Redakčný test: Honda Civic 5D 1,6 – priestorový hit pre rodinu

Proporcie nového päťdverového hatchbacku Honda Civic naznačujú veľkosť vnútorného priestoru, akým disponuje len máloktorý kompaktný automobil nižšej strednej triedy. Pri dĺžke 4285 mm, výške 1495 mm a vo svojej triede bezkonkurenčnom rázvore 2685 mm sa ko


nštruktérom podarilo vytvoriť priestranný interiér porovnateľný s kompaktnými vanmi. Ním sa siedma generácia Honda Civic zaraďuje k priestorovým hitom. Pred päťdverovým hatchbackom uviedla Honda na trh koncom minulého roka verziu sedan. Posledné dve verzie - trojdverový hatchback a kupé prídu na trh koncom roka. My sme po štvordverovom sedane mohli podrobiť redakčnému testu nový päťdverový Civic s výkonnejším motorom 1,6 l/110 k (menší je 1,4 l/90 k) -  vpredu priečne uložený, ktorý poháňa kolesá prednej nápravy. Svoje možnosti prejaví už pri prvom zošliapnutí plynu. Stodesať koní pod kapotou dokáže veľa - aj vďaka novej generácii variabilného časovania ventilov VTEC. Predchodcu prekonáva najmä svojou pružnosťou.

Konštruktérom Hondy viac ako o výkon išlo o plochejší priebeh krútiaceho momentu, čo sa u nového Civica prejavuje silným záberom už od otáčok nad 2000 min-1. Do hranice okolo 4500 min-1 má motor najlepší záber i najpriaznivejšiu spotrebu. Potom nastupuje s ostrejšie časovanie a výkon, agresívnejší zvuk napriek veľmi dobre odhlučneného motorového priestoru, a rodinný automobil sa mení na športový. Vtedy možno naplno vychutnať šprintérske schopnosti Civika, dobré jazdné i dynamické vlastnosti.  Výkonný motor si s nízkou hmotnosť len okolo jedenásť „metrákov“ pohráva takmer ako s pierkom. Vtedy má síce väčší hlad po benzíne, ale v ostatných režimoch sa správa úsporne. Pri jazde s ľahkou nohou aj pod 6 l/100 km,  avšak ani priemer okolo 6,5 l/100 km nie je nereálny.
Aj keď v prípade Civika nejde o karosársky hit a la italia, má päťdverový hatchback predsa vysokú eleganciu i typické prvky Hondy. Okrem iného výrazne plochý klinovitý predok a veľké zasklené plochy s dobrým výhľadom dopredu, dozadu i do strán. Krátky predný i zadný previs spolu s veľkým rázvorom dovolil vytvoriť enormný vnútorný priestor, naviac s rovnou podlahou, dokonca bez stredového tunela, teda bez bariér. Vpredu nové uchytenie predných blatníkov znamená ľahšiu deformovateľnosť v prípade kolízie a tým zvýšenú bezpečnosť pre posádku i pre chodcov.

Interiéru dominuje priestor, dobrý prístup ku všetkým sedadlám, pohodlné anatomicky tvarované sedadlá s príjemným poťahom, ergonómia a dobrá dostupnosť ovládacích prvkov. Prístrojový štít palubnej dosky má tradičné usporiadanie a radiaca páka na výstupku stredového panela predstavuje praktické riešenie. Trojramenný volant len výškovo nastaviteľný s väčším priemerom a hrubším vencom dobre padne ruky. Tradičné na stredovom paneli s autorádiom je ovládanie mechanickej klimatizácie. Pre vodiča i spolujazdca  je dostatok priestoru v každom smere, na zadných sedadlách toľko, že konkurencia môže blednúť od závisti. Odkladacie priestory sú pred spolujazdcom, menšie vo dverách, pod autorádiom a na stredovom tuneli aj pre poháre. Už v základnej výbave sú airbagy pre vodiča, spolujazdca i dva bočné, ABS s EBD, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, elektrické ovládanie bočných okien vpredu a vonkajších spätných zrkadiel, mechanickú klimatizáciu a ďalšie prvky výbavy. Dobre prístupný batožinový priestor s objemom 370 litrov možno rozšíriť po sklopení delených zadných operadiel. Naviac to všetko za pomerne priaznivú cenu, čo je z hľadiska predajnosti na našom trhu dosť podstatné.

Technické údaje
 
Honda Civic 5D 1,6 LS

Motor

Vpredu naprieč uložený kvapalinou chladený zážihový štvorvalec. Zdvihový objem 1590 cm3, vŕtanie a zdvih 75/90 mm. Kompresný pomer 10,4 : 1. Najväčší výkon 81 kW/110 k pri otáčkach 5600 min.-1. Najvyšší krútiaci moment 152 Nm pri otáčkach 4300 min.-1. Štyri ventily na valec, ventilový rozvod SOHC, poháňaný ozubeným remeňom. Blok motora a hlava valcov z hliníkovej  zliatiny. Päťkrát uložený kľukový hriadeľ. Tlakové obežné mazanie s plnoprietokovým čističom oleja. Uzavretá chladiaca sústava s elektrickým ventilátorom. Elektronicky riadené viacbodové vstrekovanie paliva Honda PGM-Fl.

