
  7. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  8. Nalaďte sa na svoje mladšie ja s rádiom Vlna
  1. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  2. Na západnom Slovensku napreduje modernizácia elektrickej sústavy
  3. Na západnom Slovensku napreduje modernizácia elektrickej sústavy
  4. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  5. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  6. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  7. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  8. Danube InGrid zvyšuje energetickú stabilitu aj v Bratislave
  1. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 11 086
  2. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 8 335
  3. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 6 875
  4. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk 3 949
  5. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 712
  6. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME 3 125
  7. 91 kreslených správ o Slovensku, Ukrajine a celom svete 2 090
  8. ČSOB hľadá zamestnancov: Skvelá kampaň, chystajte životopis! 1 190
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Marek Brenčič: Ukrajine prajem, aby bežala úspešný maratón
  2. Vladimír Krátky: Kam sa hrabe Wiener šniceľ na naše bryndzáky !
  3. Martina Paulenová: Narodeninový darček
  4. Tomáš Bilik: Ako sa mesto (ne) rozvíja ?
  5. Janka Bittó Cigániková: Takto by sme nemocnice (nie len) z plánu obnovy riešili my
  6. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa)
  7. Peter Maroncik: Kúpili sme záhradku
  8. Jozef Sitko: Bude Slovensko krajinou nikoho?(2)
  1. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 10 429
  2. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku) 7 419
  3. Věra Tepličková: Igi zasa ukazuje figy alebo O tom, ako sa Edo unáhlil 5 888
  4. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 3 890
  5. Post Bellum SK: Kocáb: Boli schopní aj tmu vydávať za dôkaz toho, že tam nie sú jadrové hlavice 3 636
  6. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 465
  7. Miroslav Lukáč: Kto je ešte dnes rusofil, potrebuje odbornú pomoc. 3 187
  8. Michal Feik: Čo spôsobí Matovičov balíček 3 108
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Jiří Ščobák: Mentální cvičení: Určení rizikových bodů a možných tras ruského postupu na Ukrajině
SkryťZatvoriť reklamu