SME
Pondelok, 4. júl, 2022 | Meniny má Prokop

Redakčný test: Subaru Legacy Outback- nekonvenčný, na cesty i do terénu

Keď Subaru využije svoje charakteristické prvky, môže vzniknúť celkom zaujímavý automobil. Takým je rýchle kombi vyššej strednej triedy vhodné na cesty i do terénu, ktoré výrobca vystrojil „ležatým“ motorom s protibežnými piestami, pohonom všetkých kolies


a zväčšenou svetlou výškou - Legacy Outback H6 – 3,0. Nový unikátny šesťvalec pribudol k doterajším motorom v závere minulého roku. Aj tento je verný tradíciám Subaru, keď má protibežné usporiadanie piestov a jeho veľké výhody – vyvážený a kultivovaný chod a minimálnym hlukom pri nízkych i vysokých otáčkach. Koncepcia, ktorú v súčasnosti využíva už len Porsche. Najvyšší výkon 209 k i krútiaci moment 282 Nm ho radia medzi špičku vo svojej kategórii. Vo väčšej dravosti a agresivite ho brzdí len samočinná štvorstupňová prevodovka (mechanická s ručným radením sa s týmto motorom nedodáva), ktorá je však príkladne komfortná i dosť rýchla pri zmene prevodových stupňov. Istotu pri jazde poskytuje permanentný pohon všetkých štyroch kolies, nízko položené ťažisko celého hnacieho agregátu i samočinná regulácia svetlej výšky zadnej nápravy pri rôznych zaťaženiach. Automobil je veľmi dobre ovládateľný aj na povrchoch s nižšou adhéziou, napríklad na mokrej vozovke, ale aj na snehu, rovnako aj pri jazde v teréne, pričom mu tu neprekáža ani nadbytok výkonu, dobre tlmený už spomínanou samočinnou prevodovkou. 

Na rýchlostných komunikáciách a diaľniciach sa outback, naopak, správa ako naozajstná dáma medzi limuzínami, keď si elegantne a ticho pláva aj na povrchu, ktorý nie je ideálne hladký. A ak sa vám zachce zrýchliť, je jedno, či zo stodesať kilometrovej rýchlosti alebo zo 180 km/h, napríklad na nemeckej diaľnici. Stačí pritlačiť akceleračný pedál, a máte čo ste chceli - nerušení nadmerným hlukom, či už aerodynamickým alebo od pneumatík, za čo Legacy Outback vďačí veľmi dobrej aerodynamike a konštrukcii podvozku - cítite sa v ňom ako v klasickej obývačke s koženými kreslami. Interiér disponuje prvkami bohatej výbavy, ktorej z luxusných prvkov nechýba samočinná klimatizácia, vyhrievanie predných sedadiel či ďalšie prvky luxusu a bezpečnosti, ani priestor a pohodlie, objemný batožinový priestor, možnosť sklápania delených zadných operadiel a z toho plynúca variabilita. Opakom je nekonvenčný vzhľad, v čom je outback mimoriadnym automobilom. Kto sa chce odlišovať a odmieta uniformitu, pre toho je tento automobil takmer ideálnym riešením. Vyvážené proporcie karosérie, k tomu výkonný motor s tichým a kultivovaným chodom len poteší. A nezarmúti ani zvýšená spotreba benzínu. Za výkon, rýchlosť a komfort sa totiž platí, a tak kto má vyše jeden a pol milióna na kúpu, bude mať aj na zvýšenú spotrebu. Môže sa však pýšiť s automobil so slušným imidžom, dobrými jazdnými, dynamickými i úžitkovými vlastnosťami, vysokým cestovným komfortom, veľkým vnútorným priestorom a vlastnosťami cestného i terénneho automobilu, ktorý nájde využitie aj tam, kde sa iný automobil s pohonom len dvoch kolies nikdy nedostane.

