začný program (Systém ESP), ktorý v kritickej situácii samočinne zasiahne do vedenia vozidla a v rámci možností odvráti dopravnú nehodu. Robí to dômyselným pribrzdením niektorého kolesa v pravej chvíli.
Napríklad keď sa predné kolesá automobilu začnú šmýkať smerom von z ľavotočivej zákruty, dôjde k dočasnému, presne vypočítanému pribrzdeniu ľavého zadného kolesa, čím sa šmyk vyrovná a automobil bezpečne dokončí zákrutu. Naproti tomu, ak sa v tej istej zákrute začnú šmýkať zadné kolesá automobilu a vozidlo sa dostáva do pretáčavého šmyku, pričom smeruje priveľmi dovnútra zákruty, automaticky sa pribrzdí pravé predné koleso. Šmyk sa takisto vyrovná a predíde sa vzniku kritickej situácie. Táto samočinná stabilizácia vozidla spoľahlivo funguje aj pri jazde v priamom smere. Systém ESP spolupracuje s tromi skupinami snímačov. Prvá skupina snímačov rozoznáva, kedy a aký manéver chce vodič uskutočniť. Preto meria uhol natočenia volantu a obvodovú rýchlosť každého kolesa. Druhá skupina snímačov zisťuje, čo vozidlo v skutočnosti robí. Z toho dôvodu meria rýchlosť natáčania automobilu okolo zvislej osi a meria tiež jeho priečne zrýchlenie. Treťou skupinou sú výkonné členy, ktoré urobia korekcie v ovládaní vozidla tak, aby sa splnilo želanie vodiča. Pritom treba, aby sa všetky automatické zásahy odohrali s potrebnou presnosťou, o čo sa stará výkonná elektronika. Systém ESP otvára nové možnosti v oblasti prevencie dopravných nehôd.
Autor: AI