Redakčný test: Honda Civic 5D 1,6 – priestorový hit pre rodinu

Proporcie nového päťdverového hatchbacku Honda Civic naznačujú veľkosť vnútorného priestoru, akým disponuje len máloktorý kompaktný automobil nižšej strednej triedy. Pri dĺžke 4285 mm, výške 1495 mm a vo svojej triede bezkonkurenčnom rázvore 2685 mm sa ko


nštruktérom podarilo vytvoriť priestranný interiér porovnateľný s kompaktnými vanmi. Ním sa siedma generácia Honda Civic zaraďuje k priestorovým hitom. Pred päťdverovým hatchbackom uviedla Honda na trh koncom minulého roka verziu sedan. Posledné dve verzie - trojdverový hatchback a kupé prídu na trh koncom roka. My sme po štvordverovom sedane mohli podrobiť redakčnému testu nový päťdverový Civic s výkonnejším motorom 1,6 l/110 k (menší je 1,4 l/90 k) -  vpredu priečne uložený, ktorý poháňa kolesá prednej nápravy. Svoje možnosti prejaví už pri prvom zošliapnutí plynu. Stodesať koní pod kapotou dokáže veľa - aj vďaka novej generácii variabilného časovania ventilov VTEC. Predchodcu prekonáva najmä svojou pružnosťou.

Konštruktérom Hondy viac ako o výkon išlo o plochejší priebeh krútiaceho momentu, čo sa u nového Civica prejavuje silným záberom už od otáčok nad 2000 min-1. Do hranice okolo 4500 min-1 má motor najlepší záber i najpriaznivejšiu spotrebu. Potom nastupuje s ostrejšie časovanie a výkon, agresívnejší zvuk napriek veľmi dobre odhlučneného motorového priestoru, a rodinný automobil sa mení na športový. Vtedy možno naplno vychutnať šprintérske schopnosti Civika, dobré jazdné i dynamické vlastnosti.  Výkonný motor si s nízkou hmotnosť len okolo jedenásť „metrákov“ pohráva takmer ako s pierkom. Vtedy má síce väčší hlad po benzíne, ale v ostatných režimoch sa správa úsporne. Pri jazde s ľahkou nohou aj pod 6 l/100 km,  avšak ani priemer okolo 6,5 l/100 km nie je nereálny.
Aj keď v prípade Civika nejde o karosársky hit a la italia, má päťdverový hatchback predsa vysokú eleganciu i typické prvky Hondy. Okrem iného výrazne plochý klinovitý predok a veľké zasklené plochy s dobrým výhľadom dopredu, dozadu i do strán. Krátky predný i zadný previs spolu s veľkým rázvorom dovolil vytvoriť enormný vnútorný priestor, naviac s rovnou podlahou, dokonca bez stredového tunela, teda bez bariér. Vpredu nové uchytenie predných blatníkov znamená ľahšiu deformovateľnosť v prípade kolízie a tým zvýšenú bezpečnosť pre posádku i pre chodcov.

Interiéru dominuje priestor, dobrý prístup ku všetkým sedadlám, pohodlné anatomicky tvarované sedadlá s príjemným poťahom, ergonómia a dobrá dostupnosť ovládacích prvkov. Prístrojový štít palubnej dosky má tradičné usporiadanie a radiaca páka na výstupku stredového panela predstavuje praktické riešenie. Trojramenný volant len výškovo nastaviteľný s väčším priemerom a hrubším vencom dobre padne ruky. Tradičné na stredovom paneli s autorádiom je ovládanie mechanickej klimatizácie. Pre vodiča i spolujazdca  je dostatok priestoru v každom smere, na zadných sedadlách toľko, že konkurencia môže blednúť od závisti. Odkladacie priestory sú pred spolujazdcom, menšie vo dverách, pod autorádiom a na stredovom tuneli aj pre poháre. Už v základnej výbave sú airbagy pre vodiča, spolujazdca i dva bočné, ABS s EBD, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, elektrické ovládanie bočných okien vpredu a vonkajších spätných zrkadiel, mechanickú klimatizáciu a ďalšie prvky výbavy. Dobre prístupný batožinový priestor s objemom 370 litrov možno rozšíriť po sklopení delených zadných operadiel. Naviac to všetko za pomerne priaznivú cenu, čo je z hľadiska predajnosti na našom trhu dosť podstatné.

Technické údaje
 
Honda Civic 5D 1,6 LS

Motor

Vpredu naprieč uložený kvapalinou chladený zážihový štvorvalec. Zdvihový objem 1590 cm3, vŕtanie a zdvih 75/90 mm. Kompresný pomer 10,4 : 1. Najväčší výkon 81 kW/110 k pri otáčkach 5600 min.-1. Najvyšší krútiaci moment 152 Nm pri otáčkach 4300 min.-1. Štyri ventily na valec, ventilový rozvod SOHC, poháňaný ozubeným remeňom. Blok motora a hlava valcov z hliníkovej  zliatiny. Päťkrát uložený kľukový hriadeľ. Tlakové obežné mazanie s plnoprietokovým čističom oleja. Uzavretá chladiaca sústava s elektrickým ventilátorom. Elektronicky riadené viacbodové vstrekovanie paliva Honda PGM-Fl.

