Výnimočnosť na šesť - inovované Audi A6

Od polovice augusta tohto roku obohatil slovenský trh inovovaný model Audi A6. Keď v roku 1997 predstavila ingolstadtská automobilka Audi nový model s označením Audi A6, bolo to pre automobilový svet bomba. Nová „ášestka“ vniesla vtedy nový vietor...

Od polovice augusta tohto roku obohatil slovenský trh inovovaný model Audi A6. Keď v roku 1997 predstavila ingolstadtská automobilka Audi nový model s označením Audi A6, bolo to pre automobilový svet bomba. Nová „ášestka“ vniesla vtedy nový vietor do prémiového segmentu vyššej strednej triedy. Jej tvary boli výsostne moderné a avantgardné, pritom zároveň decentné a nadčasové. Po štyroch rokoch prichádza teraz výrobca s inováciou modelu Audi A6. Automobilka Audi stavia svoj imidž na pokrokovej technike, preto pri inovovanom modeli Audi A6 nájdete toľko nových riešení. Na vonkajšom dizajne sa zmenila predná maska, nové sú aj predné reflektory, ktoré teraz ponúkajú o 37 % lepšiu svietivosť. Nové sú i zadné svetlá, na prianie zákazníkov je „zviditeľnená“ koncovka výfuku a na výber je 16 farebných odtieňov laku karosérie, z toho 11 je úplne nových. Vonkajší vzhľad nového Audi A6 však predstavuje len zlomok zmien, ktorými automobil prešiel. Prepracovaný je samotný skelet karosérie, ktorý má zvýšenú tuhosť, no a pod plechmi je prakticky technika celkom nového modelu. Už od začiatku predaja majú zákazníci na výber 10 motorov. Z troch turbodieselov sú dva celkom nové: menší štvorvalcový motor 1.9 TDI so vstrekovaním čerpadlo – dýza má výkon 96 kW/130 k, nový šesťvalec 2,5 V6 TDI ponúka výkon 114 kW/155 k. Ponuku dopĺňa známy motor 2,5 V6 TDI s výkonom 132 kW/180 k. Zo siedmich benzínových motorov sú dva celkom nové - radový štvorvalec 2,0 s výkonom 96 kW/130 k je teraz vlastne základným, vstupným motorom modelového radu A6, pričom už tento motor dáva autu plnohodnotné dynamické vlastnosti - zrýchlenie z 0 - 100 km/h za 10,5 sekundy a maximálnu rýchlosť 205 km/h. Druhým novým motorom je šesťvalec 3,0 V6 s výkonom 162 kW/220 k - motor pre pôžitok z jazdy. Tichý, ochotný a kultivovaný gentleman, keď treba, tak výbušný športovec. Ďalšie dva motory z ponukovej škály majú oproti svojim predchodcom zvýšený výkon: motor 2,4 V6 na 125 kW/170 k a 2,7 Turbo V6 dosahuje 184 kW/250 k. Na výkonovej špičke je osemvalec 4,2 V8 s výkonom 220 kW/300 k, ktorý je pre verziu Audi S6 upravený až na výkon 250 kW/340 k. Audi A6 má teraz v ponuke aj revolučnú bezstupňovú automatickú prevodovku MultitronicR a ďalšia novinka, prevodovka Tiptronic, ponúka vodičovi športový režim jazdy. Na podvozku inovovaného Audi A6 sa použitím hliníkových prvkov na prednej náprave zredukovali neodpružené hmoty na závesoch predných kolies o päť kilogramov. Optimalizovali sa pružiny, tlmiče aj pružné elementy na úchytoch obidvoch náprav, k dispozícii je nové riadenie Servotronic, je zväčšený tandemový posilňovač bŕzd. Nové Audi A6 je k dispozícii aj so stálym pohonom všetkých štyroch kolies quattro i vo verziu kombi s názvom Avant.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  3. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  4. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  5. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  6. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  7. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  8. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  1. Spomaľovači internetu v mobile – 5 tipov ako s nimi zatočíte
  2. Create your own map in a new museum
  3. Ako bojovať proti plesniam v interiéri
  4. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  5. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  6. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  7. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  8. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  9. S dobrým pivom leto chutí
  10. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  1. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 25 204
  2. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 24 960
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 22 162
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 11 032
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 8 251
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 638
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 963
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 308
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 046
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 916

Hlavné správy zo Sme.sk

AUTORSKÁ STRANA PETRA TKAČENKA

Tri mýty o brexite

Briti už si hrozienka vyberať nebudú.

Neprehliadnite tiež

Kontroverzný šéf Fiatu je vážne chorý a predčasne končí vo funkcii

Zdravotný stav Sergia Marchionneho sa rapídne zhoršil.

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.