Peklo zvané Dakar sa skončilo

Paríž – Dakar je jedno veľké vývojové laboratórium, nekompromisná testovacia skúšobňa strojov, jej „výsledky“ overia súčiastky na automobiloch a motocykloch, ktoré sa neskôr použijú aj v sériovej výrobe. V extrémnych terénoch, kde aj nákladné automobily

Populárna Rallye Paríž – Dakar prežila svoje 23. vydanie. Motocykle, osobné automobily a kamióny bojovali medzi sebou každý vo svojej triede o najcennejšie vavríny. Kto sa v senegalskom prístave Dakar radoval najviac, je už známe. lietajú vo vzduchu, v kamení a piesočnatých búrkach, za svetla ostrého slnka zmazávajúceho reliéf sa jednotlivé dielce na technike dokonale „realizujú“. Aj v tomto roku ich preverilo 10 739 km africkými pustatinami západnej Sahary, naprieč Marokom, Mauretániou, Mali a Senegalom. Renomované značky sa vždy veľmi starostlivo pripravujú, pretože význam rallye už dávno presiahol význam Európy a Afriky.

Prečo muži a ženy na motocykloch a automobiloch rok čo rok opustia rodinný kozub uprostred Vianoc a Nového roka a vydajú sa na strastiplnú cestu naprieč Afrikou a do neznáma? Asi preto, že Dakar je droga. Kto ním raz napáchne, už sa toho nezbaví. A čo bude o rok? Budú môcť stajne Tatra a Kamaz – dvaja veľkí rivali v kamiónoch za posledných šesť rokov – štartovať na 24. ročníku? Nie je azda pravda, že po niekoľkých rokoch bola zrušená letecká asistencia mechanikov, a preto sa množstvo popredných tímov rozhodlo nasadiť do pretekov posádky, ktoré tvorili tímoví mechanici? Že kamióny boli síce opäť v spoločnej triede s „osobákmi“, ale klasifikované boli zvlášť? V tomto smere sa TSO (Thierry Sabine Organisation – organizácia pomenovaná podľa zakladateľa) postarala o tzv. homologáciu 2000, do ktorej odmietla zaradiť napríklad Lopraisovu kartu i ruské kamazy, a to aj napriek tomu, že zodpovedajú homologácii Medzinárodnej automobilovej federácie. Práve preto Rus Čagin nemal číslo 400, ktoré teda podľa tradície prislúcha obhajcovi prvenstva, ale 424, „Lopré“ 425 a pod. Takže ak toto nariadenie už nadobudlo platnosť, nebude sa to teda vzťahovať na ďalší ročník? Isté je, že do cieľa popri Ružovom jazere sa prehnala kolóna skladajúca sa z 76 motocyklov, 53 posádok v automobiloch a 12 kamiónov, teda presne polovica účastníkov, ktorí stáli na štarte v Paríži.

A to svedčí o mimoriadnej obtiažnosti jednej z najťažších vytrvalostných rallye na svete.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  2. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  3. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  4. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  5. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  6. Top First moment dovolenky na leto 2018
  7. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  8. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  9. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a.
  10. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať
  1. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  2. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  3. HB Reavis sťahuje žiadosť na pridelenie osvedčenia o Smart City
  4. Do zóny Nové Nivy v Bratislave pribudne projekt
  5. Ako sa zmenili autá za štvrťstoročie?
  6. Accessible Urban Living
  7. RPSP – A good intention ruined by execution
  8. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  9. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  10. Riešenia pre hnedú planétu
  1. Top First moment dovolenky na leto 2018 10 968
  2. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 6 086
  3. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 3 935
  4. Ako pôjdu vlaky po novom? Mení sa cestovný poriadok 3 075
  5. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok 2 252
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a. 1 853
  7. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 1 739
  8. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 515
  9. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová 1 379
  10. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 259

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Róbert Bezák: Radi počúvame, ako niekto vyrieši naše problémy

Možno je to taká diagnóza spoločnosti, že je schopná si kohokoľvek zvoliť. Som z toho smutný.

DOMOV

Rok 1993: Republiku krstili šampanským, ale mnohí rýchlo vytriezveli

Slovensko zápasilo so starými problémami.

DOMOV

Dobré ráno: Amerika môže odštartovať novú vojnu

Amerika môže v regióne zničiť mierové snahy.

Neprehliadnite tiež

Dopravná hádanka: Môžete sa otočiť v zákaze odbočovania?

Vodička sa pýta, či pokutu dostala oprávnene.

Druhý najpredávanejší Peugeot sa vyrába už 30 rokov

Po dávnom odchode z Európy sa model 405 ďalej vyrába v Iráne.

Silný vietor a sneh komplikujú dopravu

Uzatvorené sú viaceré horské priechody.