Renault Mégane Classic 1,6 16V – priestor, výkon, dynamika

Zo širokej palety karosárskych variant modelov Mégane nezanedbateľná časť zákazníkov dá prednosť trojpriestorovému štvordverovému sedanu, výstižne pomenovanému Classic.

Renault Mégane Classic ponúka totiž v nižšej strednej triede nezvyčajne veľa vnútorného priestoru vpredu i vzadu, harmonicky vyváženú karosériu, bohatú výbavu už v základnom vyhotovení, komfortný a útulný interiér, vysokú bezpečnosť pre cestujúcich a v neposlednom rade moderné výkonné a pritom dostatočne pružné a úsporné motory – to všetko za nie prehnane vysokú cenu. Ešte príťažlivejším sa Mégane Classic stal po modernizácii karosérie na jar 1999 a zavedení nových moderných motorov so šestnásťventilovou technikov. Predĺžená klinovitá predná časť s reflektormi s čírymi krycími sklami v tvare pretiahnutej kvapky s dvoma vstupnými otvormi pre vzduch a integrovanými nárazníkmi vo farbe karosérie, ktorá nadväzuje na stúpajúce bočné línie s elegantne končeným batožinovým priestorom, tvorí harmonicky vyvážený celok trojpriestorovej limuzíny. Objemný batožinový priestor s 510 litrami, jeden z najväčších v triede, navyše po sklopení operadiel zadných sedadiel prepojený, umožňuje jeho účelnejšie využitie. Napriek pomerne veľkému vstupnému otvoru a nižšej nakladacej hrane má ako každý sedan obmedzené možnosti prevážania objemnejších predmetov.

Interiér ponúka na nižšiu strednú triedu kráľovský priestor. Nakladie žiadne obmedzenia ani osobám s vyšším vzrastom. Mäkký a jemný materiál čalúnenia lahodí oku a taký je aj na pohladenie. Vyššiemu pohodliu a komfortu sú stavané aj sedadlá s výrazným anatomickým tvarovaním v sedacej i operadlovej časti.

Jazdný komfort podporujú aj výškovo nastaviteľné bezpečnostné pásy a opierky hláv rovnocenné pre všetkých päť cestujúcich, štýlový panel so zapustenými prístrojom i stredový panel so združeným displejom autorádia, palubného počítača a informácií o čase a vonkajšej teplote. Následné cestovanie v čase a priestore v sprievode jemných tónov z autorádia a príjemného šumu motora je potom skutočným odosobnením sa a vyslobodením z každodenného kolotoča. Možný strach z jazdy z prípadného stretu s iným vozidlom či neželanou prekážkou pomôžu zahnať spevnená karoséria, účinné ABS, v najhoršom prípade štyri airbagy.

Náš testovaný klasický sedan Mégane 1,6 16 V Classic mal strednú výbavu RXE, zelenú metalízu, hliníkové ráfiky kolies, elegantný šedý interiér, trojramenný volant, autorádio zabudované integrovane do stredového panela, manuálne ovládanú klimatizáciu, palubný počítač, elektricky ovládané okná vpredu, elektrické nastavovanie a vyhrievanie vonkajších zrkadiel, praktickú odkladaciu skrinku pred spolujazdcom, spomínané štyri airbagy, štylisticky pekne a bohato tvarované čalúnenie dverí, dobre prístupné a praktické odkladacie priestory, čalúnenie sedadiel z kvalitného materiálu, niečo ako zamat. Pri výkone 110 konských síl z objemu len 1,6 litra, „záťahu“ dobre odhlučneného motora už od otáčok 1500 za minútu a vyladeného podvozku môžeme hovoriť o výborných dynamických a o nadpriemerných a bezpečných jazdných vlastnostiach. Vysoký jazdný komfort si Mégane Classic zachováva aj pri vyšších rýchlostiach na diaľnici. Výrobná je aj spotreba – pri kľudnej vyrovnanej jazde neprevýši šesť a pol litra, pri ostrej a rýchlej vystačí na stovku aj osem litrov, takže nádrž vydrží od 700 do 900 km. Na ostrejšie brzdenie si možno rýchlo zvyknúť, na presné riadenie a radenie prevodov si zvykať netreba. Trošku rušivo pôsobí len hnací moment motora, ktorý sa prenáša na dlhšiu radiacu páku. Na solídny rodinný automobil je to však len malý nedostatok k množstvu vymenovaných plusov.
(gold)
Namerané hodnoty
Zrýchľovanie
40 – 80 km/h (III.) – 6,4 s
60 – 100 km/h (IV.) – 8,7 s
80 – 120 km/h (V.) –12,6 s
Akcelerácia 0 - 100 km/h – 9,9 s
Maximálna rýchlosť – 197 km/h
Spotreba počas testu – 7,8 l/100 km

