SME

Kupujeme ojazdené auto: Rover 200

Rover 200 patrí na našich cestách k ojedinelým výnimkám a ojazdené exempláre sú viac-menej raritou. Štvordverová limuzína nižšej strednej triedy sa začala vyrábať v roku 1989. Technický základ nového automobilu spočíval na overenej Honde Civic. Kvalita a

poruchovosť zodpovedali priemeru v danej triede. U najstarších verzií sa s vyššou frekvenciou objavuje klepot prístrojov, ktorý sa neskôr podarilo výrobcovi zmenou konštrukcie odstrániť. Aj problémy s tesnením pod hlavou valcov je doménou starších modelov a býva príčinou zvýšených nákladov na údržbu. Rover 200 sa prezentuje ako bežná, dobre ovládateľná limuzína s kvalitnými benzínovými pohonnými jednotkami s objemom 1,4, 1,6 a 1,8 l. Paletu dopĺňa silný dvojlitrový turbodiesel s priamym vstrekovaním. Veľkou výhodou dvoj- i štvordverových verzií je obrovský priestor vo vnútri karosérie, zvlášť v zadnej časti. V roku 1992 pribudli k štandardnej verzii Rover 200 Cabrio v marci a v októbri aj Rover 200 Coupé. Podvozok, ktorý sa kvalitou zaraďuje medzi najlepšie z modelov strednej triedy, zabezpečuje Roveru 200 pozoruhodné jazdné vlastnosti. Pre všetkých, ktorí uvažujú o kúpe ojazdenej verzie, by mal byť smerodajný rok výroby 1995. Zaujímavým je štvordverový model 214 Si ročník 1996 s výkonom 103 k. Kúpa exemplárov z počiatkov výroby predstavuje podstatne väčšie riziko. Problémy často spôsobuje poruchový štartér, alternátor a brzdové kotúče. Naopak, motor a prevodovka sú na veľmi dobrej úrovni, podobne ako skutočne kvalitná protikorózna ochrana. Súčasťou Rovera 200 je atraktívna výbava. 

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Typické slabé miesta

klepot prístrojovej dosky, tesnenie pod hlavou valcov, spojka (do roku 1995), alternátor, brzdové kotúče

atraktívna výbava

dostatok priestoru v zadnej časti

temperamentné pohonné jednotky s primeranou spotrebou

jednoduché ovládanie

dielenské spracovanie (od roku 1995)

výkonný a veľmi úsporný turbodiesel

-

priestor v prednej časti

málo komfortné pruženie

hluk vo vyšších otáčkach

chyby dielenského spracovania (do roku 1995)

exempláre do r. v. 1995

Odporúčané druhy motorov

1,4 l dvojventilový s výkonom 75 k. Dobré jazdné vlastnosti, relatívne kultivovaný. Spotreba 7,5 l/100 km.

1,4 l štvorventilový s výkonom 103 k. Temperamentný, dobré jazdné vlastnosti. Spotreba 8 l/100 km.

1,6 l štvorventilový s výkonom 111 k. Športové jazdné vlastnosti. Zaujímavá spotreba 8,5 l/100 km.

SkryťVypnúť reklamu

2,0 l diesel s priamym vstrekovaním s výkonom 105 k. Veľmi silný, menej kultivovaný. Veľmi nízka spotreba 5,5 l/100 km.

  Rover 214i 5 dv., posledná aktuálna cena 497 000 Sk, predaj 06. 1996 až 07. 2000  

2000 377 900

1999 313 700

1998 257 200

1997 210 900

1996 181 400

 

Autor: Martina Skurková

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  5. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  6. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  7. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  8. Tisíce ľudí sa tešia z vyšších platov
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 415
  2. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 9 464
  3. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 920
  4. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 4 863
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 4 185
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 3 373
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 158
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 3 059
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Tomáš Csicsó: Akých potenciálnych ministrov ponúka súčasná opozícia?
  2. Ida Tittelová: Moravské Toskánsko
  3. Štefan Šturdzík: Slovensko - Titanic
  4. Zuzana Valachovičová: Ach to upratovanie, nielen Veľkonočné
  5. Juraj Jevin: Spojené voľby sme ešte nemali
  6. Marek Brenčič: Nasledovanie Krista až na šibenicu. Moje stretnutia s mučeníkom nacizmu
  7. Tomáš Susko: VLNY: Konflikt záujmov vo filmovej akadémii?
  8. Ján Valchár: 450 rokov odšľachťovania národa
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 669
  2. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 22 961
  3. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 392
  4. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 18 225
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 16 913
  6. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 275
  7. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 12 923
  8. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 495
  1. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  2. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  3. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  4. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  5. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  6. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  7. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
  8. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme
SkryťZatvoriť reklamu