SME
Štvrtok, 29. október, 2020 | Meniny má KláraKrížovkyKrížovky

Kupujeme ojazdené auto: Rover 200

Rover 200 patrí na našich cestách k ojedinelým výnimkám a ojazdené exempláre sú viac-menej raritou. Štvordverová limuzína nižšej strednej triedy sa začala vyrábať v roku 1989. Technický základ nového automobilu spočíval na overenej Honde Civic. Kvalita a



poruchovosť zodpovedali priemeru v danej triede. U najstarších verzií sa s vyššou frekvenciou objavuje klepot prístrojov, ktorý sa neskôr podarilo výrobcovi zmenou konštrukcie odstrániť. Aj problémy s tesnením pod hlavou valcov je doménou starších modelov a býva príčinou zvýšených nákladov na údržbu. Rover 200 sa prezentuje ako bežná, dobre ovládateľná limuzína s kvalitnými benzínovými pohonnými jednotkami s objemom 1,4, 1,6 a 1,8 l. Paletu dopĺňa silný dvojlitrový turbodiesel s priamym vstrekovaním. Veľkou výhodou dvoj- i štvordverových verzií je obrovský priestor vo vnútri karosérie, zvlášť v zadnej časti. V roku 1992 pribudli k štandardnej verzii Rover 200 Cabrio v marci a v októbri aj Rover 200 Coupé. Podvozok, ktorý sa kvalitou zaraďuje medzi najlepšie z modelov strednej triedy, zabezpečuje Roveru 200 pozoruhodné jazdné vlastnosti. Pre všetkých, ktorí uvažujú o kúpe ojazdenej verzie, by mal byť smerodajný rok výroby 1995. Zaujímavým je štvordverový model 214 Si ročník 1996 s výkonom 103 k. Kúpa exemplárov z počiatkov výroby predstavuje podstatne väčšie riziko. Problémy často spôsobuje poruchový štartér, alternátor a brzdové kotúče. Naopak, motor a prevodovka sú na veľmi dobrej úrovni, podobne ako skutočne kvalitná protikorózna ochrana. Súčasťou Rovera 200 je atraktívna výbava. 

Typické slabé miesta
klepot prístrojovej dosky, tesnenie pod hlavou valcov, spojka (do roku 1995), alternátor, brzdové kotúče
+
atraktívna výbava
dostatok priestoru v zadnej časti
temperamentné pohonné jednotky s primeranou spotrebou
jednoduché ovládanie
dielenské spracovanie (od roku 1995)
výkonný a veľmi úsporný turbodiesel
-
priestor v prednej časti
málo komfortné pruženie
hluk vo vyšších otáčkach
chyby dielenského spracovania (do roku 1995)
exempláre do r. v. 1995
Odporúčané druhy motorov
1,4 l dvojventilový s výkonom 75 k. Dobré jazdné vlastnosti, relatívne kultivovaný. Spotreba 7,5 l/100 km.
1,4 l štvorventilový s výkonom 103 k. Temperamentný, dobré jazdné vlastnosti. Spotreba 8 l/100 km.
1,6 l štvorventilový s výkonom 111 k. Športové jazdné vlastnosti. Zaujímavá spotreba 8,5 l/100 km.
2,0 l diesel s priamym vstrekovaním s výkonom 105 k. Veľmi silný, menej kultivovaný. Veľmi nízka spotreba 5,5 l/100 km.

 

Rover 214i 5 dv., posledná aktuálna cena 497 000 Sk, predaj 06. 1996 až 07. 2000

 

2000 377 900

1999 313 700

1998 257 200

1997 210 900

1996 181 400

 

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  2. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  5. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  6. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  7. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  8. Aplikácia na likvidáciu škody. Bez obhliadky a bez faktúry.
  9. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  10. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  1. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  2. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  3. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  4. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  5. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  6. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  7. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  8. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  9. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  10. Aplikácia na likvidáciu škody. Bez obhliadky a bez faktúry.
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 34 976
  2. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 23 328
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 19 356
  4. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 19 254
  5. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 14 798
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 12 311
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 173
  8. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 863
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 347
  10. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 512
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Koronavírus: Matovič ponúka zdravotníkom mimoriadne odmeny, mobilizácii sa chce vyhnúť (minúta po minúte)

Celkovo sa koronavírusom na Slovensku nakazilo 51 728. Pandémia Covid-19 si doteraz vyžiadala 200 obetí.

Premiér Igor Matovič.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Z tohto už Fico neutečie

Fico je svojim ľuďom verný za každých okolností.

Peter Tkačenko
Laboratórne testy na nový koronavírus.
Zmenka podľa predchádzajúceho vzoru, ktorá je už opatrená podpisom a bezpečnostným prvkom.

Neprehliadnite tiež

Volkswagen Lupo 3L
Citroën C3

Ostrý Hyundai i20N má pripomenúť zážitok z rally

Za príplatok môže mať auto aj samosvorný diferenciál.

Hyundai i20 N

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.