
dnom polstoročí známa skôr ako výrobca menších osobných vozidiel, predtým produkovala aj automobily vyšších a luxusných kategórií. V dvadsiatych a tridsiatych rokoch vzniklo celkom pätnásť veľkých modelov vybavených šesťvalcovým a tri dokonca osemvalcovým motorom so zdvihovým objemom 1,8 až 6,6 l. Uvedením nového modelu Škoda Superb tak Škoda Auto nadväzuje na bohatú tradíciu výroby veľkých osobných automobilov s výkonnými veľkoobjemovými motormi. Za zmienku stojí, že s jedným zo šesťvalcových modelov jazdil od roku 1925 prezident vtedajšej Československej republiky T. G. Masaryk a nemalá časť produkcie veľkých vozidiel Škoda sa exportovala do mnohých európskych štátov a taktiež aj do zámoria. Na túto históriu naväzuje nová Škoda Superb už svojim menom. Prvá luxusná limuzína s názvom Škoda Superb bola verejnosti predstavená v roku 1934. Vozidlo postupne prešlo mnohými úpravami a výraznými modernizáciami, objavila sa dokonca i verzia s osemvalcovým motorom s objemom 4,0 l a výkonom 70 kW, vozidlo sa vyrábalo až do roku 1947.
Škoda Superb je vozidlo s klasickou trojpriestorovou karosériou s veľmi elegantným, nadčasovým, dynamickým a pritom mierne konzervatívnym dizajnom. Pojatie vonkajšieho dizajnu, ako aj interiéru nesie typické prvky značky Škoda, napríklad typickú mriežku chladiča v novej väčšej dimenzii, nižšie posadenú ochrannú lištu na nárazníku alebo s veľkou dávkou citu pre detail tvarované zadné svetlá. Tvarovanie karosérie vozidla s precízne spracovanými detailmi vyjadruje veľkú dávku ušľachtilosti a technickej vyspelosti. Dĺžka vozidla je 4,8 m, šírka 1,7 m a výška 1,4 m. Okrem vysokej miery komfortu a bezpečnosti, primeraného luxusu a určitej dávky prestíže ponúkne Škoda Superb záujemcom taktiež mimoriadne priestorný interiér. Veľkorysý vnútorný priestor ťaží hlavne s veľkého rázvoru 2,8 m, ktorý je jedným z najväčších vo vyššej strednej triede. V ponuke budú tri zážihové motory – 2,0 (85 kW), 1,8 20V Turbo (110 kW), 2,8 V6 (142 kW) a dva moderné úsporné vznetové agregáty – 1,9 TDI PD (96 kW) a 2,5 TDI V6 (114 kW). Najvýkonnejší zážihový a vznetový motor sú šesťvalcové s usporiadaním valcov do V. Tieto dynamické motory umožňujú dosahovanie nadpriemerných jazdných výkonov.