Redakčný test: Honda Civic 5D 1,6 – priestorový hit pre rodinu

Proporcie nového päťdverového hatchbacku Honda Civic naznačujú veľkosť vnútorného priestoru, akým disponuje len máloktorý kompaktný automobil nižšej strednej triedy. Pri dĺžke 4285 mm, výške 1495 mm a vo svojej triede bezkonkurenčnom rázvore 2685 mm sa ko


nštruktérom podarilo vytvoriť priestranný interiér porovnateľný s kompaktnými vanmi. Ním sa siedma generácia Honda Civic zaraďuje k priestorovým hitom. Pred päťdverovým hatchbackom uviedla Honda na trh koncom minulého roka verziu sedan. Posledné dve verzie - trojdverový hatchback a kupé prídu na trh koncom roka. My sme po štvordverovom sedane mohli podrobiť redakčnému testu nový päťdverový Civic s výkonnejším motorom 1,6 l/110 k (menší je 1,4 l/90 k) -  vpredu priečne uložený, ktorý poháňa kolesá prednej nápravy. Svoje možnosti prejaví už pri prvom zošliapnutí plynu. Stodesať koní pod kapotou dokáže veľa - aj vďaka novej generácii variabilného časovania ventilov VTEC. Predchodcu prekonáva najmä svojou pružnosťou.

Konštruktérom Hondy viac ako o výkon išlo o plochejší priebeh krútiaceho momentu, čo sa u nového Civica prejavuje silným záberom už od otáčok nad 2000 min-1. Do hranice okolo 4500 min-1 má motor najlepší záber i najpriaznivejšiu spotrebu. Potom nastupuje s ostrejšie časovanie a výkon, agresívnejší zvuk napriek veľmi dobre odhlučneného motorového priestoru, a rodinný automobil sa mení na športový. Vtedy možno naplno vychutnať šprintérske schopnosti Civika, dobré jazdné i dynamické vlastnosti.  Výkonný motor si s nízkou hmotnosť len okolo jedenásť „metrákov“ pohráva takmer ako s pierkom. Vtedy má síce väčší hlad po benzíne, ale v ostatných režimoch sa správa úsporne. Pri jazde s ľahkou nohou aj pod 6 l/100 km,  avšak ani priemer okolo 6,5 l/100 km nie je nereálny.
Aj keď v prípade Civika nejde o karosársky hit a la italia, má päťdverový hatchback predsa vysokú eleganciu i typické prvky Hondy. Okrem iného výrazne plochý klinovitý predok a veľké zasklené plochy s dobrým výhľadom dopredu, dozadu i do strán. Krátky predný i zadný previs spolu s veľkým rázvorom dovolil vytvoriť enormný vnútorný priestor, naviac s rovnou podlahou, dokonca bez stredového tunela, teda bez bariér. Vpredu nové uchytenie predných blatníkov znamená ľahšiu deformovateľnosť v prípade kolízie a tým zvýšenú bezpečnosť pre posádku i pre chodcov.

Interiéru dominuje priestor, dobrý prístup ku všetkým sedadlám, pohodlné anatomicky tvarované sedadlá s príjemným poťahom, ergonómia a dobrá dostupnosť ovládacích prvkov. Prístrojový štít palubnej dosky má tradičné usporiadanie a radiaca páka na výstupku stredového panela predstavuje praktické riešenie. Trojramenný volant len výškovo nastaviteľný s väčším priemerom a hrubším vencom dobre padne ruky. Tradičné na stredovom paneli s autorádiom je ovládanie mechanickej klimatizácie. Pre vodiča i spolujazdca  je dostatok priestoru v každom smere, na zadných sedadlách toľko, že konkurencia môže blednúť od závisti. Odkladacie priestory sú pred spolujazdcom, menšie vo dverách, pod autorádiom a na stredovom tuneli aj pre poháre. Už v základnej výbave sú airbagy pre vodiča, spolujazdca i dva bočné, ABS s EBD, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, elektrické ovládanie bočných okien vpredu a vonkajších spätných zrkadiel, mechanickú klimatizáciu a ďalšie prvky výbavy. Dobre prístupný batožinový priestor s objemom 370 litrov možno rozšíriť po sklopení delených zadných operadiel. Naviac to všetko za pomerne priaznivú cenu, čo je z hľadiska predajnosti na našom trhu dosť podstatné.

Technické údaje
 
Honda Civic 5D 1,6 LS

Motor

Vpredu naprieč uložený kvapalinou chladený zážihový štvorvalec. Zdvihový objem 1590 cm3, vŕtanie a zdvih 75/90 mm. Kompresný pomer 10,4 : 1. Najväčší výkon 81 kW/110 k pri otáčkach 5600 min.-1. Najvyšší krútiaci moment 152 Nm pri otáčkach 4300 min.-1. Štyri ventily na valec, ventilový rozvod SOHC, poháňaný ozubeným remeňom. Blok motora a hlava valcov z hliníkovej  zliatiny. Päťkrát uložený kľukový hriadeľ. Tlakové obežné mazanie s plnoprietokovým čističom oleja. Uzavretá chladiaca sústava s elektrickým ventilátorom. Elektronicky riadené viacbodové vstrekovanie paliva Honda PGM-Fl.

