SME

Kupujeme ojazdené auto: Smart

Autorom tohto nesporne pôvabného dvojmiestneho mini autíčka je dcérska firma Daimler-Chrysler s názvom MCC (Micro Compact Car). Iba 2,5 m dlhá karoséria s dvojfarebným lakom a imidžovým vzhľadom, ktorý trochu pripomína o niečo väčší model Mercedes A, upút



a na prvý pohľad. Typický mestský automobil s pohonom zadných kolies sa v poslednom období výraznejšie presadzuje aj na našom trhu. Vidieť ho na cestách prestáva byť raritou a treba priznať, že si získal srdcia predovšetkým nežnejšej časti populácie. Smart sa vyrába od roku 1998 a jeho počiatky sú sprevádzané množstvom „detských“ chýb, ktoré výrobca promptne vychytal. Špeciálnymi lízingovými podmienkami sa materskému koncernu podarilo Smart presadiť a v tomto období sa v Nemecku postupne dostávajú do obehu prvé exempláre, ktorým končia lízingové zmluvy. Časom sa možno objavia aj závažnejšie problémy, no v súčasnosti si majitelia sťažujú iba na maličkosti, ktoré viac-menej súvisia s charakterom mikroautomobilu. Zvyknúť si treba na menej komfortné pruženie, väčšie nakláňanie v zákrutách - zvlášť pri mokrom povrchu, malý batožinový priestor a ťažké riadenie. Trojvalcové pohonné jednotky spotrebujú toľko paliva, ako je bežné u väčších automobilov a ani dieselový agregát nie je priveľmi úsporný. Pochváliť treba vnútorný priestor, ktorý posádke poskytuje dostatok pohodlia a komfortu. K nemu prispievajú aj pohodlné sedadlá a kvalitné vnútorné vybavenie. Smart si vynikajúco počínal pri crash testoch. Úroveň pasívnej bezpečnosti je porovnateľná s modelmi vyšších tried.


Typické slabé miesta

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

poruchový štartér, vibrovanie sedadiel, klepotanie slnečnej clony
+
dostatok priestoru
kvalita dielenského spracovania
nízka hladina hluku v interiéri
vysoká pasívna bezpečnosť
pohodlné sedadlá
nenáročnosť
-
ťažšie riadenie
horšia stabilita v zákrutách
malý batožinový priestor
málo komfortné pruženie
relatívne vyššia spotreba


Odporúčané druhy motorov

0,6 l trojvalcový benzínový s výkonom 45 k. Kultivovaný základný motor, dobré jazdné vlastnosti. Relatívne vyššia spotreba 6 l/100 km.
0,6 l trojvalcový benzínový s výkonom 55 k. Prepracovanejší ako verzia s výkonom 45 k. Spotreba 6,5 l/100 km.
0,8 l trojvalcový turbodiesel so systémom Common-Rail s výkonom 41 k. Silný a úsporný oproti benzínovým verziám. Spotreba 5 l/100 km.

Autor: Martina Skurková

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  2. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  3. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  6. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  7. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  8. Na Marka oharka do jarka
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 36 637
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 766
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 426
  4. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 292
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 6 268
  6. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 5 662
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 555
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 4 408
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  2. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  3. Anna Miľanová: Rozmáha sa nám tu štátny vandalizmus... Vždy je možné byť dobrý, myslím si...
  4. Vladimír Krátky: Šimečka dláždi Matovičovi cestu do parlamentu .
  5. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  6. Rudolfa Vallová: Trumpova šoková terapia
  7. Viktor Pamula: Nie Ruskému zákonu
  8. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 104 553
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 459
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 78 217
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 783
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 14 980
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 592
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 941
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 737
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  5. Tupou Ceruzou: Businessman
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
reklama
SkryťZatvoriť reklamu