rancúza Alaina Prosta, ktorý triumfoval 51 ráz. Schumi na Veľkej cene Nemecka nakoniec nevyhral, ba ani nedošiel do cieľa. Jednako žiaril spokojnosťou: v cieli bol najrýchlejší jeho mladší brat Ralf na vozidle Williams-BMW a 37-bodový odstup od prenasledovateľa Davida Coultharda (V. Brit., McLaren-Mercedes) v hodnotení majstrovstiev sveta sa nezmenil. V týchto pretekoch najviac prehrali "strieborné šípy" na motoroch Mercedes z neďalekej fabriky v Stuttgarte - Fín Mika Häkkinen skončil pre poruchu už v 13. kole a Coulthard zostal bezmocne stáť v 27. kole, keď si robil nádeje, že by mohol zabodovať a priblížiť sa v celkovom poradí majstrovstiev sveta k M. Schumacherovi.
Po Hockenheime sa jazdci formuly 1 rozbehli na dovolenky, do ďalších pretekov - VC Maďarska majú tri týždne voľna, počas ktorých sa netestuje. Coulthard sa jeden deň ukázal na Slovensku, vyskúšal si liečivosť piešťanského bahna a zavítal medzi oddychujúcich pri vode na Duchonke. Do konca MS zostáva už len päť pretekov - Maďarsko, Belgicko, Taliansko, USA, Japonsko.
V Nemecku si v tropickom teple prvý raz v kariére vyjazdil pole position Kolumbijčan Juan Pablo Montoya, prevahu vozidiel Williams so silnými 850-koňovými motormi na rýchlej trati potvrdil druhým miestom R. Schumacher.
Na trati s rýchlymi rovinkami, kde sa išlo na plný plyn, "odchádzal" jeden motor za druhým. Keďže vypadli viacerí favoriti, k bodom sa v Hockenheime okrem R. Schumachera a Barrichella dostali aj netradiční jazdci. V BAR-e oslavovali 3. miesto Villeneuva, v Benettone striekalo šampanské, lebo obaja piloti došli na bodovacích miestach. Jeden bodík sa ušiel aj francúzskemu veteránovi Alesimu. Majiteľ jeho tímu, maličký Alain Prost, mohol byť spokojný aj s tým, že jeho rekord 51 víťazstiev efjednotke odolal. M. Schumacher dostane ďalšiu šancu v nedeľu 19. augusta na Hungaroringu, kde môže už definitívne potvrdiť titul majstra sveta.
Hlasy v cieli - R. Schumacher: "Som mimoriadne šťastný, veď vyhrať na domácej pôde je vždy neobyčajný zážitok - navyše v aute s nemeckým motorom. Na začiatku bol môj tímový kolega Montoya rýchlejší. Po nevydarenom prvom štarte som menil pneumatiky, aby som mal istotu, či v nich niečo nezostalo po prejdení miestom havárie za cieľovou rovinkou. Nové pneumatiky mi zrejme nepasovali tak dobre ako pôvodné. Od začiatku som sa snažil šetriť motor, lebo som vedel, že preteky sú dlhé. Teraz sa teším na dovolenku."
Barrichello: "Keďže v týchto pretekoch williamsy jasne dominovali, našou úlohou bolo skončiť za nimi. Moja taktika dvoch zastávok v depe sa ukázala ako správna, jediný som s nimi s bielo-modrými autami mohol držať kontakt. Preto som s druhým miestom veľmi spokojný. Po prvom štarte ma Häkkinen po predbiehacom manévri zasiahol do zadnej časti vozidla a mal som obavy, či s poškodeným monopostom budem môcť ďalej jazdiť. Našťastie potom preteky prerušili, štart sa opakoval, mne stačili v depe vymeniť zadné prítlačné krídlo. Mika sa mi za to ospravedlnil. Súboj s Coulthardom bol zábavný a férový, hoci mi zobral trochu viac času."
Villeneuve: "Skvelý pocit stáť na stupni víťazov. V posledných mesiacoch sme nestačili na najsilnejšie tímy, ale v týchto pretekoch sme čakali, že sa to prelomí. Kvalifikácia nám nevyšla, ale potom sa podarilo vynikajúco nastaviť autá na nedeľňajšie preteky."
Veľká cena Nemecka (45 kôl, 307,125 km): 1. R. Schumacher (Nem., Williams-BMW) 1:18:17,873 h (priem. rýchlosť 235,351 km/h), 2. Barrichello (Braz., Ferrari) + 46,117 s, 3. Villeneuve (Kan., BAR-Honda) 1:02,806 min, 4. Fisichella (Tal., Benetton-Renault) + 1:03,477, 5. Button (V. Brit., Benetton-Renault) + 1:05,454, 6. Alesi (Fr., Prost-Acer) + 1:05,950, 7. Panis (Fr., BAR-Honda) 1:17,527, 8. Bernoldi (Arrows-Asiatech) + 1 kolo, 9. Verstappen (Hol., Arrows-Asiatech) + 1 kolo, 10. Alonso (Šp., European-Minardi) + 1 kolo.
Nedokončili: 1 - De la Rosa (Šp., Jaguar) havária, 1 - Heidfeld (Nem., Sauber-Petronas) havária, 7 - Zonta (Braz., Jordan-Honda) porucha, 13 - Häkkinen (Fín., McLaren-Mercedes) motor, 16 - Irvine (V. Brit., Jaguar) porucha, 16 - Räikkonen (Fín., Sauber-Petronas) porucha, 23 - Burti (Braz., Prost-Acer) havária, 23 - M. Schumacher (Nem., Ferrari) motor, 24 - Montoya (Kol., Williams-BMW) motor, 26 - Marques (Braz., European-Minardi) porucha, 27 - Coulthard (V. Brit., McLaren-Mercedes) motor, 34 - Trulli (Tal., Jordan-Honda) motor.
Najrýchlejšie kolo: Montoya (20) 1:41,808 min. Poradie MS jazdcov po 12 pretekoch: 1. M. Schumacher 84 b., 2. Coulthard 47, 3. R. Schumacher 41, 4. Barrichello 40, 5. Häkkinen 19, 6. Montoya 15, 7. Villeneuve 11, 8. Heidfeld 10, 9. Räikkonen 9, 10. Trulli 9, 11. Frentzen 6, 12. Panis 5, 13. Irvine 4, 14. Fisichella 4, 15. Alesi 4, 16. Button 2, 17. Verstappen 1, 18. De la Rosa 1.
Pohár konštruktérov: 1. Ferrari 124 b., 2. McLaren-Mercedes 66, 3. Williams-BMW 56, 4. Sauber-Petronas 19, 5. BAR-Honda 16, 6. Jordan-Honda 15, 7. Benetton-Renault 6, 8. Jaguár 5, 9. Prost-Acer 4, 10. Arrows-Asiatech 1. European-Minardi ešte nebodoval.
Autor: Hockenheim