Šetrič peňaženky – Seat Cordoba 1,4 TDi

Malý vznetový motor – očakávanie úspornosti. Škót však môže pochádzať aj zo Španielska. K tomu športový imidž, skrátka Seat Cordoba 1,4 TDi. Vstúpte do deja, ideme hodnotiť.


Foto – archív

Exteriér

Po stĺpik C podoba s Ibizou, no pred ním ešte tretie bočné okienko. Zadná časť so zdvihnutou úrovňou vrchnej časti veka batožinového priestoru. Optický výsledok: športovejší a dynamickejší vzhľad. V útrobách výborná kapacita „kufra“. Výšku zadnej časti štylisticky vyvažujú úzke svetlomety – opäť príbuzenstvo s Ibizou. Na veku batožinového priestoru umiestnené tretie brzdové svetlo. Verdikt: prospel s vyznamenaním.

Interiér

Jednoduchý, účelný a ergonomický. Sedadlá dobre tvarované, viac miesta vo vnútri oproti predchodkyni. Vzadu priestorový štandard tejto triedy. Kvalitné materiály, potešujúce dielenské spracovanie. Verdikt: ako v prvom prípade.

Ergonómia

Prístroje na prístrojovom paneli dobre čitateľné, obslužné prvky na dosah. Volant výškovo nastaviteľný v dvoch smeroch, rovnako ako sedadlo vodiča a spolujazdca. Zadné delené sedadlá ponúknu variabilitu. Nižší otvor batožinového priestoru – všeobecný handicap sedanov. Verdikt: prospel veľmi dobre.

Motor

Radový vznetový trojvalec, dobrý už od nízkych otáčok, maximálny výkon 55 kW (75 k). Španielsky Škót – priemer 5 litrov na 100 kilometrov, zväčša v meste. Verdikt: po takom nevdojak zatúžite (aby som sa neopakoval).

Prevodovka

Päťstupňová manuálna, s dobrými dráhami radenia, radenie bez problémov, dobré odstupňovanie prevodových stupňov. Verdikt: spokojnosť.

Bezpečnosť

Vo výbave Stella podporená napríklad oboma airbagmi. Trojbodové bezpečnostné pásy na predných sedadlách majú pyrotechnické predpínače. Príspevok k bezpečnosti: pevná kabína pre cestujúcich. Dobre tvarované sú sedadlá (necítite únavu ani po dlhších absolvovaných trasách), obe predné výškovo nastaviteľné. Výborne naladený podvozok s dobrým vedením stopy aj pri razantnejšom prejazde zákrut, dobre absorbuje aj mierne nerovnosti na vozovke. Verdikt: na pulze modernej doby.

Záver (celkový verdikt)

Seat Cordoba zaujme dynamickým a športovým vzhľadom, presvedčí suverénnymi jazdnými výkonmi a úspornosťou motora. Príjemným dojmom pôsobí aj športovo strihnutý interiér, osloví kvalita použitých materiálov a dielenské spracovanie. Vo svojej kategórii vozidiel ponúka primeraný priestor pre pasažierov na zadných sedadlách a nadpriemernú kapacitu batožinového priestoru.

Jozef Beníček

plus

l podvozok

l spotreba paliva

l kapacita batožinového priestoru

mínus

l otvor batožinového priestoru

Seat Cordoba 1,4 TDi Stella

Cena: 477 000 Sk

Koncepcia: kompaktný štvordverový automobil, päťstupňová manuálna prevodovka, pohon predných kolies

Zdvih. objem motora: 1422 cm3

Max. výkon: 55 kW (75 k)/4000 min-1

Max. krút. moment: 195 Nm/2200 min-1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 428 x 169,8 x 144,1 x 246 cm

