SME
Utorok, 28. jún, 2022 | Meniny má Beáta

Redakčný test: Honda Civic 5D 1,6 – priestorový hit pre rodinu

Proporcie nového päťdverového hatchbacku Honda Civic naznačujú veľkosť vnútorného priestoru, akým disponuje len máloktorý kompaktný automobil nižšej strednej triedy. Pri dĺžke 4285 mm, výške 1495 mm a vo svojej triede bezkonkurenčnom rázvore 2685 mm sa ko


nštruktérom podarilo vytvoriť priestranný interiér porovnateľný s kompaktnými vanmi. Ním sa siedma generácia Honda Civic zaraďuje k priestorovým hitom. Pred päťdverovým hatchbackom uviedla Honda na trh koncom minulého roka verziu sedan. Posledné dve verzie - trojdverový hatchback a kupé prídu na trh koncom roka. My sme po štvordverovom sedane mohli podrobiť redakčnému testu nový päťdverový Civic s výkonnejším motorom 1,6 l/110 k (menší je 1,4 l/90 k) -  vpredu priečne uložený, ktorý poháňa kolesá prednej nápravy. Svoje možnosti prejaví už pri prvom zošliapnutí plynu. Stodesať koní pod kapotou dokáže veľa - aj vďaka novej generácii variabilného časovania ventilov VTEC. Predchodcu prekonáva najmä svojou pružnosťou.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Konštruktérom Hondy viac ako o výkon išlo o plochejší priebeh krútiaceho momentu, čo sa u nového Civica prejavuje silným záberom už od otáčok nad 2000 min-1. Do hranice okolo 4500 min-1 má motor najlepší záber i najpriaznivejšiu spotrebu. Potom nastupuje s ostrejšie časovanie a výkon, agresívnejší zvuk napriek veľmi dobre odhlučneného motorového priestoru, a rodinný automobil sa mení na športový. Vtedy možno naplno vychutnať šprintérske schopnosti Civika, dobré jazdné i dynamické vlastnosti.  Výkonný motor si s nízkou hmotnosť len okolo jedenásť „metrákov“ pohráva takmer ako s pierkom. Vtedy má síce väčší hlad po benzíne, ale v ostatných režimoch sa správa úsporne. Pri jazde s ľahkou nohou aj pod 6 l/100 km,  avšak ani priemer okolo 6,5 l/100 km nie je nereálny.
Aj keď v prípade Civika nejde o karosársky hit a la italia, má päťdverový hatchback predsa vysokú eleganciu i typické prvky Hondy. Okrem iného výrazne plochý klinovitý predok a veľké zasklené plochy s dobrým výhľadom dopredu, dozadu i do strán. Krátky predný i zadný previs spolu s veľkým rázvorom dovolil vytvoriť enormný vnútorný priestor, naviac s rovnou podlahou, dokonca bez stredového tunela, teda bez bariér. Vpredu nové uchytenie predných blatníkov znamená ľahšiu deformovateľnosť v prípade kolízie a tým zvýšenú bezpečnosť pre posádku i pre chodcov.

SkryťVypnúť reklamu

Interiéru dominuje priestor, dobrý prístup ku všetkým sedadlám, pohodlné anatomicky tvarované sedadlá s príjemným poťahom, ergonómia a dobrá dostupnosť ovládacích prvkov. Prístrojový štít palubnej dosky má tradičné usporiadanie a radiaca páka na výstupku stredového panela predstavuje praktické riešenie. Trojramenný volant len výškovo nastaviteľný s väčším priemerom a hrubším vencom dobre padne ruky. Tradičné na stredovom paneli s autorádiom je ovládanie mechanickej klimatizácie. Pre vodiča i spolujazdca  je dostatok priestoru v každom smere, na zadných sedadlách toľko, že konkurencia môže blednúť od závisti. Odkladacie priestory sú pred spolujazdcom, menšie vo dverách, pod autorádiom a na stredovom tuneli aj pre poháre. Už v základnej výbave sú airbagy pre vodiča, spolujazdca i dva bočné, ABS s EBD, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, elektrické ovládanie bočných okien vpredu a vonkajších spätných zrkadiel, mechanickú klimatizáciu a ďalšie prvky výbavy. Dobre prístupný batožinový priestor s objemom 370 litrov možno rozšíriť po sklopení delených zadných operadiel. Naviac to všetko za pomerne priaznivú cenu, čo je z hľadiska predajnosti na našom trhu dosť podstatné.

SkryťVypnúť reklamu

Technické údaje
 
Honda Civic 5D 1,6 LS

Motor

Vpredu naprieč uložený kvapalinou chladený zážihový štvorvalec. Zdvihový objem 1590 cm3, vŕtanie a zdvih 75/90 mm. Kompresný pomer 10,4 : 1. Najväčší výkon 81 kW/110 k pri otáčkach 5600 min.-1. Najvyšší krútiaci moment 152 Nm pri otáčkach 4300 min.-1. Štyri ventily na valec, ventilový rozvod SOHC, poháňaný ozubeným remeňom. Blok motora a hlava valcov z hliníkovej  zliatiny. Päťkrát uložený kľukový hriadeľ. Tlakové obežné mazanie s plnoprietokovým čističom oleja. Uzavretá chladiaca sústava s elektrickým ventilátorom. Elektronicky riadené viacbodové vstrekovanie paliva Honda PGM-Fl.

