SME
Piatok, 30. október, 2020 | Meniny má Simon, SimonaKrížovkyKrížovky

Výnimočnosť na šesť - inovované Audi A6

Od polovice augusta tohto roku obohatil slovenský trh inovovaný model Audi A6. Keď v roku 1997 predstavila ingolstadtská automobilka Audi nový model s označením Audi A6, bolo to pre automobilový svet bomba. Nová „ášestka“ vniesla vtedy nový vietor...

Od polovice augusta tohto roku obohatil slovenský trh inovovaný model Audi A6. Keď v roku 1997 predstavila ingolstadtská automobilka Audi nový model s označením Audi A6, bolo to pre automobilový svet bomba. Nová „ášestka“ vniesla vtedy nový vietor do prémiového segmentu vyššej strednej triedy. Jej tvary boli výsostne moderné a avantgardné, pritom zároveň decentné a nadčasové. Po štyroch rokoch prichádza teraz výrobca s inováciou modelu Audi A6. Automobilka Audi stavia svoj imidž na pokrokovej technike, preto pri inovovanom modeli Audi A6 nájdete toľko nových riešení. Na vonkajšom dizajne sa zmenila predná maska, nové sú aj predné reflektory, ktoré teraz ponúkajú o 37 % lepšiu svietivosť. Nové sú i zadné svetlá, na prianie zákazníkov je „zviditeľnená“ koncovka výfuku a na výber je 16 farebných odtieňov laku karosérie, z toho 11 je úplne nových. Vonkajší vzhľad nového Audi A6 však predstavuje len zlomok zmien, ktorými automobil prešiel. Prepracovaný je samotný skelet karosérie, ktorý má zvýšenú tuhosť, no a pod plechmi je prakticky technika celkom nového modelu. Už od začiatku predaja majú zákazníci na výber 10 motorov. Z troch turbodieselov sú dva celkom nové: menší štvorvalcový motor 1.9 TDI so vstrekovaním čerpadlo – dýza má výkon 96 kW/130 k, nový šesťvalec 2,5 V6 TDI ponúka výkon 114 kW/155 k. Ponuku dopĺňa známy motor 2,5 V6 TDI s výkonom 132 kW/180 k. Zo siedmich benzínových motorov sú dva celkom nové - radový štvorvalec 2,0 s výkonom 96 kW/130 k je teraz vlastne základným, vstupným motorom modelového radu A6, pričom už tento motor dáva autu plnohodnotné dynamické vlastnosti - zrýchlenie z 0 - 100 km/h za 10,5 sekundy a maximálnu rýchlosť 205 km/h. Druhým novým motorom je šesťvalec 3,0 V6 s výkonom 162 kW/220 k - motor pre pôžitok z jazdy. Tichý, ochotný a kultivovaný gentleman, keď treba, tak výbušný športovec. Ďalšie dva motory z ponukovej škály majú oproti svojim predchodcom zvýšený výkon: motor 2,4 V6 na 125 kW/170 k a 2,7 Turbo V6 dosahuje 184 kW/250 k. Na výkonovej špičke je osemvalec 4,2 V8 s výkonom 220 kW/300 k, ktorý je pre verziu Audi S6 upravený až na výkon 250 kW/340 k. Audi A6 má teraz v ponuke aj revolučnú bezstupňovú automatickú prevodovku MultitronicR a ďalšia novinka, prevodovka Tiptronic, ponúka vodičovi športový režim jazdy. Na podvozku inovovaného Audi A6 sa použitím hliníkových prvkov na prednej náprave zredukovali neodpružené hmoty na závesoch predných kolies o päť kilogramov. Optimalizovali sa pružiny, tlmiče aj pružné elementy na úchytoch obidvoch náprav, k dispozícii je nové riadenie Servotronic, je zväčšený tandemový posilňovač bŕzd. Nové Audi A6 je k dispozícii aj so stálym pohonom všetkých štyroch kolies quattro i vo verziu kombi s názvom Avant.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  2. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  3. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  4. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  5. Magazín SME Ženy už v predaji
  6. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  7. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  8. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  9. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  10. Aplikácia na likvidáciu škody. Bez obhliadky a bez faktúry.
  1. Magazín SME Ženy už v predaji
  2. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  3. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  4. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  5. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  6. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  7. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  8. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  9. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  10. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 35 580
  2. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 23 870
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 19 650
  4. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 17 290
  5. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 16 414
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 13 386
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 294
  8. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 311
  9. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 300
  10. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 487
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Žilinská nemocnica varuje pred režimom vojnovej medicíny

Bojnická nemocnica už nevie vyčleniť ďalšie lôžka pre pacientov s Covidom

Väčšina nemocníc má dostatok lôžok. Avšak hlavne tým na severe Slovenska začínajú akútne chýbať zdravotníci.
Dobré ráno

Dobré ráno: V Poľsku sú ľudia už týždeň v uliciach, zúri tam kultúrna vojna

Do protestov sa zapájajú desaťtisíce ľudí.

Podcast Dobré Ráno.

Fico žije v atmosfére strachu, jeho ľudia končia v putách

Šéf Smeru sa zastal viacerých zadržaných.

Predseda Smeru Robert Fico.
Komentár šéfredaktorky Beaty Balogovej

Trump patrí do múzea

Trump bol nesmiernou inšpiráciou pre všetkých populistov, ale aj autokratov.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME

Neprehliadnite tiež

Volkswagen Lupo 3L
Citroën C3

Ostrý Hyundai i20N má pripomenúť zážitok z rally

Za príplatok môže mať auto aj samosvorný diferenciál.

Hyundai i20 N

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.