SME

Redakčný test: Subaru Legacy Outback- nekonvenčný, na cesty i do terénu

Keď Subaru využije svoje charakteristické prvky, môže vzniknúť celkom zaujímavý automobil. Takým je rýchle kombi vyššej strednej triedy vhodné na cesty i do terénu, ktoré výrobca vystrojil „ležatým“ motorom s protibežnými piestami, pohonom všetkých kolies

a zväčšenou svetlou výškou - Legacy Outback H6 – 3,0. Nový unikátny šesťvalec pribudol k doterajším motorom v závere minulého roku. Aj tento je verný tradíciám Subaru, keď má protibežné usporiadanie piestov a jeho veľké výhody – vyvážený a kultivovaný chod a minimálnym hlukom pri nízkych i vysokých otáčkach. Koncepcia, ktorú v súčasnosti využíva už len Porsche. Najvyšší výkon 209 k i krútiaci moment 282 Nm ho radia medzi špičku vo svojej kategórii. Vo väčšej dravosti a agresivite ho brzdí len samočinná štvorstupňová prevodovka (mechanická s ručným radením sa s týmto motorom nedodáva), ktorá je však príkladne komfortná i dosť rýchla pri zmene prevodových stupňov. Istotu pri jazde poskytuje permanentný pohon všetkých štyroch kolies, nízko položené ťažisko celého hnacieho agregátu i samočinná regulácia svetlej výšky zadnej nápravy pri rôznych zaťaženiach. Automobil je veľmi dobre ovládateľný aj na povrchoch s nižšou adhéziou, napríklad na mokrej vozovke, ale aj na snehu, rovnako aj pri jazde v teréne, pričom mu tu neprekáža ani nadbytok výkonu, dobre tlmený už spomínanou samočinnou prevodovkou. 

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Na rýchlostných komunikáciách a diaľniciach sa outback, naopak, správa ako naozajstná dáma medzi limuzínami, keď si elegantne a ticho pláva aj na povrchu, ktorý nie je ideálne hladký. A ak sa vám zachce zrýchliť, je jedno, či zo stodesať kilometrovej rýchlosti alebo zo 180 km/h, napríklad na nemeckej diaľnici. Stačí pritlačiť akceleračný pedál, a máte čo ste chceli - nerušení nadmerným hlukom, či už aerodynamickým alebo od pneumatík, za čo Legacy Outback vďačí veľmi dobrej aerodynamike a konštrukcii podvozku - cítite sa v ňom ako v klasickej obývačke s koženými kreslami. Interiér disponuje prvkami bohatej výbavy, ktorej z luxusných prvkov nechýba samočinná klimatizácia, vyhrievanie predných sedadiel či ďalšie prvky luxusu a bezpečnosti, ani priestor a pohodlie, objemný batožinový priestor, možnosť sklápania delených zadných operadiel a z toho plynúca variabilita. Opakom je nekonvenčný vzhľad, v čom je outback mimoriadnym automobilom. Kto sa chce odlišovať a odmieta uniformitu, pre toho je tento automobil takmer ideálnym riešením. Vyvážené proporcie karosérie, k tomu výkonný motor s tichým a kultivovaným chodom len poteší. A nezarmúti ani zvýšená spotreba benzínu. Za výkon, rýchlosť a komfort sa totiž platí, a tak kto má vyše jeden a pol milióna na kúpu, bude mať aj na zvýšenú spotrebu. Môže sa však pýšiť s automobil so slušným imidžom, dobrými jazdnými, dynamickými i úžitkovými vlastnosťami, vysokým cestovným komfortom, veľkým vnútorným priestorom a vlastnosťami cestného i terénneho automobilu, ktorý nájde využitie aj tam, kde sa iný automobil s pohonom len dvoch kolies nikdy nedostane.

