Kupujeme ojazdené auto: Rover 200

Rover 200 patrí na našich cestách k ojedinelým výnimkám a ojazdené exempláre sú viac-menej raritou. Štvordverová limuzína nižšej strednej triedy sa začala vyrábať v roku 1989. Technický základ nového automobilu spočíval na overenej Honde Civic. Kvalita a



poruchovosť zodpovedali priemeru v danej triede. U najstarších verzií sa s vyššou frekvenciou objavuje klepot prístrojov, ktorý sa neskôr podarilo výrobcovi zmenou konštrukcie odstrániť. Aj problémy s tesnením pod hlavou valcov je doménou starších modelov a býva príčinou zvýšených nákladov na údržbu. Rover 200 sa prezentuje ako bežná, dobre ovládateľná limuzína s kvalitnými benzínovými pohonnými jednotkami s objemom 1,4, 1,6 a 1,8 l. Paletu dopĺňa silný dvojlitrový turbodiesel s priamym vstrekovaním. Veľkou výhodou dvoj- i štvordverových verzií je obrovský priestor vo vnútri karosérie, zvlášť v zadnej časti. V roku 1992 pribudli k štandardnej verzii Rover 200 Cabrio v marci a v októbri aj Rover 200 Coupé. Podvozok, ktorý sa kvalitou zaraďuje medzi najlepšie z modelov strednej triedy, zabezpečuje Roveru 200 pozoruhodné jazdné vlastnosti. Pre všetkých, ktorí uvažujú o kúpe ojazdenej verzie, by mal byť smerodajný rok výroby 1995. Zaujímavým je štvordverový model 214 Si ročník 1996 s výkonom 103 k. Kúpa exemplárov z počiatkov výroby predstavuje podstatne väčšie riziko. Problémy často spôsobuje poruchový štartér, alternátor a brzdové kotúče. Naopak, motor a prevodovka sú na veľmi dobrej úrovni, podobne ako skutočne kvalitná protikorózna ochrana. Súčasťou Rovera 200 je atraktívna výbava. 

Typické slabé miesta
klepot prístrojovej dosky, tesnenie pod hlavou valcov, spojka (do roku 1995), alternátor, brzdové kotúče
+
atraktívna výbava
dostatok priestoru v zadnej časti
temperamentné pohonné jednotky s primeranou spotrebou
jednoduché ovládanie
dielenské spracovanie (od roku 1995)
výkonný a veľmi úsporný turbodiesel
-
priestor v prednej časti
málo komfortné pruženie
hluk vo vyšších otáčkach
chyby dielenského spracovania (do roku 1995)
exempláre do r. v. 1995
Odporúčané druhy motorov
1,4 l dvojventilový s výkonom 75 k. Dobré jazdné vlastnosti, relatívne kultivovaný. Spotreba 7,5 l/100 km.
1,4 l štvorventilový s výkonom 103 k. Temperamentný, dobré jazdné vlastnosti. Spotreba 8 l/100 km.
1,6 l štvorventilový s výkonom 111 k. Športové jazdné vlastnosti. Zaujímavá spotreba 8,5 l/100 km.
2,0 l diesel s priamym vstrekovaním s výkonom 105 k. Veľmi silný, menej kultivovaný. Veľmi nízka spotreba 5,5 l/100 km.

 

Rover 214i 5 dv., posledná aktuálna cena 497 000 Sk, predaj 06. 1996 až 07. 2000

 

2000 377 900

1999 313 700

1998 257 200

1997 210 900

1996 181 400

 

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  2. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  3. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  4. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  5. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  6. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  7. Top First moment dovolenky na leto 2018
  8. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  9. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  10. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  1. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  3. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  4. Bezplatné rozšírenie do prehliadača
  5. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť.
  6. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  7. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  8. HB Reavis sťahuje žiadosť na pridelenie osvedčenia o Smart City
  9. Do zóny Nové Nivy v Bratislave pribudne projekt
  10. Ako sa zmenili autá za štvrťstoročie?
  1. Top First moment dovolenky na leto 2018 6 466
  2. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 5 143
  3. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 3 423
  4. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 3 177
  5. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 2 408
  6. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok 2 193
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 2 037
  8. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a. 1 772
  9. Ako pôjdu vlaky po novom? Mení sa cestovný poriadok 1 661
  10. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 576

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Zbrane zo Slovenska znovu zabíjali v zahraničí

Hoci sa medzinárodná operácia začala už v marci, slovenského predajcu zbraní doteraz nikto nekontaktoval.

DOMOV

Rok 1994: Keď sa valec Mečiar naplno rozbehol krajinou

Vladimíra Mečiara z postup premiéra dvakrát odvolali a vždy sa vrátil.

DOMOV

Dobré ráno: Slovensko sa stalo zbraňovým rajom pre teroristov

Zbrane zo Slovenska zásobujú mafiánov.

KOMENTÁRE

Rusi odchádzajú, Sýria ďalej trpí

Účet za Sýriu sme už dostali a je ním vystrájanie dvoch veľmocí v úpadku.

Neprehliadnite tiež

Vyskúšali sme novinky od BMW: modely 6 GT a X3 M40i

X3 M40i je jedno z najzábavnejších súčasných BMW.

Vjazdy do Bratislavy sa upchali, vodiči stáli v dlhých kolónach

Pri ceste do práce bolo zdržanie na vyše 40 minút.

Dopravná hádanka: Môžete sa otočiť v zákaze odbočovania?

Vodička sa pýta, či pokutu dostala oprávnene.

Druhý najpredávanejší Peugeot sa vyrába už 30 rokov

Po dávnom odchode z Európy sa model 405 ďalej vyrába v Iráne.