Technické údaje 
Subaru Legacy Outback H6-3,0 
Motor
Kvapalinou chladený plochý zážihový šesťvalec protibežnými piestami uložený vpredu pozdĺžne. Ventilový rozvod 2x2OHC. Zdvihový objem 2999 cm3, vŕtanie a zdvih 89,2 x 80,0 mm. Kompresný pomer 10,7:1. Najväčší výkon 154 kW/209 k pri otáčkach 6000 min-1. Najvyšší krútiaci moment 282 Nm pri otáčkach 4400 min-1. Blok motora a hlava valcov z hliníkovej zliatiny. Štyrikrát uložený kľukový hriadeľ. Pohon vačkových hriadeľov ozubeným remeňom. Štyri ventily v každom valci. Viacbodové elektronicky riadené vstrekovanie. Tranzistorové zapaľovanie. Tlakové obežné mazanie. Uzavretá chladiaca sústava s elektrickým ventilátorom, trojcestný riadený katalyzátor s lambda sondou.
Prevodové ústrojenstvo
Pohon všetkých štyroch kolies. Jednokotúčová suchá spojka s tanierovou pružinou. Štvorstupňová samočinná prevodovka. Prevodové stupne 2,785 - 1,545 - 1,000 - 0,694, R 2,272. Stály prevod 4,111. Medzinápravový diferenciál so špeciálnou spojkou.
Podvozok
Bezrámová konštrukcia. Všetky kolesá nezávisle zavesené. Vpredu vzpery McPherson s vinutými pružinami, vzadu náprava typu multilink s pomocným rámom a vinutými pružinami. Vpredu i vzadu priečny skrutný stabilizátor. Odpruženie teleskopickými tlmičmi. Prevádzkové brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom a ABS, vpredu i vzadu kotúčové, predné s vnútorným chladením. Parkovacia brzda ručná s pôsobením na zadné kolesá. Hrebeňové riadenie s posilňovačom. Pneumatiky 215/60 R 16.
Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/šírka/výška 4720/1745/1580 mm, rázvor náprav 2650 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1460/1455 mm. Pohotovostná hmotnosť 1630 kg, užitočná 475 kg. Objem palivovej nádrže 64 l.
Jazdné výkony
Najvyššia rýchlosť 212 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 8,9 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116 15,3/7,8/10,5 l/100 km.
Karoséria
Samonosná oceľová, päťdverová päťmiestna typu kombi. 
Cena: 1 781 200 Sk


SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Slovákovi sa podaril zázračný vynález. Môže zmeniť predpovede počasia
  2. Spoločnosť Mars inšpiruje: Lepší svet pre domácich miláčikov
  3. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  4. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu
  5. Vypnite si reklamu na SME.sk a odomknite všetky články
  6. Foodblogerka Nikoleta Kováčová: Prečo nechcem deti
  7. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  8. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  1. Nadšenie zo skúsenosti prenášajú v dm na zákazníka
  2. Vypnite si reklamu na SME.sk a odomknite všetky články
  3. Foodblogerka Nikoleta Kováčová: Prečo nechcem deti
  4. Kamery do auta: Čo dokážu a akú by ste si mali vybrať?
  5. Meranie rýchlosti v úsekoch už nebude pre vodičov problémom
  6. Ocenená 4K autokamera Mio má aj 2K so 60 snímkami a FHD so 120!
  7. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  8. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  1. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí! 15 853
  2. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 12 840
  3. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu 10 469
  4. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 9 427
  5. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami 5 382
  6. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov 4 890
  7. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 2 267
  8. Foodblogerka Nikoleta Kováčová: Prečo nechcem deti 2 218
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Suzuki Vitara Strong Hybrid

Systém nie je zďaleka taký účinný ako pri Toyote.


30. jún
Honda Civic

Bohatá výbava sa stala štandardom.


1. júl

Klimatizáciu treba používať efektívne a s rozvahou.


31. júl
Hyundai Ioniq 6

Koeficient odporu vzduchu má iba 0,21.


30. jún

Blogy SME

  1. Andrej Hossa: Tenisky ako životný štýl: Viete, kto sú to sneakerheadi?
  2. Andrej Hossa: Zdokonaľte sa v jazykoch a otvorte si dvere k množstvu ďalších príležitostí
  3. Marián Kozák: Stretnutie s mojimi spolužiakmi z vysokej školy v Nitre po 16 rokoch
  4. Lenka Šafranová: Občan verzus USA
  5. Štefan Vidlár: EKO NATO HOMO?
  6. Milan Buno: 7 knižných tipov: Kto prežije? Minister vnútra alebo mafiánsky boss?!
  7. INESS: Dr. Henry Ford z Indie
  8. Post Bellum SK: V Rádiu Slobodná Európa sme počúvali o pravde cez komunistické rušičky
  1. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodského.(Oprava mena). 22 722
  2. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 12 905
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 11 108
  4. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 9 955
  5. Post Bellum SK: Návrat mohol byť ťažší ako útek 4 596
  6. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu 3 074
  7. Martin Greguš: Ministerka Remišová s notebookom s nalepeným heslom na obrazovke...Je toto normálne? 2 913
  8. Monika Kusendová: Bežky-pešky po Chorvátsku: Od Cresu, cez Krk, Rab až do Národného parku Velebit 2 908
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťZatvoriť reklamu