Technické údaje

Renault Mégane Classic 1,6 16V
Motor
Radový vodou chladený zážihový štvorvalec uložený vpredu naprieč s ventilovým rozvodom DOHC, poháňaný ozubeným remeňom. Štyri ventily v každom valci so samočinným vymedzovaním vôle. Blok motora a hlava valcov z ľahkej zliatiny. Zdvihový objem 1598 cm3, vŕtanie a zdvih 79,5/80,5 mm. Kompresný pomer 10,0 : 1. Najväčší výkon 81 kW/110 k pri otáčkach 5750 min.-1. Najvyšší krútiaci moment 148 Nm pri otáčkach 3750 min.-1. Päťkrát uložený kľukový hriadeľ. Viacbodové elektronicky riadené vstrekovanie benzínu.
Prevodové ústrojenstvo
Pohon predných kolies, päťstupňová prevodovka s priamym radením. Prevodové stupne - 3,36 – 1,86 – 1,32 - 1,03 - 0,82, R – 3,55. Stály prevod hnanej nápravy 3,87.
Podvozok
Bezrámová konštrukcia, vpredu pomocný rám. Predné a zadné kolesá nezávisle zavesené, predné na priečnych trojuholníkových ramenách a vzperách McPherson. Odpruženie vinutými pružinami a hydraulickými tlmičmi. Vzadu vlečené ramená odpružené torznými tyčami a teleskopickými tlmičmi. Vpredu i vzadu priečny skrutný stabilizátor. Prevádzkové brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom, vpredu i vzadu kotúčové, predné s vnútorným chladením, protiblokovací systém ABS. Parkovacia brzda s účinkom na kolesá zadnej nápravy. Hrebeňové riadenie s posilňovačom. Pneumatiky 185/65 R 15.
Karoséria
Samonosná celokovová, štvordverový päťmiestny sedan.
Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/šírka/výška 4188/1705/1405 mm, rázvor náprav 2540 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1450/1430 mm. Priemer otáčania 11,4 m. Pohotovostná hmotnosť 1160 kg, celková hmotnosť 1600. Objem batožinového priestoru 510 l. Objem palivovej nádrže 60 l.
Jazdné výkony
Najvyššia rýchlosť 195 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 9,8 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116 9,7/5,7/7,0 l/100 km.
Cena: 580 500 Sk

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  2. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 31 232
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 22 197
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 21 070
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 11 341
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 7 116
  6. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 6 723
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 4 417
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 668
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 835
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 124

Hlavné správy zo Sme.sk

Komentár Zuzany Kepplovej

Vieme, prečo Noční vlci kladú vence

Manévre sme videli kvôli utečencom i Sorosovi. Pri Vlkoch, nohy vyložené.

Neprehliadnite tiež

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault pritvrdil, Mégane R.S. vo verzii Trophy má až 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky a sedadlá Recaro.

Kia začala v Žiline vyrábať prvé elektrifikované auto

Nový je motor, dizajn, volant aj výbava