SME
Sobota, 31. október, 2020 | Meniny má AurelaKrížovkyKrížovky

Kupujeme ojazdené auto: Smart

Autorom tohto nesporne pôvabného dvojmiestneho mini autíčka je dcérska firma Daimler-Chrysler s názvom MCC (Micro Compact Car). Iba 2,5 m dlhá karoséria s dvojfarebným lakom a imidžovým vzhľadom, ktorý trochu pripomína o niečo väčší model Mercedes A, upút



a na prvý pohľad. Typický mestský automobil s pohonom zadných kolies sa v poslednom období výraznejšie presadzuje aj na našom trhu. Vidieť ho na cestách prestáva byť raritou a treba priznať, že si získal srdcia predovšetkým nežnejšej časti populácie. Smart sa vyrába od roku 1998 a jeho počiatky sú sprevádzané množstvom „detských“ chýb, ktoré výrobca promptne vychytal. Špeciálnymi lízingovými podmienkami sa materskému koncernu podarilo Smart presadiť a v tomto období sa v Nemecku postupne dostávajú do obehu prvé exempláre, ktorým končia lízingové zmluvy. Časom sa možno objavia aj závažnejšie problémy, no v súčasnosti si majitelia sťažujú iba na maličkosti, ktoré viac-menej súvisia s charakterom mikroautomobilu. Zvyknúť si treba na menej komfortné pruženie, väčšie nakláňanie v zákrutách - zvlášť pri mokrom povrchu, malý batožinový priestor a ťažké riadenie. Trojvalcové pohonné jednotky spotrebujú toľko paliva, ako je bežné u väčších automobilov a ani dieselový agregát nie je priveľmi úsporný. Pochváliť treba vnútorný priestor, ktorý posádke poskytuje dostatok pohodlia a komfortu. K nemu prispievajú aj pohodlné sedadlá a kvalitné vnútorné vybavenie. Smart si vynikajúco počínal pri crash testoch. Úroveň pasívnej bezpečnosti je porovnateľná s modelmi vyšších tried.


Typické slabé miesta

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

poruchový štartér, vibrovanie sedadiel, klepotanie slnečnej clony
+
dostatok priestoru
kvalita dielenského spracovania
nízka hladina hluku v interiéri
vysoká pasívna bezpečnosť
pohodlné sedadlá
nenáročnosť
-
ťažšie riadenie
horšia stabilita v zákrutách
malý batožinový priestor
málo komfortné pruženie
relatívne vyššia spotreba


Odporúčané druhy motorov

0,6 l trojvalcový benzínový s výkonom 45 k. Kultivovaný základný motor, dobré jazdné vlastnosti. Relatívne vyššia spotreba 6 l/100 km.
0,6 l trojvalcový benzínový s výkonom 55 k. Prepracovanejší ako verzia s výkonom 45 k. Spotreba 6,5 l/100 km.
0,8 l trojvalcový turbodiesel so systémom Common-Rail s výkonom 41 k. Silný a úsporný oproti benzínovým verziám. Spotreba 5 l/100 km.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  2. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  10. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  1. Moringa a Ginkgo - pomocníci z prírody
  2. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  3. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  4. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  5. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  6. Magazín SME Ženy už v predaji
  7. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  8. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  9. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  10. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 37 351
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 25 489
  3. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 18 261
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 16 727
  5. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 400
  6. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 16 395
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 13 622
  8. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 497
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 260
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 061
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Kam ísť na test, čo s pozitívnymi a čo bude s netestovanými? (otázky a odpovede)

Certifikát z plošného testovania na Covid-19 je vstupenkou do obchodov.

Pri plošnom testovaní sa využívajú antigénové testy.

Lekár Laho: Šéf lekárskej komory spôsobil zdravotníctvu problémy

Odmena 500 eur je pre mladých lekárov motivujúca, vraví Laho.

Lekár Ladislav Laho na archívnej fotografii.
Komentár Petra Schutza

Na prahu fiaska

Destabilizácia vládnutia je na vzostupe druhej vlny to posledné, čo si môžeme dovoliť.

Peter Schutz
Píše Juraj Buzalka

S tyčinkou v nose tvoríme históriu

Politické spoločenstvo sa deje prostredníctvom rituálov.

Ilustračné foto.

Neprehliadnite tiež

Suzuki Ignis vie potešiť najmä nízkou spotrebou (test)

Aj s priestorom hospodári ako máloktoré iné auto.

Suzuki Ignis

Predaje nových áut v Európe rastú a sú lepšie ako pred koronou

Elektrifikované autá už predbehli dieselové.

Opel Corsa v predajoch predbehol Renault Clio a stal sa druhým najpredávanejším autom v Európe.

Kde sa môžete v Bratislave otestovať priamo z auta?

Každá mestská časť má svoje vlastné pokyny.

Testovanie koronavírusu u ľudí priamo z okna auta (systém drive-through).
Volkswagen Lupo 3L