Mercedes-Benz SL 500 – fascinácia z budúcnosti

História sa neopakuje, len si ju pripomíname. Vždy pri vhodných príležitostiach, napríklad výročiach. Tak značka Mercedes-Benz si prednedávnom pripomenula sté výročie svojho vzniku. Dôvod pripomenúť si históriu tejto značky bol znovu v uplynulých dňoch, k



eď štuttgartský výrobca vo veľkolepom štýle v Hamburgu, pred zrakmi približne pol tisícky novinárov z celého sveta, poodhalil závoj tajomstva nového roadstera najvyššej a najluxusnejšej kategórie označovanej SL. Priam pompézne uvedenie piatej generácie automobilu Mercedes-Benz SL z kategórie otvorených automobilov svedčí o tom, aký význam pripisuje nemecká automobilka modelu postaveného na báze luxusného Mercedesa triedy S i tradícii nadväzujúcej na štyri predchádzajúce generácie.

História otvorených automobilov Mercedes-Benz sa začala písať o veľa rokov skôr ako uzrel svetlo tohto sveta prvý model SL. Kabriolety dvoj- i štvormiestne boli obľúbené i žiadané. Okrem iného aj preto, že posádka mala voľné nebo nad hlavou. Roadster sa od kabrioletu líšil predovšetkým tým, že svojím vzhľadom zvýrazňoval športový charakter automobilu. Mal dvojmiestnu karosériu, plátenú strechu, kolesá s drôteným výpletom, pripevnené centrálnymi matkami. Prvé exempláre „es-el“, Mercedes-Benz 300 SL, vyrobili v rokoch 1954-57. Bol to slávny model s dohora otváracími dverami. Mal vlastne pevnú strechu a aj zrejme preto prvá generácia SL bola tá, ktorá sa vyrábala v rokoch 1957-63, druhá 1963-71, tretia 1971-81 a štvrtá 1989-2001. Vyznačovali sa, okrem iného, tým, že motor nemal menej ako šesť valcov v rade, generácia od roku 1971 už najmä vidlicové osemvalce a súčasná generácia aj dvanásťvalcové. Najmenší výkon modelov SL začínal od 150 k, najvyšší v modeli 600 SL až 394 k. Najmenej početná bola prvá generácia s 1858 vyrobenými automobilmi, najviac sa vyrobilo modelov SL v rokoch 1971 až 1985 – vyše 237 tisíc. Spolu sa ich vyrobilo doteraz vyše 490 tisíc.

Nový 500 SL je pokračovateľom tradícií dvojmiestnych roadsterov, je štylisticky fascinujúcim a technicky vyspelým športovým automobilom. Je to dizajnérsky skvost, ktorého prvky harmonizujú so štýlom aktuálnych mercedesov. Sem patria, napríklad, svetlomety v tvare „štyroch očí“ s optikou čírych skiel. Variabilná, elektricky riadená strecha dokáže premeniť v priebehu 16 sekúnd roadster na kupé a naopak. Pôžitok z dynamickej jazdy obstará osemvalcový motor s objemom 5,0 l, s výkonom 225 kW/306 k a krútiacim momentom 460 Nm, ktorým zrýchli z nuly na stovku za 6,3 s, pričom spotreba by v premávke nemala prekročiť 12,7 l/100 km. Má na ňu vplyv aj perfektná aerodynamika s cx = 0,29. Zárukou bezpečnosti sú elektronické systémy dodávané už v základnej výbave. Nový SL ponúka kombináciu jedinečných systémov špeciálne vyvinutých pre triedu SL, ktoré zvyšujú bezpečnosť, komfort a jazdnú pohodu.

Novým je elektrohydraulický brzdový systém Sensotronic Brake Control (SBC), ktorý Mercedes-Benz ponúka ako jediný na svete. SBC spolupracuje s elektronickým stabilizačným programom ESP a aktívnym elektronickým systémom na kontrolu pruženia Active Body Control (ABC), ktorý minimalizuje nakláňanie karosérie v zákrutách a pri brzdení. Z prvkov pasívnej bezpečnosti pre ochranu posádky je tu koncepcia nových bočných i hlavových airbagov, novovyvinuté sedadlá, napínače bezpečnostných pásov i senzorová aktivácia ochranných rámov v prípade prevrátenia. K technickému a výbavovému komfortu patria samočinná klimatizácia, xenónové svetlomety, kožou potiahnuté sedadlá, multifunkčný volant, sedadlá s polohovou pamäťou, stereorádio a ďalšie. Doobjednať si možno tempomat Distronic s kontrolou dodržiavania vzdialenosti, automatický záchranný systém Teleaid, komunikačný systém Comand či automatickú kontrolu a signalizáciu úniku laku v pneumatikách. V kokpite upútajú štyri samostatné chronografické ukazovatele, ktoré pripomínajú športové modely z minulosti. Výroba a predaj nového roadstera Mercedes-Benz SL 500 sa začne na jeseň tohto roku.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 9 590
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 835
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 476
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 2 095
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 999
  6. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 986
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 772
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 1 485
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 305
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 889

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Nemecký tím zachránil najmenej pravdepodobný darca. Diktátor

Nemecký hokejový tím zachránil líbyjský diktátor pred krachom.

PLUS

Civilizovaná divočina. Na severe Slovenska to záhadne funguje

Oravská Polhora pôsobí ako vymyslená.

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.