Redakčný test: Subaru Legacy Outback- nekonvenčný, na cesty i do terénu

Keď Subaru využije svoje charakteristické prvky, môže vzniknúť celkom zaujímavý automobil. Takým je rýchle kombi vyššej strednej triedy vhodné na cesty i do terénu, ktoré výrobca vystrojil „ležatým“ motorom s protibežnými piestami, pohonom všetkých kolies


a zväčšenou svetlou výškou - Legacy Outback H6 – 3,0. Nový unikátny šesťvalec pribudol k doterajším motorom v závere minulého roku. Aj tento je verný tradíciám Subaru, keď má protibežné usporiadanie piestov a jeho veľké výhody – vyvážený a kultivovaný chod a minimálnym hlukom pri nízkych i vysokých otáčkach. Koncepcia, ktorú v súčasnosti využíva už len Porsche. Najvyšší výkon 209 k i krútiaci moment 282 Nm ho radia medzi špičku vo svojej kategórii. Vo väčšej dravosti a agresivite ho brzdí len samočinná štvorstupňová prevodovka (mechanická s ručným radením sa s týmto motorom nedodáva), ktorá je však príkladne komfortná i dosť rýchla pri zmene prevodových stupňov. Istotu pri jazde poskytuje permanentný pohon všetkých štyroch kolies, nízko položené ťažisko celého hnacieho agregátu i samočinná regulácia svetlej výšky zadnej nápravy pri rôznych zaťaženiach. Automobil je veľmi dobre ovládateľný aj na povrchoch s nižšou adhéziou, napríklad na mokrej vozovke, ale aj na snehu, rovnako aj pri jazde v teréne, pričom mu tu neprekáža ani nadbytok výkonu, dobre tlmený už spomínanou samočinnou prevodovkou. 

Na rýchlostných komunikáciách a diaľniciach sa outback, naopak, správa ako naozajstná dáma medzi limuzínami, keď si elegantne a ticho pláva aj na povrchu, ktorý nie je ideálne hladký. A ak sa vám zachce zrýchliť, je jedno, či zo stodesať kilometrovej rýchlosti alebo zo 180 km/h, napríklad na nemeckej diaľnici. Stačí pritlačiť akceleračný pedál, a máte čo ste chceli - nerušení nadmerným hlukom, či už aerodynamickým alebo od pneumatík, za čo Legacy Outback vďačí veľmi dobrej aerodynamike a konštrukcii podvozku - cítite sa v ňom ako v klasickej obývačke s koženými kreslami. Interiér disponuje prvkami bohatej výbavy, ktorej z luxusných prvkov nechýba samočinná klimatizácia, vyhrievanie predných sedadiel či ďalšie prvky luxusu a bezpečnosti, ani priestor a pohodlie, objemný batožinový priestor, možnosť sklápania delených zadných operadiel a z toho plynúca variabilita. Opakom je nekonvenčný vzhľad, v čom je outback mimoriadnym automobilom. Kto sa chce odlišovať a odmieta uniformitu, pre toho je tento automobil takmer ideálnym riešením. Vyvážené proporcie karosérie, k tomu výkonný motor s tichým a kultivovaným chodom len poteší. A nezarmúti ani zvýšená spotreba benzínu. Za výkon, rýchlosť a komfort sa totiž platí, a tak kto má vyše jeden a pol milióna na kúpu, bude mať aj na zvýšenú spotrebu. Môže sa však pýšiť s automobil so slušným imidžom, dobrými jazdnými, dynamickými i úžitkovými vlastnosťami, vysokým cestovným komfortom, veľkým vnútorným priestorom a vlastnosťami cestného i terénneho automobilu, ktorý nájde využitie aj tam, kde sa iný automobil s pohonom len dvoch kolies nikdy nedostane.

