SME

Šetrič peňaženky – Seat Cordoba 1,4 TDi

Malý vznetový motor – očakávanie úspornosti. Škót však môže pochádzať aj zo Španielska. K tomu športový imidž, skrátka Seat Cordoba 1,4 TDi. Vstúpte do deja, ideme hodnotiť.


Foto – archív


Exteriér

Po stĺpik C podoba s Ibizou, no pred ním ešte tretie bočné okienko. Zadná časť so zdvihnutou úrovňou vrchnej časti veka batožinového priestoru. Optický výsledok: športovejší a dynamickejší vzhľad. V útrobách výborná kapacita „kufra“. Výšku zadnej časti štylisticky vyvažujú úzke svetlomety – opäť príbuzenstvo s Ibizou. Na veku batožinového priestoru umiestnené tretie brzdové svetlo. Verdikt: prospel s vyznamenaním.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
0 seconds of 0 secondsVolume 0%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
00:00
00:00
00:00
 
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Interiér

Jednoduchý, účelný a ergonomický. Sedadlá dobre tvarované, viac miesta vo vnútri oproti predchodkyni. Vzadu priestorový štandard tejto triedy. Kvalitné materiály, potešujúce dielenské spracovanie. Verdikt: ako v prvom prípade.

SkryťVypnúť reklamu

Ergonómia

Prístroje na prístrojovom paneli dobre čitateľné, obslužné prvky na dosah. Volant výškovo nastaviteľný v dvoch smeroch, rovnako ako sedadlo vodiča a spolujazdca. Zadné delené sedadlá ponúknu variabilitu. Nižší otvor batožinového priestoru – všeobecný handicap sedanov. Verdikt: prospel veľmi dobre.

Motor

Radový vznetový trojvalec, dobrý už od nízkych otáčok, maximálny výkon 55 kW (75 k). Španielsky Škót – priemer 5 litrov na 100 kilometrov, zväčša v meste. Verdikt: po takom nevdojak zatúžite (aby som sa neopakoval).

Prevodovka

Päťstupňová manuálna, s dobrými dráhami radenia, radenie bez problémov, dobré odstupňovanie prevodových stupňov. Verdikt: spokojnosť.

Bezpečnosť

Vo výbave Stella podporená napríklad oboma airbagmi. Trojbodové bezpečnostné pásy na predných sedadlách majú pyrotechnické predpínače. Príspevok k bezpečnosti: pevná kabína pre cestujúcich. Dobre tvarované sú sedadlá (necítite únavu ani po dlhších absolvovaných trasách), obe predné výškovo nastaviteľné. Výborne naladený podvozok s dobrým vedením stopy aj pri razantnejšom prejazde zákrut, dobre absorbuje aj mierne nerovnosti na vozovke. Verdikt: na pulze modernej doby.

SkryťVypnúť reklamu

Záver (celkový verdikt)

Seat Cordoba zaujme dynamickým a športovým vzhľadom, presvedčí suverénnymi jazdnými výkonmi a úspornosťou motora. Príjemným dojmom pôsobí aj športovo strihnutý interiér, osloví kvalita použitých materiálov a dielenské spracovanie. Vo svojej kategórii vozidiel ponúka primeraný priestor pre pasažierov na zadných sedadlách a nadpriemernú kapacitu batožinového priestoru.

Jozef Beníček

plus

l podvozok

l spotreba paliva

l kapacita batožinového priestoru

mínus

l otvor batožinového priestoru

Seat Cordoba 1,4 TDi Stella

Cena: 477 000 Sk

Koncepcia: kompaktný štvordverový automobil, päťstupňová manuálna prevodovka, pohon predných kolies

Zdvih. objem motora: 1422 cm3

Max. výkon: 55 kW (75 k)/4000 min-1

Max. krút. moment: 195 Nm/2200 min-1

SkryťVypnúť reklamu

Rozmery (d x š x v x rázvor): 428 x 169,8 x 144,1 x 246 cm

Pohot. hmotnosť: 1164 kg

Priemer otáčania: 10,6 m

Spotreba (mesto/mimo): 5,7/4,1 l/100 km

Objem pal. nádrže: 45 l

Objem bat. priestoru: 485 l

Max. rýchlosť: 174 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 14,2 s

Uvedenie na trh: január 2003

Škoda Fabia 1,4 TDi Comfort

Cena: 519 990 Sk

Koncepcia: kompaktný štvordverový automobil, päťstupňová manuálna prevodovka, pohon predných kolies

