SME
Streda, 1. február, 2023 | Meniny má Tatiana

Mercedes-Benz SL 500 – fascinácia z budúcnosti

História sa neopakuje, len si ju pripomíname. Vždy pri vhodných príležitostiach, napríklad výročiach. Tak značka Mercedes-Benz si prednedávnom pripomenula sté výročie svojho vzniku. Dôvod pripomenúť si históriu tejto značky bol znovu v uplynulých dňoch, k



eď štuttgartský výrobca vo veľkolepom štýle v Hamburgu, pred zrakmi približne pol tisícky novinárov z celého sveta, poodhalil závoj tajomstva nového roadstera najvyššej a najluxusnejšej kategórie označovanej SL. Priam pompézne uvedenie piatej generácie automobilu Mercedes-Benz SL z kategórie otvorených automobilov svedčí o tom, aký význam pripisuje nemecká automobilka modelu postaveného na báze luxusného Mercedesa triedy S i tradícii nadväzujúcej na štyri predchádzajúce generácie.

História otvorených automobilov Mercedes-Benz sa začala písať o veľa rokov skôr ako uzrel svetlo tohto sveta prvý model SL. Kabriolety dvoj- i štvormiestne boli obľúbené i žiadané. Okrem iného aj preto, že posádka mala voľné nebo nad hlavou. Roadster sa od kabrioletu líšil predovšetkým tým, že svojím vzhľadom zvýrazňoval športový charakter automobilu. Mal dvojmiestnu karosériu, plátenú strechu, kolesá s drôteným výpletom, pripevnené centrálnymi matkami. Prvé exempláre „es-el“, Mercedes-Benz 300 SL, vyrobili v rokoch 1954-57. Bol to slávny model s dohora otváracími dverami. Mal vlastne pevnú strechu a aj zrejme preto prvá generácia SL bola tá, ktorá sa vyrábala v rokoch 1957-63, druhá 1963-71, tretia 1971-81 a štvrtá 1989-2001. Vyznačovali sa, okrem iného, tým, že motor nemal menej ako šesť valcov v rade, generácia od roku 1971 už najmä vidlicové osemvalce a súčasná generácia aj dvanásťvalcové. Najmenší výkon modelov SL začínal od 150 k, najvyšší v modeli 600 SL až 394 k. Najmenej početná bola prvá generácia s 1858 vyrobenými automobilmi, najviac sa vyrobilo modelov SL v rokoch 1971 až 1985 – vyše 237 tisíc. Spolu sa ich vyrobilo doteraz vyše 490 tisíc.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Nový 500 SL je pokračovateľom tradícií dvojmiestnych roadsterov, je štylisticky fascinujúcim a technicky vyspelým športovým automobilom. Je to dizajnérsky skvost, ktorého prvky harmonizujú so štýlom aktuálnych mercedesov. Sem patria, napríklad, svetlomety v tvare „štyroch očí“ s optikou čírych skiel. Variabilná, elektricky riadená strecha dokáže premeniť v priebehu 16 sekúnd roadster na kupé a naopak. Pôžitok z dynamickej jazdy obstará osemvalcový motor s objemom 5,0 l, s výkonom 225 kW/306 k a krútiacim momentom 460 Nm, ktorým zrýchli z nuly na stovku za 6,3 s, pričom spotreba by v premávke nemala prekročiť 12,7 l/100 km. Má na ňu vplyv aj perfektná aerodynamika s cx = 0,29. Zárukou bezpečnosti sú elektronické systémy dodávané už v základnej výbave. Nový SL ponúka kombináciu jedinečných systémov špeciálne vyvinutých pre triedu SL, ktoré zvyšujú bezpečnosť, komfort a jazdnú pohodu.

