
. V nemeckom Neckarsulme, u exkluzívneho výrobcu, firmy quattro GmbH, sa tieto špeciálne automobily vyrábali ručne, kus po kuse, pričom základ tvoril model Audi S4 Avant. Prvé exempláre Audi RS4 vyrobili v júni roku 2000. Spoločnosť quattro GmbH koncipovala RS4 ako absolútny top model patriaci do radu Audi A4. Je to prvý samostatný automobil, ktoré spoločnosť quattro GmbH vyvinula v spolupráci s materským koncernom Audi AG. Audi RS4 je automobil na každý deň, hoci je koncipované vyložene športovo. Jeho výkonový potenciál vyvoláva nadšenie: motor s výkonom 280 kW (380 k) je prepĺňaný dvoma turbodúchadlami, má stály pohon všetkých kolies quattro, 6-stupňovú prevodovku, športovo naladený podvozok na 18-palcových diskoch a jazdnému výkonu prispôsobený brzdový systém. Maximálny krútiaci moment 440 Nm je k dispozícii v extrémne širokom rozpätí otáčok medzi 2500 až 6000 min-1. Suverénne jazdné výkony vystihujú šprint z 0 na 100 km/h len za 4,9 sekundy a maximálna rýchlosť, elektronicky obmedzená, je 250 km/h.
Výrazne rozšírené blatníky a 18-palcové disky z ľahkej zliatiny s 9-lúčovým dizajnom signalizujú neomylný charakter a výkonové možnosti RS4. Nízko spustené spojlery vpredu aj vzadu s veľkými otvormi na prúdenie vzduchu zabezpečujú nezameniteľnosť RS4, rovnako aj bočné prahy integrované do línie vozidla. K RS4 patrí aj tzv. “športový balík“, ktorý obsahuje škrupinové sedadlo Recaro pre jazdca, prípadne aj pre spolujazdca, dierované brzdové kotúče, športové brzdové platničky, športový podvozok s pružinami, tlmičmi, štyrmi dodatočnými pružinami a stabilizátormi, veniec volantu a hlavica radiacej páky obšitý perforovanou „odvetrávanou“ kožou, športový výfuk a iné.
Autor: mk