ešne absolvovať a vyskúšať všetky nové úpravy na stroji RGV500. Tím tak mohol zrušiť pôvodne plánované skúšobné jazdy na austrálskom Phillip Islande a nechať inžinierov, aby v kľude pripravili ďalšie novinky, ktoré Suzuki vyskúša na testoch v Jereze v polovici februára.
Ako vyzerala situácia v Sepangu, opísal športový šéf Suzuki Garry Taylor: „Aj keď prestalo pršať, okruh bol stále zaplavený. Pracovníci, ktorí majú na starosť úpravu trate, potom v problematickej deviatej zákrute vyvŕtali diery do asfaltu, aby voda odtekala, lenže namiesto toho sa jej tam spod zeme začalo valiť ešte viac. Testovali sme však ďalej, s tým, že naši jazdci si v spomínanej zákrute dávali pozor.“
Kenny Roberts bude mať pri obhajobe titulu istotne veľkú konkurenciu, pretože vicemajster Valentino Rossi sa vyjadril, že ho zaujíma jedine svetový primát. 21-ročný Talian je už majstrom sveta v oboch nižších kubatúrach a schopnosti na celkové víťazstvo v päťstovkách určite má.
Zaujímavá správa sa objavila v súvislosti s tímom Aprilia v triede do 250 cm³. V nadchádzajúcom ročníku by ho totiž mala okrem Jeremyho McWilliamsa reprezentovať aj nemecká pretekárka Katja Poensgen. Katja tak bude jedinou ženou v športe, ktorý je na takejto úrovni výlučne mužskou doménou. Na druhej strane sa už môže pochváliť ziskom titulu v medzinárodnom seriáli (v roku 1998 vyhrala Supermono cup). Nemka sa na účasť v MS teší: „Myslím, že moja to bude dobré pre motocyklové preteky. Pre mňa to bude veľmi ťažké, ale v minulosti som dokázala, že som schopná konkurovať kvalitným súperom.“ Uvidíme teda, ako sa bude Katji dariť, táto blondína však každopádne nebude mať núdzu o fanúšikov.
Aprilia nie je slabý stroj, takže šance má. Jej kolega, Ír McWilliams sa vrátil do štvrťlitrov po roku jazdenia v kráľovskej kubatúre. Jeho cieľ je jasný – zisk majstrovského titulu. Či na to bude skutočne, mať zistíme asi už na prvej veľkej cene tohto roka, ktorá sa bude konať 8. apríla v Japonsku.
Autor: dg