Prevodové ústrojenstvo

Pohon predných kolies. Jednokotúčová suchá spojka. Päťstupňová prevodovka s priamym radením. Prevodové stupne - 3,46 – 1,87 – 1,24 - 0,91 – 0,76, R – 3,23. Stály prevod hnanej nápravy 4,11.

SkryťVypnúť reklamu

Podvozok

Bezrámová konštrukcia, vpredu pomocný rám. Všetky kolesá nezávisle zavesené, vpredu na spodných trojuholníkových ramenách a vzperách McPherson, vzadu dvojité lichobežníkové ramená. Vpredu i vzadu priečny skrutný stabilizátor. Prevádzkové brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom, vpredu kotúčové s vnútorným chladením, vzadu bubnové, ABS a EBV. Parkovacia brzda ručná s pôsobením na zadné kolesá. Hrebeňové riadenie s elektrickým posilňovačom. Pneumatiky 195/60 R 15.

Rozmery a hmotnosti

Dĺžka/šírka/výška 4285/1695/1495 mm, rázvor náprav 2625 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1472/1489 mm. Svetlá výška 155 mm. Priemer otáčania 11,8 m. Pohotovostná hmotnosť 1135 kg. Objem batožinového priestoru 370 dm³. Objem palivovej nádrže 50 l.

SkryťVypnúť reklamu

Jazdné výkony

Najvyššia rýchlosť 186 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h  za 10,2 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116 8,6/5,5/6,6 l/100 km.

Karoséria

Samonosná oceľová, päťdverový päťmiestny hatchback.

Akcelerácia

0 – 100 km/h  10,4 s

Zrýchľovanie

60 – 100 km/h   7,6 s
80 – 120 km/h   10,3 s

Max.  rýchlosť

185 km/h

Spotreba počas testu

6,3 l/100 km

Cena

Základná 625 000  Sk

Porovnanie automobilov v rovnakej kategórii:

Ford Focus 1,6 16V Comfort
Zdvih. objem 1596 cm³
Výkon 74 kW/100 k
Krút. mom. 145/4000 Nm/min.-1
0 – 100 km/h 11,2 s
Max. rých. 185 km/h
Spotreba mesto 9,4 l/100 km
mimo mesta 5,6 l/100 km
kombinovaná 7,0 l/100 km
Cena 567 900 Sk                                   

SkryťVypnúť reklamu

Toyota Corolla 1,6 VVT-i (6 st.)
Zdvih. objem 1598 cm³
Výkon 81 kW/110 k
Krút. mom. 150/3800 Nm/min.-1
0 – 100 km/h 9,8 s
Max. rých. 192 km/h
Spotreba mesto 9,8 l/100 km
mimo mesta 6,1 l/100 km
kombinovaná 7,4 l/100 km
Cena 727 000 Sk                                   

Peugeot 307 1,6 XS
Zdvih. objem 1587 cm³
Výkon 80 kW/110 k
Krút. mom. 150/4500 Nm/min.-1
0 – 100 km/h 11,5 s
Max. rých. 190 km/h
Spotreba mesto 9,5 l/100 km
mimo mesta 5,8 l/100 km
kombinovaná 7,2 l/100 km
Cena 565 000 Sk                                   

SkryťVypnúť reklamu

 

 

 

 

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu
  2. Plyn v doprave môže byť medzičlánkom k nízkoemisnej budúcnosti
  3. Spacák na kozmetiku?
  4. Danube InGrid zvyšuje energetickú stabilitu aj v Bratislave
  5. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete
  6. IMMOFINANZ pokračuje v úspechoch nájomných zmlúv aj v roku 2022
  7. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  8. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku
  1. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  2. Na západnom Slovensku napreduje modernizácia elektrickej sústavy
  3. Na západnom Slovensku napreduje modernizácia elektrickej sústavy
  4. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  5. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  6. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  7. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  8. Danube InGrid zvyšuje energetickú stabilitu aj v Bratislave
  1. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 11 069
  2. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 8 332
  3. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 7 142
  4. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk 3 949
  5. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 711
  6. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME 3 124
  7. 91 kreslených správ o Slovensku, Ukrajine a celom svete 2 141
  8. ČSOB hľadá zamestnancov: Skvelá kampaň, chystajte životopis! 1 194
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Tomáš Bilik: Ako sa mesto (ne) rozvíja ?
  2. Janka Bittó Cigániková: Takto by sme nemocnice (nie len) z plánu obnovy riešili my
  3. Marek Brenčič: Ukrajine prajem, aby bežala úspešný maratón
  4. Monika Kusendová: Bežky-pešky po Chorvátsku: Od Cresu, cez Krk, Rab až do Národného parku Velebit
  5. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa)
  6. Peter Maroncik: Kúpili sme záhradku
  7. Vladimír Krátky: Kam sa hrabe Wiener šniceľ na naše bryndzáky !
  8. Martina Paulenová: Narodeninový darček
  1. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 10 432
  2. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku) 7 419
  3. Věra Tepličková: Igi zasa ukazuje figy alebo O tom, ako sa Edo unáhlil 5 889
  4. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 3 895
  5. Post Bellum SK: Kocáb: Boli schopní aj tmu vydávať za dôkaz toho, že tam nie sú jadrové hlavice 3 641
  6. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 473
  7. Iveta Bakitová: Zakynthos - karibský raj v Európe 3 041
  8. Andrej Kiska: Pomôžme Cigánom dostať sa tam, kam tak mnohí chcú. 2 990
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  7. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  8. Jiří Ščobák: Mentální cvičení: Určení rizikových bodů a možných tras ruského postupu na Ukrajině
SkryťZatvoriť reklamu