SME

Novú Škodu Superb predstavia vo Frankfurte

S novou Škodou Superb sa mladoboleslavská automobilka vráti na septembrovej Medzinárodnej automobilovej výstave IAA vo Frankfurte po niekoľkých desaťročiach opäť do prestížneho segmentu vozidiel vyššej triedy. Aj napriek tomu, že značka Škoda bola v posle


 

dnom polstoročí známa skôr ako výrobca menších osobných vozidiel, predtým produkovala aj automobily vyšších a luxusných kategórií. V dvadsiatych a tridsiatych rokoch vzniklo celkom pätnásť veľkých modelov vybavených šesťvalcovým a tri dokonca osemvalcovým motorom so zdvihovým objemom 1,8 až 6,6 l. Uvedením nového modelu Škoda Superb tak Škoda Auto nadväzuje na bohatú tradíciu výroby veľkých osobných automobilov s výkonnými veľkoobjemovými motormi. Za zmienku stojí, že s jedným zo šesťvalcových modelov jazdil od roku 1925 prezident vtedajšej Československej republiky T. G. Masaryk a nemalá časť produkcie veľkých vozidiel Škoda sa exportovala do mnohých európskych štátov a taktiež aj do zámoria. Na túto históriu naväzuje nová Škoda Superb už svojim menom. Prvá luxusná limuzína s názvom Škoda Superb bola verejnosti predstavená v roku 1934. Vozidlo postupne prešlo mnohými úpravami a výraznými modernizáciami, objavila sa dokonca i verzia s osemvalcovým motorom s objemom 4,0 l a výkonom 70 kW, vozidlo sa vyrábalo až do roku 1947.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu


Škoda Superb je vozidlo s klasickou trojpriestorovou karosériou s veľmi elegantným, nadčasovým, dynamickým a pritom mierne konzervatívnym dizajnom. Pojatie vonkajšieho dizajnu, ako aj interiéru nesie typické prvky značky Škoda, napríklad typickú mriežku chladiča v novej väčšej dimenzii, nižšie posadenú ochrannú lištu na nárazníku alebo s veľkou dávkou citu pre detail tvarované zadné svetlá. Tvarovanie karosérie vozidla s precízne spracovanými detailmi vyjadruje veľkú dávku ušľachtilosti a technickej vyspelosti. Dĺžka vozidla je 4,8 m, šírka 1,7 m a výška 1,4 m. Okrem vysokej miery komfortu a bezpečnosti, primeraného luxusu a určitej dávky prestíže ponúkne Škoda Superb záujemcom taktiež mimoriadne priestorný interiér. Veľkorysý vnútorný priestor ťaží hlavne s veľkého rázvoru 2,8 m, ktorý je jedným z najväčších vo vyššej strednej triede. V ponuke budú tri zážihové motory – 2,0 (85 kW), 1,8 20V Turbo (110 kW), 2,8 V6 (142 kW) a dva moderné úsporné vznetové agregáty – 1,9 TDI PD (96 kW) a 2,5 TDI V6 (114 kW). Najvýkonnejší zážihový a vznetový motor sú šesťvalcové s usporiadaním valcov do V. Tieto dynamické motory umožňujú dosahovanie nadpriemerných jazdných výkonov.

SkryťVypnúť reklamu


SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  2. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  3. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  6. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  7. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  8. Na Marka oharka do jarka
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 38 281
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 803
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 429
  4. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 252
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 6 674
  6. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 5 439
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 594
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 4 520
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Karas: Rovnosť, ktorá sa ešte nenarodila: Neviditeľné korene spravodlivosti na Medzinárodný deň Rómov
  2. Rastislav Šenkirik: SMER - pohlavné preukazy
  3. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  4. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  5. Anna Miľanová: Rozmáha sa nám tu štátny vandalizmus... Vždy je možné byť dobrý, myslím si...
  6. Vladimír Krátky: Šimečka dláždi Matovičovi cestu do parlamentu .
  7. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  8. Rudolfa Vallová: Trumpova šoková terapia
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 103 908
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 461
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 78 393
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 786
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 002
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 615
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 958
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 738
  1. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  2. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
reklama
SkryťZatvoriť reklamu