Prevodové ústrojenstvo

Pohon predných kolies. Jednokotúčová suchá spojka. Päťstupňová prevodovka s priamym radením. Prevodové stupne - 3,46 – 1,87 – 1,24 - 0,91 – 0,76, R – 3,23. Stály prevod hnanej nápravy 4,11.

Podvozok

Bezrámová konštrukcia, vpredu pomocný rám. Všetky kolesá nezávisle zavesené, vpredu na spodných trojuholníkových ramenách a vzperách McPherson, vzadu dvojité lichobežníkové ramená. Vpredu i vzadu priečny skrutný stabilizátor. Prevádzkové brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom, vpredu kotúčové s vnútorným chladením, vzadu bubnové, ABS a EBV. Parkovacia brzda ručná s pôsobením na zadné kolesá. Hrebeňové riadenie s elektrickým posilňovačom. Pneumatiky 195/60 R 15.

Rozmery a hmotnosti

Dĺžka/šírka/výška 4285/1695/1495 mm, rázvor náprav 2625 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1472/1489 mm. Svetlá výška 155 mm. Priemer otáčania 11,8 m. Pohotovostná hmotnosť 1135 kg. Objem batožinového priestoru 370 dm³. Objem palivovej nádrže 50 l.

Jazdné výkony

Najvyššia rýchlosť 186 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h  za 10,2 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116 8,6/5,5/6,6 l/100 km.

Karoséria

Samonosná oceľová, päťdverový päťmiestny hatchback.

Akcelerácia

0 – 100 km/h  10,4 s

Zrýchľovanie

60 – 100 km/h   7,6 s
80 – 120 km/h   10,3 s

Max.  rýchlosť

185 km/h

Spotreba počas testu

6,3 l/100 km

Cena

Základná 625 000  Sk

Porovnanie automobilov v rovnakej kategórii:

Ford Focus 1,6 16V Comfort
Zdvih. objem 1596 cm³
Výkon 74 kW/100 k
Krút. mom. 145/4000 Nm/min.-1
0 – 100 km/h 11,2 s
Max. rých. 185 km/h
Spotreba mesto 9,4 l/100 km
mimo mesta 5,6 l/100 km
kombinovaná 7,0 l/100 km
Cena 567 900 Sk                                   

Toyota Corolla 1,6 VVT-i (6 st.)
Zdvih. objem 1598 cm³
Výkon 81 kW/110 k
Krút. mom. 150/3800 Nm/min.-1
0 – 100 km/h 9,8 s
Max. rých. 192 km/h
Spotreba mesto 9,8 l/100 km
mimo mesta 6,1 l/100 km
kombinovaná 7,4 l/100 km
Cena 727 000 Sk                                   

Peugeot 307 1,6 XS
Zdvih. objem 1587 cm³
Výkon 80 kW/110 k
Krút. mom. 150/4500 Nm/min.-1
0 – 100 km/h 11,5 s
Max. rých. 190 km/h
Spotreba mesto 9,5 l/100 km
mimo mesta 5,8 l/100 km
kombinovaná 7,2 l/100 km
Cena 565 000 Sk                                   

 

 

 

 

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások.
  4. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  5. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  6. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  7. Moskva alebo Petrohrad?
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  9. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  10. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  1. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások.
  2. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  3. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  4. Zóna Nové Nivy splnila kvalifikačné podmienky pre registráciu
  5. Dekan ocenil študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  6. Application of GDPR with respect to the size of the enterprise
  7. Modern luxury next to the Blue Church
  8. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  9. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  10. Moskva alebo Petrohrad?
  1. Moskva alebo Petrohrad? 7 810
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 117
  3. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 3 902
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 105
  5. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 1 451
  6. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 386
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 283
  8. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 1 247
  9. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 128
  10. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 116

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Štátna firma ukázala, ako by sa dalo obísť zvyšovanie príplatkov

Najväčší súkromní zamestnávatelia zhodne tvrdia, že také kroky, ako chystá železničné Cargo, neplánujú.

DOMOV

Dobré ráno: My sme les? Kto v spore o slovenské lesy klame

Kultúrny súboj sa najnovšie vedie o lesy.

EKONOMIKA

PSA bude v Trnave vyrábať elektromobily. Model je tajomný

Koncern PSA Groupe na Slovensku vyrába Citroën C3 a Peugeot 208.

Neprehliadnite tiež

Renault po cestách už jazdí s autom pre rok 2023

Experimentálny koncept ukazuje, ako budú vyzerať Renaulty o niekoľko rokov.

Londýnske autobusy budú jazdiť na kávu

Už dnes jazdia na použitý olej na varenie či loj zo spracovaného mäsa.

Ford predstavil šiltovku pre kamionistov, ktorá má zachraňovať životy

Keď je vodič unavený, šiltovka zabliká a zavibruje.

Britskí vodiči sa neboja šoférovať so zhoršeným zrakom

Oční lekári navrhujú povinné vyšetrenia.