Technické údaje 
Subaru Legacy Outback H6-3,0 
Motor
Kvapalinou chladený plochý zážihový šesťvalec protibežnými piestami uložený vpredu pozdĺžne. Ventilový rozvod 2x2OHC. Zdvihový objem 2999 cm3, vŕtanie a zdvih 89,2 x 80,0 mm. Kompresný pomer 10,7:1. Najväčší výkon 154 kW/209 k pri otáčkach 6000 min-1. Najvyšší krútiaci moment 282 Nm pri otáčkach 4400 min-1. Blok motora a hlava valcov z hliníkovej zliatiny. Štyrikrát uložený kľukový hriadeľ. Pohon vačkových hriadeľov ozubeným remeňom. Štyri ventily v každom valci. Viacbodové elektronicky riadené vstrekovanie. Tranzistorové zapaľovanie. Tlakové obežné mazanie. Uzavretá chladiaca sústava s elektrickým ventilátorom, trojcestný riadený katalyzátor s lambda sondou.
Prevodové ústrojenstvo
Pohon všetkých štyroch kolies. Jednokotúčová suchá spojka s tanierovou pružinou. Štvorstupňová samočinná prevodovka. Prevodové stupne 2,785 - 1,545 - 1,000 - 0,694, R 2,272. Stály prevod 4,111. Medzinápravový diferenciál so špeciálnou spojkou.
Podvozok
Bezrámová konštrukcia. Všetky kolesá nezávisle zavesené. Vpredu vzpery McPherson s vinutými pružinami, vzadu náprava typu multilink s pomocným rámom a vinutými pružinami. Vpredu i vzadu priečny skrutný stabilizátor. Odpruženie teleskopickými tlmičmi. Prevádzkové brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom a ABS, vpredu i vzadu kotúčové, predné s vnútorným chladením. Parkovacia brzda ručná s pôsobením na zadné kolesá. Hrebeňové riadenie s posilňovačom. Pneumatiky 215/60 R 16.
Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/šírka/výška 4720/1745/1580 mm, rázvor náprav 2650 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1460/1455 mm. Pohotovostná hmotnosť 1630 kg, užitočná 475 kg. Objem palivovej nádrže 64 l.
Jazdné výkony
Najvyššia rýchlosť 212 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 8,9 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116 15,3/7,8/10,5 l/100 km.
Karoséria
Samonosná oceľová, päťdverová päťmiestna typu kombi. 
Cena: 1 781 200 Sk


Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno?
  2. Talent - vzdelanie - úspech
  3. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu
  4. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s?
  5. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche
  6. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať?
  7. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom
  8. Slovanet spustil LTE internet aj na juhu Tokaja
  9. Hľadá sa: Vzťah z rozumu. Darujte na Valentína predplatné SME.sk
  10. Dobrú chuť: príloha o dobrom jedle a varení v denníku SME
  1. HubHub spája sily s Neulogy
  2. Na SPU v Nitre vznikla Konfuciova trieda
  3. Byt alebo dom? V Novom Ružinove vyriešili dilemu za vás
  4. Ak Vás nikdy nič nebolelo, nestrácajte čas čítaním tohto článku!
  5. Uvažujete nad solárnymi kolektormi? Získajte príspevok až 1750 €
  6. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno?
  7. Príbeh tradičného družstva - príbeh Antonína Kvapila
  8. V Botanickej záhrade SPU otvorili jedinečnú výstavu orchideí
  9. Noc architektúry 2018
  10. V súťaži Záhrada, Park a Detail roka uspeli absolventi SPU
  1. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom 28 237
  2. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s? 20 358
  3. Mio MiVue 733 WiFi - snadno přeneste záznam autokamery do mobilu 11 885
  4. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať? 6 833
  5. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno? 6 433
  6. Dobrú chuť: príloha o dobrom jedle a varení v denníku SME 6 392
  7. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche 4 016
  8. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu 3 562
  9. Nové komorné bývanie v Karlovke? Karlove 3 114
  10. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche 2 969

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Tragédiou Slovenska sú politici ako Danko. Ukazuje sa to aj pri zákone o drogách

Odbornosť je dôležitejšia než ideológia.

Neprehliadnite tiež

Rozlúčte sa s Partnerom, prichádza Peugeot Rifter

Okrem zmeny názvu prináša štýlovejší exteriér a prémiovejšiu kabínu.

Nové Volvo V60 pokračuje v tradícii rodinných kombi zo Švédska

Popri benzíne a nafte ponúkne dva plug-in hybridné motory.

Ako sa darí predajom elektromobilov v Európe? Renault poráža Nissan

Medziročne došlo v k 33-percentnému nárastu v predaji elektromobilov.

Opel Insignia Country Tourer nie je len o plastoch navyše (prvá jazda)

Zdvihnutie podvozka o 25 milimetrov je na rozbitých cestách citeľné zlepšenie.

BMW M oslavuje tridsať rokov bez strechy limitovanou edíciou

Špeciálna edícia M4 30 Jahre vznikne v počte 300 kusov, na modely z minulosti odkazuje exkluzívnymi farbami.