SME

Mercedes-Benz SL 500 – fascinácia z budúcnosti

História sa neopakuje, len si ju pripomíname. Vždy pri vhodných príležitostiach, napríklad výročiach. Tak značka Mercedes-Benz si prednedávnom pripomenula sté výročie svojho vzniku. Dôvod pripomenúť si históriu tejto značky bol znovu v uplynulých dňoch, k



eď štuttgartský výrobca vo veľkolepom štýle v Hamburgu, pred zrakmi približne pol tisícky novinárov z celého sveta, poodhalil závoj tajomstva nového roadstera najvyššej a najluxusnejšej kategórie označovanej SL. Priam pompézne uvedenie piatej generácie automobilu Mercedes-Benz SL z kategórie otvorených automobilov svedčí o tom, aký význam pripisuje nemecká automobilka modelu postaveného na báze luxusného Mercedesa triedy S i tradícii nadväzujúcej na štyri predchádzajúce generácie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

História otvorených automobilov Mercedes-Benz sa začala písať o veľa rokov skôr ako uzrel svetlo tohto sveta prvý model SL. Kabriolety dvoj- i štvormiestne boli obľúbené i žiadané. Okrem iného aj preto, že posádka mala voľné nebo nad hlavou. Roadster sa od kabrioletu líšil predovšetkým tým, že svojím vzhľadom zvýrazňoval športový charakter automobilu. Mal dvojmiestnu karosériu, plátenú strechu, kolesá s drôteným výpletom, pripevnené centrálnymi matkami. Prvé exempláre „es-el“, Mercedes-Benz 300 SL, vyrobili v rokoch 1954-57. Bol to slávny model s dohora otváracími dverami. Mal vlastne pevnú strechu a aj zrejme preto prvá generácia SL bola tá, ktorá sa vyrábala v rokoch 1957-63, druhá 1963-71, tretia 1971-81 a štvrtá 1989-2001. Vyznačovali sa, okrem iného, tým, že motor nemal menej ako šesť valcov v rade, generácia od roku 1971 už najmä vidlicové osemvalce a súčasná generácia aj dvanásťvalcové. Najmenší výkon modelov SL začínal od 150 k, najvyšší v modeli 600 SL až 394 k. Najmenej početná bola prvá generácia s 1858 vyrobenými automobilmi, najviac sa vyrobilo modelov SL v rokoch 1971 až 1985 – vyše 237 tisíc. Spolu sa ich vyrobilo doteraz vyše 490 tisíc.

SkryťVypnúť reklamu

Nový 500 SL je pokračovateľom tradícií dvojmiestnych roadsterov, je štylisticky fascinujúcim a technicky vyspelým športovým automobilom. Je to dizajnérsky skvost, ktorého prvky harmonizujú so štýlom aktuálnych mercedesov. Sem patria, napríklad, svetlomety v tvare „štyroch očí“ s optikou čírych skiel. Variabilná, elektricky riadená strecha dokáže premeniť v priebehu 16 sekúnd roadster na kupé a naopak. Pôžitok z dynamickej jazdy obstará osemvalcový motor s objemom 5,0 l, s výkonom 225 kW/306 k a krútiacim momentom 460 Nm, ktorým zrýchli z nuly na stovku za 6,3 s, pričom spotreba by v premávke nemala prekročiť 12,7 l/100 km. Má na ňu vplyv aj perfektná aerodynamika s cx = 0,29. Zárukou bezpečnosti sú elektronické systémy dodávané už v základnej výbave. Nový SL ponúka kombináciu jedinečných systémov špeciálne vyvinutých pre triedu SL, ktoré zvyšujú bezpečnosť, komfort a jazdnú pohodu.

SkryťVypnúť reklamu

Novým je elektrohydraulický brzdový systém Sensotronic Brake Control (SBC), ktorý Mercedes-Benz ponúka ako jediný na svete. SBC spolupracuje s elektronickým stabilizačným programom ESP a aktívnym elektronickým systémom na kontrolu pruženia Active Body Control (ABC), ktorý minimalizuje nakláňanie karosérie v zákrutách a pri brzdení. Z prvkov pasívnej bezpečnosti pre ochranu posádky je tu koncepcia nových bočných i hlavových airbagov, novovyvinuté sedadlá, napínače bezpečnostných pásov i senzorová aktivácia ochranných rámov v prípade prevrátenia. K technickému a výbavovému komfortu patria samočinná klimatizácia, xenónové svetlomety, kožou potiahnuté sedadlá, multifunkčný volant, sedadlá s polohovou pamäťou, stereorádio a ďalšie. Doobjednať si možno tempomat Distronic s kontrolou dodržiavania vzdialenosti, automatický záchranný systém Teleaid, komunikačný systém Comand či automatickú kontrolu a signalizáciu úniku laku v pneumatikách. V kokpite upútajú štyri samostatné chronografické ukazovatele, ktoré pripomínajú športové modely z minulosti. Výroba a predaj nového roadstera Mercedes-Benz SL 500 sa začne na jeseň tohto roku.

SkryťVypnúť reklamu

Autor: JÁN GOLDBERGER, Hamburg-Bratislava

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  5. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  6. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  7. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  8. Tisíce ľudí sa tešia z vyšších platov
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 434
  2. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 8 496
  3. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 920
  4. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 4 899
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 963
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 3 330
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 158
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 3 012
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Jan Pražák: Já ti to do smrti neodpustím, táto!
  2. Tomáš Csicsó: Akých potenciálnych ministrov ponúka súčasná opozícia?
  3. Ida Tittelová: Moravské Toskánsko
  4. Štefan Šturdzík: Slovensko - Titanic
  5. Zuzana Valachovičová: Ach to upratovanie, nielen Veľkonočné
  6. Juraj Jevin: Spojené voľby sme ešte nemali
  7. Marek Brenčič: Nasledovanie Krista až na šibenicu. Moje stretnutia s mučeníkom nacizmu
  8. Tomáš Susko: VLNY: Hrycová a konflikt záujmov vo filmovej akadémii?
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 686
  2. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 20 841
  3. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 403
  4. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 18 303
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 17 008
  6. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 292
  7. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 12 923
  8. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 496
  1. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  2. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  3. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  4. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  5. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  6. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  7. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
  8. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme
reklama
SkryťZatvoriť reklamu