Peklo zvané Dakar sa skončilo

Paríž – Dakar je jedno veľké vývojové laboratórium, nekompromisná testovacia skúšobňa strojov, jej „výsledky“ overia súčiastky na automobiloch a motocykloch, ktoré sa neskôr použijú aj v sériovej výrobe. V extrémnych terénoch, kde aj nákladné automobily

Populárna Rallye Paríž – Dakar prežila svoje 23. vydanie. Motocykle, osobné automobily a kamióny bojovali medzi sebou každý vo svojej triede o najcennejšie vavríny. Kto sa v senegalskom prístave Dakar radoval najviac, je už známe. lietajú vo vzduchu, v kamení a piesočnatých búrkach, za svetla ostrého slnka zmazávajúceho reliéf sa jednotlivé dielce na technike dokonale „realizujú“. Aj v tomto roku ich preverilo 10 739 km africkými pustatinami západnej Sahary, naprieč Marokom, Mauretániou, Mali a Senegalom. Renomované značky sa vždy veľmi starostlivo pripravujú, pretože význam rallye už dávno presiahol význam Európy a Afriky.

Prečo muži a ženy na motocykloch a automobiloch rok čo rok opustia rodinný kozub uprostred Vianoc a Nového roka a vydajú sa na strastiplnú cestu naprieč Afrikou a do neznáma? Asi preto, že Dakar je droga. Kto ním raz napáchne, už sa toho nezbaví. A čo bude o rok? Budú môcť stajne Tatra a Kamaz – dvaja veľkí rivali v kamiónoch za posledných šesť rokov – štartovať na 24. ročníku? Nie je azda pravda, že po niekoľkých rokoch bola zrušená letecká asistencia mechanikov, a preto sa množstvo popredných tímov rozhodlo nasadiť do pretekov posádky, ktoré tvorili tímoví mechanici? Že kamióny boli síce opäť v spoločnej triede s „osobákmi“, ale klasifikované boli zvlášť? V tomto smere sa TSO (Thierry Sabine Organisation – organizácia pomenovaná podľa zakladateľa) postarala o tzv. homologáciu 2000, do ktorej odmietla zaradiť napríklad Lopraisovu kartu i ruské kamazy, a to aj napriek tomu, že zodpovedajú homologácii Medzinárodnej automobilovej federácie. Práve preto Rus Čagin nemal číslo 400, ktoré teda podľa tradície prislúcha obhajcovi prvenstva, ale 424, „Lopré“ 425 a pod. Takže ak toto nariadenie už nadobudlo platnosť, nebude sa to teda vzťahovať na ďalší ročník? Isté je, že do cieľa popri Ružovom jazere sa prehnala kolóna skladajúca sa z 76 motocyklov, 53 posádok v automobiloch a 12 kamiónov, teda presne polovica účastníkov, ktorí stáli na štarte v Paríži.

A to svedčí o mimoriadnej obtiažnosti jednej z najťažších vytrvalostných rallye na svete.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Poslanec Borguľa žiada o uvoľnenie parkoviska pre rezidentov
  2. OMV sa postará o pitný režim, bude rozdávať vodu
  3. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  4. Leto nekončí!
  5. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  7. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  8. Už aj seniori presadajú do SUV
  9. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  10. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 5 407
  2. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 3 038
  3. Ako sme jazdili v socializme 2 179
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 728
  5. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 292
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 067
  7. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 1 035
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 013
  9. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte 874
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 632

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Prehrali a odišli k medveďom. Danko nie je prvý, kto sa po porážke stratil

Za medveďmi pravidelne chodil Vladimír Mečiar, po neúspešných voľbách sa trikrát vytratil aj Robert Fico.

KOMENTÁRE

Málo tu oslavujeme to dobro, čo na Slovensku bolo, je a bude

Slovákom budú tieto slová znieť trochu pateticky.

Neprehliadnite tiež

Aké realistické sú plány zakázať autá na benzín a naftu?

Termíny sú zatiaľ orientačné ale dôležité.

Dopravná hádanka: Máte, alebo nemáte pustiť túto električku?

Vypnuté semafory môžu spôsobiť problémy.