SME
Utorok, 28. jún, 2022 | Meniny má Beáta

Šetrič peňaženky – Seat Cordoba 1,4 TDi

Malý vznetový motor – očakávanie úspornosti. Škót však môže pochádzať aj zo Španielska. K tomu športový imidž, skrátka Seat Cordoba 1,4 TDi. Vstúpte do deja, ideme hodnotiť.


Foto – archív

Exteriér

Po stĺpik C podoba s Ibizou, no pred ním ešte tretie bočné okienko. Zadná časť so zdvihnutou úrovňou vrchnej časti veka batožinového priestoru. Optický výsledok: športovejší a dynamickejší vzhľad. V útrobách výborná kapacita „kufra“. Výšku zadnej časti štylisticky vyvažujú úzke svetlomety – opäť príbuzenstvo s Ibizou. Na veku batožinového priestoru umiestnené tretie brzdové svetlo. Verdikt: prospel s vyznamenaním.

Interiér

Jednoduchý, účelný a ergonomický. Sedadlá dobre tvarované, viac miesta vo vnútri oproti predchodkyni. Vzadu priestorový štandard tejto triedy. Kvalitné materiály, potešujúce dielenské spracovanie. Verdikt: ako v prvom prípade.

Ergonómia

Prístroje na prístrojovom paneli dobre čitateľné, obslužné prvky na dosah. Volant výškovo nastaviteľný v dvoch smeroch, rovnako ako sedadlo vodiča a spolujazdca. Zadné delené sedadlá ponúknu variabilitu. Nižší otvor batožinového priestoru – všeobecný handicap sedanov. Verdikt: prospel veľmi dobre.

Motor

Radový vznetový trojvalec, dobrý už od nízkych otáčok, maximálny výkon 55 kW (75 k). Španielsky Škót – priemer 5 litrov na 100 kilometrov, zväčša v meste. Verdikt: po takom nevdojak zatúžite (aby som sa neopakoval).

Prevodovka

Päťstupňová manuálna, s dobrými dráhami radenia, radenie bez problémov, dobré odstupňovanie prevodových stupňov. Verdikt: spokojnosť.

Bezpečnosť

Vo výbave Stella podporená napríklad oboma airbagmi. Trojbodové bezpečnostné pásy na predných sedadlách majú pyrotechnické predpínače. Príspevok k bezpečnosti: pevná kabína pre cestujúcich. Dobre tvarované sú sedadlá (necítite únavu ani po dlhších absolvovaných trasách), obe predné výškovo nastaviteľné. Výborne naladený podvozok s dobrým vedením stopy aj pri razantnejšom prejazde zákrut, dobre absorbuje aj mierne nerovnosti na vozovke. Verdikt: na pulze modernej doby.

Záver (celkový verdikt)

Seat Cordoba zaujme dynamickým a športovým vzhľadom, presvedčí suverénnymi jazdnými výkonmi a úspornosťou motora. Príjemným dojmom pôsobí aj športovo strihnutý interiér, osloví kvalita použitých materiálov a dielenské spracovanie. Vo svojej kategórii vozidiel ponúka primeraný priestor pre pasažierov na zadných sedadlách a nadpriemernú kapacitu batožinového priestoru.

Jozef Beníček

plus

l podvozok

l spotreba paliva

l kapacita batožinového priestoru

mínus

l otvor batožinového priestoru

Seat Cordoba 1,4 TDi Stella

Cena: 477 000 Sk

Koncepcia: kompaktný štvordverový automobil, päťstupňová manuálna prevodovka, pohon predných kolies

Zdvih. objem motora: 1422 cm3

Max. výkon: 55 kW (75 k)/4000 min-1

Max. krút. moment: 195 Nm/2200 min-1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 428 x 169,8 x 144,1 x 246 cm

Pohot. hmotnosť: 1164 kg

Priemer otáčania: 10,6 m

Spotreba (mesto/mimo): 5,7/4,1 l/100 km

Objem pal. nádrže: 45 l

Objem bat. priestoru: 485 l

Max. rýchlosť: 174 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 14,2 s

Uvedenie na trh: január 2003

Škoda Fabia 1,4 TDi Comfort

Cena: 519 990 Sk

Koncepcia: kompaktný štvordverový automobil, päťstupňová manuálna prevodovka, pohon predných kolies

