Redakčný test: Subaru Legacy Outback- nekonvenčný, na cesty i do terénu

Keď Subaru využije svoje charakteristické prvky, môže vzniknúť celkom zaujímavý automobil. Takým je rýchle kombi vyššej strednej triedy vhodné na cesty i do terénu, ktoré výrobca vystrojil „ležatým“ motorom s protibežnými piestami, pohonom všetkých kolies


a zväčšenou svetlou výškou - Legacy Outback H6 – 3,0. Nový unikátny šesťvalec pribudol k doterajším motorom v závere minulého roku. Aj tento je verný tradíciám Subaru, keď má protibežné usporiadanie piestov a jeho veľké výhody – vyvážený a kultivovaný chod a minimálnym hlukom pri nízkych i vysokých otáčkach. Koncepcia, ktorú v súčasnosti využíva už len Porsche. Najvyšší výkon 209 k i krútiaci moment 282 Nm ho radia medzi špičku vo svojej kategórii. Vo väčšej dravosti a agresivite ho brzdí len samočinná štvorstupňová prevodovka (mechanická s ručným radením sa s týmto motorom nedodáva), ktorá je však príkladne komfortná i dosť rýchla pri zmene prevodových stupňov. Istotu pri jazde poskytuje permanentný pohon všetkých štyroch kolies, nízko položené ťažisko celého hnacieho agregátu i samočinná regulácia svetlej výšky zadnej nápravy pri rôznych zaťaženiach. Automobil je veľmi dobre ovládateľný aj na povrchoch s nižšou adhéziou, napríklad na mokrej vozovke, ale aj na snehu, rovnako aj pri jazde v teréne, pričom mu tu neprekáža ani nadbytok výkonu, dobre tlmený už spomínanou samočinnou prevodovkou. 

Na rýchlostných komunikáciách a diaľniciach sa outback, naopak, správa ako naozajstná dáma medzi limuzínami, keď si elegantne a ticho pláva aj na povrchu, ktorý nie je ideálne hladký. A ak sa vám zachce zrýchliť, je jedno, či zo stodesať kilometrovej rýchlosti alebo zo 180 km/h, napríklad na nemeckej diaľnici. Stačí pritlačiť akceleračný pedál, a máte čo ste chceli - nerušení nadmerným hlukom, či už aerodynamickým alebo od pneumatík, za čo Legacy Outback vďačí veľmi dobrej aerodynamike a konštrukcii podvozku - cítite sa v ňom ako v klasickej obývačke s koženými kreslami. Interiér disponuje prvkami bohatej výbavy, ktorej z luxusných prvkov nechýba samočinná klimatizácia, vyhrievanie predných sedadiel či ďalšie prvky luxusu a bezpečnosti, ani priestor a pohodlie, objemný batožinový priestor, možnosť sklápania delených zadných operadiel a z toho plynúca variabilita. Opakom je nekonvenčný vzhľad, v čom je outback mimoriadnym automobilom. Kto sa chce odlišovať a odmieta uniformitu, pre toho je tento automobil takmer ideálnym riešením. Vyvážené proporcie karosérie, k tomu výkonný motor s tichým a kultivovaným chodom len poteší. A nezarmúti ani zvýšená spotreba benzínu. Za výkon, rýchlosť a komfort sa totiž platí, a tak kto má vyše jeden a pol milióna na kúpu, bude mať aj na zvýšenú spotrebu. Môže sa však pýšiť s automobil so slušným imidžom, dobrými jazdnými, dynamickými i úžitkovými vlastnosťami, vysokým cestovným komfortom, veľkým vnútorným priestorom a vlastnosťami cestného i terénneho automobilu, ktorý nájde využitie aj tam, kde sa iný automobil s pohonom len dvoch kolies nikdy nedostane.

Technické údaje 
Subaru Legacy Outback H6-3,0 
Motor
Kvapalinou chladený plochý zážihový šesťvalec protibežnými piestami uložený vpredu pozdĺžne. Ventilový rozvod 2x2OHC. Zdvihový objem 2999 cm3, vŕtanie a zdvih 89,2 x 80,0 mm. Kompresný pomer 10,7:1. Najväčší výkon 154 kW/209 k pri otáčkach 6000 min-1. Najvyšší krútiaci moment 282 Nm pri otáčkach 4400 min-1. Blok motora a hlava valcov z hliníkovej zliatiny. Štyrikrát uložený kľukový hriadeľ. Pohon vačkových hriadeľov ozubeným remeňom. Štyri ventily v každom valci. Viacbodové elektronicky riadené vstrekovanie. Tranzistorové zapaľovanie. Tlakové obežné mazanie. Uzavretá chladiaca sústava s elektrickým ventilátorom, trojcestný riadený katalyzátor s lambda sondou.
Prevodové ústrojenstvo
Pohon všetkých štyroch kolies. Jednokotúčová suchá spojka s tanierovou pružinou. Štvorstupňová samočinná prevodovka. Prevodové stupne 2,785 - 1,545 - 1,000 - 0,694, R 2,272. Stály prevod 4,111. Medzinápravový diferenciál so špeciálnou spojkou.
Podvozok
Bezrámová konštrukcia. Všetky kolesá nezávisle zavesené. Vpredu vzpery McPherson s vinutými pružinami, vzadu náprava typu multilink s pomocným rámom a vinutými pružinami. Vpredu i vzadu priečny skrutný stabilizátor. Odpruženie teleskopickými tlmičmi. Prevádzkové brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom a ABS, vpredu i vzadu kotúčové, predné s vnútorným chladením. Parkovacia brzda ručná s pôsobením na zadné kolesá. Hrebeňové riadenie s posilňovačom. Pneumatiky 215/60 R 16.
Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/šírka/výška 4720/1745/1580 mm, rázvor náprav 2650 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1460/1455 mm. Pohotovostná hmotnosť 1630 kg, užitočná 475 kg. Objem palivovej nádrže 64 l.
Jazdné výkony
Najvyššia rýchlosť 212 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 8,9 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116 15,3/7,8/10,5 l/100 km.
Karoséria
Samonosná oceľová, päťdverová päťmiestna typu kombi. 
Cena: 1 781 200 Sk


Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Poslanec Borguľa žiada o uvoľnenie parkoviska pre rezidentov
  2. OMV sa postará o pitný režim, bude rozdávať vodu
  3. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  4. Leto nekončí!
  5. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  7. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  8. Už aj seniori presadajú do SUV
  9. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  10. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 5 378
  2. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 2 867
  3. Ako sme jazdili v socializme 2 211
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 722
  5. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 278
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 060
  7. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 023
  8. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 979
  9. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte 928
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 627

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Prehrali a odišli k medveďom. Danko nie je prvý, kto sa po porážke stratil

Za medveďmi pravidelne chodil Vladimír Mečiar, po neúspešných voľbách sa trikrát vytratil aj Robert Fico.

KOMENTÁRE

Bojkot zasadania vlády vracia Dankovi v hre vážnosť

Tromfom Danka je teraz jeho nevypočítateľnosť, náladovosť.

PRIMÁR

Strachu sa bude dať zbaviť. Vedci ho zničia pomocou svetla

Objav pomôže obetiam traumatizujúcich zážitkov.

Neprehliadnite tiež

Aké realistické sú plány zakázať autá na benzín a naftu?

Termíny sú zatiaľ orientačné ale dôležité.

Dopravná hádanka: Máte, alebo nemáte pustiť túto električku?

Vypnuté semafory môžu spôsobiť problémy.