Zdvih. objem motora: 1422 cm3

Max. výkon: 55 kW (75 k)/4000 min-1

Max. krút. moment: 195 Nm/2200 min-1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 422,2 x 164,6 x 144,9 x 246,2 cm

Pohot. hmotnosť: 1125 kg

Priemer otáčania: 10,5 m

Spotreba (mesto/mimo): 5,6/4,0 l/100 km

Objem pal. nádrže: 45 l

Objem bat. priestoru: 438 l

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Max. rýchlosť: 168 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 14,2 s

Uvedenie na trh: máj 2003

Renault Thalia 1,5 dCi Authentique

Cena: od 403 900 Sk

Koncepcia: kompaktný štvordverový automobil, päťstupňová manuálna prevodovka, pohon predných kolies

Zdvih. objem motora: 1461 cm3

Max. výkon: 48 kW (65 k)/4000 min-1

Max. krút. moment: 160 Nm/2000 min-1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 417,1 x 163,9 x 143,7 x 247,2 cm

Pohot. hmotnosť: 945 kg

Priemer otáčania: 10,5 m

Spotreba (mesto/mimo): 6,0/4,0 l/100 km

Objem pal. nádrže: 50 l

Objem bat. priestoru: 510 l

Max. rýchlosť: 162 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 15 s

Uvedenie na trh: jeseň 2002

Opel Astra 1,7 DTi Prima

Cena: od 493 900 Sk

Koncepcia: kompaktný štvordverový automobil, päťstupňová manuálna prevodovka, pohon predných kolies

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zdvih. objem motora: 1686 cm3

Max. výkon: 55 kW (75 k)/4400 min-1

Max. krút. moment: 165 Nm/1800 min-1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 425x 171 x 142 x 260,5 cm

Pohot. hmotnosť: 1264 kg

Priemer otáčania: 10,8 m

Spotreba (mesto/mimo): 6,1/4,0 l/100 km

Objem pal. nádrže: 52 l

Objem bat. priestoru: 460 l

Max. rýchlosť: 170 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 16,5 s

Uvedenie na trh: september 1998

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  6. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  7. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  1. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  2. Fico škodí ekonomike, na reformy roky kašľal
  3. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  4. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  5. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  6. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  7. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  8. Emma Tekelyová a tvorenie na jarné dni a Veľkú noc
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 14 099
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 7 741
  3. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu 7 716
  4. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 6 856
  5. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 6 815
  6. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 5 132
  7. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 4 675
  8. Slovenskí milionári minulý rok bohatli rekordným tempom 2 940
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ján Škerko: Čo sa deje práve teraz? Rúca sa starý svet.
  2. Tupou Ceruzou: Medvede
  3. Jozef Pivarník: Agent Kotlár: Muž, Ktorý Odhalil Všetko (A Možno Aj To, Čo Neexistovalo)
  4. René Melichar: Nejsem jednorožec – 10
  5. Ľuboš Vodička: Viedenské Kráľovstvo modelovej železnice
  6. Jan Pražák: Jak jsem utekl z postele do skříně
  7. Pavol Kéri: Ďalšia z náročných výziev prekonaná
  8. Juraj Tušš: Nehas, čo ťa nepáli
  1. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 53 747
  2. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 42 426
  3. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 26 234
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 331
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 15 647
  6. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom 10 370
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 087
  8. Miroslav Ferkl: Atentátnik Fico s vedrom 5 709
  1. Tupou Ceruzou: Medvede
  2. Tupou Ceruzou: Mr. Business
  3. Věra Tepličková: Romana nám odkazuje, že je stále úžasná
  4. Radko Mačuha: Po MDŽ SMER pozýva na zabíjačku.
  5. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente.
  6. Tupou Ceruzou: Spravodlivosť pre všetkých
  7. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  8. Radko Mačuha: Čo je zvrátenejšie, vracať na plátno, alebo posielať mládež na smrť ?
SkryťZatvoriť reklamu