Kupujeme ojazdené auto: Smart

Autorom tohto nesporne pôvabného dvojmiestneho mini autíčka je dcérska firma Daimler-Chrysler s názvom MCC (Micro Compact Car). Iba 2,5 m dlhá karoséria s dvojfarebným lakom a imidžovým vzhľadom, ktorý trochu pripomína o niečo väčší model Mercedes A, upút



a na prvý pohľad. Typický mestský automobil s pohonom zadných kolies sa v poslednom období výraznejšie presadzuje aj na našom trhu. Vidieť ho na cestách prestáva byť raritou a treba priznať, že si získal srdcia predovšetkým nežnejšej časti populácie. Smart sa vyrába od roku 1998 a jeho počiatky sú sprevádzané množstvom „detských“ chýb, ktoré výrobca promptne vychytal. Špeciálnymi lízingovými podmienkami sa materskému koncernu podarilo Smart presadiť a v tomto období sa v Nemecku postupne dostávajú do obehu prvé exempláre, ktorým končia lízingové zmluvy. Časom sa možno objavia aj závažnejšie problémy, no v súčasnosti si majitelia sťažujú iba na maličkosti, ktoré viac-menej súvisia s charakterom mikroautomobilu. Zvyknúť si treba na menej komfortné pruženie, väčšie nakláňanie v zákrutách - zvlášť pri mokrom povrchu, malý batožinový priestor a ťažké riadenie. Trojvalcové pohonné jednotky spotrebujú toľko paliva, ako je bežné u väčších automobilov a ani dieselový agregát nie je priveľmi úsporný. Pochváliť treba vnútorný priestor, ktorý posádke poskytuje dostatok pohodlia a komfortu. K nemu prispievajú aj pohodlné sedadlá a kvalitné vnútorné vybavenie. Smart si vynikajúco počínal pri crash testoch. Úroveň pasívnej bezpečnosti je porovnateľná s modelmi vyšších tried.


Typické slabé miesta

poruchový štartér, vibrovanie sedadiel, klepotanie slnečnej clony
+
dostatok priestoru
kvalita dielenského spracovania
nízka hladina hluku v interiéri
vysoká pasívna bezpečnosť
pohodlné sedadlá
nenáročnosť
-
ťažšie riadenie
horšia stabilita v zákrutách
malý batožinový priestor
málo komfortné pruženie
relatívne vyššia spotreba


Odporúčané druhy motorov

0,6 l trojvalcový benzínový s výkonom 45 k. Kultivovaný základný motor, dobré jazdné vlastnosti. Relatívne vyššia spotreba 6 l/100 km.
0,6 l trojvalcový benzínový s výkonom 55 k. Prepracovanejší ako verzia s výkonom 45 k. Spotreba 6,5 l/100 km.
0,8 l trojvalcový turbodiesel so systémom Common-Rail s výkonom 41 k. Silný a úsporný oproti benzínovým verziám. Spotreba 5 l/100 km.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  3. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  4. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  5. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  6. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  7. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  8. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  9. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  10. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania
  1. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  2. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  3. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  4. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  5. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  6. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  7. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  8. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  9. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  10. Top Ten najviac prehliadaných vozidiel na trhu
  1. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 10 784
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 4 233
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 3 642
  4. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 3 219
  5. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 1 649
  6. Splnený sen 1 306
  7. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne 1 197
  8. Ako na refinancovanie hypotéky 1 176
  9. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu 951
  10. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu 815

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Cítila každý vpich ihly. Lekárov so slzami v očiach prosila, aby už prestali

Denník SME oslovil všetky univerzitné a fakultné nemocnice. Ani jedna nedostala podnet na násilie či neetické správanie personálu počas pôrodu.

KOMENTÁRE

O čom Babiš sníva?

Českej demokracii nehrozí rozklad, ten sa už dávno deje.

Neprehliadnite tiež

Takmer tretina nových áut nemá rezervné koleso

Pri defekte sa musia vodiči spoliehať na lepiacu sadu.

Motory v autách by mohli dostať turbo pre každý valec, pomôže to odozve

Konštruktéri snívajú o trojvalci s tromi turbami a šiestimi škrtiacimi klapkami.

Honda Civic jazdí lahodne a konečne vyzerá dobre (test)

Dojem trochu kazí ovládanie elektroniky na palube.

Malé autá sú čoraz drahšie, ľudia chcú výbavu z veľkých áut

Zákazníci si aj pri kompaktných autách radi priplatia za bohatú výbavu a možnosť prispôsobiť si vzhľad.