Zdvih. objem motora: 1422 cm3

Max. výkon: 55 kW (75 k)/4000 min-1

Max. krút. moment: 195 Nm/2200 min-1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 422,2 x 164,6 x 144,9 x 246,2 cm

Pohot. hmotnosť: 1125 kg

Priemer otáčania: 10,5 m

Spotreba (mesto/mimo): 5,6/4,0 l/100 km

Objem pal. nádrže: 45 l

Objem bat. priestoru: 438 l

Max. rýchlosť: 168 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 14,2 s

Uvedenie na trh: máj 2003

Renault Thalia 1,5 dCi Authentique

Cena: od 403 900 Sk

Koncepcia: kompaktný štvordverový automobil, päťstupňová manuálna prevodovka, pohon predných kolies

Zdvih. objem motora: 1461 cm3

Max. výkon: 48 kW (65 k)/4000 min-1

Max. krút. moment: 160 Nm/2000 min-1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 417,1 x 163,9 x 143,7 x 247,2 cm

Pohot. hmotnosť: 945 kg

Priemer otáčania: 10,5 m

Spotreba (mesto/mimo): 6,0/4,0 l/100 km

Objem pal. nádrže: 50 l

Objem bat. priestoru: 510 l

Max. rýchlosť: 162 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 15 s

Uvedenie na trh: jeseň 2002

Opel Astra 1,7 DTi Prima

Cena: od 493 900 Sk

Koncepcia: kompaktný štvordverový automobil, päťstupňová manuálna prevodovka, pohon predných kolies

Zdvih. objem motora: 1686 cm3

Max. výkon: 55 kW (75 k)/4400 min-1

Max. krút. moment: 165 Nm/1800 min-1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 425x 171 x 142 x 260,5 cm

Pohot. hmotnosť: 1264 kg

Priemer otáčania: 10,8 m

Spotreba (mesto/mimo): 6,1/4,0 l/100 km

Objem pal. nádrže: 52 l

Objem bat. priestoru: 460 l

Max. rýchlosť: 170 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 16,5 s

Uvedenie na trh: september 1998

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Spacák na kozmetiku?
  2. Trápia Vás bolesti a únava? Máme skvelé riešenie k vám domov
  3. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu
  4. Danube InGrid zvyšuje energetickú stabilitu aj v Bratislave
  5. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete
  6. IMMOFINANZ pokračuje v úspechoch nájomných zmlúv aj v roku 2022
  7. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  8. Nalaďte sa na svoje mladšie ja s rádiom Vlna
  1. Na západnom Slovensku napreduje modernizácia elektrickej sústavy
  2. Na západnom Slovensku napreduje modernizácia elektrickej sústavy
  3. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  4. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  5. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  6. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  7. Danube InGrid zvyšuje energetickú stabilitu aj v Bratislave
  8. Spacák na kozmetiku?
  1. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 28 250
  2. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 10 236
  3. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 8 153
  4. 91 kreslených správ o Slovensku, Ukrajine a celom svete 4 774
  5. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk 3 923
  6. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 380
  7. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME 2 991
  8. Máte v hľadáčiku dovolenku v Turecku? Táto inšpirácia padne vhod 1 407
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Monika Kusendová: Bežky-pešky po Chorvátsku: Od Cresu, cez Krk, Rab až do Národného parku Velebit
  2. Anna Miľanová: Cestovanie... 2021
  3. Jozef Sitko: Bude Slovensko krajinou nikoho?
  4. Lenka Filinová: Spomienka
  5. Ján Škerko: Smutný obraz Putinovho hanebného Ruska
  6. Martin Šuraba: Moje Košice
  7. Irena Šimuneková: Tatranská klasika
  8. Štefan Vidlár: Kantúrkové
  1. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 10 288
  2. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku) 7 358
  3. Post Bellum SK: Kocáb: Boli schopní aj tmu vydávať za dôkaz toho, že tam nie sú jadrové hlavice 5 930
  4. Věra Tepličková: Igi zasa ukazuje figy alebo O tom, ako sa Edo unáhlil 5 865
  5. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 3 692
  6. Felipe Sánchez López: Opatrovatelia alebo novodobí slovenskí otrokári 3 677
  7. Věra Tepličková: Mala by som byť po dnešku pokojnejšia, pani Kavecká? 3 539
  8. Miroslav Lukáč: Kto je ešte dnes rusofil, potrebuje odbornú pomoc. 3 149
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťZatvoriť reklamu