SME
Sobota, 2. júl, 2022 | Meniny má Berta

Motorizmus: Na Šesťdňovú len v klube, no s najvyššími ambíciami

Považská Bystrica 20. augusta (TASR) - Netradičnú podobu bude mať účasť slovenských terénnych jazdcov na 76. ročníku Šesťdňovej, majstrovstvách sveta ...

Považská Bystrica 20. augusta (TASR) - Netradičnú podobu bude mať účasť slovenských terénnych jazdcov na 76. ročníku Šesťdňovej, majstrovstvách sveta družstiev v endure. V hlavnej súťaži trophy tímov vo francúzskom Brive la Gaillarde národný výber neštartuje, v klubovej súťaži sa predstaví pod názvom Raven Slovakia Team trojica Jaroslav Katriňák, Radek Matoška a Ján Hrehor.

V populárnej Šesťdňovej sa zvyklo v predchádzajúcich rokoch buď na neúčasť, alebo na štart trophy tímu. V tomto ročníku sa pôvodne nemalo ani štartovať, no v poslednej chvíli sa združila trojica slovenských špičkových terenárov a s pomocou sponzorov sa zaslúžila o to, že nebude chýbať na najprestížnejšom podujatí súťaží enduro.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Do Francúzska naberie výprava smer v utorok ráno. "Tento týždeň si ešte v tamojších terénoch potrénujeme, aby sme sa dôkladne zoznámili s povrchom," povedal Ján Hrehor, ktorý bude sedieť na KTM 125. "Motorku mám z Čiech úplne novú, už budúcoročný model. Zmenilo sa na nej niekoľko drobností, či už výfuk, tlmivka, ale iné komponenty. Momentálne ju zajazdievam, zopár vecí treba ešte podoťahovať."

V príprave sa slovenskí jazdci snažili zintenzívniť tréningy a prispôsobiť na blížiaci sa vrchol. J. Hrehor: "Dúfam, že terény budú trávnaté, no počasie môže urobiť veľa. Obávam sa jedného, aby nebolo príliš teplo. V klubovej súťaži si trúfame na popredné umiestenie, ktoré by zarezonovalo aj medzi sponzormi. Ťažiť by sa malo z výkonnosti špičových jazdcov Katriňáka a Matošku, ja som skôr v úlohe nič nepokaziť."

SkryťVypnúť reklamu

S novými strojmi sa predstavia aj obaja špičkoví jazdci, Jaroslav Katriňák s VOR-om a Radek Matoška s Husabergom 400. "Nič prevratné sa však na ňom nezmenilo," povedal Radek Matoška. "Trochu som si na nej potrénoval, dúfam, že všetko poruchové, čo bolo na predchádzajúcom stroji, sa už odstránilo. Na starej motorke trvalo dosť dlho, kým sa vychytali všetky muchy."

Aj Radek Matoška sa domnieva, že v silách klubového tímu bude umiestenie na výslní. "Len aby počasie bolo pre nás prijateľné a poslúchali motorky," želal si pred odchodom. "Môže by aj vlhko, nechcem však, aby pršalo. V dejisku Šesťdňovej som už jazdil, rýchlostné vložky by mali byť na trávnatých povrchoch, podobné ako v okolí Považskej Bystrice."

SkryťVypnúť reklamu

S modelom roku 2002 sadne na svoj stroj talianskej firmy VOR nad 500 ccm aj najúspešnejší slovenský jazdec Jaroslav Katriňák. "Už sa naň teším, novinky sú značné, od rámu až po úplne nový štartér. Na prototype som už jazdil, na sériovom budem až na Šesťdňovej. Cieľ máme vysoký, navzájom sa inšpirujeme prvým miestom, no budem rád, ak si vybojujeme medailové miesto. Konkurencia bude veľká, je síce pravda, že trophy tímy stiahnu najlepších jazdcov, no často majú takmer rovnocennú náhradu."

Jaroslav Katriňák si najviac želá, aby poslúchali motorky a zdravie. "Počasie si nenavyberáte, je mi v podstate jedno, aké bude."

Jaroslav Katriňák, tak ako pred dvoma rokmi uvažoval s českým, bude opäť rozmýšľať o dvojitom občianstve. "Pre nás troch je v podstate úplne jedno, v akej súťaži nastúpime, musíme zvládnuť presne to, čo jazdci v trophy tímoch. Národné mužstvo je však národné, preto je naozaj škoda, že ho Slovensko nezostavilo. Aj teraz mi prišli ponuky zvonka, po sezóne budem asi opäť uvažovať o dvojitom občianstve. U nás na Slovensku je to s financiami neustále zložité, a preto aj v budúcnosti bude veľmi ťažké zostavovať trophy tím."

