SME

Audi vyrobilo posledný model RS4

Hovorí sa, že v najlepšom treba prestať. Najmä vtedy, ak ide o výrobu špeciálneho vozidla, ktoré má zostať exkluzívne. Do kroniky Audi sa zapísalo zlatým písmom 6030 vyrobených exemplárov Audi RS4


. V nemeckom Neckarsulme, u exkluzívneho výrobcu, firmy quattro GmbH, sa tieto špeciálne automobily vyrábali ručne, kus po kuse, pričom základ tvoril model Audi S4 Avant. Prvé exempláre Audi RS4 vyrobili v júni roku 2000. Spoločnosť quattro GmbH koncipovala RS4 ako absolútny top model patriaci do radu Audi A4. Je to prvý samostatný automobil, ktoré spoločnosť quattro GmbH vyvinula v spolupráci s materským koncernom Audi AG. Audi RS4 je automobil na každý deň, hoci je koncipované vyložene športovo. Jeho výkonový potenciál vyvoláva nadšenie: motor s výkonom 280 kW (380 k) je prepĺňaný dvoma turbodúchadlami, má stály pohon všetkých kolies quattro, 6-stupňovú prevodovku, športovo naladený podvozok na 18-palcových diskoch a jazdnému výkonu prispôsobený brzdový systém. Maximálny krútiaci moment 440 Nm je k dispozícii v extrémne širokom rozpätí otáčok medzi 2500 až 6000 min-1. Suverénne jazdné výkony vystihujú šprint z 0 na 100 km/h len za 4,9 sekundy a maximálna rýchlosť, elektronicky obmedzená, je 250 km/h.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu


Výrazne rozšírené blatníky a 18-palcové disky z ľahkej zliatiny s 9-lúčovým dizajnom signalizujú neomylný charakter a výkonové možnosti RS4. Nízko spustené spojlery vpredu aj vzadu s veľkými otvormi na prúdenie vzduchu zabezpečujú nezameniteľnosť RS4, rovnako aj bočné prahy integrované do línie vozidla. K RS4 patrí aj tzv. “športový balík“, ktorý obsahuje škrupinové sedadlo Recaro pre jazdca, prípadne aj pre spolujazdca, dierované brzdové kotúče, športové brzdové platničky, športový podvozok s pružinami, tlmičmi, štyrmi dodatočnými pružinami a stabilizátormi, veniec volantu a hlavica radiacej páky obšitý perforovanou „odvetrávanou“ kožou, športový výfuk a iné.

Autor: mk

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  2. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  3. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  6. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  7. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  8. Na Marka oharka do jarka
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 36 637
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 766
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 426
  4. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 292
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 6 268
  6. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 5 662
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 555
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 4 408
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  2. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  3. Anna Miľanová: Rozmáha sa nám tu štátny vandalizmus... Vždy je možné byť dobrý, myslím si...
  4. Vladimír Krátky: Šimečka dláždi Matovičovi cestu do parlamentu .
  5. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  6. Rudolfa Vallová: Trumpova šoková terapia
  7. Viktor Pamula: Nie Ruskému zákonu
  8. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 104 553
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 459
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 78 217
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 783
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 14 980
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 592
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 941
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 737
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  5. Tupou Ceruzou: Businessman
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
reklama
SkryťZatvoriť reklamu