Toyota Corolla - kupujeme ojazdené auto

Najpredávanejší model japonskej automobilky Toyota – Corolla patrí do kompaktnej triedy, v ktorej sú jej najväčšími konkurentmi okrem Mazdy 323 aj VW Golf a Opel Astra. Hoci ako nové auto v tomto súboji trochu zaostáva, ako ojazdený automobil je oveľa o


bľúbenejšia ako jej európski konkurenti. Jedným z dôvodov môže byť aj cena, ktorá vďaka častej zmene modelov rýchlo klesá. Druhým je priam legendárna spoľahlivosť, v ktorej Corolla nenachádza súpera. Je úplne jedno, po ktorej z početných generácií Corolly siahnete. Vždy si môžete byť istý vysokou spoľahlivosťou a dlhou životnosťou. Podľa štatistiky Dekra sú výsledky hlavných technických kontrol deväť a viacročných exemplárov oveľa lepšie ako je celkový priemer v tejto kategórii. Majitelia Corolly však musia počítať s menším komfortom cestovania, nepohodlnými sedadlami v zadnej časti a nie príliš bohatou sériovou výbavou. U dieselov sa občas objavia problémy s tesnením pod hlavou valcov alebo poruchami alternátora. Horší dojem vytvára iba brzdová sústava, ktorá ma sklony k rýchlemu opotrebovaniu. Charakteristický tvar karosérie je príčinou plochých sedadiel a okrem verzie liftback aj menšieho batožinového priestoru. Kvalitná protikorózna ochrana si bez problémov dokáže poradiť aj v našich poveternostných podmienkach. Temperamentné, i keď pri vyšších otáčkach hlučné, pohonné jednotky sa vyznačujú veľmi priaznivou spotrebou. Kúpou ojazdenej Corolly získa majiteľ praktický automobil s takmer zaručenou bezporuchovosťou a dlhou životnosťou.

Typické slabé miesta

poruchový štartér, nepresný ukazovateľ stavu paliva, stabilizátor zadnej nápravy, opotrebované tlmiče, brzdová sústava, problémové radenie a prevodovka
+

vysoká spoľahlivosť
dlhá životnosť
robustná technika
temperamentné jazdné vlastnosti
priaznivá spotreba
-

komfort
nepohodlné zadné sedadlá
hluk motorov vo vyšších otáčkach
ťažké riadenie verzií bez posilňovača
sériová výbava

Odporúčané druhy motorov
1,4 l štvorvalcový s výkonom 88 k. Hlučný, pri vyšších otáčkach výkonný a úsporný. Spotreba 8 l/100 km.

1,6 l štvorvalcový s výkonom 105 k. Hlučnejší chod, temperamentný. Spotreba 9,5 l/100 km.

1,8 l dieselový s výkonom 64 k. Nízka spotreba 7,5 l/100 km.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  2. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  3. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  10. Kam do tepla v januári?
  1. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  5. Alarica – new business project in the market of shoes
  6. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  7. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  8. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  10. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 18 032
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 8 023
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 330
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 091
  5. Kam do tepla v januári? 1 750
  6. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 472
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 393
  8. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 1 249
  9. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 904
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 865

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Zarábajú milióny na úkor štátu. Priekupníkov dreva sa nedarí odstaviť

Niektoré firmy, ktoré len skupujú drevo a posúvajú ho ďalej, majú s Lesmi SR uzatvorené nevypovedateľné zmluvy.

DOMOV

Dobré ráno: Kto zarába na slovenských lesoch

Ako u nás funguje biznis s drevom.

KOMENTÁRE

Starostlivosť vzorného hospodára

Podozrenie, že sa o milióny podelili, asi napadá kdekomu.

Neprehliadnite tiež

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.

Peugeot čaká elektrifikácia aj návrat do USA

Do roku 2025 bude mať každý model elektrickú verziu.

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.

Kia Forte prezrádza dizajn nového Cee’du

Európska verzia kompaktnej Kie sa predstaví na jar v Ženeve.