Pohot. hmotnosť: 1164 kg

Priemer otáčania: 10,6 m

Spotreba (mesto/mimo): 5,7/4,1 l/100 km

Objem pal. nádrže: 45 l

Objem bat. priestoru: 485 l

Max. rýchlosť: 174 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 14,2 s

Uvedenie na trh: január 2003

Škoda Fabia 1,4 TDi Comfort

Cena: 519 990 Sk

Koncepcia: kompaktný štvordverový automobil, päťstupňová manuálna prevodovka, pohon predných kolies

Zdvih. objem motora: 1422 cm3

Max. výkon: 55 kW (75 k)/4000 min-1

Max. krút. moment: 195 Nm/2200 min-1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 422,2 x 164,6 x 144,9 x 246,2 cm

Pohot. hmotnosť: 1125 kg

Priemer otáčania: 10,5 m

Spotreba (mesto/mimo): 5,6/4,0 l/100 km

Objem pal. nádrže: 45 l

Objem bat. priestoru: 438 l

Max. rýchlosť: 168 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 14,2 s

Uvedenie na trh: máj 2003

Renault Thalia 1,5 dCi Authentique

Cena: od 403 900 Sk

Koncepcia: kompaktný štvordverový automobil, päťstupňová manuálna prevodovka, pohon predných kolies

Zdvih. objem motora: 1461 cm3

Max. výkon: 48 kW (65 k)/4000 min-1

Max. krút. moment: 160 Nm/2000 min-1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 417,1 x 163,9 x 143,7 x 247,2 cm

Pohot. hmotnosť: 945 kg

Priemer otáčania: 10,5 m

Spotreba (mesto/mimo): 6,0/4,0 l/100 km

Objem pal. nádrže: 50 l

Objem bat. priestoru: 510 l

Max. rýchlosť: 162 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 15 s

Uvedenie na trh: jeseň 2002

Opel Astra 1,7 DTi Prima

Cena: od 493 900 Sk

Koncepcia: kompaktný štvordverový automobil, päťstupňová manuálna prevodovka, pohon predných kolies

Zdvih. objem motora: 1686 cm3

Max. výkon: 55 kW (75 k)/4400 min-1

Max. krút. moment: 165 Nm/1800 min-1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 425x 171 x 142 x 260,5 cm

Pohot. hmotnosť: 1264 kg

Priemer otáčania: 10,8 m

Spotreba (mesto/mimo): 6,1/4,0 l/100 km

Objem pal. nádrže: 52 l

Objem bat. priestoru: 460 l

Max. rýchlosť: 170 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 16,5 s

Uvedenie na trh: september 1998

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  3. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  4. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  5. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  6. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  7. 3 dôvody, prečo sa oplatí mať online účet v ZSE už toto leto
  8. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli
  9. Naša freestyle kajakárka: na majstrovstvá ideme tri baby
  10. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70%
  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  3. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  4. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  5. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  6. Životné jubileum prof. Ing. Jaroslava Valáška, PhD.
  7. OMV pozýva na pretekársky supervíkend na okruhu Slovakiaring
  8. Atos predstavil najúplnejšie 4G a LTE komunikačné riešenie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 9 616
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 9 567
  3. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 7 827
  4. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 7 309
  5. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 6 075
  6. Nie sme žiadni paštikári. Slováci už dovolenkujú inak 4 951
  7. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 4 398
  8. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 4 056
  9. 3 dôvody, prečo sa oplatí mať online účet v ZSE už toto leto 3 516
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu! 3 163

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Majstri sveta ťažia z Nemecka i Afriky. Esá Francúzov sú potomkami prisťahovalcov

Až 15 hráčov Francúzska nemá pôvod v Európe.

KOMENTÁR TOMÁŠA PROKOPČÁKA

To nie je o manželstve. Bojíte sa, že už nebudete výnimoční

A pritom stačí jednoduché: len sa podeliť.

Neprehliadnite tiež

Aston Martin Cygnet už nie je terčom posmechu, dostal motor V8

Výkonný koncept vznikol pre festival rýchlosti v Goodwoode.

Na nové autá sa čaká dlhšie. S niektorými modelmi je problém

Problém sa môže týkať desiatky tisíc áut.