SkryťVypnúť reklamu

V klubovej súťaži sa zratúvajú časy všetkých troch jazdcov, takže si tím nemôže dovoliť ani jedno zakolísanie. Najväčšie úspechy dosiahli slovenskí jazdci od samostatného účinkovania práve v klubových tímoch. V roku 1994 v americkej Tulse, štáte Oklahoma, triumfoval Slovakia tím II v zložení Katriňák, Matoška, Hrehor medzi 104 tímami. O rok neskôr si prvenstvo medzi 91 výbermi v poľských terénoch v okolí mesta Jelenia Góra zopakoval Slovnaft Sport Moto Team (Ivan Jakeš, Bohumil Poslední a Jaroslav Beran).

Šesťdňová, ktorá si píše históriu od roku 1913, sa vo Francúzsku uskutoční po piatykrát, v trophy tímoch si najviac prvenstiev 17 pripísala Veľká Británia, hneď za nimi figuruje bývalé Československo s 15 víťazstvami. V juniorskej trofeji dokoca českí a slovenskí jazdci s 18 víťazstvami vedú rebríček úspešnosti pred Veľkou Britániou s 11-timi. Vlani boli najlepší v tophy tímoch Taliani a v juniorskej súťaži už tretíkrát za sebou Španieli.

SkryťVypnúť reklamu

- Na vlaňajšiu jubilujúcu Šesťdňovú v španielskej Granade sa spomína so značným rozčarovaním. Zrušenie záverečného motokrosu, ktorý zvykol bývať vždy najpríťažlivejším diváckym ťahákom a aj mnohí jazdci si naň šetrili sily, vyvolalo veľkú búrku nevôle. V endure sa môžu prihodiť nečakané situácie, no v tomto prípade úplne zlyhali organizátori, napätú situáciu sprevádzali vášne, a to všetko len preto, že usporiadatelia trestuhodne podcenili vplyv počasia na piesočnatú trať, ktorá sa tak vysušila, že mraky prachu znemožnili na okruhu krúžiť bez veľkého rizika zranenia. V trophy tímoch skončil výber Slovenska až na 8. mieste, juniori boli dokonca na 14-tom. Pred štyrmi rokmi v talianskom Lumezzane obsadila slovenská reprezentácia v Trophy tímoch siedmu priečku, rok predtým vo fínskej Hämeenlinne pri svojej samostatnej premiére šiestu a vybojovala Watlingovu trofej udeľovanú za najväčší pokrok nováčika. Predvlani v portugalskej Coimbre a pred tromi rokmi v austrálskom Traralgone chýbala.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  2. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  3. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  4. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  5. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  6. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  7. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov
  8. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu
  1. Ocenená 4K autokamera Mio má aj 2K so 60 snímkami a FHD so 120!
  2. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  3. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  4. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  5. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  6. V uliciach Košíc vyzbierali dobrovoľníci 26 ton odpadu
  7. Výlety na mieru pre celú rodinu
  8. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  1. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí! 14 744
  2. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 12 754
  3. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 9 369
  4. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu 7 974
  5. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 4 090
  6. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov 3 890
  7. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 797
  8. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 3 392
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Honda Civic

Bohatá výbava sa stala štandardom.


20 h

Klimatizáciu treba používať efektívne a s rozvahou.


31. júl
Suzuki Vitara Strong Hybrid

Systém nie je zďaleka taký účinný ako pri Toyote.


30. jún
Hyundai Ioniq 6

Koeficient odporu vzduchu má iba 0,21.


30. jún

Blogy SME

  1. Robert Štepaník: diel 70 - MDAD 2022 - Medzinárodný deň (alternatívnych) detí 2022
  2. Michala Guľasová: Martina Jakubová - Líštička
  3. Ľubomír Maretta: Zmena
  4. Eva Gallova: 1. júl určili za deň vtipov
  5. Kristína Jakubičková: Hej, frajer! Áno, ty, ktorý toto čítaš!
  6. Miriam Studeničová: Je zle! Bude horšie! Nezúfajte! Dôverujte!
  7. Ján Škerko: Chcel byť ako Peter, bude ako Lenin
  8. Ján Raclavský: Atómovky, ktoré ohrozujú samosprávy
  1. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodského.(Oprava mena). 11 607
  2. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 10 762
  3. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 10 377
  4. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 7 791
  5. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 4 205
  6. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 831
  7. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu 3 420
  8. Monika Kusendová: Bežky-pešky po Chorvátsku: Od Cresu, cez Krk, Rab až do Národného parku Velebit 2 825
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťZatvoriť reklamu