SME
Utorok, 4. október, 2022 | Meniny má František

Audi vyrobilo posledný model RS4

Hovorí sa, že v najlepšom treba prestať. Najmä vtedy, ak ide o výrobu špeciálneho vozidla, ktoré má zostať exkluzívne. Do kroniky Audi sa zapísalo zlatým písmom 6030 vyrobených exemplárov Audi RS4


. V nemeckom Neckarsulme, u exkluzívneho výrobcu, firmy quattro GmbH, sa tieto špeciálne automobily vyrábali ručne, kus po kuse, pričom základ tvoril model Audi S4 Avant. Prvé exempláre Audi RS4 vyrobili v júni roku 2000. Spoločnosť quattro GmbH koncipovala RS4 ako absolútny top model patriaci do radu Audi A4. Je to prvý samostatný automobil, ktoré spoločnosť quattro GmbH vyvinula v spolupráci s materským koncernom Audi AG. Audi RS4 je automobil na každý deň, hoci je koncipované vyložene športovo. Jeho výkonový potenciál vyvoláva nadšenie: motor s výkonom 280 kW (380 k) je prepĺňaný dvoma turbodúchadlami, má stály pohon všetkých kolies quattro, 6-stupňovú prevodovku, športovo naladený podvozok na 18-palcových diskoch a jazdnému výkonu prispôsobený brzdový systém. Maximálny krútiaci moment 440 Nm je k dispozícii v extrémne širokom rozpätí otáčok medzi 2500 až 6000 min-1. Suverénne jazdné výkony vystihujú šprint z 0 na 100 km/h len za 4,9 sekundy a maximálna rýchlosť, elektronicky obmedzená, je 250 km/h.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu


Výrazne rozšírené blatníky a 18-palcové disky z ľahkej zliatiny s 9-lúčovým dizajnom signalizujú neomylný charakter a výkonové možnosti RS4. Nízko spustené spojlery vpredu aj vzadu s veľkými otvormi na prúdenie vzduchu zabezpečujú nezameniteľnosť RS4, rovnako aj bočné prahy integrované do línie vozidla. K RS4 patrí aj tzv. “športový balík“, ktorý obsahuje škrupinové sedadlo Recaro pre jazdca, prípadne aj pre spolujazdca, dierované brzdové kotúče, športové brzdové platničky, športový podvozok s pružinami, tlmičmi, štyrmi dodatočnými pružinami a stabilizátormi, veniec volantu a hlavica radiacej páky obšitý perforovanou „odvetrávanou“ kožou, športový výfuk a iné.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Slováci a peniaze: Na čo sporíme a koľko investujeme?
  2. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané
  3. V Žiline projektujú železnice pre Londýn, Austráliu i Čínu
  4. Dôležitosť duševnej pohody
  5. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň
  6. Druhý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  7. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  8. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  1. Nivy oslávili prvé narodeniny a takmer 13 miliónov návštevníkov
  2. Zuzana Bednárová: V Prešove je ešte veľa vecí na zlepšovanie
  3. Dni nezábudiek prispejú na zachovanie prevádzky Linky dôvery
  4. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané
  5. V Žiline projektujú železnice pre Londýn, Austráliu i Čínu
  6. Dôležitosť duševnej pohody
  7. Slováci a peniaze: Na čo sporíme a koľko investujeme?
  8. Metropolis ostáva bez inflačnej doložky
  1. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané 7 292
  2. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať? 7 258
  3. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 7 125
  4. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 5 933
  5. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 5 841
  6. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň 5 836
  7. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 5 082
  8. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech 3 430
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Peugeot 5008

Facelift cenovej politike veľmi nepomohol.


18m
BMW XM

S hmotnosťou vyše 2,7 tony zrýchli na stovku za 4,3 sekundy.


1. okt
Subaru Crosstrek

Konštrukčne nejde o úplne nový model.


30. sep
Renault Megane E-Tech

Fanúšikov elektromobilov môže odradiť len cena.


29. sep

Blogy SME

  1. Robert Puk: Komu ukradol parkovaciu politiku v Bratislave kandidát na primátora Bratislavy Rudolf Kusý?
  2. Ján Marton: Vlčanova politická tragédia sa dokonala na technickom oleji v PL krmivách.
  3. Denisa Tomíková: Nie je vodič ako vodič
  4. Pavel Macko: Nie násiliu v uliciach a extrémistickému teroru!
  5. Eva Gallova: Vtipy, tipy, frky
  6. Marek Kytka: Skvelý Slafkovský, ukážkový gól Tomáša Tatara, či hviezdne duo večera Nečas s Burnsom
  7. Peter Kuchár: Moja cesta do pekla... (I.)
  8. Jozef Sitko: Azda diskusia na blogoch má byť názorovou stokou?
  1. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 7 172
  2. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 5 930
  3. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 5 670
  4. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 4 826
  5. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú... 3 989
  6. Miroslav Kocúr: Progresívny fašizmus voči kresťanom? 3 723
  7. Ján Valchár: Gratulujeme, 60.000. A ruské tanky dostávajú defekty. 3 400
  8. Peter Slamenik: Dubák sem, dubák tam. 2 746
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu