aľ nemá typického zástupcu. Pravda, ak sem nerátame už sériovo vyrábané kombi Volvo V70 Cross-Country. Automobil odvodený od konceptu ACC by sa mohol začať vyrábať niekedy v roku 2003.
Druhým v Detroite predstaveným exponátom je koncept SCC – Security Concept Car, niečo na tému známu vo Volve približne dva a pol desaťročia. Safety Concept Car nie je automobil prepchatý vzduchovými vankúšmi či plný deformačných zón, ale je ukážkou najmodernejších bezpečnostných technológií. Koncept vychádza z poznania, že bezpečná beznehodová premávka závisí až z deviatich desatín od videnia vodiča. Preto treba umožniť vodičovi bezbariérový ničím nerušený výhľad dopredu a do strán. Znamená to „spriehľadniť“ A-stĺpik i B-stĺpik. Safety Concept Car to rieši tak, že A-stĺpiky, ktoré najviac prekážajú výhľadu vodiča šikmo do strán, dostali rámovú konštrukciu s výplňami z plexiskla, niečo ako rebrík so šikmými priečkami. Stredné B-stĺpiky kopírujú boky sedadiel a nebránia vodičovi vo výhľade dozadu. Švédsky bezpečnostný koncept má tiež dva nové typy bezpečnostných pásov. Vpredu i vzadu sú štvorbodové, vpredu podobné tým z pretekárskych automobilov. Koncept bezpečného automobilu je vybavený moderným komunikačným systémom a – kuriózne - má aj senzor, ktorý zachytáva tlkot srdca. Upozorní napríklad na zabudnuté dieťa v automobile, ale aj na zabudnuté zviera, prípadne na v aute ukrytého zlodeja.
Autor: gold