Prevodové ústrojenstvo

Pohon predných kolies. Jednokotúčová suchá spojka. Päťstupňová prevodovka s priamym radením. Prevodové stupne - 3,46 – 1,87 – 1,24 - 0,91 – 0,76, R – 3,23. Stály prevod hnanej nápravy 4,11.

Podvozok

Bezrámová konštrukcia, vpredu pomocný rám. Všetky kolesá nezávisle zavesené, vpredu na spodných trojuholníkových ramenách a vzperách McPherson, vzadu dvojité lichobežníkové ramená. Vpredu i vzadu priečny skrutný stabilizátor. Prevádzkové brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom, vpredu kotúčové s vnútorným chladením, vzadu bubnové, ABS a EBV. Parkovacia brzda ručná s pôsobením na zadné kolesá. Hrebeňové riadenie s elektrickým posilňovačom. Pneumatiky 195/60 R 15.

Rozmery a hmotnosti

Dĺžka/šírka/výška 4285/1695/1495 mm, rázvor náprav 2625 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1472/1489 mm. Svetlá výška 155 mm. Priemer otáčania 11,8 m. Pohotovostná hmotnosť 1135 kg. Objem batožinového priestoru 370 dm³. Objem palivovej nádrže 50 l.

Jazdné výkony

Najvyššia rýchlosť 186 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h  za 10,2 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116 8,6/5,5/6,6 l/100 km.

Karoséria

Samonosná oceľová, päťdverový päťmiestny hatchback.

Akcelerácia

0 – 100 km/h  10,4 s

Zrýchľovanie

60 – 100 km/h   7,6 s
80 – 120 km/h   10,3 s

Max.  rýchlosť

185 km/h

Spotreba počas testu

6,3 l/100 km

Cena

Základná 625 000  Sk

Porovnanie automobilov v rovnakej kategórii:

Ford Focus 1,6 16V Comfort
Zdvih. objem 1596 cm³
Výkon 74 kW/100 k
Krút. mom. 145/4000 Nm/min.-1
0 – 100 km/h 11,2 s
Max. rých. 185 km/h
Spotreba mesto 9,4 l/100 km
mimo mesta 5,6 l/100 km
kombinovaná 7,0 l/100 km
Cena 567 900 Sk                                   

Toyota Corolla 1,6 VVT-i (6 st.)
Zdvih. objem 1598 cm³
Výkon 81 kW/110 k
Krút. mom. 150/3800 Nm/min.-1
0 – 100 km/h 9,8 s
Max. rých. 192 km/h
Spotreba mesto 9,8 l/100 km
mimo mesta 6,1 l/100 km
kombinovaná 7,4 l/100 km
Cena 727 000 Sk                                   

Peugeot 307 1,6 XS
Zdvih. objem 1587 cm³
Výkon 80 kW/110 k
Krút. mom. 150/4500 Nm/min.-1
0 – 100 km/h 11,5 s
Max. rých. 190 km/h
Spotreba mesto 9,5 l/100 km
mimo mesta 5,8 l/100 km
kombinovaná 7,2 l/100 km
Cena 565 000 Sk                                   

 

 

 

 

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. GoPass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  2. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  3. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  4. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  5. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  6. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  7. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  8. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  9. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  10. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 26 864
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 19 516
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 18 417
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 13 217
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 9 325
  6. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 934
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 3 337
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 3 200
  9. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 2 897
  10. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších! 2 008

Hlavné správy zo Sme.sk

Dnes píše Matúš Ritomský

Dnes už vieme, že kto nemá zbrojný pas, nie je skutočný Slovan

Maska pacifizmu padla.

SPIŠ KORZÁR

Tatry zasiahla povodeň, viaceré chodníky uzavreli

V severných dolinách Tatier platia obmedzenia.

Neprehliadnite tiež

Najpredávanejším elektromobilom v Európe už nie je Renault Zoe

Za prvý polrok sa ich predalo 18-tisíc kusov.

Lego predstavilo model najznámejšieho auta Jamesa Bonda

Stavebnica s 1295 dielmi dá zabrať aj dospelým.

Tri omyly o milovaní v aute

Čo robíte v aute, robíte na verejnosti.

Zapnutý bezpečnostný pás môže zachrániť život. Aj v autobuse

Niektoré miesta v autobuse sú bezpečnejšie ako iné, pás je povinný na všetkých.