Prevodové ústrojenstvo

Pohon predných kolies. Jednokotúčová suchá spojka. Päťstupňová prevodovka s priamym radením. Prevodové stupne - 3,46 – 1,87 – 1,24 - 0,91 – 0,76, R – 3,23. Stály prevod hnanej nápravy 4,11.

Podvozok

Bezrámová konštrukcia, vpredu pomocný rám. Všetky kolesá nezávisle zavesené, vpredu na spodných trojuholníkových ramenách a vzperách McPherson, vzadu dvojité lichobežníkové ramená. Vpredu i vzadu priečny skrutný stabilizátor. Prevádzkové brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom, vpredu kotúčové s vnútorným chladením, vzadu bubnové, ABS a EBV. Parkovacia brzda ručná s pôsobením na zadné kolesá. Hrebeňové riadenie s elektrickým posilňovačom. Pneumatiky 195/60 R 15.

Rozmery a hmotnosti

Dĺžka/šírka/výška 4285/1695/1495 mm, rázvor náprav 2625 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1472/1489 mm. Svetlá výška 155 mm. Priemer otáčania 11,8 m. Pohotovostná hmotnosť 1135 kg. Objem batožinového priestoru 370 dm³. Objem palivovej nádrže 50 l.

Jazdné výkony

Najvyššia rýchlosť 186 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h  za 10,2 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116 8,6/5,5/6,6 l/100 km.

Karoséria

Samonosná oceľová, päťdverový päťmiestny hatchback.

Akcelerácia

0 – 100 km/h  10,4 s

Zrýchľovanie

60 – 100 km/h   7,6 s
80 – 120 km/h   10,3 s

Max.  rýchlosť

185 km/h

Spotreba počas testu

6,3 l/100 km

Cena

Základná 625 000  Sk

Porovnanie automobilov v rovnakej kategórii:

Ford Focus 1,6 16V Comfort
Zdvih. objem 1596 cm³
Výkon 74 kW/100 k
Krút. mom. 145/4000 Nm/min.-1
0 – 100 km/h 11,2 s
Max. rých. 185 km/h
Spotreba mesto 9,4 l/100 km
mimo mesta 5,6 l/100 km
kombinovaná 7,0 l/100 km
Cena 567 900 Sk                                   

Toyota Corolla 1,6 VVT-i (6 st.)
Zdvih. objem 1598 cm³
Výkon 81 kW/110 k
Krút. mom. 150/3800 Nm/min.-1
0 – 100 km/h 9,8 s
Max. rých. 192 km/h
Spotreba mesto 9,8 l/100 km
mimo mesta 6,1 l/100 km
kombinovaná 7,4 l/100 km
Cena 727 000 Sk                                   

Peugeot 307 1,6 XS
Zdvih. objem 1587 cm³
Výkon 80 kW/110 k
Krút. mom. 150/4500 Nm/min.-1
0 – 100 km/h 11,5 s
Max. rých. 190 km/h
Spotreba mesto 9,5 l/100 km
mimo mesta 5,8 l/100 km
kombinovaná 7,2 l/100 km
Cena 565 000 Sk                                   

 

 

 

 

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa
  1. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  2. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  3. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  6. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  7. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  8. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  9. Denník SME oslavuje 25 rokov rekordným počtom predplatiteľov
  10. Najinzerovanejšie zánovné auto roku 2017? Mnohých to prekvapí
  1. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 16 544
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 5 768
  3. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 4 643
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 4 305
  5. Kam do tepla v januári? 2 509
  6. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 2 380
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 359
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 149
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 315
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život 1 066

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Harabin si za prezidenta trúfa, no k petícii sa nehlási

Občiansky kandidát na prezidenta potrebuje 15-tisíc podpisov. Bývalý šéf Najvyššieho súdu hovorí, že masovejšia podpora by ho do volieb posmelila.

KOMENTÁRE

Harabin je šašo, nebezpečný bude Kotleba

Kotleba nemá čo prehrať, s hanbou neodíde, môže len oživiť svoj kapitál.

ŠPORT

Šatan a Ramsay spravili to, na čo ich predchodcovia nemali guráž

Na olympiádu nepôjdu známe mená a ani jeden hráč Slovana. Je to správne?

KOMENTÁRE

Od mačiatok k ohrozeniu demokracie. Ňuňuňu

Sociálne siete už nie sú miestom, kde sa stretávajú priatelia.

Neprehliadnite tiež

V Kalifornii dostanú autá digitálne evidenčné tabuľky

Okrem povinných údajov môžu zobrazovať aj reklamu.

V Európe sa vlani predalo vyše 15 miliónov áut, prvýkrát za desať rokov

Predaje rástli v Taliansku a Španielsku, Británia prepadla.

Fisker sa po bankrote vracia. Trúfa si na Teslu aj nemeckú prémiu

Zákazníkov priláka netradičným otváraním dverí aj rýchlym nabíjaním.

Športový Peugeot potrebuje pevnú ruku skúseného vodiča (test)

Modelu 308 GTi chýba šťava, ale nie rýchlosť.