SME
Nedeľa, 3. júl, 2022 | Meniny má Miloslav

Kupujeme ojazdené auto: Smart

Autorom tohto nesporne pôvabného dvojmiestneho mini autíčka je dcérska firma Daimler-Chrysler s názvom MCC (Micro Compact Car). Iba 2,5 m dlhá karoséria s dvojfarebným lakom a imidžovým vzhľadom, ktorý trochu pripomína o niečo väčší model Mercedes A, upút



a na prvý pohľad. Typický mestský automobil s pohonom zadných kolies sa v poslednom období výraznejšie presadzuje aj na našom trhu. Vidieť ho na cestách prestáva byť raritou a treba priznať, že si získal srdcia predovšetkým nežnejšej časti populácie. Smart sa vyrába od roku 1998 a jeho počiatky sú sprevádzané množstvom „detských“ chýb, ktoré výrobca promptne vychytal. Špeciálnymi lízingovými podmienkami sa materskému koncernu podarilo Smart presadiť a v tomto období sa v Nemecku postupne dostávajú do obehu prvé exempláre, ktorým končia lízingové zmluvy. Časom sa možno objavia aj závažnejšie problémy, no v súčasnosti si majitelia sťažujú iba na maličkosti, ktoré viac-menej súvisia s charakterom mikroautomobilu. Zvyknúť si treba na menej komfortné pruženie, väčšie nakláňanie v zákrutách - zvlášť pri mokrom povrchu, malý batožinový priestor a ťažké riadenie. Trojvalcové pohonné jednotky spotrebujú toľko paliva, ako je bežné u väčších automobilov a ani dieselový agregát nie je priveľmi úsporný. Pochváliť treba vnútorný priestor, ktorý posádke poskytuje dostatok pohodlia a komfortu. K nemu prispievajú aj pohodlné sedadlá a kvalitné vnútorné vybavenie. Smart si vynikajúco počínal pri crash testoch. Úroveň pasívnej bezpečnosti je porovnateľná s modelmi vyšších tried.


Typické slabé miesta

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

poruchový štartér, vibrovanie sedadiel, klepotanie slnečnej clony
+
dostatok priestoru
kvalita dielenského spracovania
nízka hladina hluku v interiéri
vysoká pasívna bezpečnosť
pohodlné sedadlá
nenáročnosť
-
ťažšie riadenie
horšia stabilita v zákrutách
malý batožinový priestor
málo komfortné pruženie
relatívne vyššia spotreba


Odporúčané druhy motorov

0,6 l trojvalcový benzínový s výkonom 45 k. Kultivovaný základný motor, dobré jazdné vlastnosti. Relatívne vyššia spotreba 6 l/100 km.
0,6 l trojvalcový benzínový s výkonom 55 k. Prepracovanejší ako verzia s výkonom 45 k. Spotreba 6,5 l/100 km.
0,8 l trojvalcový turbodiesel so systémom Common-Rail s výkonom 41 k. Silný a úsporný oproti benzínovým verziám. Spotreba 5 l/100 km.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  2. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  3. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  4. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  5. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  6. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  7. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu
  8. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov
  1. Kamery do auta: Čo dokážu a akú by ste si mali vybrať?
  2. Meranie rýchlosti v úsekoch už nebude pre vodičov problémom
  3. Ocenená 4K autokamera Mio má aj 2K so 60 snímkami a FHD so 120!
  4. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  5. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  6. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  7. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  8. V uliciach Košíc vyzbierali dobrovoľníci 26 ton odpadu
  1. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí! 15 531
  2. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 12 813
  3. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 9 413
  4. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu 8 857
  5. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov 4 588
  6. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami 4 584
  7. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 823
  8. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 3 125
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračná foto

Väčšina chodcov považuje za najväčší problém rýchlosť e-kolobežiek.


Peter Hlušek 30. jún
Lysyčansk je už týždne terčom ruského bombardovania.

Okupant obsadil všetky veľké mestá v Luhansku.


49m
Peter Sagan dnes na Tour de France 2022 - 3. etapa LIVE cez online prenos.

Peter Sagan dnes ide 3. etapu na Tour de France 2022.


Sportnet 6 h
Suzuki Vitara Strong Hybrid

Systém nie je zďaleka taký účinný ako pri Toyote.


30. jún

Neprehliadnite tiež

Suzuki Vitara Strong Hybrid

Systém nie je zďaleka taký účinný ako pri Toyote.


30. jún
Honda Civic

Bohatá výbava sa stala štandardom.


1. júl

Klimatizáciu treba používať efektívne a s rozvahou.


31. júl
Hyundai Ioniq 6

Koeficient odporu vzduchu má iba 0,21.


30. jún

Blogy SME

  1. Anna Miľanová: Moja tvorba dotváraním škvŕn... 2022
  2. Štefan Vidlár: Puťin´s dron
  3. Martin Plesch: Dobrovoľníkom nedobrovoľne
  4. Ján Slosiarik: Čo nové vedenie ministerstva školstva, to nová reforma
  5. Ľubomír Maretta: Trauer
  6. Anna Miľanová: Matrioška a zmätok... 2022
  7. Vladimír Hrach: Uvidieť a precítiť
  8. Rastislav Puchala: Viktorova zakáľačka
  1. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodského.(Oprava mena). 19 887
  2. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 12 226
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 10 969
  4. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 9 076
  5. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 912
  6. Andrej Kiska: Pomôžme Cigánom dostať sa tam, kam tak mnohí chcú. 3 203
  7. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu 3 153
  8. Monika Kusendová: Bežky-pešky po Chorvátsku: Od Cresu, cez Krk, Rab až do Národného parku Velebit 2 878
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťZatvoriť reklamu