poruchovosť zodpovedali priemeru v danej triede. U najstarších verzií sa s vyššou frekvenciou objavuje klepot prístrojov, ktorý sa neskôr podarilo výrobcovi zmenou konštrukcie odstrániť. Aj problémy s tesnením pod hlavou valcov je doménou starších modelov a býva príčinou zvýšených nákladov na údržbu. Rover 200 sa prezentuje ako bežná, dobre ovládateľná limuzína s kvalitnými benzínovými pohonnými jednotkami s objemom 1,4, 1,6 a 1,8 l. Paletu dopĺňa silný dvojlitrový turbodiesel s priamym vstrekovaním. Veľkou výhodou dvoj- i štvordverových verzií je obrovský priestor vo vnútri karosérie, zvlášť v zadnej časti. V roku 1992 pribudli k štandardnej verzii Rover 200 Cabrio v marci a v októbri aj Rover 200 Coupé. Podvozok, ktorý sa kvalitou zaraďuje medzi najlepšie z modelov strednej triedy, zabezpečuje Roveru 200 pozoruhodné jazdné vlastnosti. Pre všetkých, ktorí uvažujú o kúpe ojazdenej verzie, by mal byť smerodajný rok výroby 1995. Zaujímavým je štvordverový model 214 Si ročník 1996 s výkonom 103 k. Kúpa exemplárov z počiatkov výroby predstavuje podstatne väčšie riziko. Problémy často spôsobuje poruchový štartér, alternátor a brzdové kotúče. Naopak, motor a prevodovka sú na veľmi dobrej úrovni, podobne ako skutočne kvalitná protikorózna ochrana. Súčasťou Rovera 200 je atraktívna výbava.
Typické slabé miesta
klepot prístrojovej dosky, tesnenie pod hlavou valcov, spojka (do roku 1995), alternátor, brzdové kotúče
atraktívna výbava
dostatok priestoru v zadnej časti
temperamentné pohonné jednotky s primeranou spotrebou
jednoduché ovládanie
dielenské spracovanie (od roku 1995)
výkonný a veľmi úsporný turbodiesel
-
priestor v prednej časti
málo komfortné pruženie
hluk vo vyšších otáčkach
chyby dielenského spracovania (do roku 1995)
exempláre do r. v. 1995
Odporúčané druhy motorov
1,4 l dvojventilový s výkonom 75 k. Dobré jazdné vlastnosti, relatívne kultivovaný. Spotreba 7,5 l/100 km.
1,4 l štvorventilový s výkonom 103 k. Temperamentný, dobré jazdné vlastnosti. Spotreba 8 l/100 km.
1,6 l štvorventilový s výkonom 111 k. Športové jazdné vlastnosti. Zaujímavá spotreba 8,5 l/100 km.
2,0 l diesel s priamym vstrekovaním s výkonom 105 k. Veľmi silný, menej kultivovaný. Veľmi nízka spotreba 5,5 l/100 km.
Rover 214i 5 dv., posledná aktuálna cena 497 000 Sk, predaj 06. 1996 až 07. 2000
2000 377 900
1999 313 700
1998 257 200
1997 210 900
1996 181 400
Autor: Martina Skurková