álnych zákonov. Vo chvíli, keď sa automobil priblíži k hranici šmyku, systém ABS automaticky vyvolá prerušované brzdenie a systém EBD samočinne rozdelí brzdnú silu na prednú a zadnú nápravu tak, aby sa dobre využila priľnavosť pneumatík k povrchu vozovky a aby nezačali blokovať predné ani zadné kolesá. Obidva systémy tým dovoľujú vodičovi i pri prudkom brzdení ovládať automobil volantom, čím mu umožňujú vyhnúť sa nárazu na prekážku. Systémy ABS i EBD sú teda skonštruované na to, aby zabránili dopravnej nehode i vtedy, keď už nie je možné včas zastaviť automobil. Podmienkou však je, aby vodič vždy stúpil na brzdový pedál plnou silou. Samozrejme, to všetko sa dá dosiahnuť len vtedy, ak pred brzdením nemá vozidlo nadmerne vysokú rýchlosť. Čiže spomínané systémy nás neoprávňujú na podstupovanie väčšieho rizika rýchlejšou jazdou. Treba ešte upozorniť na to, že ani jeden zo systémov nie je v automobile na to, aby skrátil brzdnú dráhu. V niektorých prípadoch je s nimi brzdná dráha dokonca dlhšia ako bez nich - napr. na suchom a drsnom povrchu, na snehu, štrku a pod.
Autor: AI