SkryťVypnúť reklamu

Novým je elektrohydraulický brzdový systém Sensotronic Brake Control (SBC), ktorý Mercedes-Benz ponúka ako jediný na svete. SBC spolupracuje s elektronickým stabilizačným programom ESP a aktívnym elektronickým systémom na kontrolu pruženia Active Body Control (ABC), ktorý minimalizuje nakláňanie karosérie v zákrutách a pri brzdení. Z prvkov pasívnej bezpečnosti pre ochranu posádky je tu koncepcia nových bočných i hlavových airbagov, novovyvinuté sedadlá, napínače bezpečnostných pásov i senzorová aktivácia ochranných rámov v prípade prevrátenia. K technickému a výbavovému komfortu patria samočinná klimatizácia, xenónové svetlomety, kožou potiahnuté sedadlá, multifunkčný volant, sedadlá s polohovou pamäťou, stereorádio a ďalšie. Doobjednať si možno tempomat Distronic s kontrolou dodržiavania vzdialenosti, automatický záchranný systém Teleaid, komunikačný systém Comand či automatickú kontrolu a signalizáciu úniku laku v pneumatikách. V kokpite upútajú štyri samostatné chronografické ukazovatele, ktoré pripomínajú športové modely z minulosti. Výroba a predaj nového roadstera Mercedes-Benz SL 500 sa začne na jeseň tohto roku.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. O najlepšie komunikujúcich značkách rozhodne aj verejnosť
  2. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť?
  3. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  4. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  5. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  6. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  7. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery
  8. SCANDI 2023: prehliadka súčasného severského filmu
  1. Trh s nehnuteľnosťami praje prenájmom
  2. Wüstenrot rástol v segmente životného aj neživotného poistenia
  3. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť?
  4. O najlepšie komunikujúcich značkách rozhodne aj verejnosť
  5. Ako možno získať prídavky na dieťa v Nemecku?
  6. Kupujete balenú vodu? Vypočítajte si, koľko za ňu ročne miniete!
  7. Táto váha berie vaše chudnutie vážne: Kalórie počíta za vás!
  8. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 11 943
  2. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 7 515
  3. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 6 989
  4. Zdravie bez liekov. Lekár namiesto nich predpisuje studenú vodu 2 213
  5. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 2 129
  6. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia 1 394
  7. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 1 369
  8. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska 1 294
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ročnú na jar zrušia, neskôr pribudne jednodňová.


a 1 ďalší 5 h
Benzín zdražel o približne osem percent, keď prekročil hranicu 1,60 eura za liter.

Začnú platiť ďalšie sankcie voči Rusku.


20 h
Ilustračné foto.

Áut so spaľovacími motormi potichu ubúda.


24 h
Toyota RAV4 Adventure

Na výsledku sa podpisuje hmotnosť auta.


30. jan

Blogy SME

  1. Ján Valchár: Irán, F-16 a vrcholný výkon čečenských bojovníkov
  2. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými Kalváriami - Slovenský Grob
  3. Věra Tepličková: Že by sa dvaja tak dlho hľadali, až sa našli?
  4. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  5. Tupou Ceruzou: Bukovský vs. Hanajík
  6. Toto je rovnosť: Autorka kurzu o rodovej rovnosti: Po vykročení z komfortnej zóny toho môžeme veľa objaviť
  7. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  8. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá)
  1. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 6 058
  2. Věra Tepličková: Výlet v Bratislave (z denníka žiaka 3. ročníka ZŠ z Piešťan) 5 371
  3. Ivan Beňovič: Ruský rubeľ sa svetovou menou nestane 4 711
  4. Rastislav Puchala: Starosta je ruský troll 3 653
  5. Dušan Koniar: Dzurindov projekt valcuje čítanosť aj diskusie 3 588
  6. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 2 806
  7. Ján Valchár: When the Leopards broke free (jubilejný stý blog) 2 647
  8. Ján Šeďo: "Ja nechcem byť ako moji rodičia", vypadlo z rómskeho chlapca. 2 602
  1. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  2. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  3. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  5. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  6. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  8. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
SkryťZatvoriť reklamu