SkryťVypnúť reklamu

Technické údaje 

Subaru Legacy Outback H6-3,0 

Motor

Kvapalinou chladený plochý zážihový šesťvalec protibežnými piestami uložený vpredu pozdĺžne. Ventilový rozvod 2x2OHC. Zdvihový objem 2999 cm3, vŕtanie a zdvih 89,2 x 80,0 mm. Kompresný pomer 10,7:1. Najväčší výkon 154 kW/209 k pri otáčkach 6000 min-1. Najvyšší krútiaci moment 282 Nm pri otáčkach 4400 min-1. Blok motora a hlava valcov z hliníkovej zliatiny. Štyrikrát uložený kľukový hriadeľ. Pohon vačkových hriadeľov ozubeným remeňom. Štyri ventily v každom valci. Viacbodové elektronicky riadené vstrekovanie. Tranzistorové zapaľovanie. Tlakové obežné mazanie. Uzavretá chladiaca sústava s elektrickým ventilátorom, trojcestný riadený katalyzátor s lambda sondou.

Prevodové ústrojenstvo

SkryťVypnúť reklamu

Pohon všetkých štyroch kolies. Jednokotúčová suchá spojka s tanierovou pružinou. Štvorstupňová samočinná prevodovka. Prevodové stupne 2,785 - 1,545 - 1,000 - 0,694, R 2,272. Stály prevod 4,111. Medzinápravový diferenciál so špeciálnou spojkou.

Podvozok

Bezrámová konštrukcia. Všetky kolesá nezávisle zavesené. Vpredu vzpery McPherson s vinutými pružinami, vzadu náprava typu multilink s pomocným rámom a vinutými pružinami. Vpredu i vzadu priečny skrutný stabilizátor. Odpruženie teleskopickými tlmičmi. Prevádzkové brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom a ABS, vpredu i vzadu kotúčové, predné s vnútorným chladením. Parkovacia brzda ručná s pôsobením na zadné kolesá. Hrebeňové riadenie s posilňovačom. Pneumatiky 215/60 R 16.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Rozmery a hmotnosti

Dĺžka/šírka/výška 4720/1745/1580 mm, rázvor náprav 2650 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1460/1455 mm. Pohotovostná hmotnosť 1630 kg, užitočná 475 kg. Objem palivovej nádrže 64 l.

Jazdné výkony

Najvyššia rýchlosť 212 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 8,9 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116 15,3/7,8/10,5 l/100 km.

Karoséria

Samonosná oceľová, päťdverová päťmiestna typu kombi. 

Cena: 1 781 200 Sk

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  5. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  6. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  7. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  3. Musí veda odpovedať na všetky naše otázky?
  4. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  5. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  6. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 17 965
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 690
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 912
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 3 871
  5. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 3 130
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 459
  7. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt 1 598
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave 1 470
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Elena Antalová: Naše trojdnie kresťanskej záchrany a pohanský pondelok
  2. Rastislav Puchala: František, odpusť!
  3. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXIII
  4. Dávid Polák: Asymetrická vojna, asymetrická pravda
  5. Marián Kozák: Spomienka na stretnutie s pápežom Františkom v Košiciach v roku 2021
  6. Štefan Šturdzík: Korupcia vo vojne zmietajúcej sa Ukrajiny.
  7. Soňa Fröhlichová: Villars-sur-Ollon, lyžiarska destinácia s úchvatnou alpskou panorámou (alias ešte jeden lyžiarsky )
  8. Viktor Pamula: Čo by sme mali robiť a čo robíme- Spišská Nová Ves
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 33 508
  2. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 18 201
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 11 323
  4. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 9 602
  5. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 7 210
  6. Martin Fronk: Hrady pre milionárov: Ako biznis oživí ruiny, ktoré štát ignoruje 7 068
  7. Ivan Mlynár: Tamara Stohlová zistila, že chodiacu hromadu slaniny Rudolfa Huliaka v téme medvede, štrejchnul Alzheimer. 6 126
  8. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 5 458
  1. Tupou Ceruzou: Pápež František
  2. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  3. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  4. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  5. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  6. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  7. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  8. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
SkryťZatvoriť reklamu